Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tam mam wrażenie, że Wujek ma nieco racji. Tyle kasy a plastik jaki jest każdy widzi i ta cerata na stołkach. Już w M135i mnie to irytowało a tu jeszcze większa gotówka i to samo. Już się chyba BMW nie nauczy, że są klienci, którzy chcą mieć premium także w małym rozmiarze a nie tylko w 7er.

 

Jeździłem M2 i mimo, że to za mało żeby ocenić auto to na kolana mnie nie rzuciło względem M235i. Wygląda za to świetnie. Jako daily wolałbym jednak większe M albo ekonomicznie bidne M135i/235i. Na trackday'e to M'ki są imho bez sensu - to auta na ulicę, kiedyś bardziej spartańskie dzisiaj luksusowe. Na tor jaki to ma sens? Tego marketingu z Ringiem już zupełnie nie rozumiem. Co mi za różnica, że na tym konkretnym torze jedno auto jest o 0.3s szybsze od innego? Robi mi jednak różnicę ta cerata bo na niej sobie odparzam tyłek na codzień :wink: .

 

Tak czy siak Sławek - gratuluję auta. Najważniejsze, że Ty jesteś zadowolony bo o to tutaj chodzi. Każdy wybiera wedle oczekiwań :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"wady" takie jak "plastikowa deska i cereta" są dla właścicieli M2 nieistotne i jak "zauroczenie" minie dalej nie będą. Trzeba patrzeć całościowo na auto, więc także na to ile kosztuje. M3 i M4 kosztują + 100 tys zł, a osiągają bardzo zbliżone czasy. M2 ma zawieszenie i układ hamulcowy z M4. O czym jest ta dyskusja? Ciekawe, że czas oczekiwania jest blisko rok, to nic nie znaczy??. Pisanie, że czasy na Północnej Pętli to marketing to jakaś paranoja, przecież to pokazuje możliwości auta, a nie jakość skóry, ogarnijcie się koledzy. To jest bardziej miarodajne niż czasy 0-100, 1000-200 itd, bo one są tylko na prostej, a autem się też jeździ po zakrętach. Jeszcze pisanie Sławkowi, że kupił najtańsze M to brak słów...
Opublikowano

ta cerata to dla mnie np: wada przez którą nie kupie tego auta.

Powinna być możliwość wyboru bo wiadomo - jeden ma to gdzieś ale drugi będzie to mocno cenił, ale tu w konfiguratorze praktycznie nie można nic wybrać. nie mogę nawet wybrać koloru tapicerki - szczerze powiem że 100% lepiej sprawdzała by się tutaj alcantara niż ta cerata ze stołu. Konfigurator daje zero elastyczności.

 

Co do czasów na ringu: polecam pogooglac sobie opinie niezależnych ekspertów odnośnie czasów na ringu. Jak np: wyszedł test nowej TypeR to na filmie było gołe auto z klatką na slikach i ze wzmocnionym silnikiem. Ale ludzie na te auto się rzucili bo co? - bo na ringu szybsza niż nie jedno "droższe i mocniejsze auto". - MARKETING - pomimo, że auto nie ma nic wspolnego z seryjnym samochodem oprócz budy. Alfa Romeo - następny, niby "luźny przejazd" - tylko nikt nie sprawdził opon. A opony drogowe na nurburgringu vs opony wyścigowe to 20-30 sekund na okrążeniu.

Dodam jeszcze, że nurburgring jest torem raczej szybkim - tzn zwinność i lekkość nie jest aż tak bardzo promowana na tym torze. Kto był ten wie ;)

 

Efekt sprzedaży M2 jest tylko i wyłączie zasługą dobrego marketingu i opinii dziennikarzy. Obstawiam, że większość czytających te posty ludzi jadąc na torze 240i czy M2 nie zobaczyli by roznicy.

Opublikowano
Ciekawe, że czas oczekiwania jest blisko rok, to nic nie znaczy??

