Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu staram się uporać z zainstalowaniem INPY i połączeniem z silnikiem N47 i innymi modułami w aucie.

Posiadam WIN XP i kabel od Viakena z przełącznikiem K+DCAN. Jedyne co udało mi się osiągnąć to to, że INPA pokazuje stan zapłonu i baterii ale po próbie połączenia się z silnikiem N47 wyskakuje błąd:

 

Group File: D_MOTOR

IFH_0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT

Program will be stoped.

 

Port w obd.ini ustawiony na COM 1 jak i w ustawieniach sprzętu.

INPA V5.0.6

Pomoże ktoś doprowadzić to do takiego stanu aby dało się diagnozować samochód ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EC-APPS/INPA/CFGDAT/ E60.ENG otwórz w notatniku i tam gdzie sa silniki wpisz N47 będzie to tak wyglądało (to wszystkie dostępne N47 i N57)

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E60 V1.29

ENTRY= EXX,Functional jobs,

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG I-Stufe/Gesamt FS,

ENTRY= td-530na,TD-530na I-Stufe/Gesamt FS,

 

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 for N47,

ENTRY= n47t,n47t DDE7 T,

ENTRY= n47tuds, n47tuds DDE7 TUDS,

ENTRY= DDE73N57, DDE 7.3 für N57,

ENTRY= dde7uds, dd7uds DDE7 UDS ,

 

 

Zapisz i jak masz komunikacje interfejsu z samochodem to na pewno działa

com 1 nie jest tak istotny tylko ma być taki sam jak w menadżerze urządzeń USB serial port COMx

x- to numer portu COM taki jaki masz w EDIABAS/BIN/obd.ini można od COM1 do COM9

oczywiście w obd.ini tez można zmienić na jaki chcemy liczy się tylko ten na górze

[OBD]

Port=Com9

Hardware=OBD

RETRY=ON

 

jak nie uda ci się połączyć z żadnym z nich N47 lub N57 to zrób zdjęcie błędu to coś pomogę

ale warunek jest taki że interfejs łączy się z samochodem z innymi sterownikami

Opublikowano

Inpe zainstalowałam zgodnie z tym postem na pierwszej stronie

viewtopic.php?t=223979 wraz z sp-daten 54.0 E60 FULL

W pliku obd.ini zamiast OBD które Ty wysłałeś miałam Hardware=USB

W dalszym ciągu pokazuje ignition i battery i teraz wywala błąd 0003.

 

Fehler! Aufruf über Gruppendatei: G_MOTOR.GRP

IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

Das Programm wird abgebrochen!

Opublikowano

Jezeli kolezanka ma hardware=usb to znaczy ze podczas instalacji standard tools 2.12 odznaczyla ptaszkiem usb to serial adapter. Na windows xp 32 bit nie odznaczamy tego ptaszka.Wtedy bedzie HARDWARE=OBD.

i jeszcze jedno, port ustawiony na com 1 a opóźnienie tez z 16 zmienione na 1??

sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodatkowo sprawdź obdsetup czy wszystko ok żadnego błędu

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/OBDSetup,5012575311.exe(executable)

(zapisz go w EDIABAS/Hardware/OBD/

jak błędy w rejestrze to musisz edytować rejestr serial (regredit.exe) jak na moim filmie

jak dużo błędów to polecam gotowy rejestr seral.reg dodać http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/serial+port,5326921881.reg

to prostsze i łatwiejsze ,

innym problemem może być jak masz interfejs K-dcan z przełącznikiem i masz port ethernet w OBD2 w samochodzie E60 z CIC

(poznasz po metalowych pinach piny 8, 3,11,12,13 ) to przy włączonym lub zlutowanym pinie 7 z 8 (linia K) w interfejse to

zablokuje diagnostykę na DCAN (czyli twój interfejs)

jak masz przełącznik z oznaczeniem K-line lub DCAN to ustaw na DCAN lub K-line OFF

Opublikowano

Zaintalowałam nowszą INPE.

Kabel jest z przełącznikiem pod USB od Viakena.

https://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-pro-we-wtyku-obd2-16pin.html

Jak patrzy się na przełącznik w kabelku to działa na wszystkich położeniach prócz skrajnego lewego.

 

Nowsza INPA łączy się z pojazdem, pokazuje czarne kropki battery i ignition, da się nawet wykonać diagnostykę totalną samochodu. Problemem jest teraz taki, że nie da się połączyć osobno z silnikiem i innymi modułami.

 

Podczas próby połączenia z jakimkolwiek modułem wywala błąd:

 

Variant checking

Request control unit: 'D71N47A0' not found.

Control unit found:' 'D71N47C0'

Program will be stopped.

 

Po odpaleniu OBD Setup wygląda to tak:

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/108a87a49edead4b

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz interfejs K-dcan z przełącznikiem musisz ustalić w której pozycji pin 7 z 8 jest rozłączony i takie ustawienia używać do

diagnostyki Twojego auta , ale jak jest diagnostyka całego modelu to jest dobrze nic nie zmieniaj ,

masz tu plik do silnika N47

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/DDE7N47,5861406028.rar(archive)

ściągnij rozpakuj i wklej do

C:\EC-APPS\INPA\SGDAT \ oba pliki zamieniając z istniejącymi , jest to najnowszy plik dla N47 i zawiera twój silnik D71N47C0

będzie po niemiecku , dla tej opcji nie ma już po angielsku , mogę przerobić ale większość funkcji nie działa , więc jest bezużyteczny .

Z menu będziesz wybierała DDE7N47 for N47 aby się połączyć z silnikiem N47

  • 2 lata później...
Opublikowano

potwierdzam, działa podmieniłem pliki które kolega wyżej wrzucił i nie mam żadnych błędów

port ustawiony na com 1 a opóźnienie tez z 16 zmienione na 1


wszystko śmiga!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.