Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem w Bmw 650i 2007 rok, autko przy wysokich obrotach powyżej 6 tys przy prędkości powyżej 140 km/h traci moc. Po ponownym uruchomieniu auta moc wraca i wszystko jest ok.

Wyskakuje przy tym błąd w Inpie: 2B70 VARIABLE SAUGANLAGE ANSTEUERUNG, po przetłumaczeniu mniej więcej rozumiem to jako "zmienna układ dolotowy", który sprawdzałem i nie ma nigdzie żadnego lewego powietrza oraz drugi błąd VERBRENNUNGSAUSSETZER ZYLINDER 8 czyli przerwa w zapłonie cylinder 8.

 

Wcześniej wywalało też błąd przepływomierza, ale po przeczyszczeniu go błąd już nie powrócił. Kiedy jeżdżę normalnie do 5 tys obrotów auto nie traci mocy i wszystko jest w porządku. Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

Świece wymieniane pół roku temu- wsadziłem jednoelektrodowe BRISK SILVER pod LPG, po dwóch miesiącach od wymiany świec zaczęły dziać się te czary. Czy możliwe jest, że to przez świece ?

Opublikowano
Gaz został założony pół roku temu i w zeszłym miesiącu zostały wymienione filtry od gazu. Instalacja też jest dobrze wyregulowana. To nie wina gazu bo problem pojawia się też na benzynie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W kolektorze dolotowym są klapy które strują ilością zasysanego powietrza. Prawdopodobnie u ciebie się zacinają.

Przerabiałem to u siebie. Objawy identyczne. W razie czego mam taki kolektor sprawny. Ale to na pw jak coś :)

Opublikowano

Jestem blisko rozwiązania problemu, po wyjęciu kolektora ssącego w jego tylnej części zamocowane są 2 zespoły napędowe klapek w kolektorze ssącym tzw "nastawniki klap" w które wpina się dwie kostki elektryczne - numer części: 7537998.

Po podłączeniu ich pod prostownik na krótko jeden chodzi szybko i zwinnie, a drugi ledwo co chodzi- o 80 % wolniej i słabiej. Klapki w kolektorze chodzą luźno. Zamówiłem już taki nastawnik na allegro i jutro będę składał. Myślicie, że on może być powodem błędu 2B70 - "zmienna układ dolotowy" ? Czyli objaw utraty mocy powyżej 5 tys obrotów - po ponownym uruchomieniu silnika moc wraca. Wydaje mi się, że silniczek tego nastawnika klap nie wyrabia i przycina klapy w pewnej pozycji np. zamkniętej, jest za słaby przepływ powietrza i auto traci moc......

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie tego nastawnika klapek błąd Variable Sauganlage jednak nie powrócił czyli wymiana jednak pomogła. Ale nadal pozostaje drugi blad wypadania 8 cylindra po przekroczeniu powyżej 5 tys obrotów ale tylko przy wyższych prędkościach powyżej 130 km/h. Być może to przez zapchany katalizator bo kilka miesięcy temu pojawiał się błąd Katalisator konvertierung bank 2- pojechałem na emisję spalin i na banku 2 wyszła lipa tak jakby kat był przypchany. Założyłem emulator za katem na drugą sondę lambda i błąd już nie powrócił ale to tylko oszukanie check engine, a mechanicznie kat nadal zapchany. I to może dlatego ten 8 cylinder wywala. Przebieg mam 200.000 km. Jeżdżąc po mieście do 120 km/h można przekraczac 5 tys obrotów i nic nie wywali błędu ale podczas wyższej prędkości odłącza 8 cylinder. Uruchamiam ponownie silnik i jest ok i wraca do normy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany, wycięli mi okienko w katalizatorze i wywalili środek, wkład był cały zapchany i pokruszony. Auto ciągnie już w pełnym zakresie obrotów do 6.5 tys. Odzyskało moc, przed naprawą do setki 6.5 sek. a teraz 5.7, a katalogowo od 0-100 km/h powinna robić w 5.4 sek. więc poprawa duża. Na drugiej sondzie zamontowany emulator więc błędu nie wyrzuca. Zastanawiam się tylko czy wybebeszać drugi katalizator (chociaż wydaje mi się, że jest w porządku) bo emisja spalin na nim wyszła dobrze, błędu na nim nie wywala, ale silnik teraz pewnie nierównomiernie wypuszcza spaliny bo lewa strona w pełni przelot a prawy katalizator nie wiem jaki stan...... chociaż teraz silnik pięknie pracuje :P
Opublikowano
dziwne ze nie wywalalo bledu kata w inpie bo jak sa zapchane zapala sie czek a kazdego to czeka jednych wczesnij tych co maja problemy z uszczelniaczami :wink: innych pozniej kolejny urok n62 :) zatkany kat najczesciej wywala zaplon na zimnym najlepsze rozwiazanie wybebeszyc

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano (edytowane)
Service engine soon wywalał błąd katalizatora bank 2 i w Inpie też, tyle że 4 miesiące temu założyłem emulator sondy i po błędzie a mechanicznie dopiero teraz ogarnąłem. Wywaliłem też środek drugiego kata. Na drugich sondach zamontowane emulatory- błędów sond nie wyrzuca, ale po wybebeszeniu katów wywala błąd katalizatorów- katalysator konvertierung BANK 1 i 2. Check engine wkurza, ale nie wpływa mechanicznie na jakość jazdy ;-) Edytowane przez sebabmw852
Opublikowano

Koledze w f10 pojebali ostro wydech poprzez wstawienie jakiegoś niewłaściwego kata no i mocy nie miał na wyższych obrotach do tego na hamowni 50 koników mniej.

Objaw podobny jak u Ciebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.