Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mało jest informacji o spalaniu, zwłaszcza wersji benzynowych.

Możecie napisać ile Wam realnie spalają 2.0i oraz 2.5i...?

 

W ogóle proponowałbym wpisywać realne spalanie dla różnych wersji, bo to jest przydatna informacja przy wyborze auta.

Pierwszy raz od długiego czasu waham się czy do planowanego niebawem F48 wybrać diesla czy jednak benzynę :)

 

Ciekaw też jestem spalania wersji 2.5d w X1.

W dwutonowym F11 xDrive ten silnik spala mi średnio 8,5...9 l/100km (miasto 60%/trasa 40%).

Opublikowano

U mnie w 20d xdrive AT spalanie cały czas na poziomie 7.3-7.4l

Jest to średnia z 26tys km czyli od nowości :)

70%trasa 30% miasto. Jazda raczej dynamiczna.

Opublikowano

Ja mam niecałe 2k w sDrive 20i (benzyna, napęd tylko na przód, 192KM).

 

Dobrze zapamiętałem pierwszą podróż po wyjeździe z salonu - 16L ;) Silnik niedotarty, do tego było dość zimno.

 

Teraz mam ok 9L. Póki co 100% jazda po mieście/szybsze kawałki po obwodnicy Warszawy. Jeżdżę głównie w COMFORT. Sport włączam sporadycznie. EcoPro planuję włączyć w najbliższą dłuższą trasę. Wtedy mogę wrzucić ile mi wyszło na tracie 350km tam/powrót.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz niecałe 2000 km i to po mieście, to auto właściwie kończy się dopiero docierać :)

Ale 9l/100km po mieście to moim zdaniem dobry wynik. Zależy jeszcze jak jeździsz :wink:

 

Kurczę, może jednak 2.0i zamiast 2.0d... Zwłaszcza, że cennikowo jest 10kPLN tańsza...

 

P.S.

Akurat w przypadku F48 xDrive większego wpływu na spalanie nie ma, bo w tej platformie xDrive jest napędem dołączanym... niestety :(

Z xDrive'm stosowanym przez BMW w klasycznych platformach RWD ma wspólną niestety tylko nazwę...

Opublikowano
2.0i sDrive - ok. 5000 km - ja mam ciężką nogę - jak "se" jeżdżę to w granicach 9,0 ltr spokojnie (60%m , 40%trasa) - tryb Comfort ale jak mówię - fajnie się tym jeżdzi - odchodzi z buta nieżle - (w porównaniu z X3 2.0iXDrive). Przy spokojnej jedzie żona potrafi zejść w mixie w granicę7,5 -8ltr. Natomiast X3 z tym samym silnikiem już 10ltr srednia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Natomiast X3 z tym samym silnikiem już 10ltr srednia.

To nie jest ten sam silnik.

W F48 2.0i jest to silnik B48 (taki jak w Mini Cooper S).

Natomiast w F25 2.0i (X3) jest to silnik N20.

 

Swoją drogą silnik B48 wkładany do F48 - przynajmniej póki co - ma dobre opinie w serwisie (odkąd wyeliminowano w nim problemy z pompą oleju).

Opublikowano

Siemka,

Dawno mnie tu nie było :)

 

U mnie Diesel, ale info też się może wam przyda.

F48 18d - średnia 8.1l. W większości km (~5000) jest to jazda w zakorkowanym Gdańsku :evil:

 

Vaas

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@mg85, @aropi, @arckx

z tego co piszecie wygląda, że wersja 2.0i jest dosyć oszczędna.

Wynik na poziomie 9l/100km przy użytkowaniu w przeważającej mierze miejskim/dynamicznym uważam za bardzo przyzwoity jak na ten typ auta/pojemność/moc/osiągi.

 

Tak porównuję do 2.0d, którym testowo jeździłem przez kilka dni rok temu (nawet coś tam skrobnąłem na temat wrażeń z użytkowania) i to auto przy moim stylu jazdy (dosyć dynamicznym) spalało ok. 8l/100km (70% miasto/30% trasa).

