Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

mam problem ze swoim E90. Dość często pojawia się u mnie check engine, sytuacja ma miejsce po przejechaniu 500 metrów na zimnym silniku. Błędy jakie się pojawiają to:

- 2EF7

- 3104

- 2A82

- 2A98

 

Zgodnie z zaleceniami, zostały zamienione miejscami czujniki położenia wałka rozrządu. Żadnych zmian, komunikaty dalej są takie same.

Nie odczytywałem jeszcze błędów po zamianie elektrozaworów. Natomiast wiadomo że działają - przechodzi przez nie prąd.

 

Problem polega na szarpaniu podczas próby mocniejszego przyspieszenia, choćby na 4 biegu. Sytuacja ma miejsce od 1,5 tys do 2,2 tys obrotów. Powyżej tych wartości samochód rusza jak należy.

Dziś jednak dwukrotnie miałem problem z wypadaniem zapłonu. Ponownie dodałem mocniej gazu, samochód zaczął się dławić, a następnie zaczęła migać kontrolka silnika w górnym panelu. Przy dodawania gazu samochodem zaczyna mocno trząść, jakby silnik pracował na 3 cylindry. Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem ustaje.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Opublikowano
Ja bym wymienił pierwsze świece zapłonowe. U mnie wtedy szarpanie ustało całkowicie. tyle, że u mnie check się nie zapalał.
Opublikowano

U mnie w E61 520i, też N43 też ostatnio prawie identyczna sytuacja ale inne błędy.

Przy przyspieszaniu z ok. 1,7-2k obrotów zaczyna szarpać, mruga kontrolka silnika a jak podepczę dłużej to wywala zapłon na drugim garze.

 

Błędy to:

P2F91

P29CE

P2AF9

 

Wymieniłem świece, cewki, olej, filtr powietrza i przez chwilę było jakby lepiej ale po 2 miesiącach znów szarpanie się nasila.

Innym razem pojawiał się jeszcze inny błąd od katalizatora, już nie pamiętam numeru. Ale coś z zasiarczeniem prawdopodobnie.

Dziś wróciłem od mechanika który nie wie co autu dolega ale z dużym prawdopodobieństwem podejrzewa katalizator. Czytam już masę wątków o tym silniku i podobnych objawach i ta sonda NOx nie daje mi spokoju. Może to to badziewie.

Próbowałem dzisiaj przepalić auto na autostradzie. Ponad 30min, z butem w podłodze. Temperatura na katalizatorze niby cały czas mocno wysoka ale chyba nic się nie wypaliło i nie pomogło.

 

Z chęcią przyjmę pomysły, sugestie itp. Modlę się, żeby to nie był katalizator... ceny widzę typu 8k PLN!!

Opublikowano
Na chwilę obecną sprawdzę czy po zamianie elektrozaworów zmieni się kod błędu. Jeśli nie, to zaczniemy szukać rozwiązania pod kątem cewek, świec i wtryskiwaczy.
Opublikowano

Sam borykałem się przez jakiś czas z misfire na 1 cylindrze i podszarpywaniem przy przyspieszaniu z niskich obrotów.

Wtryski (indeks 11) i cewki wymieniłem jakieś 25kkm temu, świece jakiś miesiąc temu.

Problem został rozwiązany przez wymianę rozrządu (wymiana przy 195kkm).

 

Natomiast ciekawe jest to, jak doszedłem do tego, że to może być rozrząd.

Na forum krąży legenda, że w N43 można sprawdzić stan łańcucha przez korek oleju, i to jest totalna bzdura.

Otóż u mnie łańcuch pod korkiem był tak napięty, że prawie nie dało się go ruszyć, i rozrządu nawet nie brałem pod uwagę.

Po ostatniej wymianie świec (założyłem platynowe Bosch ZR5TPP33S z N55), nie założyłem plastikowej osłony na silnik i poszedłem się przejechać.

Co się okazało, to z silnika nawet przy niewielkim dodawaniu gazu wydobywały się jakieś metaliczne nieregularne stuki. Słyszalne również na postoju, ale bez osłony silnika.

Mechanik mówił, że łańcuch był tak rozciągnięty, że napinacz nie pełnił już żadnej funkcji.

I tak przy okazji, adaptację vanosa wałka wylotu przed wymianą miałem na poziomie -9 stopni, a po wymianie -4 stopnie.

