Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z silnikiem. Otóż zaczął mi jakoś dziwnie stukać, wydaje mi się, że stuki dochodzą tak z lewej strony bardziej z tyłu. Po wymianie oleju jechałem trasę 1200 km i miałem dwa takie przypadki jakby z tłumika poszedł biały dym i delikatnie auto "przerwało", ale nie byłem pewny czy to ode mnie czy może jakaś lekka mgła na drodze. Ale teraz już wiem, że to było ode mnie. Dziś po odpaleniu auta poszło dużo dymu z tyłu- białego. Płynu chłodzącego nie ubywa, znaczy tyle co zawsze, trochę, ale na pewno nie idzie do silnika tylko gdzieś puszcza na dole. Co do stuków to już w drodze zdawało mi się, że coś stuka jak podniosłem maskę. Było sporo ciszej i teraz nie wiem czy to temu, że silnik był rozgrzany czy może wtedy było jeszcze "lepiej" niż teraz z silnikiem. Oleju było teraz na minimum jak sprawdzałem, a nalane było na max. Także wciągnął jakieś 1,5l według miarki. Znajomy mechanik zdziwił się przez telefon czy to mój silnik tak stuka jak przyłożyłem fona do silnika. Czyżby zakładać najgorsze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może problem stanowi odma?

 

Zasysa olej do silnika?

 

Ale na odległość to ciężko.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli oleju jest sporo zasysane to ten olej zajmuje trochę miejsca w komorze spalania. Olej jest nie ściśliwy więc tłok niejako o niego uderza.

 

Miałem taki przypadek w n42b20. Do tego stopnia wciagał olej , że aż silnik ostatecznie zblokowało.

 

Ale to było na mrozie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być pozapychana nagarem. Olej wtedy nie spływa do miski tylko leci do kolektora ssacego.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tak czytam rozne posty i faktycznie to moze byc odma. Co sie wymienia razem z odma? Sa do kupienia cale zestawy/komplety? Czy trzeba kupowac oddzielnie czesci?
Opublikowano
Jeżeli oleju jest sporo zasysane to ten olej zajmuje trochę miejsca w komorze spalania. Olej jest nie ściśliwy więc tłok niejako o niego uderza.

A jeśli wyjmę i wymienię odmę to co z tym olejem w komorze spalania? Czy możliwe że już się wypalił?, dziś musiałem przestawić auto i biały dym znów poszedł z tłumika.

Opublikowano
ja tak mialem swiata nie bylo widac bralem odme i rurki bo lubia pekac podczas demontazu a nie chcialem grosza zalowac i jeszcze raz z tym walczyc ory w bmw nie pamietam ok 500zl za robote 150zl bo duzo rozkrecania ,olej motul 5w30 i filtr oleju w stalowej siatce bo ten poprzedni po 3tys km prawie sie rozlecial .a komore niby jakos czyscil pewnie zmywacz i sprezarka :shock: lata jak reka odjal
Opublikowano
A miales rowniez jakies stuki w silniku czy tylko bialy dym i ubytek oleju? Dzis biore sie za rozbieranie, czy ktos ma jakies wskazowki? Nie wiem wlasnie co z tym olejem w komorze spalania jesli to w ogole przez to sa te stuki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli zdecydujesz się na wymontowanie kolektora ssącego to przy okazji umyj go wewnątrz bo tam może być sporo oleju.

Przed uruchomieniem silnika wykręć wszystkie świece i pokręć trochę rozrusznikiem to wydmuchasz ewentualny olej z komór spalania.

Wymień odmę i rurki oraz sprawdź dorżność spływu oleju w rurce od bagnetu bo lubi się zapchać.

 

W układzie wydechowym masz pewnie trochę oleju więc przez jakiś czas może jeszcze trochę dymić.

Ale przestanie.

 

Jeśli to wina odmy....

 

'

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Co do kolektora to pewnie bede potrzebowal nowej uszczelki przy demontazu prawda? Odmę zamowilem kompletną z rurkami, a co do drożności spływu oleju to jak to dokładnie sprawdzic? Wymontować ją w ogóle czy jak? A jeśli ro nie wina odmy to jaka może być gorsza opcja?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rurkę spływu najlepiej wymontować.

Wymyć i przedmuchać kompresorem.

Ma bez oporu przepuszczać powietrze.

 

Uszczelka nowa to dobry pomysł ale nie konieczny jeśli auto nie ma z 500 000km. Jest szansa , ze nadal jest miękka i spełni swoje zadanie.

 

Ale nowa to 100% pewności.

 

Co do innych przyczyn to jednak najpierw odma.

Może być uszczelka pod głowicą.

