Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Mam problem z żaluzjami na chłodnice w BMW F10 2011r.

kupiłem auto w ubiegłą zime :)

na żaluzje nie patrzyłem.

teraz patrze na chłodnice a żaluzje z przodu...

jak je otworzyc/ odblokowac ? w środku gdzies przyciskiem czy jak ?

 

Proszę was o pomoc :)

 

Z góry dzieki.

Opublikowano

Dokładnie jest tak jak wyżej koledzy napisali. Klapki otwierają i zamykają się kiedy jest zapotrzebowanie na chłodzenie - tak było już w e60 i jest też w innych seriach. Niestety nie sprawdzisz tego w trakcie jazdy.. - no bo jak ? :D

Na postoju i zapalonym silniku są zawsze zamknięte i zblokowane i ja wtedy korzystam żeby je domyć ciśnieniem - bo rozwala się na nich mnóstwo owadów.

Na postoju i zgaszonym silniku możesz nimi normalnie ruszać góra-dół.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Panowie podłączam się do tematu, mam f10 polift 2015,jest obecnie minus jeden, podchodząc do auta rolety zamknięte, odpalam silnik odrazu sie otwierają na maxa, by rozgrzać auto muszę zrobić z 10 km, spalanie po miesicie mam 13 l, jakieś pomysły?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie podłączam się do tematu, mam f10 polift 2015,jest obecnie minus jeden, podchodząc do auta rolety zamknięte, odpalam silnik odrazu sie otwierają na maxa, by rozgrzać auto muszę zrobić z 10 km, spalanie po miesicie mam 13 l, jakieś pomysły?

Zrób diagnostykę - co powoduje że się otwierają.

Może jest jakiś czujnik uszkodzony albo jest sprawny a coś innego powoduje zwiększone parametry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy mogę kupić jakieś urządzenie do diagnostyki? Czy szukać fachowca badz najlepiej Aso?

Zadając takie pytanie oznacza że:

Możesz kupić kablek do diagnostyki i zainstalować np. ISTA/D.

Koszt niewielki.


Ale... co z programu i kabelka, jak nie będziesz wiedział czego i jak szukać? Bo tak trochę wnioskuję z wypowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie podłączam się do tematu, mam f10 polift 2015,jest obecnie minus jeden, podchodząc do auta rolety zamknięte, odpalam silnik odrazu sie otwierają na maxa, by rozgrzać auto muszę zrobić z 10 km, spalanie po miesicie mam 13 l, jakieś pomysły?

 


Warunki włączenia i wartości zadane

Do sterowania klapami powietrza stosuje się następujące kryteria oceny:


- Temperatura płynu chłodzącego (czujnik temperatury płynu chłodzącego i czujnik temperatury na wylocie chłodnicy, jeśli występuje)

- Temperatura oleju przekładniowego

- Temperatura oleju silnikowego

- Zasilanie prądowe do charakterystycznego termostatu mapowego (jeśli występuje)

- Sygnał obciążenia

- Prędkość silnika

- Prędkość jazdy

- Prędkość wentylatora elektrycznego

- Wykrywanie przyczepy






Zasady działania rolety / żaluzji chłodnicy silnika.




Żaluzje/rolety otwierają się jeżeli jeden z poniższych warunków zostanie spełniony:


- temperatura płynu wzrośnie powyżej 100°C (po spadku poniżej 95°C, rolety ponownie się zamkną),


- prędkość pojazdu przekroczy 180 km/h (poniżej 140 km/h ponownie się zamkną),


- sterownik silnika (DDE) zażąda prędkości obrotowej wentylatora powyżej 1600 obr/min (ponownie się zamkną przy prędkości poniżej 1380 obr/min),


- sterownik klimatyzacji (IHK lub IHKA) zażąda prędkości obrotowej wentylatora powyżej 1600 obr/min (ponownie się zamkną przy prędkości poniżej 1050 obr/min),


- temperatura oleju w skrzyni automatycznej przekroczy 115°C (tylko w autach z automatyczną skrzynią biegów),


- podczas holowania przyczepy ale tylko w przypadku podłączenia oświetlenia.


oraz gdy:


- wycieraczki szyby czołowej są włączone, prędkość pojazdu pomiędzy 65 km/h a 125 km/h, temperatura otocznia -8°C do +2°C (wszystkie 3 warunki muszą być spełnione).




Awaria komponentu

Jeśli napęd żaluzji chłodnicy ulegnie awarii, należy się spodziewać następującego zachowania:

Wprowadzenie błędu do sterownika silnika

Ogólne notatki

Napęd żaluzji chłodnicy pozostaje w położeniu, w którym był, gdy wystąpiła usterka.


Blokada żaluzji chłodnicy jest również dezaktywowana, jeśli wykryta zostanie usterka czujnika temperatury płynu chłodzącego lub wentylatora elektrycznego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Przy włączonej klimie zawsze się otwiera...

 


Raczej NIE....?

Według opisu umieszczonego powyżej , system klimatyzacji z różny sposób wpływa na działanie/prędkość działania elektrycznego wiatraka. Tu nie jestem pewny , ale takie zapotrzebowanie klimy na schłodzenie wnętrza to będzie latem , gdy temperatura otoczenia będzie wyższa.


