Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie,

 

Krótkie pytanie, świeżo nabyłem f20 116i 2014r, niestety na zimowych gumach, można liczyć na jakieś godne polecenie opony? myślałem o pirelli p7 cinturato 205/55r16 runflaty , będę wdzięczny za sugestie

 

pozdro

Opublikowano
Wyjechałem salonowo w 2014 r. na wiosne, na Cinturato P7 w tym rozmiarze, . Obecnie autko ma 54 000 i jestem bardzo zadowolony. Wiadomo RF na nierownosciach typu kostka bauma czy kocie łby nie jest szczególnie tłumiący ale zachowanie samochodu na normalnym asfalcie przy duzych predkosciach jest bez zarzutu. Mam dosc ciezka noge i od niedawna zmodowane 116i i wiem ze ten sezon letni (mam nadzieje ze caly) bedzie ich ostatnim czyli wytrzymaja 4 lata. Opona ladna z bieznika, w tym rozmiarze wyglada nieco "balonowo" na fabrycznej feldze 16'' - ale jak na uzytkowanie pojazdu w duzej czesci w miescie (parkowania, krawezniki), to tylko lepiej dla felg. Zaliczylem ciezkie spotkanie lewego tylu z kraweznikiem (z wlasnej winy - swirowane) i dla opony skonczylo sie to bez szwanku (otarcie "napisow"). Planuje zmiane na 17'' i kupilbym Cinturato ponownie. Jakbym mial na sile szukac minusow - po zmianie na wczesna wiosne (poczatek marca) wyraznie slabna jak jest +2/+3 C, i woda na asfalcie, ale chyba wszystkie letnie gumy maja podobny problem. Plus taki ze latwiej zerwac przy ruszaniu niz przy hamowaniu :).
Opublikowano
Niedawno kupiłem Continentale ContisportContact w rozmiarze 225/45/R17 RF. Jestem bardzo zadowolony. Jak na RF są miękkie i na nierównościach jeździ się komfortowo. W porównaniu do poprzednich Bridgestone Turanza ER300 205/55/R16, to jeśli chodzi o przyczepność, rożnica jest kolosalna, jednak w głównej mierze wynika to pewnie z tego ze Bridgestony miały już 6 lat.
Opublikowano
Poprzednio letnie miałem 17" Potenza S001 225/17/45 i byłem bardzo zadowolony. W zasadzie nie można było się przyczepić do czegokolwiek :)
Opublikowano

moze zainwestuj w felge?

 

ja mam w f20 19 cali i są idealne, 18 jest w sam raz wg mnie

 

17 to juz zimowka a na 16 to wstydzioszka jezdzic autem klasys premium

 

teraz felgi nie sa drogie 18 z oponami kupisz tak za 3k

Opublikowano
a czy nie jest tak że jeżeli nie jeżdzę na odpowiednim ogumieni (rf) to moge stracić gwarancje?
Opublikowano

nie jest tak. mam zimowe bez RFT kiedys wpadlem w dziure opona pekla - BMW podstawilo lawete z mobile care nie bylo problemów.

 

naruszyc gwarancje mozesz stosujac zly rozmiar opon i felg czyli inny niz na tabliczce ktora widac po otwarciu drzwi. mozna jezdzic bez RFT - ale to naruszenie to by ASO musialo być jakieś nienormalne - nie spotkalem sie z tym

Opublikowano

:nienie:

a czy nie jest tak że jeżeli nie jeżdzę na odpowiednim ogumieni (rf) to moge stracić gwarancje?

 

Nie wiem czy gwarancje, ale rzeczoznawca gdy likwidowałem szkodę w innym samochodzie z duża pewnością powiedział ze jeśli zastosuje opony bez RFT lub nawet RFT ale bez tej nieszczęsnej gwiazdki - rekomendacji BMW to w razie kolizji i likwidacji szkody ubezpieczyciel ma dodatkowego asa w rekawie by odszkodowania nie wypłacić i kwestionować stan auta z homologacja

Opublikowano
:nienie:
a czy nie jest tak że jeżeli nie jeżdzę na odpowiednim ogumieni (rf) to moge stracić gwarancje?

 

Nie wiem czy gwarancje' date=' ale rzeczoznawca gdy likwidowałem szkodę w innym samochodzie z duża pewnością powiedział ze jeśli zastosuje opony bez RFT lub nawet RFT ale bez tej nieszczęsnej gwiazdki - rekomendacji BMW to w razie kolizji i likwidacji szkody ubezpieczyciel ma dodatkowego asa w rekawie by odszkodowania nie wypłacić i kwestionować stan auta z homologacja[/quote']

 

 

pie rdolenie o szopenie :)

 

miałęm zimóki bez RFT wpadlem w dziure pekla mi przednia opona, tylna lekko zdarla bok, obie felgi porysowałem. dostałem 2 nowe opony i 2 nowe felgi od ubezpieczyciela. koszt naprawy 12 tys. złotych bo jeszcze mi profilaktycznie serwis wymienił łożysko.

 

więc nie szukajmyu dziury w calym. jak ktos ubezpiecza w jakis firmach krzak to moze faktycznie robia wszystko zeby nie wyplacic. Jedyna sluszna firma (polska) nigdy nie robila mi problemów

Opublikowano

No i fajnie:) wolny kraj, Tobie wypłacili innemu zakwestionują.

Jak zamiast 12 000 będą musieli wypłacić szkodę całkowita w kwocie 100 000 to będą szukali dziury dużo berdziej :)

PS. Ja bym krzakiem Allianz nie nazwał :)

Opublikowano

ja tez nie ale ludzie czasem korzystają z jakieś benefii, compensy itd itp a tam różnie bywa z tego co slyszlaem

 

w allianz podobno jest spoko. kolega duzo rzeczy robil i nic mu nie kwestionowali

Opublikowano

wybór padł na Bridgestone DriveGuard 205/55 R16 94 W XL - i jeszcze jedno pytanko to opon typu RF felga tez ma być odpowiednia pod ten typ gum czy to nie ma znaczenia?

 

pozdro

Opublikowano
wybór padł na Bridgestone DriveGuard 205/55 R16 94 W XL - i jeszcze jedno pytanko to opon typu RF felga tez ma być odpowiednia pod ten typ gum czy to nie ma znaczenia?

 

pozdro

 

Teoretycznie tak, powinieneś zastosować felgi o zmodyfikowanej konstrukcji strefy osadzenia opony (extended hump 2 lub extended hump 2+)

Jak kupisz oryginalna felgę to nie było tematu, jak nieoryginalną w większości tez nie będzie problemu bo ten standard chyba wszedł wraz z oponami bezdentkowymi.

Reasumując kup jakieś 16" oryginały :)

 

Tu możesz przeczytać więcej

http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/opony-typu-run-flat/?id=21

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.