Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, czy ZF8 sport jest szybsza od zwykłego ZF8 ?

Jeśli tak, to czy można przeprogramować zwykłą skrzynię ZF8 tak, żeby chodziła tak jak ZF8 sport ?

Podobno "hardware" jest taki sam.

 

Dzięki i pozdrawiam,

Michał

  • Moderatorzy
Opublikowano
Było o tym, sport i zwykła to te same skrzynie, inna dźwignia biegów i dodane manetki przy kierownicy.
Opublikowano

Hej,

 

Dzięki za odpowiedź.

O ile rozumiem to:

1. "Po włączeniu opcji" - czy tu chodzi o opcję, którą właśnie różni się "zwykła" skrzynia ZF8 od "M", którą powiedzmy ustawia się w fabryce ?

2. Czy jesteś w stanie włączyć tą opcję po podłączeniu auta do kompa ?

3. Zauważyłem, że po zmianie na tryb M/S, skrzynia działa agresywniej, trzyma wyższe obroty, szybciej reaguje, mimo że mam "zwykłą".

Rozumiem, że po włączeniu "opcji" o której piszesz, skrzynia będzie jeszcze szybsza ?

4. Piszesz, że standardowo ma 205 ms, a po włączeniu opcji 100 ms. A co w takim razie z trybem comfort ? Czy tutaj skrzynia będzie chodziła tak jak dotychczas ? Czy też będzie "szybsza" i agresywniejsza ? Czy też nie ma to nic do rzeczy, bo sama zmiana biegu (205ms lub 100ms) w sensie stricto nie ma nic wspólnego z "polityką" zmiany biegów w poszczególnych trybach ?

 

Dzięki i pozdro !

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Na m serii w ogóle inne skrzyni biegów.

2. Jestem, pod warunkiem odpowiedniego sprzętu z twojej strony.

3. Algorytm przełączania napisałem wyżej. Tryb M/S D/S- nie jest to opcja sportowej skrzyni.

4. Tryb comfort - zwykle przełączanie biegów.

 

http://i.piccy.info/i9/7d439c067cd33fc5ee5d67cc88c60909/1492336902/74964/1073353/12783529_1050150785041987_2291188389219884670_o_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-04-16-10-01/i9-11081158/800x450-r/i.gif

Opublikowano

1. Czy skrzynia sportowa (np. w pakiecie M, ze znaczkiem M, z łopatkami) jest szybsza od zwykłej ?

2. Co to jest za tryb przełączania 100ms zamiast 205ms ? Czy to ma coś wspólnego z różnicami pomiędzy dwiema skrzyniami opisanymi wyżej ?

3. Czy to jest "opcja" 100ms dostępna fabrycznie w skrzyni, którą trzeba włączyć ?

4. 100ms brzmi znacznie lepiej niż 205m, czy ta zmiana/upgrade/etc. jest popularnym zabiegiem ? Bo o chipowaniu się mówi a o tym nic.

 

Pozdr.

Michał

Opublikowano (edytowane)

No właśnie nie mam na myśli M5 w ogóle. Mowa o jedynie zwykłym silniku np. 535d

I liczę, że mimo mojej małej wiedzy na ten temat, do czego się przyznaję, da się odpowiedzieć (chociaż częściowo) na moje pytania :-)

 

Sprawa tak naprawdę jest prosta. Mam 535d xdrive z automatyczną skrzynią i zastanawiam się, czy mogę coś z tego jeszcze wycisnąć, ponieważ zorientowałem się że są też skrzynie "sportowe" i trochę mi się zrobiło kwaśno. Druga sprawa, że planuję oddać silnik do chipowania i zakładam, że może można by skrzynię dopasować również do zchipowanego silnika, bo przecież będzie miał inną charakterystykę.

Edytowane przez zorad
Opublikowano

No tutaj jeszcze nie rozumiem:

 

ad) 2. Jestem, pod warunkiem odpowiedniego sprzętu z twojej strony.

O jakim sprzęcie mowa ? Ja mam tylko samochód :-)

ad) 3. Algorytm przełączania napisałem wyżej. Tryb M/S D/S- nie jest to opcja sportowej skrzyni.

Czyli rozumiem, że 100 ms jest tylko przy trybie SPORT i M/S ?

Czy skrzynia sportowa przełącza też 205 ms (skoro jest tak sama) ? To by oznaczało, że przeprogramowana zwykła jest szybsza !

4. Tryb comfort - zwykle przełączanie biegów.

Rozumiem - tutaj zmiany biegów pozostają takie jakie były.

Opublikowano

Zdjęcie rozumiem. Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo.

Ale reszty nie rozumiem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdjęcie rozumiem. Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo.

Ale reszty nie rozumiem :)

S czyli DS ?

Opublikowano

Hmmmm :), no to mam kolejne 3 pytania:

 

1) A masz jakiś filmik jak to zmienia po upgradzie ?

2) Czy to nie zmienia trwałości skrzyni ? Jak np. zchipuje silnik na 400 km 750Nm to może chodzić w tym trybie 100ms ?

3) I wreszcie upragnione pytanie, rozumiem że sprawdzałeś, czy nie mam skrzyni sportowej. Czyli czy jeśli bym miał sportową skrzynię w tym moim 535d (ze znaczkiem M i łopatkami to sportowa tak ?) to by miała 100 ms ?

Opublikowano

"Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo."

No na skrzyni napisane M/S, a na zegarach S1, S2 itp. Po ruszeniu lewarka w górę lub w dół, przechodzi na M1, M2 i wtedy zmieniam manualnie.

Opublikowano

Kurde, patrzę na ten twój filmik i mam dokładnie tak jak w drugiej części filmiku. Z "D" przechodzi mi na S1, nie na D2.

To w końcu jaką mam tą skrzynię ? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo."

No na skrzyni napisane M/S, a na zegarach S1, S2 itp. Po ruszeniu lewarka w górę lub w dół, przechodzi na M1, M2 i wtedy zmieniam manualnie.

Jak masz S, może już ktoś robił do ciebie.

Aby ci dać ostateczną odpowiedź , musiSz sprawdzić dane kodowania w sterowniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.