Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przymierzam się właśnie do wymiany hamulców. Generalnie zamierzam wymienić tarcze przod na zimmermann sport 330, klocki zimmerman sport, przewody w oplocie oraz płyn motul o podwyższonej temperaturze wrzenia. Czy ktos miał juz podobny komplet w e90?

 

Druga opcja jest taka żeby wstawić wiekszą tarczę na przod, np tą od m3 e46 i klocki ferrodo ds2500 ale to sie niestety wiaże z wymiana zacisków... czy ktos przerabial juz to?

 

Zalezy mi oczywiscie na sporej poprawie drogi hamowania i sprawieniu zeby hamulce sie nie przegrzewały...

 

Pozdrawiam,

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co jest nie tak w seryjnych hamulcach 330d?Ja uważam,ze do codziennej jazdy są aż za dobre:) Kwestie estetyczne rozumiem...
Opublikowano
Stylistyka swoja droga ale czesto poruszam sie bardzo dynamicznie autem i regularnie przegrzewam hamulce :) Oryginalny komplet BMW nie nalezy do tanich, a ja szukam czegos wydajnieszego...
  • Moderatorzy
Opublikowano

335i i 330d mają identyczne hamulce.

Hamulce w 330d kończą się jak się jeździ po torze, bo sprawdziłem w praktyce.

W czasie normalnej nawet b. szybkiej jazdy dają radę.

Problem mem jest zacisk który w założeniu powoduje, że hamulce są średnie.

Poszukaj jakiegoś zestawu z zaciskiem np 4 lub 6 tłoczkowym.

Opublikowano
Dostalem sugestie zeby zalozyc Taroxy f2000 oraz ferodo ds zamiast zimmermannow. Nie jest to zle rozwiazanie, bo wielkokrotnie uzywalem klockow ds2500 w subaru i sa to bardzo dobre klocki. Natomiast rzeczywiscie chyba warto poszukac cos z zaciskiem 4 tłoczkowym i do tego kompletowac reszte...
Opublikowano
335i i 330d mają identyczne hamulce.

Hamulce w 330d kończą się jak się jeździ po torze, bo sprawdziłem w praktyce.

W czasie normalnej nawet b. szybkiej jazdy dają radę.

Problem mem jest zacisk który w założeniu powoduje, że hamulce są średnie.

Poszukaj jakiegoś zestawu z zaciskiem np 4 lub 6 tłoczkowym.

 

Coś musiałem pomylić z tymi hamulcami, ale patrzę na RealOEM i widzę na przód dla 330d (z 2011) oznaczenie tarcz 330X24, a przy 335i - 348X30. 330d dopiero w doposażeniu w opcję S100A (Zwiększenie obciążenia użytkowego) ma tarcze 348x30. Tył jest rzeczywiście taki sam. Klocki i reszta osprzętu z przodu też nie wyglądają tak samo: 330d http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=KK71&mospid=52113&btnr=34_1771&hg=34&fg=05, 335i http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=KG71&mospid=52119&btnr=34_1557&hg=34&fg=05 - przynajmniej na zdjęciach są inne... Ale patrząc na zdjęcia widzę, że chyba pomyliłem zwykłe z Performance :(

Pozdrawiam

Mariusz

  • 1 rok później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ostatnio troszkę szperałem w necie i szukałem info na temat opcji upgradu hamulców w 330d. W cabrio wg mnie seryjne się nie do końca sprawdzają. Przy tej masie chciałbym coś lepszego. Ostatnio natknałem się zestaw z 135i w dobrej cenie.

Okazuje się że zaciski przednie są 6 tłoczkowe tylne są 2 tłoczkowe.

Podobno mają pasować do e93 330d. Ktoś to może potwierdzić? Jeśli fizycznie jest to do zrobienia to drugie pytanie na temat kodowania DSC. Podobno przy zakładaniu zestawu Performance trzeba coś kodować a tu zestaw wydaje się jeszcze soliczniejszy.

 

Z góry dzieki za pomoc :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Owszem, trzeba kodować DSC.

 

O ile dobrze pamiętam zmieniają się 4 wpisy w DSC...

 

Są one zależne m. in. od typu agregatu DSC.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kodowanie wystarczy czy wymiana modułu??
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kodowanie jest wystarczające bo Sport Brakes to oficjalny retrofit.

 

Wymiana agregatu nie jest konieczna.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Znajomy napisal do mnie ze 135i ma mniejsze tarcze.

Z tego co wiem to ten zacisk brembo to jest DOKLADNIE to samo co w zestawie PERFORMANCE. TO jak to jest ?

Mnie osobiscie nie interesuje zmiana tarcz na te od 135. Mysle o jakichś innych - lepszych tarczach.