Opublikowano
@dzidek25 - nie wiesz może czy wymiana samego napinacza ma sens? Zastanawiam się czy nie spróbować najpierw w ten sposób.
Opublikowano

U siebie napinacz wymieniłem prewencyjnie z 2 lata temu, ale jakiejkolwiek zmiany wtedy nie odczułem.

Możliwe, że na starym napinaczu rozrząd musiałbym wymienić wcześniej.

Tak czy siak, polecam zdjąć osłonę silnika i się przejechać kawałek.

Albo popatrz na adaptację od vanosów jak masz inpe.

I generalnie rozrządy w tym silniku nie są jakoś szczególnie trwałe, a wymiana w granicach 1k to wcale nie jest dużo jak na takie auto.

Opublikowano
@dzidek25 - niestety nie mam inpy ale znajdę kogoś, tylko podpowiedz na co zwrócić uwagę i gdzie to będzie w inpie. Jakich wartości od vanosów szukać lub oczekiwać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam podobny problem ale u mnie wystepuje bład 2A99 (co wg INPY oznacza: 2A99 - DME: Crankshaft-exhaust camshaft, reference). Zamiana zaworów, czujników nie powoduje reakcji. Pozostał do wymiany Vanos na wydechowym walku rozrządu, ale to dość kosztowne. Wystarczy po uruchomieniu trochę dać popracować silnikowi i można jechać - na ciepło silnik pracuje idealnie. Rozrząd po wymianie w ASO (50 tys. km temu) zatem to nie to. Dziś w necie znalazłem alternatywny komunikat do tego błędu, a mianowicie: 2A99 - DME: Oxygen sensor before catalytic converter, sensor wires. Co o tym sądzicie. Dla zainteresowanych podaję link do tej strony: http://my.obdcloud.com/dtc_codes/bmw/view/DME/2A99.
Opublikowano

@xysiok

Sprawdź adaptacje od vanosa. U mnie przed wymianą adaptacja wałka wydechowego ledwo mieściła się w normie.

 

@multilab

A ten błąd masz cały czas? Może łańcuch rozrządu Ci przeskoczył?

Jak masz Rheingolda\ISTA-D\ISTA+ to tam możesz wyliczyć sobie plan testu dla błędów, może by Cię to jakoś nakierowało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@xysiok

Sprawdź adaptacje od vanosa. U mnie przed wymianą adaptacja wałka wydechowego ledwo mieściła się w normie.

 

 

Pomogła adaptacja - czy wymieniłeś. Jeśli możesz podpowiedz jak INPĄ zrobić adaptację Vanosa.

 

 

@multilab

A ten błąd masz cały czas? Może łańcuch rozrządu Ci przeskoczył?

Jak masz Rheingolda\ISTA-D\ISTA+ to tam możesz wyliczyć sobie plan testu dla błędów, może by Cię to jakoś nakierowało.

 

Łańcuch mało prawdopodobny bo rozrząd był wymieniany 50 tys. temu i jak silnik złapie choć trochę temperatury pracuje wręcz idealnie, a problem mam od dłuższego czasu (20 - 30 tys km.). Wcześniej miałem inne problemy, ale jak wymieniłem wtryskiwacze (20tys km temu) pozostało tylko to i oczywiście NOX, bo auto jeździ głównie w mieści na małych odcinkach.

Dysponuję wyłącznie INPĄ, a błąd pojawia się co jakiś czas, czyli jak zbyt szybko ruszę z zimnym silnikiem (po nocy) - potem w ciągu dnia nie ma problemu. Objawia się tak, że zapala się lampka check silnika i zaczyna być głośniejszy. Wystarczy zatrzymać się zgasić silnik i ponownie go uruchomić kontrolka gaśnie i jest OK. Ostatnio kontrolka zapaliła się na stałe (nie pomogło gaszenie silnika) i musiałem skasować ją INPĄ - może zbyt dużo błędów było w pamięci?

Opublikowano

U mnie sprawdzona dziś adaptacja od Vanosów i jest OK, żadnych odchyleń. Byłem u diagnosty/kodera i oprócz usunięcia błędów i adaptacji wszystkiego co było możliwe nie udało się za wiele osiągnąć. Błąd od NOxa zniknął i parametry po adaptacji wyglądają lepiej - zobaczymy czy wróci.

 

Wypadanie zapłonu dalej wychodzi, tym razem dodatkowo z błędem P2D0F czyli Mass Air Flow.

 

Poszukiwań ciąg dalszy. Mimo, że zmienione cewki to będę je jeszcze przekładał. Jeszcze raz popodpinam itp. Później poszukiwania w okolicy wtryskiwaczy.

