Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam w bmw 525d e60 padł sterownik silnika brak komunikacji.Po wymianie całego zestawu czyli sterownik silnika,cas czyli immo,oraz kluczyka ze stacyjka samochód kreci ale nie pali.Co dziwne to to ze wczesniej krecił z wcisnietym sprzegłem a teraz po wymianie ze sprzegłem i hamulcem wcisnietym.Nie działa takze pompa paliwa podczas krecenia,załacza sie tylko na chwileczke przy kreceniu.Po diagnozie autocomem immobilizer widzi bieg drive bo sterownik został zakupiony od automatu a tutaj mamy reczna skrzynie w tym bmw.Czy przez to ze immo widzi drive nie załacza pompy paliwa?Co trzeba by zmienic w sterownikach i jakim programem aby ta pompa ruszyła?Moze ktos tu sie dobrze zna na bmw?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masakra. Wystarczyło kupić jeden DDE i to wszystko. Oblicz ile pieniędzy już wyrzucil. Szkoda i czas na to wszystko. Kto ci powiedział tak zrobić ? :duh: Ja się chyba domyślam kolejny mechanik-debil . Co teraz ? Na żelazie jeden VIN , na diagnostyce inny . :cool2: Można oczywiście VIN doprowadzić do porządku , ale to jest droższe niż przykręcić uzywany DDE.

 

Jaki VIN w auto ? Nie wiadomo co ty tam kupił. Może nie pasuje , a prosisz o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam w bmw 525d e60 padł sterownik silnika brak komunikacji.Po wymianie całego zestawu czyli sterownik silnika,cas czyli immo,oraz kluczyka ze stacyjka samochód kreci ale nie pali.Co dziwne to to ze wczesniej krecił z wcisnietym sprzegłem a teraz po wymianie ze sprzegłem i hamulcem wcisnietym.Nie działa takze pompa paliwa podczas krecenia,załacza sie tylko na chwileczke przy kreceniu.Po diagnozie autocomem immobilizer widzi bieg drive bo sterownik został zakupiony od automatu a tutaj mamy reczna skrzynie w tym bmw.Czy przez to ze immo widzi drive nie załacza pompy paliwa?Co trzeba by zmienic w sterownikach i jakim programem aby ta pompa ruszyła?Moze ktos tu sie dobrze zna na bmw?

przeprogramować sterownik silnika na manual (winkfpt )

przeprogramować CAS na manuał później zmiana FA w CAS i kodowanie CAS do serii z nowym FA

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmiana isn czy sk i tyle

Kolega, no zmienisz ty ISN. Co dalej ? To się nazywa - LIPA

A jeszcze przebieg, a jeszcze VIN, a jeszcze może być w różnych sytuacjach różnica w klasie mocy.

I wszystko zawsze jest takie proste dla każdego, że aż śmieszne czytać.

 

P.S. I jeszcze nie mogę zrozumieć - dlaczego autor zakładał temat, jeśli sądząc po jego pojawienie na forum emu ten temat do d...py ))))

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy podepnę się :)

 

Wymieniłem sterownik DDE w swoim E60 530xd. Nowy sterownik pochodzi z E70. Kody ISN zmienione... auto odpala i jeździ ale mam błedy których nie mogę się pozbyć i niestety już powoli myślę że kupiłem uwalony DDE ;/

 

 

 

Oto błędy które zauważyłem:

 

> iGR State : Aktiviert (intelligent generator regulation ) -------- na starym DDE miałem "nicht bekannt"

 

 

> 0x4C08 - 4C08 Botschaft (STAT_ARS, 0x1AC)

Failure Symptom : 4397 Botschaft von ARS ausgefallen --- ARS ? Active Roll Stabilization ?? Czyli dynamic drive a ja nie mam tego w aucie. CAS w aucie siedzi oryginalny i nie ma tam kodu FA który mógłbym usunąć.

