Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

ostatnio stalem sie szczesliwym nabywca bmw e90 z koncowki roku 2005 318i 129 ps z przebiegiem ok 170 tys. Jako pierwsze co zrobilem to wymienilem olej i filtr paliwa (Valvoline 5w40 - dedykowany). po okolo miesiacu wybralem sie w dluzsza trase ok 530 km...(rozpedzajac sie momentami do 200km/h) ....dojechalem zgasilem motor i przy ponownym odpaleniu.... niespodzianka. zolta kontrolka silnika i tryb awaryjny. Kontrolka juz nie gasla (przy wlaczaniu i gaszeniu). Odczytalem bledy 2 razy (foto) .

2EFE

2F17

2A67

2A6B

149c1459ab7fe.jpg.html

71c6b22e53808.jpg.html

https://zapodaj.net/149c1459ab7fe.jpg.html

PO skasowaniu bledow nie bylo juz ich a auto jezdzilo normalnie, zauwazylem ze po przekroczeniu 3 tys obrotow ponownie wyskakuje blad. przejechalem spowrotem trase 530 km jadac do 3 tys obrotow i zaden blad nie wyskoczyl. dosyc dlugo szukalem pomocnego tematu na forum ale nic konkretnego nie znalazlem. Pojechalem do mechanika - obstawia ze to wentylator (w 99,9%) Czy ktos mial podobny problem ?? albo moze ktos zna sie i/lub moze potwierdzic podejrzenia mechanika? z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Wojtek

Opublikowano
Blad ktory powraca to zolta konktrolka silnika (2EFE , 2F17 , 2A67 , 2A6B) + tryb awaryjny ale tylko jak pogonie bmw na wysokich obrotach. A skad ta cena 500pln ?:)
Opublikowano
Piotrze mam jeszcze 2 pytania. chcialbym to wymienic, raczej na nowa czesc i...Te 500zl to cena z serwisu czy jakis zamiennik, na allegro znalazlem tylko uzywki....I czy wymiana tego jest skomplikowana - generalnie wiem gdzie to jest trzeba zdjac ta plastikowa obudowe od silnika ale zeby tam sie lepiej dostac to trzeba tez odkreicc te podluzne plastiki. Ale chodzi mi o to czy wymiana tego jest na zasadzie odkrecic - wkrecic i po krzyku czy to raczej bardziej skomplikowane i udac sie z tym do majstra, z gory dziekuje za odp i pozdrawiam
Opublikowano

Ja u siebie robiłem to na podwórku w nocy przy lampie i zajęło mi to jakieś 4 godziny łącznie z usuwaniem starego silikonu z uszczelki pokrywy, położeniem nowego silikonu oraz adaptacją serwomotoru. Ale dobierałem się tam już drugi raz więc wiedziałem co i w jakiej kolejności.

To koszt nowej sześci VDO - Siemens czyli tego samego co w serwisie ale bez znaczka BMW.

Jak już pisałem wyżej uszczelka jeżeli jest w miarę świeża to może zostać starą ale trzeba dać trochę silikonu​. Jeżeli jest oryginalna to pewnie będziesz musiał kupić nową bo złożenie starej twardej gumy tak żeby nie puszczała oleju jest raczej niewykonalne. A te uszczelki tanie nie są polecam elring albo Reinz. Odkręcić to i przykręcić jest łatwo, ale na koniec trzeba to kompem ustawić.

 

Dodam jeszcze ważną rzecz. Skoro dopiero kupiłeś auto to mocno prawdopodobne że niebawem czeka Cię wymiana uszczelniaczy zaworowych, chyba że były już wymieniane. A to standard w tym h silnikach. Więc sprawdź czy nie łyka Ci oleju i czy nie ma niebieskiego dymu po przegazowaniu ciepłego silnika. Jeżeli tak to trzeba zrobić wszystko razem. I wymienić inne wrażliwe na upływ lat uszczelki.

Wszelkie informacje znajdziesz na forum i ewentualnie w moich postach.

Opublikowano

Witam,

W uzupełnieniu postu powyżej, o ile przyjdzie Ci robić uszczelniacze, to warto zweryfikować i ew. wymienić rozrząd. Wszystko i tak będzie rozpięte a dodatkowy koszt niewielki. Mówię to na przykładzie swojej 318i, przy przebiegu 178800 wymieniłem gumki i rozrząd. "Niebieskie bąki" i ubytki oleju zniknęły a silnik pracuje cicho i równo.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Popieram.

Jeżeli chcesz autem jeździć dłużej to sprawdź to wszystko i zrób przy jednym rozbieraniu.

Ja robiłem sam te uszczelniacze i rozrząd wyglądał całkiem całkiem więc go zostawiłem i jest ok.

Jeżeli mechanik zdejmie podstawę filtra oleju i będą tam kawałki plastiku to pewnie trzeba będzie wymienić. Jeżeli łańcuch jest trochę luźny to też trzeba wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.