Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Co wybrać?

 

1) gość mi proopnuje moduł który ma mi podciągnąć moc do >230KM, ale nie chce sprawdzić tego na hamowni... Uczciwie podchodzi do tematu bo chce mi to zamocnotwać na testy (2-4dni). Więc sam mogę sprawdzić na hamowni. Cena takiego modułu 3500 brutto!! Mówi o plusach:

- nie stracisz gwarancji

- nie zmieniamy sterowników zabezpieczających

- w ranie awarii i lawetowania wyciągasz moduł i masz fabryczne auto

- więcej uzyskasz z modułu i jest bezpieczniejszy

 

2) gość z innej firmy proponuje mi chipa który ma mi dać w okolicy >220KM. Wszystko sprawdza oczywiście u siebie na hamowni i cały zabieg w cenie ok 1600zł brutto. W cenie jest również przywrócenie do stanu fabrycznego przed przeglądem gwarancyjnych. Wg. tego pana plusy:

- tańszy (prawda), ale czy cena nie jest wygórowana?

- nie ingerują w sterowniki i zabezpieczenia więc wszystko w granicach rozsądku robią

- zapewniają, że po wgraniu fabrycznych ustawień nic nie widać podczas przeglądu gwarancyjnego

- jeżeli wgrają nowy soft podczas przeglądu fabrycznego trzeba od nowa robi chip tuning z cenę ok 800zł brutto

 

Co wybrać? :mad2:

Ktoś ma doświadczenie w tych tematach przy tym silniku?

 

Muszę coś zrobić, bo auto niestety, ale słabo jedzie i pali sporo (ok 11-12l w miejskim).

Hejterom od razu odpowiem, że nie było mnie k&%$a stać na 330 :roll:

 

dzieki za pomoc

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Opublikowano
jedz do unitronica podobno juz benzyny tak jak od pol roku diesla da sie zchipować tak zeby aso nie bylo w stanie wykryc i nie trzeba wracac do fabryki przed przegladem
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o box to faktycznie jest to jedyne rozwiązanie w przypadku samochodu na gwarancji. Ważne aby box był łatwy w montażu/demontażu. Przed przeglądem demontujesz box jedziesz na przegląd, nie mają praw nic wykryć. Nie wiem co za box ta firma Ci oferuje ale moim skromnym zdaniem przyrost na boksie 184km do 230 km jest całkowicie nierealne. Realny przyrost to jakieś 20km może 25km. U mnie przy silniku N13 1.6 turbo na 2 różnych boksach było +14 km (wzrost ze 156 na 170 km). Sprawdzone na hamowni. Ten drugi box koszt 3k.

W przypadku boxa jest akurat odwrotnie czyli jest mniej bezpieczny dla silnika (niż dobry program) i nie ma możliwości uzyskać takich przyrostów jak przez dobry program :mrgreen:

Zasada działania boxów polega na tym iż pomiędzy komputer a czujniki (im więcej tym lepiej. w przypadku tego silnika 3 czujniki to minimum) wpina się box który zmienia odczyty z czujników w taki sposób iż komputer "myśli" iż np. jest niższe ciśnienie atmosferyczne i trzeba dobrać tak parametry pracy aby uzyskać odpowiednią moc. Tak jakby np. samochód jeździł w górach :mrgreen: I przez takie oszukiwanie komputera box powoduje przyrost mocy. Problem z tym iż nie da się w taki sposób uzyskać dużych przyrostów np. dlatego iż parametry odczytywane z czujników muszą się mieścić w odpowiednich granicach. Jeżeli box "zbyt optymistycznie" zmieni odczyty czujników i wyjdzie poza skale pojawią się błędy.

Generalnie boxy można podzielić na takie które po montażu samemu się stroi do swojego silnika np. przez jakiś potencjometr, który wpływa na oprogramowanie boxa np. box RaceChip lub box się dostraja na hamowni box np. DTE montuje to HP factory.

Jeżeli facet montuje boxy i ma problem aby sprawdzić to na hamowni nie mówiąc już, że ci go nie przystroi to bym już do niego więcej nie jechał.

 

 

Jeżeli chodzi o program to po wgraniu nowego softu na pewno to wykryją w serwisie i po gwarancji. Znajomy tuner mówił że wymienia cały komputer lub jakąś jego część nie wiem dokładnie (który trzeba sobie kupić koszt jakieś 2k z rozbitej używki) przed przeglądem montuje twój. Z tego co mówił to też jest do wykrycia ale niby ma jakiś układ z dilerem :8) Ile w tym prawdy nie wiem. Plusy softu to oczywiście lepsze możliwości tuningu. W przypadku tego silnika spokojnie 250 km a nawet 275km z tego co wiem.

 

Problem w obu przypadkach pojawia się gdy np. samochód ma awarie i potrzebna laweta :mrgreen: Box jeżeli można go łatwo wyjąć jest to do zrobienia z softem już raczej nie i po gwarancji :mrgreen:

Edytowane przez Tomek Kemot
Opublikowano

numer vin: wba8x51010g444812

 

myślicie, że wgrywając program na 100% stracę gwarancję? a może jakiś serwis tuningowy podpisze ze mną jakąś umowę na "nie stracenie gwarancji"?

czemu mi opowiadają, że "tak wgrywają, że to po przestawieniu jest nie do wykrycia..." o co kaman? ludzka nieuczciwość :x

tutaj jeżeli zaryzykuje i nawet będę zadowolony z wyników, a przy przeglądzie serwis mi powie o modyfikacji w komputerze to dla gra nie warta świeczki :/

 

 

jezeli box ma mi dac 15-25KM za 3,5k to żaden interes i raczej nie będę się w to pchał, bo bez sensu wydane $.