 

 

>0x42DE - 42DE BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 7 (Gluehsteuergeraet)

Failure Symptom : 4257 keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

 

>0x42CE - 42CE BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 6 (Generator)

Failure Symptom : 4257 keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

 

>0x426E - 426E BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 0 (Intelligenter Batterie Sensor)

Failure Symptom : 4257 keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

 

>0x42AE - 42AE BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 4 (Oelqualitaetssensor)

Failure Symptom : 4257 keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

 

Wygląda tak jakby cała magistrala BSD nie działała. I teraz nie wiem czy to wina tego że DDE z E70 i mam w nim nieodpowiedni soft czy miałem pecha i to DDE jest uszkodzone. Oczywiście na oryginalnym sterowniku błędów brak.

 

Czy znacie w PL jakąś firmę która byłaby w stanie sprawdzić sterownik pod względem technicznym ? Czy jednak problem leży w sofcie ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No masakra. :duh:

O czym z tobą rozmawiać , jeśli nie ma ani VIN twojego auto, ani numeru sterownika, który kupiłes.

A tak sytuacja jak zawsze w Polsce - wszystko przez jedne miejsce , [BAD] nazywa sie.

Jeździsz z VIN od nieznanego auto tak jeszcze z innym przebiegiem w sterowniku.

Taka robota - to lipa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupiłeś DDE7 od E70 tam jest inny system BSD powiązany z systemem odzyskiwania energii z hamowania silnikiem i system Start/Stop

sam IBS to tylko część ,

a w e60 nawet w DDE7 nie ma takiego systemu , sam sterownik jest dobry ale dla e70 , zakodować pewnie się da dla e60 dlatego że kodowanie dla DDE7 nie zawiera zbyt dużo danych głownie to akumulator i dane serwisowe , jak nie chcesz mieć problemów to kup sterownik dla E60

Opublikowano (edytowane)

Wiem... masakra ;) Myślałem że jednak uda się coś ustalić no ale jeśli trzeba... to piszę już wszystko :)

 

Robię SWAPA z 530xd na 535xd w E60 :)

 

Mój vin to CP14556. Nowy DDE pochodzi z E70 biturbo (286ps) a więc obydwa silniki na piezowtryskach; aluminiowe bloki etc.

 

Tu foto mojego (z prawej) DDE i nowego z E70.

 

067bd9bf407b1ab5gen.jpg

 

DDE z E70 został przeprogramowany (teoretycznie... ale nie wiem czy w sposób prawidłowy) na taki z E60 535d LCI:

 

 

d0d6b276a647bbe5gen.jpg

 

 

Nr VIN nie jest zmieniony. Jeśli nie ma takiej potrzeby to do szczęścia mi nie jest to potrzebne. Tak samo z przebiegiem ;) Auto zostaje u mnie bo jest to mój projekt i napewno tego nie sprzedam :)

 

Schematy BSD pomiędzy E60 moim a E60 535d LCI czy E70 już sprawdziłem i wiem że jest inny czujnik poziomu oleju. Czujnik ten zakupiłem... podłączałem według schematów ale nadal mam te same błędy dlatego obawiam się spalonego DDE ;/ Stąd pytanie... Czy istnieje możliwość sprawdzenia DDE pod względem technicznym ?

 

Mógłbym kupić inny DDE z biturbo ale narazie wolałbym uniknąć kolejnych kosztów które niestety nie są małe.

 

 

Edit:

 

Din... po wrzuceniu softa z E70 faktycznie mam błędy z systemu start/stop etc... Tak jak Ci pisałem kiedyś na PW.

 

Po wrzuceniu Software Number: 500776 czyli E60 535d LCI mam tylko to: (proszę pominąć błędy z osprzętu biturbo ponieważ osprzęt nie był podłączony; oraz przepływki której brak)

 

