Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tarcze z 335i, 335d mają tą przewagę że sa grubsze kolega w 730d e65 ma tarcze 324x30 i duży zacisk ale na 1 tłoku i bardzo ciężko to pokrzywić a auto naprawde z dużych prędkości hamuje niejednokrotnie intensywnie auto waży o wiele więcej. Także uważam że warto grubsze tarcze zakładać :8)

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Opublikowano
Witam, mam podobny problem bez występów na torze pokrzywiłem 3 zestaw tarcz były ate, textar i teraz tez mam pokrzywione tarcze oryginale ;( obecnie mam 330tki i chce przy okazji zmiany tarcz wsadzić te od 335 348. W międzyczasie dołożyłem tunele powietrza na tarcze bo podejrzewałem, że tu może być przyczyna ale bez większej zmiany. Pytanie co oprócz zacisków bede musiał wymienić? Czy na tarcze 348 założę felgę 17? I jakie tarcze polecacie?

 

Zanim zaczniesz inwestować znajdź przyczynę krzywienia tarcz bo tylko narazisz się na koszty. Wydaje mi się że wpływ mogą mieć: źle dobrane klocki, zły montaż, zapieczony zacisk, krzywa piasta, zła ekspolatacja.

Opublikowano

Dostalem takiego newsa ze niby wraz ze swapem hamulcow 330x24 na 348x30 trzeba zmieniac rowniez blachy oslonowe, tutaj nr 3

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VT91-EUR-12_2004_E91_BMW_330xd&diagId=34_1475#34116787319

 

Co mie sie nie widzi z racji tego ze jest tylko jedna blacha np lewa 34116787319 podczas gdy sa dopuszczalne 2 wersje hamulcowe, standardowe i "For vehicles with Usable load increase"

 

Prosba co robili taki swap o info czy same zaciski z jarzmami to wszystko co trzeba przelozyc, czy jeszcze cos innego jest do przekladki.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

No wiec wlasnie co do klockow. Dzisiaj z rana zostalem poinformowany ze dobrane przeze mnie klocki nie nadaja sie do tych tarcz bo je zuzyja bardzo szybko i generalnie sa do zastosowan sportowych. Z tego powodu zostaly mi polecone klocki HPS 5.0, i to juz 2 zrodlo ktore poleca mi je.

HPS, HPS 5.0 i HPS Race to inne klocki.

Co do tarcz to zostal tylko 1 komplet wiec w razie co trzeba sie spieszyc.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Z tego powodu zostaly mi polecone klocki HPS 5.0

Daj znać jak już założysz ten zestaw, ja bardzo poważnie zastanawiam się nad GALFER SPORT FDT 1055 bardzo dużo pozytywnych opinii czytam po internecie, czy ma je ktoś w e9x ?

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jest superextra.

Przod wymienione zaciski na 348mm, tarcze dba T2, klocki hawk performance 5.0

Tyl wymienione tarcze OEM klocki takie same jak przod.

 

Poki co zrobilem 700km i nic nie bije ale jeszcze za mocno sie z nimi nie obchodze zeby nie przegrzac. Niemniej juz teraz widac ze hamuja rewelacyjnie.

 

Kolega spisal sie na medal, zdemontowal wszystkie zaciski wyczyscil diaksem ze szczotkami pomalowal na szary kolor i serio wygladaja jak ta lala. Wszystko chodzi w koncu plynnie i bez luzu. Calosc zajelo 11h, to naprawde sporo pracy.

 

6b22f271dd446a10med.jpg

e8db551be907592emed.jpg

4b08b475945dd883med.jpg

43f8bc6088778a20med.jpg

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Ja kupilem z allegro. Trzeba wybrac najmniej zardzewiale i kupione w komplecie z jednego auta. Ja to kupilem szukajac po frazie "zaciski e93"

 

Poza tym mam pytanie.

Czy ktos wie czym sie rozni serwo

34336779721 ktore montowane jest np w 330xd w obydwu wersjach hamulcow 330mm i 348mm

a

34336779733 ktore montowane jest np w 335d gdzie sa hamulce 348mm, ale i 318i gdzie jakas mizernota tarcza siedzi.

Wie ktos?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przy zmianie hamulców na 348mm należy wymienić serwo.

Oryginalnie jest 34336779721 a powinno być 34336779733, które odpowiada 6785648 z naklejki. Po zmianie - efekt żyleta, było super ale tera je bajka. Wielkością serwa się nie różnią ale najwyraźniej czymś tam w środku. Najdziwniejsze jest że w 330xd niezależnie od wersji fabrycznej hamulców 330mm czy 348mm serwo jest montowane takie samo, te słabiej działające.

Tylko nie kupować 6785649 bo to zdaje się jest od anglika.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odkopuję temat, ale może komuś się przyda.

