Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Pod koniec zeszłego roku sprowadziłem z myślą o mojej dziewczynie BMW​ 1-kę w kolorze błękitny metalic. Niestety z powodu braku czasu autko przestało cała zimę na dworze.

No i jak to zwykle bywa zaniedbanie się zemściło na mnie okrutnie...

 

Gdy przyszło do wyjazdu na święta a w moim pierwszym aucie odmówił posłuszeństwa immobiliser nie było innego wyjścia jak uruchomić beemke.

Oczywiście pierwsza przeszkoda to rozładowany akumulator, ale z tym sobie poradziłem (wymieniając na inny). Następnie spacer z pojemnikiem po płynie do spryskiwaczy na pobliską stację paliw gdyż w baku pusto. Po odpaleniu - od pierwszego strzału! powrót na stację po więcej paliwa, łącznie zalałem 15l 98BP Ultimate (czy to mój pierwszy błąd?).

Potem ruszamy w trasę, autko chodzi pięknie przez pierwsze 20 km, nagle zaczyna szarpać, zamulac, męczy się pod lekką górkę. Obroty w granicach 3000, na desce wielka pomarańczowa kontrolka silnika. Ledwie się dokulalem do najbliższej stacji. Po podjechaniu pod dystrybutor zgasł sam. Na szczęście dał się uruchomić, ale po ciężkim cheltaniu. Wlałem kolejne 20l zwykłej 95-ki uznając że to wina syfu w paliwie. Beemka odpala i jakoś jedzie. Już myślałem że problem się rozwiązał ale na 5km przed celem podróży szarpanie powróciło.

 

Czy ktoś miał taką sytuację, co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obroty w granicach 3000, na desce wielka pomarańczowa kontrolka silnika.

Zatem zczytaj komputer bo cos zarejestrowal

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powrocilem do tematu mojej beemki dzisaj:

 

Przy pomocy aplikacji Piston oraz interface-u Bluetooth OBDII zczytalem następujące kody błędów:

P111A ?

P110F ?

P0335 - czujnik położenia wału korbowego.

 

Ten ostatni podobno może wystąpić przy rozladowanym akumulatorze (Co miało miejsce) więc go usprawwiedliwiam. Drugi związany jest z czujnikiem temperatury otoczenia, natomiast pierwszy występować może w przypadku problemów ze świecami zaplonowymi wyczytałem.

Dodam że odkręciłem pompę paliwa żeby zajrzeć do baku i benzynka jest czysta jak łza. Odpada więc raczej trop zanieczyszczonego paliwa, chyba że układ paliwowy już zdążył zassac jakiś syf.

 

Czy sądzicie że wymiana filtrów i świec rozwiąże problem?

Opublikowano

Skasowałem wszystkie błędy bo autko jeździ normalnie. Jednak tknelo mnie żeby zajrzeć do filtra powietrza i ciekawe rzeczy się tam dzieją:

 

Czujnik temperatury powietrza zasysanego mial przekrzywioną końcówkę, jakby mechaniczne. Ciekawe w jaki sposób się to stało w zamkniętej, twardej obudowie filtra.

 

https://1drv.ms/i/s!As5j9-pKBfiChioeqDeACcBZmerR

 

Wyprostowałem go delikatnie i chyba działa, bo od tamtej pory nie zauważyłem żadnego problemu z pracą silnika. Poza tym że trochę muli jak na mój gust.

Chyba mu zapodam nowe świece i filtry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie przekrzywienie nie ma znaczenia na prawidlowa prace czujnika.

Rozladowany aku moze spowodowac bledy.

Jak podajesz nr bledu to podaj tez jego definicje.

Olej filtry i swiece zmienia sie zaraz po kupnie auta...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.