Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, turbina została wymieniona ponieważ stwierdzono , że coraz głośniej słychać jej świst i coś musi być nie tak - po regeneracji okazało się , że turbina miała uszkodzony wałek , po założeniu dalej świstała ( nie podokręcali tam czegoś ) nie ponosząc kosztów za regeneracje oddałem ją i kupiłem nową od BMW z 2 letnią gwarancją . Po dojechaniu do domu zauważyłem ,że w sumie ona jak wcześniej świstała ( ta stara ) tak i przy tej nowej słychać świstanie przy dodawaniu gazu w kabinie , ktoś coś wie? o co może chodzić?
Opublikowano
Ja mam benzynę. 50 k przebiegu. Po otwarciu okna i przyspieszaniu słychać lekki świst jak sądzę turbiny ale wydaje mi się że to chyba normalne. Przy zamkniętych oknach niczego nie słychać. Raczej do serwisu się z tym nie wybieram :mrgreen:
Opublikowano
Co prawda nie w BMW, ale wymieniałem turbinę. Zamiast oryginału wziąłem regenerowaną (Garret) i od samego początku świszczy, czego nie było w oryginale. Przejeździłem na niej już 110 kkm :)
Opublikowano
Dobra świszczy, to wiadome- trochę ;) Ale nie tak , że zagłusza nawet silnik :) Nigdy nie słyszałem 4 letniego auta , żeby tak turbo świstało. Na 5 -ego mam zaprowadzić do ASO , mają zweryfikować i reklamacja.
Opublikowano
Doświadczone ucho mechanika polecam. Często jest tak ze dmuchnie uszczelkę miedzy kolektorem a głowicą i turbiną a kolektorem, Obydwie są metalowe warstwowe -tak potrafią cudownie gwizdać
Opublikowano
W moim 330d turbo swista wyjatkowo glosno zagluszajac prace silnika. Auto jednak dobrze sie zbiera i wydaje mi sie, ze to moze byc normalny odglos pracy turbiny. Szczegonie przy przyspieszaniu keidy automat przechodzi na wiekszy bieg i obroty silnika spadaja. Wtedy zawor wastegate odpuszcza cisnienie doladowania, co powoduje charakterystyczne swistanie. Swoja droga przy stosunkowo duzym turbo w 3.0 odglos calkiem przyjemny. Nie schlychac klekotu diesla tylko charakterystyczny dla turbiny odglos pracy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
O Jezusie, w ASO już stoi 3 dzień i nic nie wiadomo .. ;) Ja wiem , turbo powinno tam troszkę świstać , ale gdy kupiłem to auto praktycznie nie było słychać nic , potem u mechanika po wymianie rozrządu itd było już głośniej słychać bo ten łańcuch się tak nie tłukł . Kupiłem nową a ona jeszcze głośniej niż ta stara gwizda - więc coś nie halo .
Opublikowano
Chyba nie tak trudno zlokalizowac ewentualna nieszczelnosc. Jestem ciekaw diagnozy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Dziś dostałem informacje tylko taką iż turbo jest do wymiany na kolejne nowe , ale czekają na decyzję od BMW ... Jak będzie po wszystkim dam znać co i jak .
Opublikowano
Czyli jednak. Chyba bede musial wybrac sie do warsztatu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
ASO uznało iż na turbinie są wżery i nie podlega reklamacji ( turbina nowa miała kilka dni , auto na niej zrobiło pare km ) , niezależny serwis bmw natomiast zamówił nową trubinę wstawił a z ASO ma rozwiązać problem, czy coś takiego ( turbina nie ma żadnych wżerów ... ) Na weryfikacje w ASO czekałem tydzień ... jeszcze nie uznali . Turbina jak gwizdała tak gwizda, przyczyna nieznana , wszystko szczelne ...
Opublikowano