Kiedyś zmieniłem tarcze i zaciski na 348/30 , poprawa była, ale spodziewałem się czegoś więcej. Wymieniłem serwo na takie o którym pisze kolega Rejestracja i jak najbardziej zmianę polecam. Na starym serwie była gorsza modulacja, pedał był twardszy i miałem wrażenie, ze zestaw nowe zaciski+ stare serwo nie za bardzo dogaduje się z ABS. Przykład: jadę 150-160 autostrada, ktoś zajeżdża drogę, odruchowo wciskasz mocno hamulec a przednie kola blokują się, a przód zaczyna uciekać(chyba, ze to poprzednie serwo było skopane? ale to się raczej nie psuje). Taka sytuacja może zaskoczyć. Teraz pedał jest bardziej miękki, przy mocniejszym wciśnięciu czuć dobrze modulację(wcześniej miałem wrażenie jakbym drewniany klocek wciskał) awaryjne hamowanie również jest bardziej skuteczne, ABS działa tak jak powinien. Fajnie jakby kolega Rejestracja opisał bardziej dokładnie swoje spostrzeżenia, jestem ciekaw czy są podobne do moich.

Opublikowano
U mnie pedal hamulca nie stal sie ani bardziej miekki ani twardy, natomiast zwiekszyla sie na pewno skutecznosc hamowania jakby przy takim samym nacisnieciu hamulce dzialaly mocniej. I wg mnie jakby tyl zaczal bardziej hamowac.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Pytanie mam - czy po swapie 330 na 348 trzeba zmieniac opcje wyposazenia na S100A czyli Usable load increase?
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Dzisiaj przeglądałem konfigurację modułu DSC pod tym kątem i nie było bezpośrednio ustawienia mówiącego o wielkości hamulców z przodu, nie widziałem też żadnego ustawienia dotyczącego rozdziału siły hamulcowej między przodem a tyłem (bo to robi chyba automatycznie elektronika), są natomiast ustawienia dotyczące intensywności wspomagania hamulców, kompensacji przegrzania hamulców i sporo innych. Wydaje mi się więc że kodowanie nic nie zmieni w działaniu DSC.

 

Ponadto ja u siebie nie zmieniałem serwa tak jak polecaliście i nie odczuwam żeby hamulec działał jakoś źle. Dozowanie jest naprawdę eleganckie.

Opublikowano

Jak to z tymi hamulcami jest, koniecznie potrzebne sa wieksze?

Wczoraj w warsztacie tuningowy widziałem grzebana e90 diesel na 550 kuca i poruszyłem temat hamulca czy bedzie to miało jak sie zatrzymać bo tarcze mial 330 :shock:

Zapewniali ze ten rozmiar radzi sobie z ta buda i moca

Opublikowano
Dzisiaj przeglądałem konfigurację modułu DSC pod tym kątem i nie było bezpośrednio ustawienia mówiącego o wielkości hamulców z przodu, nie widziałem też żadnego ustawienia dotyczącego rozdziału siły hamulcowej między przodem a tyłem (bo to robi chyba automatycznie elektronika), są natomiast ustawienia dotyczące intensywności wspomagania hamulców, kompensacji przegrzania hamulców i sporo innych. Wydaje mi się więc że kodowanie nic nie zmieni w działaniu DSC.

 

W porzonsiu, zakoduje w takim razie jak bede mial sposobnosc ale bardziej zeby sie przekonac czy cos to zmieni. Mimo wszystko nieco bardziej podoba mi sie charakterystyka hamowania X3 gdzie w zasadzie od minimalnego nacisniecia pedalu jest bardzo intensywne hamowanie. I chyba tyl tutaj jest mocniej obciazony bo przy 60tys tylnie klocki byly do wymiany gdzie przednie jeszcze byly okay.

A co do ustawieni dot. intensywnosci wspomagania hamulcow o ktorym piszesz, to jest jakas parametryzowalna skala ktorej wartosc mozna zakodowac?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Tak, jest trzystopniowa skala. Tak możesz pewnie uzyskać efekt z X3. Jak możesz to zgraj plik konfiguracyjny DSC przed zakodowaniem S100A i po i wklej je tutaj albo od razu ich różnicę, co by było wiadomo czy to kodowanie coś zmienia. Co do przeglądania opcji w module to polecam NCSDummy, są tam angielskie opisy poszczególnych opcji.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat. Kolega z forum zaproponował mi zaciski i jarzma od 335i. Warto by było je rozebrać i przeczyścić? Ewentualnie jakiś zestaw naprawczy? Czy od razu zakładać do auta? Czytałem też o tym serwo, że warto zmienić od 335. Czy trzeba jeszcze coś przekodować czy to już wszystko?


Z przodu chce sprawdzone rozwiązanie, czyli zaciski na 348mm, tarcze dba T2, klocki hawk performance 5.0

Do tego serwo o nr: 34336779733, które odpowiada numerowi 6785648 z naklejki.

Z tyłu mam nowe tarcze i klocki OEM to nie będę nic ruszał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź w realoem czy przypadkiem nie masz tego serwo na które chcesz zmieniać. ja mimo,że mam 320d to mam właśnie takie serwo i nie musiałem zmieniać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.