Więc wygląda na to, że różnica w spalaniu 2.0i <-> 2.0d oscyluje w okolicach 1 litra/100km, pewnie w porywach do 2l/100km.

 

A 2.0i jest prawie o 10.000 PLN tańsza od 2.0d przy praktycznie identycznych osiągach i przy 100% identycznym wyposażeniu... (o przepraszam, ma w standardzie bak paliwa powiększony o 10l) :mrgreen:

Wychodzi więc na to, że różnica cenowa zakupu zamortyzuje się dopiero po przebiegu 100.000-200.000 km (licząc litra paliwa na okrągło po 5 zł)...

 

Hmm... :)

Chyba im (odpukać) wyszedł ten nowy benzynowy B48.

Ale póki co w seriach od 3er wzwyż jeszcze go nie wkładają - czyli na chwilę obecną B48 stosują w platformie FWD (X1, 2AT, Mini), a w platformie RWD cały czas starszy N20... który do specjalnie oszczędnych raczej nie należy...

Opublikowano
Wynik na poziomie 9l/100km przy użytkowaniu w przeważającej mierze miejskim/dynamicznym uważam za bardzo przyzwoity jak na ten typ auta/pojemność/moc/osiągi.

W międzyczasie zrobiłem trasę Wwa-Podkarpacie-Wwa (ok 700km). Średnie spalanie w trasie wyszło mi równo 7L/100, ale jechałem w zasadzie cały czas w trybie eco pro, sporo na tempomacie.

 

A 2.0i jest prawie o 10.000 PLN tańsza od 2.0d przy praktycznie identycznych osiągach i przy 100% identycznym wyposażeniu... (o przepraszam, ma w standardzie bak paliwa powiększony o 10l) :mrgreen:

I dwie rury z tyłu, więc lepiej wygląda :) No i jest pewnie trochę cichsza.

 

Ja jestem z tego silnika bardzo zadowolony. Jak dla mnie idealny kompromis między mocą (jednak prawie 200KM), a racjonalnym spalaniem. Wrażenie potęguje fakt, że ja się przesiadłem z Astry H 1.6 Twinport, która mi paliła tyle co X1, ale miała 105 KM :) Zastanawiałem się nad tym samym silnikiem, ale w xDrive, ale biorąc pod uwagę jak xDrive funkcjonuje w F48, wolałem za te pieniądze wziąć lepsze wyposażenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2.0d też ma dwie rury.

Taka moda teraz w świecie crossover'ów i małych suv'ów, żeby straszyć wyglądem :wink:

 

A ile Wam spala 2.0i przy prędkościach autostradowych (mam na myśli 140-150 km/h).

Opublikowano

F10 535d xdrive:

1. Spokojna jazda po autostradzie 110-130 km/h przez 150 km. Komputer wskazał 7,7 l/100. Faktyczne po zatankowaniu ok 7,2 l/100.

2. Przy jeździe na autostradzie w DE z prędkościami 200-250 (na oko 70% drogi) + standardowe ograniczenia (na oko 30% drogi) komp wskazał jakieś 12,5 l/100

3. Myślę, że min co można z tego wyciągnąć to 6l/100km przy stałej jeździe 80km/h na tempomacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Zorad, trochę nie trafiłeś, to wątek o spalaniu X1.

Chyba, że nawiązywałeś do dwóch rur po prawej i lewej w (które są w 535d) :wink:

 

A z innej beczki, około-spalania F48.

Nie wiem czy wiecie, ale X1 występuje też w wersji hybrydowej.

Ma oznaczenie xDrive25Le (iPerformance).

 

Niestety jest jeden problem. Ta wersja jest dostępna tylko na rynku... chińskim... :( przynajmniej póki co (debiutowała w ubiegłym roku na chińskim Chengdu Motor Show).

A szkoda, bo dostępną na polskim rynku 2AT (F45) w hybrydowej wersji BMW 225xe jeździ się super.