Przy włączonej klimie na pewno włącza się wiatrak elektryczny.

- sterownik klimatyzacji (IHK lub IHKA) zażąda prędkości obrotowej wentylatora powyżej 1600 obr/min (ponownie się zamkną przy prędkości poniżej 1050 obr/min),



dziaraxc , może zwróć na to uwagę...

Wyłącz klimę i sprawdź żaluzje...

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Ale to fura stoi w Bosh Serwis, który niby specjalizuje się w Bmw, wątpię by nie sprawdzili kwestii klimy :(

Jak myślicie czy Aso ogarnie? Mają jakieś nieznane procedury dla serwisów znających się na Bmw?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja osobiście szukałabym dobrego elektronika samochodowego a przede wszystkim specjalizującego się w marce BMW.


Gdy wsiadasz do samochodu i czy to jest przed odpaleniem czy po odpaleniu auta, moduły w aucie sprawdzają swoją jak i odbiorców gotowość

do działania. Pewnie jeden z elementów układanki wysyła bądź odbiera złe informacje? Teraz znaleźć w tej całej układance winowajcę...?.... to będzie wyzwanie. Bez oscyloskopu pewnie się nie obejdzie ?.


Dziwne ,że nie ma żadnych błędów.....

Może należy wgrać aktualizacje sterowników do auta. Często słyszę ,że mechanik wymienił zepsute części elektryczne na nowe a awaria nadał trwa. Dopiero po aktualizacji auta przychodziło zbawienie .

To co mówi internet , to aktualizację sterowników wypadałoby by robić co 5 lat.

Opublikowano

W większości samochodów żaluzja przy włączonej klimie otwiera się i pozostaje otwarta. Nie dotyczy to sytuacji gdy nie pracuje wentylator z klimy. Wtedy może się zamknąć. Trudno to śledzić podczas jazdy ale na postoju tak właśnie jest.


Przy wyłączonej klimie żaluzja się po zimnym starcie otwiera i testuje (podobno odszranianie itd) po czym powinna się zamknąć aż do uzyskania odpowiedniej temperatury pracy silnika.

Wyłącz klime i zrób po prostu test. Miałem kiedyś problem w fordzie Fusion, gdzie żaluzja z powodu mechanicznego się blokowała i generowała błąd otwarcia, którego jak piszesz, u Ciebie nie ma.


Pomimo wyłączonej klimy użycie opcji „odszranianie szyby przedniej” też może powodować włączenie kompresora i co za tym idzie otwarcie żaluzji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W większości samochodów żaluzja przy włączonej klimie otwiera się i pozostaje otwarta. Nie dotyczy to sytuacji gdy nie pracuje wentylator z klimy. Wtedy może się zamknąć. Trudno to śledzić podczas jazdy ale na postoju tak właśnie jest.


Przy wyłączonej klimie żaluzja się po zimnym starcie otwiera i testuje (podobno odszranianie itd) po czym powinna się zamknąć aż do uzyskania odpowiedniej temperatury pracy silnika.

Wyłącz klime i zrób po prostu test. Miałem kiedyś problem w fordzie Fusion, gdzie żaluzja z powodu mechanicznego się blokowała i generowała błąd otwarcia, którego jak piszesz, u Ciebie nie ma.


Pomimo wyłączonej klimy użycie opcji „odszranianie szyby przedniej” też może powodować włączenie kompresora i co za tym idzie otwarcie żaluzji

 


Z ciekawości sprawdzę....

Obawiam się ,że taki test żaluzja robi przy niższych temperaturach......ja w garażu mam powyżej 10°C.

Opublikowano

Umówiony jestem w Aso, zobaczymy co powiedzą, oby tylko znaleźli problem, dam znać oczywiście.

Dzięki za pomoc w temacie.

Opublikowano
Sprawdzałem dziś u mnie, silnik zimny, ciepły żaluzje zamknięte. Klima włączona wentylator ruszył ale dalej zamknięte.
Opublikowano
Umówiony jestem w Aso, zobaczymy co powiedzą, oby tylko znaleźli problem, dam znać oczywiście.

Dzięki za pomoc w temacie.

Witam mam ten sam problem i zero błędów i podczas testu wszystko działa jak powinno żaluzja otwiera się i zamyka.

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 19.12.2020 o 22:49, dziaraxc napisał(a):

Umówiony jestem w Aso, zobaczymy co powiedzą, oby tylko znaleźli problem, dam znać oczywiście.

Dzięki za pomoc w temacie.

Usterka usunięta? 

W moim klapy cały czas są otwarte. Oczywiście komp nic nie pokazuje. Zimno się zrobiło i nie chce mi się teraz grzebać. Pewnie bez zdejmowania zderzaka się nie obejdzie. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Ja natomiast mam taki problem, a mianowicie po ostatnim wypalaniu DPF nie zamknęły się klapy chłodnicy i cały czas są otwarte, silnik B47 , 2.0 diesel 231KM, 2017r.,  jakaś podpowiedź?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.