Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem "trójki" w automacie i mam problem.

Jadąc zgodnie z ograniczeniami 50 km/h doświadczam irytacji - skrzynia wrzuca wysoki bieg na którym obroty spadają do około 1200rpm. Nawet przy 1100 zastanawia się jeszcze czy zredukować bieg. Może się czepiam, ale ni jak to się ma do ekonomi bo duszę silnik a w dodatku praca przy tak niskich obrotach przenosi się na karoserię co mnie denerwuje.

 

Czy jest opcja zmiany ustawień skrzyni aby przykładowo nie trzymała silnika poniżej 1500rpm tylko redukcja?

 

Oczywiście czasami używam trybu sport, ale wg mnie to nie jest opcja dla spokojnej jazdy po mieście.

BMW F31 318d 143pk aut.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W nowym samochodzie, przejechałem ok 400km i też skrzynia tak samo się zachowuje. Przy spokojnym toczeniu obroty schodzą do 1100-1200 obr.dopiero poniżej tych obrotów redukuje bieg- w trybie Confort. Też zwróciłem na to uwagę, wcześniej nigdy nie jeździłem AS, w manualu bym tak nisko nie schodził.

Chyba jest to normalna praca tych skrzyni - ekonomia.Niech się wypowiedzą jeszcze inni.

Nie odczułem przy tych obr.żeby jakość specjalnie drgania przenosiły się na karoserię, moooże trochę, albo jeszcze jestem pod wrażeniem nowego samochodu.

Opublikowano

Typowe w automatach. Dla silnika nie jest to niekorzystne, bo gdy tylko dodasz gazu (obciazysz silnik), rozpinany jest lockup w hydrokinetyku i silnik jest polaczony olejem ze skrzynia. Panewki nie dostaja po tylku. Ja czesto w miescie jezdze w sporcie, ale mam benzyne i lubie wyzsze obroty.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano
Dzięki za zainteresowanie. Może i to jest normalne, ale osobiście wolałbym gdyby jednak redukował trochę wyżej. Nie wierzę, że silnik nie dostaje po dupie przy takiej jeździe. Nawet wpisując odpowiednią frazę w google jest mnóstwo jednomyślnych artykułów o problemach związanych przeciążaniem silnika. Czy ma ktoś jakieś informacje co do zmiany ustawień tych przełożeń? Czy można coś takiego w ogóle zrobić?
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
jeździjcie na sporcie, przecież inaczej nie ma sensu. Straszna turbodziura jest, można doprowadzić do wypadku.
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano
Sport to jednak sport i wg mnie nie nadaje się do normalnej, kontynuacyjnej jazdy. Przy zmianach biegów bez "depnięcia" trochę szarpie, a jak mu przycisnę trochę bardziej to nie odczuwam dyskomfortu, bo wtedy jest płynnie.
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano

Generalnie jak się już jedzie równo i nie przyśpiesza, to moc wymagana od silnika jest minimalna do toczenia przy tej prędkości, dlatego dla ekonomii obroty są przerzucane. Rzeczywiście u mnie też w pewnych prędkościach - np 58-59 w tempomacie, wrzuca aż tak wysoki bieg przy minimalnej górce że mam to 1100 rpm, ale jak zacznie się ciut górka, albo zacznę przyśpieszać redukuje.

 

Jak jedziesz równo to nie obciążasz silnika, jak przyśpieszasz jest redukcja.

 

Najgorsze jest w manualu wrzucanie wysokiego biegu i BUT w podłogę - wtedy dostaje dwumasa. Tutaj dwumasy nie ma, poza tym automat nie pozwoli bo zaraz zredukuje.

Opublikowano
jeździjcie na sporcie, przecież inaczej nie ma sensu. Straszna turbodziura jest, można doprowadzić do wypadku.

 

Oj tam, Comfort jest OK, ba nawet Eco Pro też ma zalety. Jak chcę jechać spokojnie, jadę z rodziną i mam gdzieś wyprzedzanie to jak najbardziej OK. Aczkolwiek, zgadzam się, że wrażenia słabe ;)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Czyli to normalne. Ja nam automat od niedawna. E90. Ale czasem przy 50 wpina nawet 5 i obrty sa 1200 i niżej. Czuć że silnik ma ciezej bo ekonomizer wędruje wyżej. A to niby eko jazda. Trochę przegięcie. Próbuję czasem podbić dodając gazu na sekundę żeby zredukował wyżej ale on i tak zaraz zrzuca niżej.

Znowu na ds czyli sport zmienia przy 2500 więc robi się za szybko na miejska jazdę.

Zastanawia mnie czy zrobienie reset skrzyni biegów by nie pomogło ale na tyle się nie znam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.