Result: Read Vehicle Data
-------------------------

PC-Name   : WOJTAS-KOMPUTER
User-Name : Wojtas
Series    : E60
Battery  : 110 Ah
Volume    : All control units	
JobStatus : OKAY
----------------------------------------------------------------------------------------------
Adr Groupname   Job State  State
XX  E60        OKAY       VIN              : CP14556
XX  E60        OKAY       Clamp            : 15   
XX  E60        OKAY       I-Level Plant    : E060-10-03-501
XX  E60        OKAY       I-Level HO       : 0
XX  E60        OKAY       I-Level CAS      : 
XX  E60        OKAY       FA-order         : 0905 NM71
XX  E60        OKAY       FA detail        :                                                          
XX  E60        OKAY       Production Date  : 29092005
XX  E60        OKAY       KM-State Display : 275921
XX  E60        OKAY       KM-State Absolut : 275925
XX  E60        OKAY       KM-State CAS     : 275921
XX  E60        OKAY       iGR State        : Aktiviert   (intelligent generator regulation )
XX  E60        OKAY       Fuel             : H2(L) 14.4 + H1(R) 37.0 = 51.4 Liter
XX  E60        OKAY       Operating hours  : 6.547103E+006 s
XX  E60        OKAY       Options          : 1CA  203  205  216  235  261  2NP  302  337  339
XX  E60        OKAY       Options          : 403  415  416  423  428  430  431  438  441  442
XX  E60        OKAY       Options          : 459  465  470  481  488  494  502  508  522  524
XX  E60        OKAY       Options          : 534  540  548  563  609  610  612  616  620  633
XX  E60        OKAY       Options          : 672  676  698  6AA  710  715  775  785  801  851
XX  E60        OKAY       Options          : 863  879  9AA                                   
XX  E60        OKAY       E_Words          : B110  
XX  E60        OKAY       Ho_Words        : FLCN  MUEB  


Result: Fehlerspeicher lesen
----------------------------

Date      : 09.04.2017 12:43:01 
Series    : E60
Volume    : All control units	
JobStatus : OKAY
Amount    : 32
----------------------------------------------------------------------------------------------
Adr Rudename   JobStatus  
----------------------------------------------------------------------------------------------
Adr Rudename   JobStatus  Status   
00  ZGM        OKAY       No Entry 
01  SIM/SGM    OKAY       No Entry 
02  SZL        OKAY       No Entry 
12  DME/DDE    OKAY       11 Entries
17  EKP        OKAY       No Entry 
18  EGS        OKAY       No Entry 
19  VGSG       OKAY       No Entry 
29  DSC        OKAY       No Entry 
36  TEL/MULF   OKAY       No Entry 
3C  CDC        OKAY       No Entry 
3D  HUD        OKAY       No Entry 
3F  ASK        OKAY       No Entry 
40  CAS        OKAY       No Entry 
41  DWA        OKAY       No Entry 
44  SHD/MDS    OKAY       No Entry 
45  RLS        OKAY       No Entry 
47  ANTTU      OKAY       No Entry 
50  SINE       OKAY       No Entry 
60  KOMBI      OKAY       No Entry 
62  MOSTGW     OKAY       No Entry 
63  MMI/CCC    OKAY       No Entry 
64  PDC        OKAY       No Entry 
65  BZM/SZM    OKAY       No Entry 
67  ZBE        OKAY       No Entry 
6D  FAS        OKAY       No Entry 
6E  BFS        OKAY       No Entry 
70  LM         OKAY       No Entry 
71  AHM        OKAY       No Entry 
72  KBM        OKAY       No Entry 
73  CID        OKAY       No Entry 
78  KLIMA      OKAY       2 Entries
A0  CCC        OKAY       No Entry 


Result: Fehlerspeicher lesen details
------------------------------------

Date      : 09.04.2017 12:43:02 
Series    : E60
Volume    : All control units	
JobStatus : OKAY
Amount    : 13
----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    19464  0x4C08 - 4C08 Botschaft (STAT_ARS, 0x1AC)
Failure Symptom    :     4397  Botschaft von ARS ausgefallen
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 5.907690E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 0.000000E+000 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.384871E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      139  Umgebungsdruck 9.649231E+002 mbar

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    19394  0x4BC2 - 4BC2 Luftmassenmesser
Failure Symptom    :     4229  Signal Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus/Masse
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       49  Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 6.301536E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 4.789170E+002 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.401164E+001 V
Environment Set  9 :      173  Ansauglufttemperatur -5.026942E+001 °C
Environment Set 10 :      139  Umgebungsdruck 9.649231E+002 mbar

