Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pewien problem z moim bmw. Otóż jestem posiadaczem E90 330i(N52) 2005 którą nabyłem 4 miesiące temu i do wczoraj jeździła bezproblemowo.

Samochód z rana ładnie zapalił, przejechałem 5km po czym zgasiłem i po 20 minutach postoju nie chciał już zapalić. Kręci ale nie odpala. Błedy jakie komputer pokazuje to:

2A80 - Vanos, aktywacja strony wlotowej, nieciągły

2A85 - Vanos, aktywacja strony wylotowej, nieciągły

Nie da się ich skasować.

Proszę o pomoc, pozdrawiam.

Opublikowano

Sprawdz bezpieczniki.

W innym aucie mialem spalony, bo jedna cewka robila zwarcie, auto nie odpalalo.

 

W n52 jak mialem wypiete 2 cewki, komp nie zarejestrowal błędu.

 

Bez vanosa tzn z odpietymi elektrozaworami,.silnik nie ma prawa nieodpalac

Opublikowano
A czy ktoś wie może które konkretnie bezpieczniki patrzec ? Przejrzałem te największe i kilka mniejszych i wszystkie byly w porządku. Jest ich dosyć sporo i kiepski dostęp :-/
Opublikowano
Poszukaj w google po tych kodach błędów jakie masz i może się znajdzie jakieś bardziej sprecyzowane rozwiązanie. Jak nie to właśnie bezpieczniki trzeba sprawdzić. Z tym że te w schowku w drugiej kolejności, są jeszcze jakieś nadrzędne bezpieczniki pod maską, w pudełku przy lewym kielichu. Sprawdź też czy nie urwał się przewód masowy z silnika (ale wtedy by chyba nie kręcił)
Opublikowano
Jak odpiąłeś dwie cewki, nie było w pamięci błędów wypadania zapłonów?

 

Mowie jak bylo.

Przy operacji zmiany swiec i wszystkich cewek. Zapinam, probnie odpalam, auto nie chodzi na jakis gar ewidentnie. Cos ruszam, dotykam, znow odpalam,.to samo. Przyjrzalem sie na kostki, nie byly dociagniete 2 wtyczki do konca, dociagam, odpalam, śmiga.

2 dni pozniej podpinam kompa specjalnie po to zeby zobaczyc co siedzi przez powyzsze w pamieci ecu. Pusto.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Wygrzebuje temat:

N52b30si BMW E70, dosyć nagle podczas jazdy zaczął źle chodzić i zgasł. Ledwo zdążyłem zjechać na pobocze. Kręci silnikiem, zero zapłonu. Nawet nie kichnie. Błędy w INPIe wskazują na zablokowany Vanos wejściowy, brak synchronizacji czujników wału korbowego i rozrządu. Ale czy te błędy mogły wystąpić tak nagle i spowodować zgaśniecie silnika w czasie jazdy? Nawet bez vanosów silnik da rade przecież uruchomić. Jakieś zabezpieczenie? Starsze silniki typu M52 przechodziły najwyżej do jakiegoś trybu awaryjnego, chodziły koślawo, ale dało się doturlać do bazy :)

Jutro sprawdzę czy idą jakieś sygnały na cewki i wtryski. Poza tym mało pomysłów :(

Opublikowano

a odepnij na próbę wtyczkę od Valvetronika na górze pokrywy. Jeżeli po tym odpali to będziesz miał trop w tym kierunku.

Jak nie ruszy to zamień miejscami cewki vanosa i spróbuj.

R6 + V4 = :)
Opublikowano

Zamienione solenoidy i sprawdzone zaworki zwrotne z filtrami dla vanosów. Błąd przepustnicy zniknał po zrobieniu resetu przepustnicy pedałem gazu. Inne błędy na moment znikneły, ale wrócił jeden z powrotem:

2A9A - dla wałka ssącego. Czyli zawory oba dobre, coś chyba nie tak z nastawnikiem vanosa?

próbowałem odpinać vanosy i MAF sensor, bez rezultatu.

Jest iskra na świecach, jest paliwo bo widać i śmierdzi. Czy Vanos mógł się tak przestawić, że nie ECU nie pozwala na rozruch?

Mam nadzieje, że nie przeskoczył rozrząd? :? przebieg 180kkm za mały jak na takie problemy.

Opublikowano
Zamienione solenoidy i sprawdzone zaworki zwrotne z filtrami dla vanosów. Błąd przepustnicy zniknał po zrobieniu resetu przepustnicy pedałem gazu. Inne błędy na moment znikneły, ale wrócił jeden z powrotem:

2A9A - dla wałka ssącego. Czyli zawory oba dobre, coś chyba nie tak z nastawnikiem vanosa?

próbowałem odpinać vanosy i MAF sensor, bez rezultatu.

Jest iskra na świecach, jest paliwo bo widać i śmierdzi. Czy Vanos mógł się tak przestawić, że nie ECU nie pozwala na rozruch?

Mam nadzieje, że nie przeskoczył rozrząd? :? przebieg 180kkm za mały jak na takie problemy.

 

Odpiąłeś wtyczkę valvetronic? Odpalił na odpiętej?

