Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam E91 2.0d 177km n47

Po nocnym postoju gdy odpalam samochód to puszcza niebieski dość gęsty dym z rury i obroty mu falują przez kilka sekund. Potem mogę już odpalać cały dzień a objaw nie występuje. Ale jak samochód postoi ponad 10 godzin to problem się powtarza. Co to może być?

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam identyczny problem co autor postu.

Auto odpala dobrze lecz przez pierwsze kilka sekund pracuje nierówno i kopci na biało później uspokaja się trwa to już kilka miesięcy, w zimę wymieniłem sterownik świec żarowych ale problem dalej pozostał mam program do diagnostyki ISTA+ i sprawdzałem korekty na ciepłym silniku i są w granicach -1 do 1 wczoraj sprawdziłem na zimnym przy rozruchu i były bardzo rozjechane tj.

1. 1,7

2. -3,2

3. -2,1

4. było do 5,5 na plusie i zeszło do 2

 

Poza tym pojawił się odgłos gdy delikatnie naciskam pedał gazu i gdy odpuszczam takie „tyrkotanie”.

Dodam, że wymieniałem rozrząd oraz cały osprzęt tj. paski, rolki, koło pasowe, pompę wody etc.

Przy wymianie rozrząd była sprawdzana dwu masa i była w bardzo dobrym stanie więc skupiam się na wtryskach bo chyba już tylko to pozostało.

Proszę was o radę co i jak sprawdzić

Opublikowano

Zamieszczam screeny z korekt na rozgrzanym silniku czy mogę prosić o ich analizę.

 

8be8c8d091c1ef35med.png

A to przy 3500 rpm

53987d593c1b751bmed.jpg

 

Pozdrawiam

 

Dziś rano +11C auto odpaliło bardzo dobrze i brak dziwnych niepokojących odgłosów i to jest jakaś zagadka dla mnie. Może to jest związane z tym że DPF jest usunięty?

Opublikowano (edytowane)

gdzieś czytałem i to chyba na tym forum, że korekcje wtryskiwaczy sprawdza się na zimnym silniku. sam już nie wiem jak powinno się je poprawnie diagnozować...

Może Ktoś kto ma większą wiedzę się wypowie? :)

Edytowane przez mpier
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korekcje sprawdza się na rozgrzanym silniku, można podejrzeć co dzieje się na zimno i pod obciążeniem, czasem wtryskiwacz zawiesza się pod obciążeniem a korekcje na rozgrzanym mogą być książkowe. +-1 to już nie rewelacyjne korekcje a na zimnym są mocno rozjechane. Próbowałeś preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy? LM diesel spulung sprawdza się dobrze.

Wymieniłeś sterownik, bo był błąd świec na 4 cylindrach? Już nie ma błędów? To tez pytanie do autora tematu, objaw podobny do problemów ze świecami żarowymi/sterownikiem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Korekcje sprawdza się na rozgrzanym silniku, można podejrzeć co dzieje się na zimno i pod obciążeniem, czasem wtryskiwacz zawiesza się pod obciążeniem a korekcje na rozgrzanym mogą być książkowe. +-1 to już nie rewelacyjne korekcje a na zimnym są mocno rozjechane. Próbowałeś preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy? LM diesel spulung sprawdza się dobrze.

Wymieniłeś sterownik, bo był błąd świec na 4 cylindrach? Już nie ma błędów? To tez pytanie do autora tematu, objaw podobny do problemów ze świecami żarowymi/sterownikiem.

 

Tak próbowałem ale zrobiłem to tak:

Zalałem go do zbiornika ale praktycznie na pusto gdy komp. pokazywał że pozostało paliwa na około 3-5km wtedy pracował na tym około 10 min później troszkę pod obciążeniem i znów na miejscu i tak przez około 30-40min gdy komp pokazywał tylko --- po tym zabiegu wymieniłem filtr i zbiornik zalany do pełna. Podczas tego zabiegu wydawało mi się że lepiej pracuje ale może być to siła sugestii teraz jest tak jak było i dalej odpala tak samo poza tym podmieniałem też aku i rejestrowałem go lecz nic to nie dało dlatego szukam co może być z uwagi na to ze już dużo wymieniłem w aucie to pozostało mi to.

Zastanawia mnie fakt wywalonego DPF i kata bo on chyba też jest pusty oczywiście programowo też jest wyłączony no i klapki też właściciel wyrzucił choć w tym silniku raczej nie ma potrzeby ich demontażu i myślałem żeby z powrotem to zamontować.

Sterownik wymieniony choć błędu nie pokazywał ale wcześniej gdy nie miałem jeszcze ISTY w lokalnym serwisie gość mi sprawdzał, że nie było w ogóle poboru mocy na starym gdy go włączał przez ISTę pokazywał mi to na moim sterowniku i na nowym ale za chiny nie wiem teraz jak to sprawdzić teraz w programie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.