Może ktoś polecić jakiś zestaw tarcze, klocki ceramiczne, płyn , przewody w oplocie ?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Przymierzam sie do zalozenia bardziej wydajnych hamulcow do mojego 330xd z 2005r i z tego co widze to wg katalogu zaciski:

1. Przednie - beda pasowac od wersji 335d i wtedy tarcza bedzie 348mm. Te same hamulce sa w np 335i.

2. Tylnie - obecne 330xd sa te same co 335d i 335i, wiec nie ma sensu wymieniac

Znawcow prosze o info/potwierdzenie - chcialbym w niezadlugim czasie wymienic

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Przymierzam sie do zalozenia bardziej wydajnych hamulcow do mojego 330xd z 2005r i z tego co widze to wg katalogu zaciski:

1. Przednie - beda pasowac od wersji 335d i wtedy tarcza bedzie 348mm. Te same hamulce sa w np 335i.

2. Tylnie - obecne 330xd sa te same co 335d i 335i, wiec nie ma sensu wymieniac

Znawcow prosze o info/potwierdzenie - chcialbym w niezadlugim czasie wymienic

 

Właśnie też się zastanawiam nad przednimi i najkorzystniej finansowo i wydajnościowo wypadają te z 335d nie dość, że tarcza 348mm to grubość 30mm i dużo lepszy zacisk(większy) aczkolwiek tłok chyba podobnej wielkości co w 330d. Również koszt tarcz i klocków jest do utrzymania na przyzwoitym poziomie a hamulce Performance 6tłok pomimo że maja mniejsze tarcze 336mm to są grube bo, aż 36mm i zacisk 6tłok ściska bardzo dobrze napewno ale koszt takiego zestawu zacisków to ok 3tyś a z 335d same zaciski ok 600pln

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Opublikowano
Chociaz tez sie zastanawialem nad lepsza opcja to chyba wezme te 348, sa dostepne razem z tarczami i klockami oem wiec odpadnie mi ten koszt przynajmniej na dzien dobry. Od 335i.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Nie wiem ile twój swap ma kosztować- ja poszedłem w inna strone- Tarcze DBA i klocki hawk- poczytaj - znajdziesz - bez żadnych przeróbek układu są rewelacyjne- możesz hamować jak chcesz i ile chcesz- nawet dźwięku nie zmieniaja
Opublikowano
Czy ktoś wie co oznacza liczba "2.2" na tym zacisku od 335i http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_123458_big.jpg ? widzę że na innych jest albo "4.4" albo "5.5"...

 

To samo mnie nurtuje, raz widziałem 3.3.

 

Nie wiem ile twój swap ma kosztować- ja poszedłem w inna strone- Tarcze DBA i klocki hawk- poczytaj - znajdziesz - bez żadnych przeróbek układu są rewelacyjne- możesz hamować jak chcesz i ile chcesz- nawet dźwięku nie zmieniaja

A które DBA zalozyles? Ja w poprzednim aucie zalozylem ten zestaw - tarcze jakies nacinanae były. Generalnie bajka. Ale tak czy owak chcialbym 348 + wlasnie DBA

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
mnie piaskowanie zacisków, lakierowanie, tarcze zimmermann sport i klocki wyszło 2670zł za przód i tył bez robocizny bo wszystko sam lakierowałem i zakładałem. W mojej galerii macie efekt lakierowania.
Opublikowano

Przede wszystkim zastanowcie sie co chcecie osiagnac poprzez 'apgrejd' hamulcow.. i prosze nie piszcie - by lepiej hamowalo ;)

 

Jest dosc duzo roznych sensownych opcji i nie koniecznie trzeba wydawac fortune.

 

Btw - wiecej tloczkow != wieksza sila.

E92 335d Stage H
Opublikowano
Ja chciałbym mieć hamulce na kilka okrążeń na torze, auto w pełni standardowe, mocy podnosić nie będę bo nie ma jak. Na pewno chcę zrobić swap z tarcz 330mm na 348mm (z 335i) które są większe i mają większą pojemność cieplną, tylko pytanie czy to wystarczy. Standardowe tarcze i klocki ATE dadzą radę na kilka okrążeń na torze? Nawet jak wystarczą, to czy się nie pogną?
Opublikowano
Witam, mam podobny problem bez występów na torze pokrzywiłem 3 zestaw tarcz były ate, textar i teraz tez mam pokrzywione tarcze oryginale ;( obecnie mam 330tki i chce przy okazji zmiany tarcz wsadzić te od 335 348. W międzyczasie dołożyłem tunele powietrza na tarcze bo podejrzewałem, że tu może być przyczyna ale bez większej zmiany. Pytanie co oprócz zacisków bede musiał wymienić? Czy na tarcze 348 założę felgę 17? I jakie tarcze polecacie?
Opublikowano
Ja juz jestem zdecydowany na DBA+hawk tylko nie wiem czy T2 czy T3. Generalnie wolalbym T2 bo sa tansze o polowe, w poniedzialek mam dostac odpowiedz od firmy ktora sie hamulcami zajmuje. Tez zmieniam na 348 i z tego co sprawdzilem 17" sa okay.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.