 

Jeśli znajdziesz olej w kolektorze to w zasadzie masz pewność , że to odma.

Nie jeździj tym autem zanim tego nie zrobisz bo jest nawet opcja pogięcia korbowodów...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mowa tu cały czas o rurce w której jest schowany bagnet tak? Tak dla 100% pewności pytam. Auto póki co stoi pod garażem, wczoraj musiałem jedynie je przestawić. A czym myć kolektor? Czy benzyna ekstrakcyjna może być? A uszczelke zamowie nowa, najwyżej ja zwrócę. A co do firmy jaką wybrać, czy przy uszczelkach to za bardzo nie ma znaczenia? I przy składaniu nie trzeba dawać dodatkowego uszczelnienia typu silikon czy cos takiego?
Opublikowano
Pukalo tez mi rurke od bagnetu wyczysc jak lufe w pistolecie bo zaraz dyfer beda kazali Ci zdemontowac nie rozkrecaj kolektora zdemontuj odme zobacz na przeplywomierz jak bedzie w miare czysto bez oleju to ja bym tego nie ruszal nie wiem kiedy swiece zmieniales ale mozna sie pokusic przy okazji i koniecznie nowy olej
Opublikowano
Ja mialem 3tys ale mnie mechanik przekonal do wymiany .wsumie to nawet nie musial tak sie cieszylem ze to nie glowica i te pare zloty odzalowalem ale juz 20tys dwie wymiany oleju i dymku nie ma cudownie :mrgreen: ja osobiscie tego nie zmienialem za duzo rozkrecania i nie mialem warunkow robil to chlopak ,ktory tylko bmw naprawia ..przy okazji przeszedlem na motula i nie wciada go tyle co castrola 5w30
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbyszku widziałeś kiedyś na oczy tą rurkę?????

 

Jej demontaż to dokładnie jedna śrubka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Pytanie moze trochę głupie, ale czy akumulator odłączać przy wyciąganiu tych różnych wtyczek? A u mnie z wciąganiem oleju nie było takiego problemu, ostatnio na 16000 tys km dolałem jakies 800-900ml.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akumulator nie koniecznie.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
pisałem że zlecilem to mechanikowi bo z życia wiem że jeżeli coś szybko ma się zrobić to zazwyczaj coś sie urwie itd , nie byłem przy wymianie ale pamiętam że akumulator odpinał pamiętaj pierwsza minusowa klema i nie zatrzaśnij bagażnika bo nie otworzysz go, po operacji rozblokuj ukryte menu i w pozycji 21 zrob reset jak nie wiesz jak to napisz na priv to podam Ci numer telefonu i powiem co i jak
Opublikowano (edytowane)

Bagażnik zamknąłem, ale mogę go bez problemu otwierać kluczem. Przy wyciąganiu kolektora właśnie pękła mi odma bo nie odkręciłem śrubki, a tak swoją drogą to bez zdejmowania kolektora byłby trochę problem z odmą i podłączeniem przewodów. Ale jeszcze czeka mnie złożenie tego wszystkiego do kupy ;/. Póki co czekam na odmę, przyjdzie pewnie we wtorek. Ukryte menu rozblokowałem już kiedyś ale jak nie będę czegoś wiedział zgłoszę się do ciebie, a tak w ogóle co daje reset?

Trochę zdjęć z rozbiórki, proszę o opinie na temat podzespołów

sprawdziłem świece:

http://i66.tinypic.com/214nhmp.jpg

tu kolektor:

uszczelki są dobre także chyba nie będę zmieniał, a i w środku wygląda chyba nie najgorzej, no chyba, że powinien być czyściutki

http://i64.tinypic.com/1o7xhz.jpg

http://i65.tinypic.com/2h39080.jpg

a tak wyglądała odma w środku:

http://i66.tinypic.com/29cs7zl.jpg

http://i66.tinypic.com/2quohf7.jpg

Edytowane przez arturpucz
Opublikowano
teraz widzisz dlaczego warto zalac swieza oliwke,,,to taki bezpieczny reset kasuje dotychczasowe spalanie i ustawienia kierownicy jest pod numerem 21 potym resecie odpal silnik kierownica skrec w lewo nastepnie w prawo i zdecydowanym ruchem ustaw na wprost nastepnie ustaw zegarek i cala operacja ,dzis pol dnia walczylem z kolega w jego e90 zrobil reset stacyjka plus pedal gazu i nie wiemy czy to zbieg okolicznosci ale po przejechaniu ok4km prycha kicha gasnie masakra wszyskie bledy pokasowalismy i pomaga tylko do kolejnej proby masakra ma ktos jakies pomysly !??????????? teraz widzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.