2a9a też przerabiałem :) Zamień miejscami czujnik wałka ssącego i wydechowego (nie solenoid vanosa tylko czujnik wałka) i próbuj palić. Może czujnik padł. Mogę ci pożyczyć na podmiankę, tylko ze Szczecina masz kawałek drogi :p

Jak nie, to chyba zostaje tylko rozrząd albo koło vanosa, ale wtedy bez ściągnięcia pokrywy się nie dowiesz.

R6 + V4 = :)
Opublikowano

przerobilem wszystkie kombinacje, i solenoidy i czujniki położenia wałków. Błąd pozostaje dla lewego wałka. Spróbuje odpiąć valvetronic chociaż testowałem go INPA i słychać, ze pracuje w jakimś zakresie jak normalne serwo.

Update: kat wyprzedzenia zapłonu 1 cylindra 6 stopni (zdaje się ok), podejrzany vanos dolotowy: 120.0 stopni rzeczywiste i zadane ? idealnie 0.0 wartości referencyjne w adaptacji? Możliwe?

Screen z próby rozruchu bo odpalić się nie da. Ile powinien wskazywać VANOS na dolocie? Na innych filmach na YT widzę IN:85-100 EX:-115--100.

http://mgrudzinski.zut.edu.pl/zdjecia/vanoss.jpg

Tajemnicza sprawa. Wszystko zdaje się być gotowe do pracy :/ Z błędami ale powinno zapalić.

Opublikowano
Panowie u mnie wtedy okazało się że przetarł się kabel od pompy wody i odcinało iskre. Ale widzę że u kolegi całkiem inna sytuacja.
Opublikowano

ok coś wrzucę, ale brzmi to tak jakby silnik pracował bardzo równo, gładko, no jakby bez kompresji. Albo mi się wydaje ze tak to brzmi, bo to 6 a nie 4 cylindry. Zdejmuję w weekend pokrywę zaworów i będzie widać jak są wałki ustawione dla GMP.


Update :o film jaki otrzymałem od Gazownika, gdy testowali silnik. Silnik pracuje jak diesel po zejściu z wysokich obrotów. Czy to Vanos się przypadkiem nie rozlatuje?

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/zdjecia/video-1579860487.mp4

Opublikowano

wszystko jasne już. Vanos poszedł w kawałki. Ścięło cztery śruby trzymające zębatkę i wałek rozrządu stanął w miejscu. Teraz czy miałem tyle szczęscia, ze zawory były prawie zamknięte (wolna jazda wiec VVT przymknięty) i przeżyły, czy głowica musi wylecieć .. Pomiar sprężania wskazany tylko ciężko obrócić wałkiem.

Znalazłem pewien biuletyn informacyjny dotyczących własnie tych śrub: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2014/RCRIT-14V176-2716.pdf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli walek stal w miejscu to nie ma takiej pozycji zeby zawory byly prawie zamkniete-jedne sa otwarte a inne zamkniete...

Jak walek stoji w miejscu to nie zmierzysz kompresji.

Wez rurke od cisnieniomierza kompresji, wykrec z niej zaworek, przyluz w miejsce swiecy i dmuchnij w nią-tlokiem podjedz do góry a zawory zamkniesz obracajac walkami, jesli sa pokrzywione zawory to uslyszysz i nie napompujesz powietrza...

Opublikowano (edytowane)
dokładnie tak zamierzam zrobić z pomiarem ciśnienia. A z prawie zamkniętymi zaworami to chodziło mi o valvetronic, który może domknąć wszystkie przy niewielkim zapotrzebowaniu na moc. Moze straty sie zminimalizowały, chociaż to byłby cud gdyby wszystkie zawory przeżyły. Nastawiam sie na zwalanie głowicy.. ;) Edytowane przez maroFX
Opublikowano
Spotkalem sie z przeskoczniem rozrzadu w n52, pasek osprzetu pekl a jego resztki nawinely sie na kolo zebate walu. Sam w to nie wierzylem, ale po oczyszczeniu wszystkiego i ustawieniu rozrzadu silnik pracowal idealnie. Zaden z zaworow nie ucierpial.
Opublikowano

pasek czy łańcuch ? Pasek nie ma nic do rozrządu. A o pękniętym łańcuchu to ja z kolei nie słyszalem ;o


przy okazji: podobny przypadek tutaj:

To jest jakaś wada konstrukcyjna i te śruby padają jak muchy. Jak poczytacie historie to okazało się ze naprawa odbyła się na gwarancji bo rozrząd był na 10 lat!

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=23340526&fbclid=IwAR2GnK5fcueScn16ZEMwMrZRmh5YYPRe2u2MONypFP9OZjcF6gkoaVBhXqA


"I call up my local BMW dealer and the service advisor confirmed that my car is covered for 10 yrs for unlimited miles for the cam gears. "

Opublikowano
Wbrew pozorom pasek osprzetu ma bardzo duzo do lancucha rozrzadu. W sytuacji awarii paska, jego strzepy wciagane sa poprzez uszczelniacz na kolo zebate, w wyniku czego resztki paska nawijaja sie na zeby na wale, przez co kolo robi sie okragle a lańcuch przeskakuje sobie w najlepsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.