Mam rozwiązanie , musiałem po nie jechać 240km , zapieczona dźwigienka w chłodnicy egr , nie otwiera wystarczająco i stąd ten gwizd , nie chłodzi dobrze spalin , mechanik z którym kontaktowałem się przed wyjazdem do ASO Katowice mówił , że to na pewno nie turbina - ale jak już się umówiłem do ASO to pojechałem no i się okazało , że ta chłodnica . Wygląda na to , że Kielce pod względem napraw BMW całkowicie leżą ... :) no chyba , że trzeba jakieś klocki wymienić albo opony to może, może... zostałem tylko naciągnięty na koszta(15 tysięcy - dzisiaj gdybym się zgodził byłoby i 20 000 ) , które nie były potrzebne , ale trudno ( nowa chłodnica 3000 , wystarczy pogrzebać po internecie i da się też wymienić sam ten zawór/dźwignie na nową 800zł ) .. Dobrze ,że wiadomo co jest . Gdybym od razu poszedł do porządnego mechanika może zamknęłoby się to wszystko w 5 tyś ... Tak samo ze świstem od przyśpieszania i hamowania , ma być zaprogramowany napęd od nowa na te koła co są , a jak nie da skutku trzeba wymienić jakieś łańcuszki które regulują moc na koła itp .

Temat do zamknięcia .

Opublikowano
Dzieki za szczegolowe wyjasnienia. Niestety jesli nie ma zapisu w rejestrze bledow, to w ASO raczej trudno ich zmobilizowac by zajeli sie na powaznie usunieciem usterki

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj po pracy podjechałem do mechanika z takim delikatnym świstaniem (między 1000-1500 obr./min) - wsiadł - odpalił silnik , posłuchał kilka sekund zgasił i spytał czy są spadki mocy lub inne zmiany - że nie było powiedział "nic nie robić".

Było b. gorąco więc od razu pojechałem do domu ale jutro jadę na wymianę oleju po pracy więc będzie chwila to dopytam jak to jest z tym świstaniem.

Opublikowano
kolego mam to samo po wymianie rozrządu w kielcach w m-serwis ''świst ''dziwne tylko że od razu po wymianie tak słychać [świst,gwizd] WCZEŚNIEJ NIC NIEBYŁO.Możesz dać namiar na te KATOWICE.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

POWRACAM ZNOWU!!! Ostrzegam przed serwisami BMW w Kielcach i ASO , a także te które naprawiają wyłącznie BMW :) Świst silnika i szarpanie .... Napisze wszystko co wymieniłem.

-wtryski

-rozrząd

-turbina 3 razy NOWA

-olej w reduktorze

-sprzęgło

-inne duperela ...

Wtryski zostały wymienione, turbina 3 razy, bo serwis kłócił się , że to wina turbiny i koniec... Sprzęgło wymienione bo tam zdarte to tamto (nie wiem czy była konieczność ) olej w reduktorze wymieniony ale tylko na fakturze . Skierowanie 200km do Katowic ASO aby zdiagnozowali usterkę... za 500 zł i zaproponowali naprawę za 3000 :) zrezygnowałem. Łączny koszt wszystkiego wyniósł ok 15 tyś , ponieważ dałem się naciągnąć .

Wtryski nie były konieczne do wymiany - regeneracja

Rozrząd - szybko się zużywa ale ten silnik ma już poprawiony , nie było konieczne.

Turbina- była dobra, nie było żadnej konieczności wymiany

-Sprzęgło , może była konieczność może nie... Ale po wymianie źle skręcone ...

-Wymiana oleju w reduktorze - został ten olej co był , nawet nic nie było odkręcane.

A więc... okazało się , że w auto wystarczyłoby włożyć max 3-3.5 tysiąca i wszystko byłoby lepiej zrobione a przede wszystkim działała.

Chłodniczke egr wystarczyło wyczyścić ... zamiast wydawać 3 tysiące

Zrobić adaptacje napędu

Wymienić reduktor ponieważ to on powodował gwizd NIE ŻADNA TURBINA, ŻADEN ROZRZĄD, ŻADNE SPRZĘGŁO.

Także nie wierzcie , że jak serwis bmw :) to Wam super naprawią... a unikniecie zbędnych kosztów.

A no i bym zapomniał , w ASO uznali iż ktoś przy zakładaniu porysował łopatki ... zły montaż

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.