Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od pewnego czasu mam problem z czujnikiem poziomu oleju, a mianowicie swieci sie błąd 4A10 Interfejs BSD. Rzecz jasna wymieniałem czujnik i noc to noe dało. Wkładałem jak i zamiennik tak i oryginał. Dostrzegłem jednak ze jaki czujnik bym nie włożył za każdym raze najzwyczajniej sie pali (przepala płytkę w czujniki). Prąd jaki idzie ma czujnik waha sie od 13,5V do 14,3V. Proszę o pomoc co może być przyczyna bo niestety brakuje już mi pomysłów.
Opublikowano

Sory ale jestem w tych sprawach zielony. Tzn jeżeli wiem co mam sprawdzić/zrobić to to zrobię. Wiec jeśli możesz powiedzieć co więcej byłbym wdzięczny

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Sprawdzić przewody i złącza.

 

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe w porządku, zwarcie może być spowodowane przez subskrybentów BSD.

 

Kolejno odłączać abonenci bsd i na nowo odczytywać kody usterek. Ten abonent bsd, po odłączeniu którego usterka już nie występuje i jest przyczyną usterki. Wymienić ten abonent BSD. Wskazówka: co najmniej jeden abonent bsd musi pozostać podłączony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Interfejs transmisji danych spójne binarnym kodem łączy się z blokiem sterowania DME/DDE następujące bloki sterowania:

 

Alternator (w zależności od wariantu)

Inteligentny czujnik akumulatora (w zależności od serii)

Sterownik układu wstępnego podgrzewania (w samochodach z silnikiem diesla do korzystania z N47/N57)

Elektryczna pompa płynu chłodzącego (w zależności od wariantu)

Czujnik stanu oleju (w zależności od wariantu)

 

Wiele kontroli niema

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy to normalne ze na czujnik poziomu oleju idzie prąd 13.5v-14.3v?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bardzo często winowajcą jest sam moduł sterowania silnikiem, ale do tego trzeba jeszcze wykonać szereg testów

Opublikowano

Do BSD podlaczone sa:

 

Czujnik poziomu oleju

Inteligentna klema IBS

Alternator

Sterownik swiec zarowych.

 

Jest to jedna linia ! Odlaczaj po kolei i sprawdzaj kiedy napiecie sie zmieni. Wydaje mi sie ze powinno byc nizsze.

 

 

Być może jest jak pisze temsky740.... DDE poszło z dymem. Ale obstawiam ze napiecie wychodzi z jakiegos innego urządzenia .

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano (edytowane)

Witam

Też mam ten problem u siebie. Sprawdziłem napięcie na wtyczce czujnika. Wskazywało 5v jak dobrze pamiętam.

Jak uda Ci się go rozwiązać to napisz proszę. Sprawdzę u siebie.

Z góry dziękuję

Edytowane przez mirasextra
Opublikowano
Generalnie linia BSD jest odmianą magistrali LIN i zawsze będzie tam napięcie zbliżone do napięcia akumulatora, które podczas pracy jest kluczowane. Jedynym urządzeniem które mogło by tam "wstrzykiwać" impulsy wyższego napięcia jest uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Czy te czujniki sa już trwałe uszkodzone?
Opublikowano

Tak, czujnik to już totalne śmiecie. Natomiast regulator owszem wymieniałem w ori był valeo włożyłem pierwszy lepszy zamiennik. Wiec tu może być problem?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tak może nie wróżenie:) podjedz do kogos kto ma oscyposkop i zobaczy co tam sie dzieje na tym bsd

Ty myślisz, że każdy ego ma ? )))))))

Opublikowano
Może tak może nie wróżenie:) podjedz do kogos kto ma oscyposkop i zobaczy co tam sie dzieje na tym bsd

Ty myślisz, że każdy ego ma ? )))))))

 

Pewnie nie każdy, ale kazdy elektronik powinien mieć oscyloskop, i co najwazniejsze umieć go używać. Chyba że lubi robotę w "ciemnościach" :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tak może nie wróżenie:) podjedz do kogos kto ma oscyposkop i zobaczy co tam sie dzieje na tym bsd

Ty myślisz, że każdy ego ma ? )))))))

 

Pewnie nie każdy, ale kazdy elektronik powinien mieć oscyloskop, i co najwazniejsze umieć go używać. Chyba że lubi robotę w "ciemnościach" :P

A ty masz ? ))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale też może wprowadzić w błąd - trzeba bardzo uważnie , jeśli są jakieś zakłócenia w sygnale, już było raz w diagnostyce przepływomierza powietrza, ja wtedy źle postawił diagnoz.
Opublikowano

Mianowicie do czujnika dochodzą 3 kabelki, 2 plusowe i 1 masowy. Kiedy sprawdzałem przejście na kablach poprzez początek na bezpieczniku a na końcu czujnik. Czy to możliwe żeby miernik piszczał na 3 kabelkach? Czy ewidentnie zwarcie do masy?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mianowicie do czujnika dochodzą 3 kabelki, 2 plusowe i 1 masowy.

:shock: Skąd taka informacja, że tam dwa plusy ? :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.