 

jak czytam takie brednie to nie wiem czy smiac sie czy plakac. To tak jak kiedys gadali ze na i8 czeka sie poltora roku. Taaa jasne... rece opadaja

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie czytaj, to jak widać takie "badziewne" auto to nie Twoja liga...
Opublikowano
Dzisiaj marketing sprzedaje towar. "Jakość" towaru ma drugorzędne znaczenie. Czasy na Ringu mają dzisiaj takie samo marketingowe zadanie. M2 jest fajnym autem ze swoimi zaletami i wadami, ale dorabianie do niego ideologii nie ma sensu. Dla mnie cerata to wada bo to luksusowe usportowione auto a nie surowy track car. Dzisiaj ponoć statystycznemu klientowi nie robi różnicy czy ma na fotelu prawdziwą skórę czy plastik zwany eko efekt jest taki, że eko jest coraz powszechniejsze. Bylejakość to bylejakość. Ktoś z was wspomniał o czasie oczekiwania na auto... Rolex też ma "listę kolejkową" na Daytona'e na 2 lata do przodu. Czy to czyni Rolex'a najlepszą marką zegarkową na rynku?
Opublikowano
. Alfa Romeo - następny, niby "luźny przejazd" - tylko nikt nie sprawdził opon. A opony drogowe na nurburgringu vs opony wyścigowe to 20-30 sekund na okrążeniu.

 

A Ty sprawdziles? Pytam bez zlosliwosci bo nigdzie nie ma zadnej informacji na ten temat a film sugeruje pirelli

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
Może i macie rację, może to marketing ale ja w to nie wierzę. Szczególnie czytając fora z US, ludzie tam potrafią czepić się wszystkiego a nad M2 ciągły zachwyt, pełno relacji z European Delivery itp.. może kiedyś będzie w Rzeszowie demko to się przejadę, wtedy zdam relacje z innego punktu widzenia (przesiadka z f30 a nie M6 Cp :) poza tym wcześniej miałem f20 więc przywykłem do biedackiej deski )
Opublikowano

Ja jezdzilem obydwoma i wieksze wrazenie zrobil na mnie m3. Glownie ze wzgledu na przyspieszenie. Ale... m3 byl dotarty i kolegi wiec moglem sie bardziej pobawic a m2 mial 1000 przebiegu, byl jeszcze zblokowany i byla to jazda testowa dealera po mokrych drogach. Jednak zamierzam kupic m2 bo brzmi lepiej i kosztuje 100k mniej a jezdzi dosyc podobnie. Co do foteli tez bym wolal alcantare czy lepsza skore ale za 100k w kieszeni to posiedze na tej ceracie. Chociaz zamawiam poliftowy wiec sie ludze, ze beda jakies nowe tapicerki :)

 

P.S. Co do testow to te dwa daja do myslenia

 

https://youtu.be/WGAU7aFMFwQ

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy cenie niższej o 100k można się skusić na obszycie w jakiejś dobrej firmie foteli i deski ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
... zamierzam kupic m2 bo brzmi lepiej

To ja mam zupełnie inne odczucie.

Dziś odbyłem jazdy M2, M3 comp i X6M.

M2 z zewnątrz wiadomo - rewelacja. W środku jest słabo, ale tak jak Randall pisze są firmy, które ogarnęły by temat. Auto bardzo zwinne, przewidywalne i podobno łatwe do opanowania. Nie tak narwane jak M3 comp, w którym przy 150 km/h pali się trakcja i w związku z tym tylne opony myszkują po drodze. Najbardziej irytował mnie seryjny, buczący wydech. Nie wiem czy bym się przyzwyczaił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nawet można sobie inne fotele wstawić, amerykanie już to robią, ale nie ze względu na skórę tylko wstawiają kubełki
  • Moderatorzy
Opublikowano

Właśnie zapomniałem napisać o fotelach. Te z m3 biją na głowę m2.

Ogólnie gdyby dodać to wszystko, czego nam brakuje w m2 a jest w m3 to się okaże, że różnica w cenie będzie dużo dużo mniejsza.

Opublikowano

Komuś się nie podoba cerata w M2... kupuje M4.

Ktoś potrzebuje większego auta... niech kupi M4.

Ktoś chce mocniejszego auta.. niech idzie po M4.

Jak ktoś uważa, że po co przepłacać... niech bierze M240i.

