Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy jak wygłada z rozrządem w N47N 163KM w f30 z 2013 roku czy tam też jes taki słaby ten rozrząd bo czytam juz drugi dzien i wszyscy piszom o e90 i silnik N47 i nie wiem czy to jest to samo też coś pisało że som poprawione
Opublikowano
Ponoć jest to kosztowne a poza aso jaki to koszt i ten silnik jest z tym awaryjnym rozrządem ? .Moja ma przejechane 177500 i mechanik przy wymianie oleju powiedział że silnik chodzi ładnie i narazie łańcucha nie słychać Moje wczesniejsze bmw to e36 i e46 bezawaryjne a teraz to co czytam o F30 to zaczyna mnie głowa boleć :mad2: :duh:
Opublikowano
Każdy silnik N47* ma szanse na problem z rozrządem. Zależy ile to dla Ciebie kosztowne. Trzeba liczyć 2500-3500 zł. Nie ma co za dużo czytać, bo można osiwieć. Jak dobrze poczytasz to z każdym modelem jest niewiadomo ile problemów, a z reguły te problemy są jednostkowe.
Opublikowano

Witam

Masz ponad 177 tys km nie sądź ze rozrząd jest wieczny.....

To że nie słychać nic nie znaczy. W krytycznym momencie się urwie.....

Wymień w 4 tys pln się zmieścisz w dobrym warsztacie

 

Zawsze jest tańsze rozwiązanie.......nie wymieniać i jeździć, jak się urwie nie płakać

Opublikowano
mamy takie same silniki. Przy przebiegu 210tys km zgłosiłem w BMW aby sprawdzili rozrząd. Na papierze potwierdzili ze odgłosy normalne przy tym przebiegu. Koledzy piszą aby zapłacić 4kola za wymianę ...a ja myślę ze lepiej wydać kasę na wymianę oleju w skrzyni + dobre AC. Jak strzeli silnik to znajomy ukrainiec przytuli Twoje auto na części.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o to, że pokryje koszty lawety...
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Warto zastanowic sie nad wymiana rozrzadu. Poza tym czterocylindrowe diesle BMW wydaja sie byc dopracowana konstrukcja.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Nie wiem na ile jest to prawda, ale od dwóch mechaników usłyszałem tą samą wersję. Na forach podobnie się wypowiadają.

Rozrząd wymienić jak już będzie go słychać. Przeciętnie jego żywotność to 200k km, ale jeśli mocno katujesz silnik może zdarzyć się, że przy 170k km będzie wymagana wymiana.

 

zgadzam się z kolegą pobidowski, im więcej czytasz tym więcej problemów znajdujesz. Ja przed zakupem mojej F30 sporo czytałem o silnikach BMW, Audi oraz Mercedesa. Wniosek: w każdym jest długa lista tego co może się zje*ać :duh: ale to coś na zasadzie wypisania w google "mam katar, gorączkę i kaszel co mi dolega??"... po godzinie przeglądania forów medycznych stwierdzasz, ze masz raka :D

Opublikowano
a czy wasze f30 też tak długo sie nagrzewa nawet do 15-20 km zależy od tępa jazdy zeby był pion wąż gurny od chłodnicy ciepły a jak juz chwyci pion to trzyma co to może być
Opublikowano
Diesle generalnie wolniej się nagrzewają to jest raz. Dwa w F30 masz wskaźnik temperatury oleju, a nie płynu chłodzącego, on też wolniej się nagrzewa. U mnie przy jeździe miejskiej po ok 11-12 km mam 100 stopni.
Opublikowano

Jak dla mnie to wszystkie n47 hałasują na wolnych obrotach zwłaszcza od spodu (pod autem) wynika to z braku napinacza łańcucha na pompie oleju

Typowe usterki to np wyciek np z chłodnicy oleju, luz na kolektorze ssącym w 2,0 (1,8 nie mają klap) turbo ma luz osiowy juz przy 120tyskm, buczące plastiki filtra powietrza, z poważniejszych jakie przerabialiśmy to opadnięte tuleje

Opublikowano
Jak dla mnie to wszystkie n47 hałasują na wolnych obrotach zwłaszcza od spodu (pod autem) wynika to z braku napinacza łańcucha na pompie oleju

Typowe usterki to np wyciek np z chłodnicy oleju, luz na kolektorze ssącym w 2,0 (1,8 nie mają klap) turbo ma luz osiowy juz przy 120tyskm, buczące plastiki filtra powietrza, z poważniejszych jakie przerabialiśmy to opadnięte tuleje

 

I właśnie o takich opiniach mówiłem na początku. Ciekawe, które N47 to 1,8 :duh:

Opublikowano
Tak trzeba się walnąć w głowę bo np 318 ma silnik N47N jak i 320 ma N47N

Proponuje zerknąć w realOEM

 

 

Fajnie ale 318 to nie 1.8... :roll:

 

Oba moją tą samą pojemność ale inny osprzęt i moc.

Opublikowano
Jeszcze pare lat temu gieldy internetowe pelne byly ogloszen BMW z czterocylindrowymi dieslami do kapitalnego remontu silnika. Teraz takie oferty praktycznie nie wystepuja. Mozna natomiast znalezc f3x z przebiegami ponad 300 tysiecy km., ktore prezentuja sie w wyjatkowo dobrym stanie.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
a skoro proponujecie wymiane oleju w skrzyni to na jaki i jaki zalac też do dyfra Panowie jak do dyfra wchodzi 1,1 litra to i tak trzeba kupic 2 litry czy liter wystarczy :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.