 

Ehhhh...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie zdecydowana większość problemów z wypadaniem zapłonów lub nierówna pracą wynika z kiepskiej jakości wtryskiwaczy. Jak pisałem wyżej od wymiany wtryskiwaczy na nowe problemy ustały. Druga sprawa to odpowiednie paliwo. U mnie wtryskiwacze dokończyło jedno tankowanie na trasie w naszej "narodowej" stacji. Może to przypadek, ale po zatankowaniu następnego dnia nie mogłem uruchomić. Jedyne co zrobiłem to zatankowałem nowe paliwo z innej stacji i było znacznie lepiej, potem zrobiłem jeszcze 2-3 tys. km, ale dopiero wymiana wtryskiwaczy dała nowe życie samochodowi. Nadal tankuję w tej sieci, ale tylko 98 i w sprawdzonej stacji.
Opublikowano
U mnie raz miałem problem z wypadnięciem zapłonu do tego dochodziły błędy z kata. odkąd tankuje na pewnych stacjach benzynowych nie mam żadnego problemu.
Opublikowano

Sprawdziłem dziś cewki (zmienione razem ze świecami 3 miesiące temu) i prawie zemdlałem. http://img.gg/zcMO99Q

Przy okazji sprawdziłem serię wtrysków (09). Wszystkie mają ok. 5 lat i 65k przebiegu.

 

Czy te foty stanowią już o zaj...e dużym problemie??

Opublikowano

Okazało się że po zamianie elektrozaworów błąd przeskoczył z 2A98 na 2A99. Dodatkowo przestał pojawiać się 2A82. Więc w tej kwestii chyba wszystko jasne.

Pytanie, czy sporadyczne wypadanie zapłonu może być powiązane z usterką elektrozaworu.

Opublikowano

@xysiok

To są cewki BOSCH, które były zastąpione przez Delphi, a te mają zupełnie inną konstrukcję.

Tu foto - http://www.bildelsbasen.se/img/a/240/a/f0d3cc/path/mnt/newftp/68/bil/lgnr/521757_1.jpg/bmw_5-series_2010_t%EF%BF%BD%EF%BF%BDndspole.jpg

Chyba NGK wyglądają tak samo jak Delphi.

 

@RudzikBMW

Tak. Wszystko co się wiąże z fazami rozrządu/ruchem zaworów może powodować misfire.

Opublikowano

U mnie nierówna praca na zimnym silniku występuje od trzech lat - ostatnio trochę się poprawiło nawet.

 

Myślałem nad wymianą wtrysków ale mechanik stwierdził wizualnie, że "były ruszane" no i faktycznie po spisaniu numerów wtryskiwaczy okazało się, że wszystkie były wymienione.

 

Czek nigdy się nie zapalił, auto jeździ jak przeciąg, od początku ma błąd katalizatora NOX (zasiarczenie) ostatnio pojawił się błąd pompy wysokiego ciśnienia i tyle, czasami silnik głośniej pracuje.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Witam. To może ja dodam coś od siebie w tym temacie. Od dłuższego czasu też mam podobne problemy. Generalnie moim problemem jest że Auto robi przy ruszaniu kangura ale nie zawsze , czasami jest ok czasami jest kangur. I podczas jazdy ze stałą prędkością czuć delikatne poszarpywanie tak jak by wypadał zapłon. Wszystko zaczęło się rok temu jak padł mi czujnik wysokiego ciśnienia paliwa potem miesiąc później padła mi Sonda NOX , po wymianie tych dwóch elementów myślałem że będzie już ok ale niestety nie, problemy z kangurem zostały. W tym roku w styczniu oddałem Auto znowu do serwisu Bmw i stwierdzili że dwa wtryski są do wymiany, więc je wymieniłem i do tego jeszcze komplet Świec i cewek . Przez moment było trochę lepiej. Miesiąc później w lutym okazało się Że jest do wymiany rozrząd ponieważ silnik zaczął pracować tak głośno jak stary diesel. Więc wymieniłem kompletny rozrząd z vanosami. Przed wymianą rozrządu w serwisie Bmw podczas wymiany wtrysków i świec po wykręceniu starych które miały przejechane około 30 000 okazało się że te stare są czarne jak Smoła..... problemy z kangurem i nierówną pracą silnika są nadal , komputer nic nie pokazuje a mi się kończą pomysły.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.