Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam!

Miałem troszkę kłopotów z autkiem, ale już (mam nadzieje) ogarnięte. Dzisiaj wymienione świece:

 

http://i.imgur.com/ZXQgRXg.jpg

http://i.imgur.com/wSrHunW.jpg

http://i.imgur.com/DYSmbbm.jpg

 

W najbliższym czasie planuję z technicznych rzeczy wymianę oleju w skrzyni + konserwacja podwozia. Z zachcianek najbliższe tematy to wymiana wydechu, oklejenie auta(?) + wnętrza, dołożenie lotki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przymierzam się do zakupu sprężyn Eibach ProKit. Powiedzcie mi czy przy wymianie sprężyn należy wymienić również amortyzatory?
Opublikowano

Przy Pro Kit teoretycznie nie trzeba wymieniać amortyzatorów. Mogą pracować zarówno na standardowych amorach jak i mpakietowych. Oczywiście lepszy efekt uzyskasz jak wymienisz komplet tj. sprężyna Eibach Pro Kit i np. dedykowany amortyzator Bilstein B8 (albo ewentualnie B6). Ale generalnie nie ma takiej potrzeby.

 

Przy Eibach Sportline zachodzi już taka konieczność, musi być amortyzator o krótszym skoku.

Opublikowano

Tak mam u siebie w E90. U ciebie z racji innej budy będzie pewnie inaczej ale powiem ci jak moje wrażenia.

Zainstalowałem Eibach ProKit + nowe osłony i odboje na oryginalnych nie wymienianych amortyzatorach.

 

Różnica jest kolosalna, auto usiadło pięknie żeby nie powiedzieć idealnie, w zakrętach jest o niebo lepiej.

Średnio na zakrętach na których wpadałem w nadsterowność przy 70km/h teraz wpadam dopiero przy 90km/h.

 

Nierówności na drodze czuje się wyraźniej ale nie ma tragedii, wszystko zależy jeszcze od tego jakie masz opony i koła.

Trzeba uważać na muldy zwalniające i krawężniki bo potrafią nieprzyjemnie obetrzeć ale ogólnie sama zmiana sprężyn na bardzo duży plus.

Na pewno jak masz kasę to bilstein B4 czy B8 zrobi pewnie jeszcze lepszą robotę. Ja jestem tak pozytywnie zaskoczony zmianą samych sprężyn, że póki co nie widzę potrzeby wymiany amorów.

Opublikowano

Właśnie głównie chodzi mi o to, że tył właśnie jest taki jakby przysiadnięty, a przód stoi dosyć wysoko(nie wygląda to jak w serii).

Tutaj jak zwrócicie uwagę to to widać:

 

http://i.imgur.com/FaVpsIi.jpg

 

Myślę, że po wymianie sprężyn będzie już ładnie siedział (równo).

Amorki też mi chodzą po głowie, ale to dopiero za jakiś czas, bo na razie ogarniam klimę i będę pewnie chciał okleić środek. Na wiosnę może wpadnie malowanie całościowe auta.

Jak wymienię sprężyny to podzielę się też wrażeniami. :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nareszcie zakupiłem kabel diagnostyczny i mogłem się zająć dokodowaniem pewnych funkcji. Na pierwszy ogień poszedł cyfrowy licznik, następnie automatyczne składanie lusterek przy otwieraniu i zamykaniu samochodu oraz jako trzecie możliwość automatycznego zasuwania i rozsuwania okien przy otwartych drzwiach.

Mam do was jeszcze pytanie. Jaka powinna być optymalna temperatura oleju przy normalniej jeździe po mieście? Dzisiaj wskazówka pokazała mi rekordową (jak dla mnie) temperaturę ok. 110 st.C, a wcale ciepło tak bardzo nie było (ok.18 st.C). Czy mam się czym martwić czy nie?

 

Tutaj zdjęcie zakodowanego licznika oraz pomiar temperatury.

I4XhDMy.jpg

Opublikowano
Jeżeli wymieniam zderzak z tyłu na m-pakiet to muszę wymienić również ślizgi czy są takie same jak bez m-pakietu?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po krótkiej przerwie zaczynam małymi kroczkami coś "poprawiać" w aucie.

Zacząłem od wymiany paska.

Następnie zająłem się wymianą sprężyn na Einbach Prokit (narazie jeszcze nie mam zdjęć, bo jestem z mechanikiem w trakcie zmiany).