Więc można się spodziewać, że X1 z uwagi na identyczną platformę zachowywałoby się bardzo podobnie.

Opublikowano

A to bardzo przepraszam :)

Rzucił mi się w oczy aktywny wątek "raporty spalania", a że jestem świeżym troszkę rozczarowanym posiadaczem 535xd (właśnie spalanie) no to się udzieliłem na ślepo :norty:

Opublikowano

Nie wiem czy wiecie, ale X1 występuje też w wersji hybrydowej.

Ma oznaczenie xDrive25Le (iPerformance).

 

Niestety jest jeden problem. Ta wersja jest dostępna tylko na rynku... chińskim... :(

 

zoned automatic air-conditioner with micro-filter

W Krakowie by się sprzedawała ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
troszkę rozczarowanym posiadaczem 535xd (właśnie spalanie)

Sorry za kontynuowanie OT, ale nie mogłem się powstrzymać :wink:

7l/100km przy 6-cylindrach, 313KM/630Nm w tak dużym i ciężkim aucie ze stałym napędem na obie osie to dużo?

Gdybyś miał Touring'a to mógłbym się z Tobą zamienić :D , mój F11 525d xDrive (co prawda cięższy o ponad 100kg) pali niespełna litr mniej, a ma tylko :wink: 218KM.

Uważam, że spalanie Twojego auta jest bardzo dobre. BTW, przy prędkościach ponad 200km/h WSZYSTKIE auta palą znacznie więcej. To kwestia fizyki.

 

zoned automatic air-conditioner with micro-filter

W Krakowie by się sprzedawała :wink:

Tą jest standardowe wyposażenie wszystkich modeli (takze F48) wyposażonych w dwustrefową klimę automatyczną.

Mam na myśli mikrofiltr (w niektórych autach, np. F10, jest to podwójny mikrofiltr z dwoma "szeregowymi" wkładami) + automatyczny zamknięty obieg powietrza (AuC) z czujnikiem jakości powietrza umieszczonym na podszybiu (przy wlocie powietrza do wnętrza auta), który automatycznie zamyka obieg po wykryciu spalin, tudzież innych trujących związków.

Ale na PM10, i inne "pyły zawieszone" czujnik nie działa :wink: To faktycznie powinien wyłapać mikrofiltr...

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spędziłem weekend z F48 xDrive 2.0i.

Przy moim sposobie jazdy/warunkach (60% miasto/40% trasa) średnie spalanie z komputera wyniosło 10,5 l/100km.

To sporo więcej niż 2.0d, którą kiedyś jeździłem przez parę dni (tam przy tym samym stylu jazdy i warunkach uzyskałem ok. 8,5 l/100km).

 

Przy czym 2.0i demo, które dostałem na kilka dni miało przebieg dopiero 1600 km.

Wiec pewnie można założyć, że spalanie jeszcze nie ustabilizowane - docelowo przy takim samym stylu jazdy pewnie udałoby się zmieścić w jednocyfrowej wartości zużycia paliwa.

 

P.S.

M-pakiet z 19-calowymi felgami w oponach ROF i zawieszeniem M (minus 10 mm) wygląda super.

Jazda takim autem po polskich drogach jest natomiast... katorgą :mrgreen:

Jeśli wybierałbym M-pakiet, to chyba zostałbym przy standardowych 18-calach i zdecydowanie wykupiłbym opcję standardowego zawieszenia :wink:

Opublikowano

To sporo więcej niż 2.0d, którą kiedyś jeździłem przez parę dni (tam przy tym samym stylu jazdy i warunkach uzyskałem ok. 8,5 l/100km).

 

2.0d po ładnych kilku tysiącach (przy czym kilometrowo dominuje trasa ze wskazaniem na drogi ekspresowe i autostrady) oscyluje mi w okolicach 7,2 l/100 km. Chwilowe wahnięcia w stronę 7,5 w tygodniu, kiedy dominuje miasto i potem w stronę 7,0 w weekendy jak pojawia się jakaś trasa. Wniosek z tego taki, że w mieście potrafi żłopnąć całkiem zdrowo, ale to chyba akurat było do przewidzenia.

