Skocz do zawartości

Buczenie, rezonans przy niskich obrotach F10 520D


Zawisza82

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Forumowicze

 

Od jakiegoś czasu, a mam 165k km słyszę czuję buczenie/rezonans w kabinie.

Występuje to tylko przy niskich obrotach 1100-1200, gdy zmienię bieg ręcznie łopatkami na niższy to momentalnie ustępuje.

Zmieniłem gumy w pokrywie akustycznej silnika i nic.

Poczytałem ze może być to koło pasowe, pasek, napinacz ?

koło wygląda na całe, proszę o fachową ocenę.

 

https://naforum.zapodaj.net/a32800d767be.jpg.html

 

a32800d767be.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęcia koła nie ocenisz, chyba, że jest w stanie totalnego rozkładu. Ja wymieniłem dobrze wyglądające koło pasowe na nowe z m.in. tej samej przyczyny (+drgania) i trochę to pomogło, ale nie wyeliminowało problemu w 100%.

 

IMO to koło wygląda bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Z reguły za rezonans przy niskich obrotach odpowiadają poduszki silnika, poduszki skrzyni i wieszaki układu wydechowego

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły za rezonans przy niskich obrotach odpowiadają poduszki silnika, poduszki skrzyni i wieszaki układu wydechowego

Jedyne co mnie zastanawia to fakt, iż dzieje się to tylko od czasu do czasu, no i tylko jak auto mało jeździło i wyłącznie tylko pod czas jazdy.

Jestem w stanie sam ocenić poduszki jak podniosę auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Może być Ci ciężko, niektórzy mechanicy testują brechą ale to o kant pośladka rozbić, mogą być mikropęknięcia których nie zobaczysz. Dodatkowo pamiętaj że guma traci swoje włąściwości z czasem z powodu drgań silnika, średnio można przyjąć że po około 80-100tys km poduszki należało by wymienić. Wbrew pozorom często na allegro używki są drosze niż w ASO, ostatnio dla klienta zamawiałem wyszły po 280zł sztuka bodajźe :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jedni mechanicy sprawdzali lyzka i mowili: lo Panie ale tu sie wszystko trzesie. Poduszki w F10 sa sterowane zaworem podcisnienia. Teoretycznie powinny inaczej pracowac przy roznych predkosciach obrotowych. Chce sie umowic teraz do drugiego speca, ktory ma stwierdzic, ze faktycznie poduszki sa do wymiany. Tylko on chce pojezdzic bo lyzka nie stwierdzi tego.

 

P.s. Tez mam dni kiedy auto chodzi bardziej 'aksamitnie'. ISTA nic nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takze widzisz. Ja mam nowe wtryski a Ty masz prawie wszystko nowe a wciaz mamy problemy.

Jeden gosc mi powiedzial, ze silnik 2.0d sa o kant d.. do rozbicia. Ale mnie to nie przekonuje bo opuscily fabryke i nie bylo uciazliwych drgan. Wiem bo jak kupilem auto to co prawda po otwarciu maski bylo widac, ze sie lekko telepie ale nie przenosilo drgan na karoserie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie przy wypalaniu dpf lekko buczy w momencie przyspieszania, a ten rezonans pojawia się w czasie hamowania, albo jazdy bez gazu, jak skrzynia ustawi bieg na najwyższym możliwym i obroty są w granicach 1000-1200. Nauczyłem się z tym żyć.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie sam się zastanawiam, czy to nie kończąca się "plecionka". Wieszaki wydechu wymieniłem i nie było żadnej zmiany. Jak dodam gazu i skrzynia zredukuje bieg do buczenie od razu znika, więc to chyba nie dyfer/wał.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sam się zastanawiam, czy to nie kończąca się "plecionka". Wieszaki wydechu wymieniłem i nie było żadnej zmiany. Jak dodam gazu i skrzynia zredukuje bieg do buczenie od razu znika, więc to chyba nie dyfer/wał.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

Flaszkę temu co znajdzie źródło buczenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob taka probe: jedziesz na autostradzie ok 100-130km/h i wrzuc na luz. czuc to buczenie?