Dzisiaj z racji oczekiwania na wolny czas u mechanika na warsztat wziąłem blende kierownicy (zaczęła schodzić farba koło multifunkcji) oraz gałkę od skrzyni (była porysowana u góry). Pomalowałem ją sprayem do zderzaków plastikowych firmy BOLL. Uważam, że jak na pierwsze malowanie wyszło całkiem nieźle.

Gałka przed malowaniem (po lekkim zmatowieniu jej) :

6fWtpO0.jpg

iIi49zL.jpg

Po dwóch warstwach :

L3Ofxrb.jpg

Efekt końcowy (5 warstw):

LNCeLhj.jpg

Już założona:

q1IKGJI.jpg

Blenda przed malowaniem (ściągnięta "gumowa" warstwa wilgotną gąbką do naczyń):

1AGE8HR.jpg

nwatwZA.jpg

1 warstwa:

z20tPwt.jpg

Efekt końcowy (5 warstw):

xeQeSWa.jpg

Po zamontowaniu:

a0uIPm1.jpg

I całokształt:

aYUSOIC.jpg

 

Koszt całej imprezy: 20zł BOLL + papier wodny 500 i gąbka do naczyń(miałem na stanie) + 2/3h roboty

Chciałbym jeszcze obkleić wnętrze, ale to za jakiś czas, bo muszę zamknąć temat wymiany sprężyn oraz uporać się z moją klimatyzacją(podejrzewam padniętą sprężarkę).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podsumowanie po dwóch tygodniach od pomalowania:

Blenda kierownicy - efekt super, idealnie wygląda jak nowa

 

OWcuxk7.jpg

 

Gałka zmiany biegów - tragedia, lakier już odpada. Na dniach zakupię lakier do felg aluminiowych i przemaluje jeszcze raz.

W międzyczasie kilka zdjęć nocą pstryknęliśmy:

 

8qFEYBH.jpg

RfIiZGM.jpg

YjbLgpW.jpg

1uXGaGu.jpg

 

I nareszcie po ponad miesiącu prób ogarnięcia wolnego terminu u siebie i u mechanika wleciały nowe sprężyny Einbach Prokit. Zdjęcia robione świeżo po wymianie, więc od razu przepraszam za brudne auto :?

 

Przed wymianą:

 

khDWqcX.jpg

IZXFT6y.jpg

fxeoHGJ.jpg

 

W trakcie:

 

Va8nPMx.jpg

WiE84si.jpg

8ikEtfN.jpg

3gupEKa.jpg

8w6OpYe.jpg

2n5pDKg.jpg

ordTvGw.jpg

MxIZ8WO.jpg

oJtoA5B.jpg

 

Po wymianie:

 

DSYikAs.jpg

3qp1DBk.jpg

0FvG8EV.jpg

dtHCSAy.jpg

CwJXCA0.jpg

Opublikowano

Przerabialem temat blendy i dźwigni biegów i nie polecam malowania.

Wg mnie najskuteczniejsze (najtrwalsze) są 2 rozwiązania : oklejanie blendy folią do karoserii lub kupno używki w idealnym stanie). Ewentualnie nowa, ale rozumiem, że tniemy koszty, więc pewnie odpada.

Dzwignia biegów: chromowanie próżniowe lub używana w idealnym stanie

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano
Przerabialem temat blendy i dźwigni biegów i nie polecam malowania.

Wg mnie najskuteczniejsze (najtrwalsze) są 2 rozwiązania : oklejanie blendy folią do karoserii lub kupno używki w idealnym stanie). Ewentualnie nowa, ale rozumiem, że tniemy koszty, więc pewnie odpada.

Dzwignia biegów: chromowanie próżniowe lub używana w idealnym stanie

Blenda narazie super, a gałkę jeszcze będę kombinował. Nie chce nic drogiego, bo będę oklejał listwy i jeszcze nie wiem na jaki kolor.

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. I jak się ma blenda po kilku miesiącach użytkowania?

 

Witam Cię!

Co prawda niestety na chwilę obecną nie mam czasu na prowadzenie tutaj tematu swojego auta, więc sory, że już chwilę na odpowiedź czekasz.

Co do blendy. Jestem bardzo zadowolony, lakier trzyma się idealnie. Gałkę jak i resztę plastików ozdobnych okleiłem w piano black.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie!

Nie jestem dobry w systematyczności :roll: dlatego po bardzo długiej przerwie zaktualizuję trochę galerię i krótko opowiem co się przez ten czas zmieniło w aucie.

Od ostatniego posta postaram się mniej więcej chronologicznie opisać co się działo.

