Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Czy moge prosic kogos doswiadczonego, zeby powiedzial mi czy takie skaczace wskazania przeplywomierza jakies sa u mnie w INPA sa w normie czy oznaczaja, ze pora na wymiane przeplywomierza?

Nagrane podczas pracy sielnika na wolnych obrotach ale podczas jazdy jest to samo.

Bylbym bardzo wdzieczny za Wasze opinie zanim pojde i kupie nowy przeplywomierz Bosch.

Auto 530d E50 231KM M57N2.

Bardzo dziekuje i zycze zdrowych i Wesolych swiat Wielkanocnych.

Opublikowano (edytowane)

Ktos kto sie zna podpowiedzial mi zeby tez sprawdzic EGR.

Czy to normalne, ze na biegu jalowym otwarcie zaworu EGR oscyluje w okolicach 60-70% i ciagle sie zmienia?

Czytalem w innym watku na forum, ze po odpaleniu na wolnych obrotach ten zawor powinien byc zamkniety.

Wrzucam link do filmiku ktory nagralem w ISTA.

Poprawiony link.

Edytowane przez Gixxxer
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na twoim pierwszym filmie, to nie powinno tak falować sprawdź przepływomierz oscyloskopem (w inpa i ista nie ma możliwości sprawdzenia

przepływomierza , pokazuje błąd wtedy jak całkowicie nie działa ,

sprawdź też cały układ czy nie ma gdzieś dziury w układzie dolotowym,

sam EGR pracuje na wolnych obrotach, cyklicznie zamyka się i otwiera dopiero przy pełnym obciążeniu całkowicie się zamyka (ale w trasie)

a tak to cały czas spaliny dopuszcza oczywiście sterownik decyduje o ilości

możesz spróbować zamknąć egr czy sie poprawi , ściągasz wężyk podciśnienia i juz się nie otworzy jak jest dobry !

można go na chwile zaślepić i sprawdzić czy jest duża poprawa w dynamice

ale ogólnie przy uszkodzonym EGR to dymi na czarno z braku tlenu .

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedz Din. Niestety oscyloskopu nie mam zeby sprawdzic wiec chyba po prostu wymienie za 2 tyg w Polsce. O EGR zapytalem bo ktos kiedys na tym forum pisal ze na wolnych obrotach powinien byc otwart tylko na 13-20%a nie jak u mnie 60-70% ale wyglada ze ta osoba sie mylila. Auto nie przechodzi testu Air Mass w Ista. Na koncu podaje mozliwe usterki do sprawdzenia:

* nieszczelnosc w rurach dolotu (sprawdzilem wszystko ok)

* zapchany filtr powietrza (jest ok)

* nie dzialajacy lub zacinajacy sie nastawnik turbiny ( sprawdzony jest ok)

* lub uszkodzona turbina ( puszcza troche olej do dolotu ale pompuje ok sprawdzajac podczas jazdy w Inpa parametry zadane i rzeczywiste sa bardzo zblizone)

Zastanawia mnie tylko czy noe przechodzi tego testu Air Mass z powodu wyrzuconego DPF i inaczej moze turbo sie kreci troche nawet za bardzo i przez to w tescie nie odpowiada zaprogramowanym parametrom.

Ale na pierwszy ogien i tak chyba wezme przeplywomierz i lambde. Auto pali wiecej niz wczesniej. Spaliny z tlumika czuc bardziej niz w innych autach ( katalizator mam oryginalny) wiec moze sklad m.ieszanki jest nieprawidlowy.

Wymienie tez wezyki podcisnienia i obydwa elektrozaworki klap i egr i zobacze czy cos pomoze.

Najpierw jednak odlacze egr i zobacze czy jest jakas roznica.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Walcze z Egr na ktorego nakierowal mnie kolega Din oraz jeszcze jedna osoba z Tego forum.

Przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach tloczek Egr ciagle pracuje otwiera i zamyka podobnie jak faluja wskazania przeplywomierza w Inpa. Po odpieciu podcisnienia wskazania przeplywomierza juz nie skacza w tak duzym stopniu ale nadal sa wyzsze od zadanych.

Moze ktos jeszcze jakis pomysl na co zwrocic uwage?

Mam kupione wezyki podcisnienia oraz przerworniki cisnienia Pierburga tylko czekam na cieplejsze dni. Mam tez nowy przeplywomierz Bosch ale jego zaloze na sam koniec jesli nie pomoga przetworniki oraz nowe wezyki.

Czy spotkal sie ktos z uszkodzana membrana w gruszce egr ktora powodowalaby zla prace samego zaworu Egr i konieczna byla by jego wymiana?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.