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    18135  0x46D7 - 46D7 Verdichter-Bypassklappe, Ansteuerung
Failure Symptom    :     4258  Unterbrechung
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 6.301536E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 4.789170E+002 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.401164E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      148  Status Verdichter-Bypassklappe 1.000000E+000 -

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    18183  0x4707 - 4707 Wastegate-Ventil, Ansteuerung
Failure Symptom    :     4258  Unterbrechung
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 6.301536E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 4.789170E+002 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.401164E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      185  Tastverhältnis Wastegate-Ventil 9.924919E+001 %

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    19399  0x4BC7 - 4BC7 Ansauglufttemperatursensor  (Referenzsignal fuer Luftmassenmesser)
Failure Symptom    :     4229  Signal Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus/Masse
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 5.907690E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 4.789170E+002 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.384871E+001 V
Environment Set  9 :      173  Ansauglufttemperatur -5.026942E+001 °C
Environment Set 10 :      139  Umgebungsdruck 9.649231E+002 mbar

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    19361  0x4BA1 - 4BA1 Ansauglufttemperatursensor, Signal
Failure Symptom    :     4224  Temperatur zu niedrig
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 5.907690E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 4.789170E+002 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.384871E+001 V
Environment Set  9 :      173  Ansauglufttemperatur -5.026942E+001 °C
Environment Set 10 :      139  Umgebungsdruck 9.649231E+002 mbar

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    19255  0x4B37 - 4B37 Oelqualitaetssensor (Layer_QLT)
Failure Symptom    :     4247  kein Signal
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      246  Ölniveau - Orientierungsmittelwert 0.000000E+000 mm
Environment Set  4 :      244  Ölniveau - Kurzzeitmittelwert 0.000000E+000 mm
Environment Set  5 :      245  Ölniveau - Langzeitmittelwert 4.042972E+001 mm
Environment Set  6 :      243  Kilometer seit letztem Ölwechsel 4.000000E+001 km
Environment Set  7 :      253  Motoröltemperatur für CAN 8.474477E+001 °C
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.401164E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      139  Umgebungsdruck 9.649231E+002 mbar

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    17118  0x42DE - 42DE BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 7 (Gluehsteuergeraet)
Failure Symptom    :     4257  keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 6.301536E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 4.789170E+002 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.482627E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      166  Zustand der Glühanzeige 0.000000E+000 -

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    17102  0x42CE - 42CE BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 6 (Generator)
Failure Symptom    :     4257  keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      223  Raildruck Ist 2.914462E+002 bar
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 6.301536E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      129  Luftmasse pro Zylinder 4.789170E+002 mg/Hub
Environment Set  6 :      145  Ladedruck Istwert 9.944616E+002 mbar
Environment Set  7 :      134  Pedalwertgeber 0.000000E+000 %
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.482627E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      139  Umgebungsdruck 9.649231E+002 mbar

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    17006  0x426E - 426E BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 0 (Intelligenter Batterie Sensor)
Failure Symptom    :     4257  keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      241  Abstand zur Startfaehigkeitsgrenze -4.800000E-005 -
Environment Set  4 :      182  Einspritzmenge 6.301536E+000 mg/Hub
Environment Set  5 :      255  Batteriespannung von IBS gemessen 1.400000E+001 V
Environment Set  6 :      242  Batteriestrom von IBS gemessen -3.784400E+000 A
Environment Set  7 :      254  Batterietemperatur -2.400000E-005 °C
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.482627E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      240  Korrekturwert Abschaltung 1.041618E+000 -

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       12  DME/DDE - D62M57A0 - Dieselelektronik DDE 6 6 Zylinder M57 TÜ2 TOP
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    17070  0x42AE - 42AE BSD - Kommunikation mit Teilnehmer 4 (Oelqualitaetssensor)
Failure Symptom    :     4257  keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       34  Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Warning Flag       :       48  Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        3
kind of Error      :        1       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        2       61  Fehler in Entprellphase
kind of Error      :        3       61  Fehler in Entprellphase
1. Data Set
Environment Amount :       10
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :      158  Motordrehzahl 6.619799E+002 1/min
Environment Set  2 :      149  Kühlmitteltemperatur 8.425612E+001 °C
Environment Set  3 :      246  Ölniveau - Orientierungsmittelwert 0.000000E+000 mm
Environment Set  4 :      244  Ölniveau - Kurzzeitmittelwert 0.000000E+000 mm
Environment Set  5 :      245  Ölniveau - Langzeitmittelwert 4.042972E+001 mm
Environment Set  6 :      243  Kilometer seit letztem Ölwechsel 4.000000E+001 km
Environment Set  7 :      253  Motoröltemperatur für CAN 8.474477E+001 °C
Environment Set  8 :      147  Batteriespannung 1.482627E+001 V
Environment Set  9 :      229  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set 10 :      139  Umgebungsdruck 9.649231E+002 mbar