 

u mnie sie wlasnie pojawia, niezaleznie czy stoje na luzie przy 0km/h czy jade na autstradzie na luzie czy jade na autostradzie z niskimi obrotami.

 

mam te drgania/wibracje przy niskich obrotach silnika niezaleznie od predkosci auta. wnioskuje, ze to sa albo poduchy silnika (sprawdz czy rzeczywiscie dziala ci to podcisnienie - na kompie nie bedzie bledow jesli np wezyki sie urwaly albo sa nieszczelne), kolo pasowe - tak jak ktos napisal, wyglada ok ale moze jest juz niewywazone, poduchy skrzyni/xdrive, pasek wielorowkowy - u mnie niby rowny i ok ale mam wrazenie ze wlasnie od niego przenosza sie drgania bo cos tak dziwnie go buja w pewnym miejscu jakby byl nierowny. zastanawiam sie jeszcze nad wieszakami wydechu... moze to to?

 

jesli to nie powyzsze rzeczy to niestety silnik... (m.in. wtryski ale to by ista wykryla raczej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Łożyska tył wymienione, nowe opony ( zima tym razem ) łącznik wału wymieniony, DPF profesjonalnie wyczyszczony. Dalej buczy.

Mam wrażenie ze to jednak wydech i podpory / wieszaki.

Kto podpowie jakie elementy zakupić aby mieć pewność ze wydech nie ma wibracji.

 

Dziękuję.

VIN D262980

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz jednak wrażenia, że to buczy coś w komorze silnika a komora działa jak pudło rezonansowe i to wzmacnia? U mnie to buczenie na tylnych siedzeniach jest o niebo mniejsze. Co więcej duzo głośniej je słychać na miejscu kierowcy niż pasażera z przodu, a wydech jest po stronie pasażera. W okolicach 1k RPM rzeczywiście rezonans jest tak głośny, że wydaje się, że dobiega zewsząd, ale trochę powyżej da się go już zlokalizować.

 

Niestety dowiedziałem się, że odpowiedzialne za to mogą być wtryski i że dobre korekcje nie oznaczają, że wtryskiwacze są sprawne.

 

Trochę tylko słabo wydawać taką kwotę na podstawie przypuszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam to samo z tym buczeniem co Panowie, rezonans, po dłuzszej jeździe mam wręcz uszy zatkane. Ogólnie silnik na jałowym pracuje bez większych drgań, jak kupiłem samochód nie było tego buczenia, zaktualizowałem soft silnika, kupiłem STP do czyszczenia wtrysków (profilaktycznie) i po jakims czasie powstało buczenie (może obnizenie tempertur bo akurat jesien pryszla ;) ). Przy pierwszej diagnozie buczenia jeden z mechaników uznał, że słyszy łańcuch, dałem samochod do wymiany łańcucha i napinaczy, rzeczywyscie drgania na pedale gazu i na gałce skrzyni biegów (skrzynia manual) zmniejszyły się, ale buczenie pozostało. Przy jednym wypalaniu dpf'a poziom oleju zwiększył mi się z przed ostatniej kreski na max, teraz przy wypalaniu aktywnym dpf (co ok 700km) poziom oleju zwiększa się ponad max, po wypalaniu wraca do max. Kupiłem ostatnio dodatek do wtrysków bmw additiv, widze, ze wtryski pracują dobrze bo gałka zmiany biegów nawet nie drgnie na biegu jałowym (wczesniej drgała, przed f10 miałem e90 lci z silnikien n47 ale 143km i wiem jak sie ten silnik zachowywał) Ogólnie diagnoza jest trudna, mało co słychać z siedzenia pasażera, tez obstawiam układ wydechowy. Moj samochod ma raptem 110 kkm, ale większośc była przejechana w cyklu miejskim (średnia całości ok 35km/h). Może coś tam jest zatkane.. Ręce mi opadają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam buczenie (rezonans) przy zmianie biegow (automat) i na pewno dochodzi to z tylu w okolicy zderzaka tylnego.

Jak stoje na postoju na D to sa wieksze szanse na uslyszenia wydechu niz na P. Lacznik elastyczny jest mocowany gdzie w okolicy skrzyni, moze to jego wina, ciezko powiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.