 

Ale są ludzie jak ja, którzy mają w d**ie skórę z napletka wieloryba i idiotyczne cyferki w testach na prostej. Nie rozumiem tej dyskusji, BARDZO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak na razie koledzy z M6 porównują do M2 i to głównie środek, bo na krótkim torze, gdzie M6 nie osiągnie większej prędkości niż M2, będzie wolniejsze...ale to jak widać o niczym nie świadczy :D
Opublikowano
Alfiarze pieja z zachwytu ze ich giulia to najszybsze auto- a co do m2 bardzo podoba mi sie to auto ,choc wiadomo ze wolalbym m4 za caloksztalt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No fakt, dyskusja trochę o przewadze Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.

M2 to inny target klienta, gdyby w środku miało poziom M4 czy M6 to istnienie M3/4 mogło by zostać podważone, zwyczajnie Bmw samo sobie by strzeliło w stopę.

M2 jest równie szybkie, wg mnie właśnie w ten klimat postanowił uderzyć producent.

Chcesz mieć auto równie szybkie jak M3 zostawiasz 100k zł mniej i masz, chcesz mieć auto lepiej wykończone wybierasz M3/4, chcesz bardzo mocne, świetnie wykończone, ale już nie koniecznie skręcające bierzesz M5/6, chcesz irracjonalną dla mnie koncepcję suva masz taką możliwość.

Nie do końca chodzi o dogłębny sens istnienia, bo równie można podważyć logikę istnienia serii G amg, ale skoro klient się trafia, to przecież pod prąd w górę rzeki płynąć nie będą.

Sztuka polega na tym, aby właśnie mnogość wyboru klientowi dostarczyć.

Wielokrotnie wszyscy odnoszą się do Ringu, że to czysty marketing.

M2 jest również szybkie na innych torach.

- Magny-Cours GP - M3 CP szybsze o 3.5s tor 4.4km

- Hockenheim Short - M4 CP szybsze o 0.3s tor 2.6km więc raczej krótki

- Sachsenring - - M4 szybsze o 0.5s tor 3.67 km

- Virginia International Raceway - M4 szybsze o 1.2s tor 6.2km

- Willow Springs - M2 szybsze o 0.2s tor 2.49km

- Anneau du Rhin Short - M4 szybsze o 1.2s tor 1.84km

- Grand Tour Eboladrome - M3 szybsze o 3s tor 2km układ typu Monza

- Rockingham International Super Sportscar - M3gts szybsze o 2s tor 3.12km

Nie twierdze, że M2 jest lepsze, szybsze, czasy pokazują, że daje radę, czyli jest alternatywą, bo nie odstaje w żadnym razie.

Jeśli porównujemy 0-100, 100-200, 200-250, warto też sięgnąć głębiej, po za jazdę na wprost.

Macie racje, nie każdy potrafi skręcać, hamować, większość posiada umiejętność przyspieszania na prostej, ale podejrzewam, że zmiana biegów bez zamykania przepustnicy na poziomie max przyspieszeń i dociągania do końca też może już stanowić u części problem, mowa oczywiście o manualu.

Zabawa w 100-200 pokazuje, że kurak 400ps nadąży za m2, tak będzie do pierwszej sekwencji winkli.

Reasumując ciekawie by się dyskutowało, gdyby prędzej, czy później nie pojawiały się wycieczki finansowe.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Z tym wykonczeniem z bym nie przesadzal. W m4 mozna miec lepsza tapicerke, lepsze fotele i ew deske obszyta skora a cala reszta jest taka sama. Jak Randall zauwazyl przy tej roznicy w cenie to mozna sobie customowo obszyc znacznie lepiej i zostanie jeszcze na 10 lat na klocki, opony itp
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym wykonczeniem z bym nie przesadzal. W m4 mozna miec lepsza tapicerke, lepsze fotele i ew deske obszyta skora a cala reszta jest taka sama. Jak Randall zauwazyl przy tej roznicy w cenie to mozna sobie customowo obszyc znacznie lepiej i zostanie jeszcze na 10 lat na klocki, opony itp

 

właśnie o tym jest cała dyskusja i tylko w tym M2 jest "gorsze" od pozostałych M-ek czy też konkurencji

Opublikowano
No fakt, dyskusja trochę o przewadze Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.

M2 to inny target klienta, gdyby w środku miało poziom M4 czy M6 to istnienie M3/4 mogło by zostać podważone, zwyczajnie Bmw samo sobie by strzeliło w stopę.

M2 jest równie szybkie, wg mnie właśnie w ten klimat postanowił uderzyć producent.