 

Niezależnie od tego zasięg rzędu 1000 km po zatankowaniu do pełna w trasie nadal budzi moją niepohamowaną radość.

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie (i może Panie:))

 

Mam 28i czyli odpowiednik EU 25i.

Mam wielosezonowe opony co należy wziąć pod uwagę. Uważam że na letnich było by znacznie mniejsze ale nie wiem ile.

 

Spalanie wygląda w ten sposób:

 

Tryb ECO PRO only - jazda na trasach w 80%

Jazda wyzwaniowa (zrobić najmniejsze spalanie)

8,5 litra/100 km

Jeżdzać od 90 km/h - 120 km/h

Uważam że dałbym radę zejść na 8 litrów a po zmianie opon może na 7,7.

 

O dziwo mi ten tryb najbardziej odpowiada ze względu na spokojną zmianę biegów oraz żeglowanie. Dla mnie to taki tryb comfort.

 

Tryb ECO PRO /SPORT - jazda tylko trasy

Miałem jazdy na budowy gdzie na budowę jechałem w trybie SPORT około 160-190 km/h po drodze ekspresowej wiec było nieco hamowań i dużo przyśpieszeń na kickdown a jak wracałem do domu to włączałem tryb Eco Pro i jechałem sobie na spokojnie słuchając muzyki 90-120 km/h

9,6 L/100 km

 

TRYB COMFORT - miasto

Nie jeżdziłem dużo ale ze 100 km po mieście zrobiłem

11 L/100 km

Co do jazdy miejskiej zakutalizuje posta jak już pojeżdżę więcej po mieście. U mnie niestety to głównie trasy.

 

 

Z tego co zauważyłem to spalanie od 90-120 km/h temu autu nie robi zbyt dużej różnicy. Natomiast już powyżej 140 km/h spalanie rośnie.

 

 

Mały EDIT:

Zawziąłem się i pojechałem dzisiaj na trasę żeby zrobić jak najmniejsze spalanie.

Włączyłem ECO PRO i tempomat ustawiłem na 80-90 (w zależności od ruchu).

Gdy było z górki to wyłączałem tempomat żeby żeglował następnie znów włączałem.

Jechałem w tą i z powrotem tą samą trasą wiec nie miałem z górki.

Trasa "ekspresowa" Częstochowa-Katowice.

Spalanie wyszło 5,7 L/100 km.

 

Na oponach letnich zapewne spadło by do 5,5 może mniej. Zatem jak komuś zależy to da się. Pytanie tylko po co?:D

Ja bym tak długo nie wytrzymał ale zagryzłem zęby dla celów badawczych ;)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Mało jest informacji o spalaniu, zwłaszcza wersji benzynowych.

Możecie napisać ile Wam realnie spalają 2.0i oraz 2.5i...?

 

W ogóle proponowałbym wpisywać realne spalanie dla różnych wersji, bo to jest przydatna informacja przy wyborze auta.

Pierwszy raz od długiego czasu waham się czy do planowanego niebawem F48 wybrać diesla czy jednak benzynę :)

 

Ciekaw też jestem spalania wersji 2.5d w X1.

W dwutonowym F11 xDrive ten silnik spala mi średnio 8,5...9 l/100km (miasto 60%/trasa 40%).

 

Moim F48 25i xdrive M pakiet,przejechałem ostatnio trasę ok 3500 km (Bałtyk,polnocne Włochy,Chamonix,Szwajcaria,Niemcy,Bałtyk (wyspa Wolin), spokojna ale szybka jazda autostradowa (ok 20% drogi lokalne górskie). Spalanie w jedną stronę wyniosło średnio 6,9 l/100 km w trybie Comfort.Powrót w dniu szalejącego orkanu Grzesiek, spalanie w trybie Comfort 7,8 l/100 km (jazda głównie pod wiatr ,lub boczny )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mało Ci pali to auto, albo naprawdę spokojnie jeździsz :)

Moje 2.0xi przy dynamicznej jeździe poza miastem (droga krajowa) poniżej 8 l/100km nie schodzi. Ale taki już urok turbodoładowanych benzyn, że przy spokojnej jeździe potrafią spalać rozsądnie, zaś przy ostrzejszym traktowaniu spalanie ostro rośnie...