Na początek wnętrze, które już od momentu kupienia auta mi nie pasowało. Zastanawiałem się nad dwoma opcjami - albo imitacja carbonu (ale folia nie wygląda za dobrze) albo czarny połysk. Ze względu, że zdecydowałem by zostawić środek w tonacji eleganckiej wybrałem czarny połysk.


q4FRHSa.jpg

4iMMrRu.jpg

ZjqDKXy.jpg

69DIwve.jpg

jL7WZIN.jpg

SHWwpDR.jpg

2FoINBd.jpg


W między czasie bardzo spodobało mi się detailingowe podejście do mycia i czyszczenia pojazdu. Oczywiście totalnie amatorsko, więc środki i sprzęt zupełnie podstawowy.


9YZiePy.jpg

1HPKSuB.jpg

eziVvkv.jpg

xbN3V4B.jpg

AUXbobc.jpg

QvcAqZ5.jpg


Następnie wraz z nadchodzącym sezonem letnim zdecydowałem się na przyciemnienie szyb z tyłu oraz zmianę kół na 19". Po przejrzeniu różnych opcji zdecydowałem się na wzór stylingu 437m (z modeli F80,F82,F83).

Parametry felg i opon:

- przód 8,5" et 33, 225/35/19 Falken Azenis FK453

- tył 9,5" et 34, 255/30/19 Kumho Ecsta PA 1


Przymiarki i efekt końcowy:

Xfbytbe.jpg

LX9ljdW.jpg


Na koniec zdecydowałem się na przemalowanie zacisków (również amatorskim sposobem, bez zdejmowania ich) oraz dołożenie zderzaka m-pakietowego na tył, dokładki aero na przód i lotki na tylną klapę. Całość finalnie prezentuje się następująco:


roBbHpa.jpg

MuZt7kY.jpg

QozdyxP.jpg

OucNWNF.jpg

lUeZhIC.jpg

qAU70lN.jpg

BKHU6TW.jpg

YLWhtVS.jpg


W najbliższych planach jest jeszcze:

-wymiana progów a'la m3 (już leżą pomalowane w garażu i czekają na montaż),

-usunięcie oznaczenia "325i"

-malowanie/oklejanie srebrnych ramek dookoła szyb na czarny połysk/mat

-wymiana zawieszenia i tutaj chciałbym uzyskać od was jakąś radę. Tył auta siedzi dosyć nisko i przy załadowanym aucie (4osoby) już na niewielkich nierównościach opona (prawa z tyłu, lewa tył jest troszeczkę wyżej) ociera o nadkole i chciałbym to wyeliminować. Jak sprawdzić czy amortyzator już nadaje się do zmiany (gdzieś słyszałem, że na stacji diagnostycznej tego nie sprawdzę, bo nawet wylany amor pokaże znośne wartości) - tak bym obstawiał bo skoro prawa szczelina między oponą a nadkolem jest mniejsza niż lewa to pewnie amor siada?

Opcje jakie rozważam to :

a) wymiana amortyzatorów na m-pakietowe/sportowe (Sachs/Bilstein)

b) wymiana zawieszenia na gwintowane (nie chciałbym wydawać dużej sumy) MTS-Technik Gold - słyszałem same dobre opinie, ale pytanie czy nie będzie za nisko nawet w wysokim ustawieniu. Jeszcze patrzyłem na gwint TurboWorks ale nie znam opinii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Amortyzator najlepiej wyjąć i sprawdzić czy odbija. Z tyłu to prosta sprawa. Obejrzyj dobrze sprężyny czy nie pękła z tej strony gdzie jest niżej.
Opublikowano
Amortyzator najlepiej wyjąć i sprawdzić czy odbija. Z tyłu to prosta sprawa. Obejrzyj dobrze sprężyny czy nie pękła z tej strony gdzie jest niżej.

 

Dzięki za odpowiedź. Tak też zrobię, ale wydaje mi się na 90% że to kwestia amorka. Sprężyny na tyle ile je widać bez zdejmowania koła wyglądają ok.


Mam jeszcze pytanie czy jeżeli bym się nie zdecydował na gwint tylko pozostał przy zwykłych amorach, mogę wrzucić amorki m-pakietowe? Mam sprężyny Eibach PRO-KIT i myslałem do tego założyć te m-pakietowe amorki, czyli numery : przód 31316785591/31316785592 i tył 33526780081. Całość SACHSa, czy to dobry pomysł czy może faktycznie ten gwint MTSa?

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dużo zmian, ale do zderzaka tylnego M pakiet wolałbym do kompletu również przedni i progi, aby było bardziej spójnie.

Dywanik kierowcy na zdjęciu wygląda już na mocno zniszczony...

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.