Chcesz mieć auto równie szybkie jak M3 zostawiasz 100k zł mniej i masz, chcesz mieć auto lepiej wykończone wybierasz M3/4, chcesz bardzo mocne, świetnie wykończone, ale już nie koniecznie skręcające bierzesz M5/6, chcesz irracjonalną dla mnie koncepcję suva masz taką możliwość.

Nie do końca chodzi o dogłębny sens istnienia, bo równie można podważyć logikę istnienia serii G amg, ale skoro klient się trafia, to przecież pod prąd w górę rzeki płynąć nie będą.

Sztuka polega na tym, aby właśnie mnogość wyboru klientowi dostarczyć.

Wielokrotnie wszyscy odnoszą się do Ringu, że to czysty marketing.

M2 jest również szybkie na innych torach.

- Magny-Cours GP - M3 CP szybsze o 3.5s tor 4.4km

- Hockenheim Short - M4 CP szybsze o 0.3s tor 2.6km więc raczej krótki

- Sachsenring - - M4 szybsze o 0.5s tor 3.67 km

- Virginia International Raceway - M4 szybsze o 1.2s tor 6.2km

- Willow Springs - M2 szybsze o 0.2s tor 2.49km

- Anneau du Rhin Short - M4 szybsze o 1.2s tor 1.84km

- Grand Tour Eboladrome - M3 szybsze o 3s tor 2km układ typu Monza

- Rockingham International Super Sportscar - M3gts szybsze o 2s tor 3.12km

Nie twierdze, że M2 jest lepsze, szybsze, czasy pokazują, że daje radę, czyli jest alternatywą, bo nie odstaje w żadnym raz

Jeśli porównujemy 0-100, 100-200, 200-250, warto też sięgnąć głębiej, po za jazdę na wprost.

Macie racje, nie każdy potrafi skręcać, hamować, większość posiada umiejętność przyspieszania na prostej, ale podejrzewam, że zmiana biegów bez zamykania przepustnicy na poziomie max przyspieszeń i dociągania do końca też może już stanowić u części problem, mowa oczywiście o manualu.

Zabawa w 100-200 pokazuje, że kurak 400ps nadąży za m2, tak będzie do pierwszej sekwencji winkli.

Reasumując ciekawie by się dyskutowało, gdyby prędzej, czy później nie pojawiały się wycieczki finansowe.

Piekie napisane

Opublikowano

Rozbawiacie mnie z tą ceną ;)

 

Wlasciwie to max M3 CP vs max M2 to roznica ponad 200 tyś pln a nie 100 tyś pln i ta różnica nie bierze się z nikąd.

Jasne, można sobie obszyć M2, założyć customową ceramikę, zwiększyć moc itp, ale to samo mogę zrobić kupując 220d i zrobić swapa. Pewnie zaoszczędze kolejne 100k pln :D

Mówmy o tym co oferuje fabryka i co oferuje i co mozna kupić bezpośrednio u bmw. Custom można zrobić wszędzie.

 

Najlepsze i najzabawniejsze jest to że część z wypowiadających się tu osób nie obcowała z żadnym ///M na dłużej, mając porównanie max z jazdy testowej albo z opinii z jutuba czy TopGear ;)

Jak tu was przekonać, że chwalone przez wszystkich M2 które potocznie nazywane jest "najlepszym ///M na świecie" nie jest prawdziwym ///M? Jest autem zbudowanym na szybko, którego zadaniem było konkurowanie z A45 czy RS3. <- i do takiej konkurencji też zostało porównane. (mozna tez zrobic porownanie do cayman S nowego, ale tam cena top egzemplarza to tez 500+ tys - wiec cenowo konkuruje z M3, ale jest to auto klasy M2)

Ktoś pisał o "chłopakach z M6 ktorzy porownuja do M2" <- błąd, porównują nie do M6 bo to kompletnie inne auta i M2 duzo lepiej sie prowadzi niz M6 (ale to zaden wyczyn, wiele aut prowadzi sie lepiej niz 2 tonowe GT:P), tylko porównują własnie do A45 czy RS3 (jeśli chodzi o jakość wykończenia, czy bogactwa opcji czy konfiguracji)

Prowadzenie porównałem do M3 E92, z którym miałem okazję obcować dość długo i tu nie widze specjalnej roznicy miedzy M2 czy M3 E92, co wiecej, M2 bardziej charakterem przypominało mi 335i niż M3.