 

Na co dzień auto jeździ zaś głównie po mieście, aczkolwiek ok. 30% tego przebiegu to dojazdy z przedmieścia.

W takim trybie średnia to 9.5 l/100km - i to przy raczej spokojnej jeździe - żona :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Update, bo właśnie trafiła mi się jazda autostradą (2.0xi).

Szybka, ale w miarę płynna jazda w przedziale 150-160 km/h - średnia 10.2 l/100km.

Stała prędkość 140 km/h ustawiona na tempomacie na pustej i płaskiej autostradzie - 8,9 l/100km.

Powyższe przy braku opadów i wiatru, opony zimowe.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Update:

Mamy lato więc i opory mniejsze.


A więc uaktualniam wątek.


Silnik powiedzmy 25i, bo 28i.


TRASA (ciepły silnik)


Eco PRO:

5,5 L / 100 km

https://imgur.com/a/KSZToVq

Jak ktoś się zaweźmie i będzie jeździł, tak aby zejść do najniższego możliwego spalania spokojnie jadąc, spokojnie przyśpieszając to zalecana prędkość to około 71-75 km/h na drogach lokalnych oraz 95 km/h na drogach ekspresowych. Osiągnąłem kiedyś taki wynik tylko na drogach lokalnych z dużym ruchem jadąc 50 km/h przez 100 km. Da się. Pytanie po co? Bo rozkoszowałem się muzyką ;) Tak się składa że w aucie mam lepsze audio niż w domu ;)


To jest oczywiście minimum jakie udało mi się osiągnąć choć uważam, że da się zejść na 5,3 może 5,2. Niżej wątpie.

I to nie jest tak, że przy tym spalaniu jeździłem jak "stary dziad". Po prostu jechałem naprawdę spokojnie jeden za drugim bez wyprzedzania bezsensownego wychodząc z założenia że 30 min wcześniej na trasie mnie nie zbawi.


Jednak najczęściej na Eco PRO wyniki mam 6,4 - 6,8 jadąc normalnie bez szaleństw.


Comfort:

6,5 L/ 100 km

To też jak mocno się staramy. Niżej mi się nie udało zejść. Comfort odziwo lepiej sobie radzi ze spalaniem w trakcie jazdy niż Eco PRO jak sprawdzałem ale znacznie gorzej z ruszaniem i na nim traci dużo.


Zazwyczaj w Comforcie spalanie mi się waha między 7,2-8,0


Sport:

7,3 L / 100 km

Na sporcie też da się jeździć oszczędnie odziwo :)

Choć tutaj tego staram się nie robić.


Zazwyczaj jednak na Sporcie mam spalanie 10 L - 11,5 L. Choć zdarzają się wyjazdy gdzie miałem 15,0 ;) Ale o nich wolę nie mówić ;)



MIASTO (zimno-ciepły silnik):


Eco Pro:

7,8 - 8,5 /100 km

To taka średnia. Można mniej, ale nigdy nie udało mi się w mieście zbić poniżej 7,8 L.

Spokojna jazda.


Comfort:

10,5 L -12,5 / 100 km

Bez szaleństw choć czasem depnę.


Sport:

19-21 L / 100 km

Styl jazdy nie muszę mówić.



To tyle ode mnie ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.


Odebrałem właśnie nowe X1 18i sdrive.

Po 300 km moje spalanie w mieście to 13 L/100 km!!! Raczej krótkie odcinki, średnia prędkość 20-30 km/h (korki).

Czy to przez docieranie silnika? Czy u Was też tak dużo paliło na początku? Kiedy to się ustabilizuje?


Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.