 

chociaż mam chęć przetestowac tego boxa na 3-4 dni i sprawdzić jego realne osiągi na hamowni :) tutaj w koncu gwarancji nie stracę ;)

oczywiscie wszystko opiszę i dam znać.

box firmy "chiptronic"

Jeżeli przyrost minimum +35KM i będzie to odczuwalne to wezmę, ale za wszystko poniżej odpuszczam.

  • Moderatorzy
Opublikowano
No tak zawsze można pojechać do ukraińskiego pseudo aso, banda oszustów która twierdzi ze nie widzi wykupionych pakietów przedłużonej gwarancji czy serwisowych, świetny plan. Przy okazji po powrocie wymienić całe zawieszenie i felgi :lol: No i nie zapominajmy o dobie na granicy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwne masz jakieś wnioski. Wszystko jest bardzo proste - chcesz robisz , chcesz nie. Zrobił - nie ma gwarancji na silnik, nie zrobił - jeździsz na 2.0 . Nie ma tu żadnej filozofii. I skąd wiesz , że w Ukrainie - oszuści, myślisz, że ich w Polsce mniej ? I wyjaśnij nam co to jest wedlug ciebie "ukraińskie pseudo aso" ? ASO - ono i w Afryce ASO, take same ASO jak i u ciebie w Przemyśle.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wiem stąd ze mam wielu znajomych z Ukrainy i wszyscy którzy mają BMW serwisują je w Rzeszowie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wiem stąd ze mam wielu znajomych z Ukrainy i wszyscy którzy mają BMW serwisują je w Rzeszowie.

Przestań. We Lwowie są dwa ASO. )))) Zupełnie takie, jak w Przemyślu

Edytowane przez temsky740
  • Moderatorzy
Opublikowano
No i co z tego ? Dwa posty wyżej napisałem Ci o "ASO" w wersji UA.
  • Moderatorzy
Opublikowano
nie widzi wykupionych pakietów przedłużonej gwarancji czy serwisowych
  • Moderatorzy
Opublikowano
Być może, zapewne w wyniku problemów z jej egzekwowaniem. Ale skończmy już OT bo koledze to i tak nie pomoże :)
Opublikowano

Podsumowując dyskusje w przypadku samochodu na gwarancji jedynym sensownym rozwiazaniem jest box. Wszelkie zapewnienia tunerow o braku mozliwosci wykrycia ich zmian softu mnie nie przekonuja nie mowiac juz o kosztach zwiazanych z kodowaniem przed przegladem i po. Takie zabawy tylko po gwarancji :mrgreen:

 

Jezeli chodzi o przyrost mocy na boksie choc jest on stosunkowo maly jest jak najbardziej odczuwalny. W moim przypadku te dodatkowe 14km dalo 170 km co pozwolilo do setki urwac niecala sekunde i zejsc 7.8, a do 160km/h jakies 3.5s czyli 19.1s. Osiagi na poziomie 320i :mrgreen:

 

Jednym slowem zaplacilem za 316i dodalem box za 3k i mam prawie 320i :mrgreen: Wiem, wiem prawie robi roznice :8) Po gwarancji zrobie sobie do niego program na 225 km i bede mial prawie 328i :mrgreen:

Opublikowano

nie nie jest

 

box niszczy silnik - wiem z doswiadczenia

 

mozesz zrobic mape w unitronic, tc performance, gc-s, łądyga która nie jest wykrywalna przez serwis - i takowy zabeig nie niszczy silnika

Opublikowano
box niszczy silnik - wiem z doswiadczenia

 

Też jestem zdania że bezpieczniejszy dla silnika jest dobry program. Natomiast box niszczy silnik ponieważ .... ? Chętne się dowiem bo jeżdżę na boksie :mrgreen:

I mówimy tutaj o benzynie a nie o dieslu. W dieslu box między innymi podnosi ciśnienie wtrysku i podają wtryskiwacze. A co się dzieje złego w benzynie? Tutaj tego zabiegu się nie stosuje. W benzynie mocniej na boksie pracuje sprężarka ale chyba nie aż tak żeby paść :?:

 

Co u ciebie padło i jaki miałeś box i co to za silnik był?

Opublikowano

2.0 143KM 18d

 

- pompa wysokiego ciśneinia

- czujnik cisnienia paliwa

 

przebieg 40kkm, box racechip zalozonby przy 15kkm

 

2.0 218KM 25d

- obie turbosprężarki

- wtryskiwacze

- czujnik cisnienia paliwa

 

przebieg 85kkm, box vtech zalozony przy 40kkm

 

 

usterki usuniete, wgrane programy zamiast boxów - USTEREK BRAK - przbiegi śrenduio o 30tys wyzsze

 

 

co do benzyn sie nie wypowiadam, mialem tylko styczność z burgerem do 35i i nie bylo problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.