 

ja bym po prostu nie dawał się ponieść marketingowym fantazjom że jest to najlepsze ///M na świecie bo jest to wykastrowane ///M.

A to że na jutubie ładnie jedzie bokiem... hmmm.... a ktore M nie jechało? :)

Opublikowano
Najlepsze i najzabawniejsze jest to że część z wypowiadających się tu osób nie obcowała z żadnym ///M na dłużej, mając porównanie max z jazdy testowej albo z opinii z jutuba czy TopGear ;)

Ależ hipokryzja, kiedy sam nie miałeś M2 na dłużej i przyznajesz, że nim niewiele pojeździłeś.

 

E30 M3, które objedzie byle 320d, jest prawdziwym M? Albo E36, które nie miało nawet poszerzonych błotników? Czy E30 nie było prawdziwym M3 bo nie miało skór i wyglądało w środku jak Golf GTI? :D Zamiast skupić sie na obiektywnych faktach, skupiasz się na jakiejś durnej ideologii, bo wydałeś w dużo kasy na drogie //M i teraz "za tanie" M2 Cię boli?

 

I nadal - jesli M2 Ci się nie podoba, nie kupujesz, jeśli wszystkim innym się podoba, to się zachwycają. Taka wolność każdego, co chcesz ludziom zabronić lubić M2 bo Tobie nie pasuje?

Opublikowano
Najlepsze i najzabawniejsze jest to że część z wypowiadających się tu osób nie obcowała z żadnym ///M na dłużej, mając porównanie max z jazdy testowej albo z opinii z jutuba czy TopGear ;)

Ależ hipokryzja, kiedy sam nie miałeś M2 na dłużej i przyznajesz, że nim niewiele pojeździłeś.

 

E30 M3, które objedzie byle 320d, jest prawdziwym M? Albo E36, które nie miało nawet poszerzonych błotników? Czy E30 nie było prawdziwym M3 bo nie miało skór i wyglądało w środku jak Golf GTI? :D Zamiast skupić sie na obiektywnych faktach, skupiasz się na jakiejś durnej ideologii, bo wydałeś w dużo kasy na drogie //M i teraz "za tanie" M2 Cię boli?

 

I nadal - jesli M2 Ci się nie podoba, nie kupujesz, jeśli wszystkim innym się podoba, to się zachwycają. Taka wolność każdego, co chcesz ludziom zabronić lubić M2 bo Tobie nie pasuje?

 

Czekalem az sie odniesiesz do tego :D

Nie hipokryzja, tylko od 5 lat jeżdżąc różnymi ///M i innymi autami można już sobie jakąś opinie odnośnie auta wyrobić.

Po takim doswiadczeniu, wsiadajac do tak wychwalanego M2 spodziewalem sie rewelacji a spotkalem sie ze "standardem".

Rozum to tak: cale zyje jezdzisz zwyklym autem, (niewazne jakim, - NIE ///M) az tu nagle umawiasz sie na jazde testowa M2 to M2 wbije Cie w fotel, jego przyspieszenie, skrzynia, kopanie podczas zmiany biegow na sport plus, wrazenia z jazdy, pewnosc w prowadzeniu itp. w porownaiu do zwyklego auta to majstersztyk.

ALE...

Jesli pol zycia jezdzisz autami ktore oferuja Ci te wrazenia i doznania od zawsze - wsiadajac do M2 poczujesz sie rozczarowany, poniewaz marketing i mit ktory jest robiony wokol tego auta NIE PASUJE do tego co ono faktycznie sobą reprezentuje. nie ma efektu WOW, wszystko juz gdzies BYLO, wszystkiego juz kiedys gdzies doznales, czy to jezdzac E36 M, czy E46 M czy E92 M, I nie chodzi tutaj wcale o przyspieszenie 100-300. Chodzi nawet o glupia pozycje za kierownica... o fotele... o tą "pewnosc w prowadzeniu" ... KAZDE z tych aut oferowalo doslownie to SAMO, KAZDE! (a na dodatek np: M3 E46 wydawalo sie najbardziej twarde i surowe z tego wszystkiego, osiagami nie grzeszylo ale wrazeniami z jazdy - a i owszem)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.