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       78  KLIMA - IHKA60 - Klimabedienteil
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    40020  0x9C54 - AUC-Sensor
Failure Symptom    :        1  Signal oder Wert oberhalb Schwelle
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfuellt
Error present      :       35  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Warning Flag       :       48  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        1
kind of Error      :        1        0  --
1. Data Set
Environment Amount :        4
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :        1  Aussentemperatur 2.100000E+001 Grad C
Environment Set  2 :        2  Kuehlmitteltemperatur 8.500000E+001 Grad C
Environment Set  3 :        3  Batteriespannung 1.390000E+001 Volt
Environment Set  4 :        4  Relativzeit 6.317000E+003 s

----------------------------------------------------------------------------------------------
Controller         :       78  KLIMA - IHKA60 - Klimabedienteil
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    40021  0x9C55 - Beschlagsensor
Failure Symptom    :        1  Signal oder Wert oberhalb Schwelle
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfuellt
Error present      :       35  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Warning Flag       :       48  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        1
kind of Error      :        1        0  --
1. Data Set
Environment Amount :        4
Environment KM     :   275920
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :        1  Aussentemperatur 2.100000E+001 Grad C
Environment Set  2 :        2  Kuehlmitteltemperatur 8.500000E+001 Grad C
Environment Set  3 :        3  Batteriespannung 1.390000E+001 Volt
Environment Set  4 :        4  Relativzeit 6.317000E+003 s



 

 

 

Jakie są szanse że sterownik jest trupem ?

Edytowane przez mnichu

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

8509036 - numer OK (to jest fabryczne firmware tego sterownika), ale sam sterownik pasuje tylko dla 35d na modelach 3 lci,5 lci,6 lci,x3 lci,x5,x6

Powiedz mi - silnik już wymieniłes na 535d ?

Opublikowano

już sprawdzałem :cool2: ten DDE współpracuje również z E90 preLCI czyli z 6hp26 :cool2:

Moja E60 jeździ na tym DDE... skrzynia pracuje prawidłowo w trybach D/DS/Manual. Xdrive też działa prawidłowo :mrgreen:

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?q=8509036

 

 

Powiedz mi - silnik już wymieniłes na 535d ?

 

Mało ważne :mrgreen: Mechanicznie silnik 530d i 535d różni się tylko innymi tłokami ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Mało ważne :mrgreen: Mechanicznie silnik 530d i 535d różni się tylko innymi tłokami ;)

 

No jak, a schematy podłączenia to może być różne, nie !

Opublikowano

Schematy już sprawdzałem.

 

530d 231ps oraz 535d 286ps to prawie ta sama instalacja (pomijam sterowanie turbosprężarkami co jest oczywiste). Jedyna różnica pomiędzy tymi silnikami są czujniki poziomu oleju i ich podłączenie.

 

Temic (535d)

lg_3468a558-d5e7-4e2b-9b13-2636316623f9.jpg

Hella (530d)

http://i864.photobucket.com/albums/ab207/niart906/a2765e4c.jpg

 

Oczywiście założyłem tego Temic'a i podłączyłem według schematów. Myślałem że interfejs BSD zakłóca ten czujnik ale jednak nie ;/

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja schematu nie oglądałem. Wtryskiwacze powinny być przypisane w ten DDE od E70. I tu pytanie teraz - czy nagra ISTA wtryskiwacze od twojego 3.0 w sterownik od E70 !!!

Musisz zainstalować silnik 3.5

DDE bardzo często umiera w taki sposób po BSD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.