Skocz do zawartości

330ci problem z wariujaca wskazowka temperatury silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Mam problem z moja 330ci 2001r. Ostatnio rozwalilo mi zbiorniczek wyrownawczy i po wymianie zauwazylem, ze jak silnik sie nagrzewa to nie odpala wentylator. Jako ze bylo to w niedziele to podlaczylem do wentylatora mase na krotko, tylko zeby dojechac dzisiaj do pracy. Wiatrak wiec chodzil caly czas od momentu startu. Niestety wskazowka od temp zaczela wariowac jak na tym filmie (nie moj btw)-

Skakala tak lewo prawo wiec sie zatrzymalem i musialem dolac plynu chlodzacego bo po odkreceniu korka troche wyplulo. Pozniej dalej jechalem ale kiedy temp wskoczyla na czerwone pole zatrzymalem sie jednak silnik wcale nie byl przegrzany i mozna bylo go spokojnie dotykac a weze byly lekko twarde jednak w pewnym stopniu mozna bylo je wygiac bo wcale nie pazyly. Wydaje mi sie nawet ze byly w normie. Szukam i szukam lecz niestety nie moge znalezc nic na moj problem a autko bardzo mi potrzebne. Za wszelkie rady z gory dziekuje.

Opublikowano

Teorii dla twojego przypadku może być wiele, oto jedna znich:

Po wymianie zbiorniczka układ był źle odpowietrzony wobec tego nie było obiegu co zatym idzie pomimo rozgrzanego silnika czujnik wentylatora był za zimny aby ruszyć wentylator.

Bujanie się wskaźnika temperatury można by wytłumaczyć skokami obiegu płynu.

Ja bym ; 1. uzupełnił płyn

2. dobrze odpowietrzył

3. wszedł w ukryte menu aby monitorować prawdziwą temperaturę bloku.

4. obserwował kiedy termostat się otwiera

5. wziął pod uwagę że to przedmuchy rozwaliły zbiorniczek i dalej robią problem

6. sprawdził wycieki

7. Przygotował się na test obecności spalin w płynie.

8. sprawdził sprawność ogrzewania

9.sprawdził przelew w zbiorniczku przy 3000 obr

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzieki za szybka odpowiedz. Jednakze mam pare pytan. Co do pkt. 3 - jest to test nr.7 jak dobrze mysle? Jesli tak to znajde bez problemu jak go wlaczyc.

Pkt.4 w jakim sensie? Jak to sie sprawdza?

Pkt.5 co to przedmuchy?

Pkt.6 nigdzie nic nie cieknie

Pkt.8 ogrzewanie dziala tak jak zawsze czyli bardzo dobrze.

Pkt.9 jesli dobrze mysle to musze patrzec co sie dzieje przez odkrecony korek na 3000rmp? Zastanawialem sie jeszcze nad termostatem ale chyba powinien sie odrazu grzac silnik i wskazowka by tak nie skakala gdyby byl walniety. I dodatkowo zastanawia mnie czujnik temp silnika.

Wiem ze strasznie laickie pytania ale najmniejsza podpowiedz sie przyda a reszte to mam nadzieje ze doszukam sobie na forum.

Opublikowano
Pkt.4 w jakim sensie? Jak to sie sprawdza?

Przy sprawnym układzie gdy termostat się otworzy to na bloku spada temperatura o kilka stopni co pozwala sprawdzić w jakiej temperaturze się otwiera i czy się w ogóle otwiera.

Pkt.5 co to przedmuchy?

spaliny pod ciśnieniem przedostają się do układu chłodzenia.

Pkt.9 jesli dobrze mysle to musze patrzec co sie dzieje przez odkrecony korek na 3000rmp?

Z tym to ostrożnie abyś się nie poparzył

I dodatkowo zastanawia mnie czujnik temp silnika.

Dla tego polecam włączyć podgląd temperatury w ukrytym menu bo do tego są oddzielne czujniki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Sory, ze tak dlugo nie odpowiadalem ale dopiero wrocilem i sprawdzalem auto. W ukrytym menu temperatura byla na poczatku ok ale pozniej wskazowka poszla prawie maksymalnie na prawo takze przestala skakac. Alr temp na bloku pokazywalo 128 a dopiero przy 135 chyba termostat puszczal bo momentalnie spadalo na 128. Niestety przy jezdzie na okolo 3000rpm puscilo gdzies plyn w okolicach zbiorniczka wyrownawczego. Mam tez termostat nowy takze pojdzie do wymiany. Do tego podczas jazdy zapalil sie check engine. Gdy uruchomilem silnik i przejechalem jakies 20-30 m z rury kopcilo sie na bialo jak z komina takze boje sie ze to uszczelka pod glowica chociaz pod korkiem ani na bagnecie nie ma zadnego osadu i wody tez nie widac. Jutro albo pojutrze bede dalej przy niej majstrowal wiec jak cos bede pisal.
Opublikowano
dopiero przy 135 chyba termostat puszczal

Przy tej temperaturze to bym powiedział że płyn w bloku się zagotował i ciśnienie pary wymuszało przemieszczenie płynu w układzie chłodzenia co mogło spowodować mały spadek temperatury.

Pisałem Ci co ja bym najpierw zrobił ,tj.

1. uzupełnił płyn

2. dobrze odpowietrzył

8. sprawdził sprawność ogrzewania

9.sprawdził przelew w zbiorniczku przy 3000 obr

Ad. 2 . dobrze odpowietrzyć to jest cała procedura bo inaczej może brakować litr płynu i pompa nie jest w stanie wymusić obieg płynu.

Ad. 8 . sprawdzić czy dobrze działa ogrzewanie to polega na załączeniu ogrzewania na max przez 1 minutę i sprawdzać czy jednakowo grzeje.

Ad. 9 . sprawdzenie przelewu jest ważne bo nam obrazuje czy blok jest dobrze odpowietrzony i czy pompa daje dobre ciśnienie.

przejechalem jakies 20-30 m z rury kopcilo sie na bialo jak z komina

Nie dobry znak. Nie wiadomo czy to było od początku czy to następstwo użytkowania samochodu z ne sprawnym układem chłodzenia.

 

Dobry mechanik nigdy nie jest zły.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Wczoraj przyjechal do mnie mechanik i okazalo sie ze to pompa wody jest uszkodzona. Blaszka od lopatek sie oderwala i lata luzem. Nowa pompa juz zamowiona wiec w tym tygodniu ja zamontujemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.