Skocz do zawartości

BMW E39 530d 2003r wycie podczas przyspieszania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od nie dawna moje bmw e39 wyje glosno podczas przyspieszania zalaczam filmik aby bylo jasniej, ma ktos pomysl co to moze byc ?

 

 

 

 

 

Dziekuje.

Opublikowano
Wisko spiete, tak powinien wyc jak jest 100% cieply, na zimnym/letnim silniku nie powinienes tego slyszec. Jak jest tak caly czas to masz wiskoze do wymiany
Opublikowano
u mnie też tak wyje, ale na włączonej klimie, po jakimś czasie od włączenia powyżej 110km. słychać jak wyje, nie wiem czy tak powinno byc
Opublikowano
Wiskoza nie ma nic do klimy, elektryczny CI wyjde a nie wisko. Wiskoza ma za zadanie chlodzic silnik i jest to mechaniczne rozwiazanie ktore im cieplej tym mocniej dmucha.
Opublikowano
Bzdury piszesz. Widziałeś elektryczny wiatrak by jego obroty rosły wraz z obrotami silnika? To ewidentnie wisko które uszkodzone zasprzegla się na zimnym bądź za wcześnie niż powinno. Zawsze Mozna je dla testów wykręcić i zapalić silnik ale to widać czy wiatrak zaczyna dmuchać
Opublikowano
Danielex ma racje, ewidentnie wyje wiskoza a nie wentylator wspomagający. On pracuje na stałych obrotach zależnie od stopnia rozgrzania układu chłodzenia i układu klimatyzacji.Natomiast wiskoza zwiększa i zmniejsza sobie obroty zależnie od temperatury silnika.
Opublikowano
Dziekuje Ci za ta odpowiedz Nowak.1986, mialem wlasnie pisac pytanie czy koniecznie pilna jest wymiana wisko w takim przypadku. Skoro 5lat nic nie robiles to i u mnie te 2 miesiace jeszcze z pewnoscia poczeka ;P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko nie kręć go do odcięcia bo siła odśrodkowa może wiatrak rozerwać, wtedy może Ci przy okazji węże czy chłodnicę pociąć. Te plastikowe łopatki po nastu latach mogą być już kruche.
Opublikowano
Dziekuje Ci za ta odpowiedz Nowak.1986, mialem wlasnie pisac pytanie czy koniecznie pilna jest wymiana wisko w takim przypadku. Skoro 5lat nic nie robiles to i u mnie te 2 miesiace jeszcze z pewnoscia poczeka ;P

 

Dla pewności pojeździł trochę z włączonym testem nr 07 i obserwuj temperaturę. Z tego co wiem te silniki są dość wrażliwe na przegrzanie a wskazówka analogowa działa z pewnym opóźnieniem, więc jak pokazuje czerwone pole to zwykle jest już za późno.

Opublikowano

Po wizycie w warsztacie. Okazuje sie ze wiskozy nie mozna lekcewazyc poniewaz moze sie wszystko rozleciec tak jak pisze harnasm1.

Jade w trasy a tam doczekal bym sie utraty wiatraka,chlodnicy, itd... laweta i te sprawy a po co isc w takie skomplikowane koszty.

Wizkoza zamowiona, i jutro do dziela. Pozdrawiam

Opublikowano
Dziekuje Ci za ta odpowiedz Nowak.1986, mialem wlasnie pisac pytanie czy koniecznie pilna jest wymiana wisko w takim przypadku. Skoro 5lat nic nie robiles to i u mnie te 2 miesiace jeszcze z pewnoscia poczeka ;P

 

Dla pewności pojeździł trochę z włączonym testem nr 07 i obserwuj temperaturę. Z tego co wiem te silniki są dość wrażliwe na przegrzanie a wskazówka analogowa działa z pewnym opóźnieniem, więc jak pokazuje czerwone pole to zwykle jest już za późno.

 

W moim przypadku jest tak.

Wiskoza zalacza sie nawet na zimnym silniku co utrudnia rozgrzanie sie silnika do poprawnej temperatury.

A kiedy jest juz rozgrzany silnik, po zgaszeniu silnika wiskoza powinna sie krecic delikatnie przez kilka chwil, w moim przypadku tak sie nie dzieje. Na dodatek kiedy poruszam wiatrakiam reka, to nie kreci sie lekko tak jak powinien. Wiec lada dzien a moglo by sie wszystko rozleciec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.