Skocz do zawartości

[E90] 320i N46 (150KM) - Cykliczny chrobot z nawiewu?


Kamil1685050177

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze!

 

Trochę o pacjencie

BMW 320i (E90) z 2006 r.

Silnik N46, 150 KM (VANOS + VALVETRONIC)

Przebieg auta: 128 tyś. km

 

Co zostało zrobione od chwili zakupu (dwa lata temu):

Wymienili mi uszczelkę pod pokrywą.

Wymieniłem w nim uszczelkę od pompy vacuum (+ doszczelniłem uszczelniaczem).

Wymieniłem oring cewki od vanosa.

Wywaliłem CDV, przy czym odpowietrzyłem układ hamulcowy.

 

Opis problemu

Krótko po zakupie mojej buni zauważyłem dziwne dźwięki dochodzące z wywietrznika przy szybie. Raz są one głośniejsze, raz ledwo słyszalne (jak na filmie), a czasami nawet w ogóle ich nie słychać.

Dźwięk słychać tylko siedząc w środku, ale częstotliwość chrobotania wzrasta wraz z obrotami silnika (od 2k rpm+ nie słychać nic). Wciskanie sprzęgła, czy zmiana biegu nie wywiera, żadnego wpływu.

 

Najlepiej, żebyście sami to ocenili:

https://www.youtube.com/watch?v=dkmlr7Mglnk&list=PLpOEJUpQP5EY9ap3sQaOfejvt6tumvq4n

Uprzedzam, że na 2 pierwszych wideo słabo to słychać, trzeba pogłośnić. Ostatni film nagrałem tak przy okazji. Z zewnątrz tego chrobotu nie słychać, ale może wysłyszycie coś innego :cool2:

 

Wiem, że powinienem już wcześniej się tym zająć, ale te dźwięki wydały mi się niegroźne i jak już wspomniałem, nie występują one zawsze.

 

Możliwe, że to już gdzieś było, ale nic nie znalazłem. Z góry wielkie dzięki za jakikolwiek odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz wyłączone nawiewy?

Nie wiem jak jest w realu u Ciebie ale wydaje mi się że strasznie głośno ten silnik sobie kręci. Mam ten sam i mam wrażenie że chodzi delikatniej. Jutro spróbuję sam nagrać film i zobaczę.

 

Co do chrobotania to tak jakby coś przenosiło drgania na któryś element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jak włączysz klimę to coś się zmienia? głośniej/ciszej, mocniej/słabiej itp.

Ściągnij pasek i pokręć rolką napinacza i alternatora, powinny kręcić się bez oporu i bez zgrzytów.

Potrzebujesz klucza 16 mm i w 5 min masz to sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak włączysz klimę to coś się zmienia? głośniej/ciszej, mocniej/słabiej itp.

Klimatyzacja sama w sobie nic nie zmienia. Natomiast powoduje zwiększenie obrotów, co już ma lekki wpływ na częstotliwość chrobotania.

Ściągnij pasek i pokręć rolką napinacza i alternatora, powinny kręcić się bez oporu i bez zgrzytów.

Rolka napinacza jak nówka - nie chciała się zatrzymać :) Stan alternatora też bym ocenił na dobry. Żadnych dźwięków nie wydają. Sam pasek też w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolki jak są nowe to kręcą się przez chwilę i swobodnie zwalniają a jak są zużyte to kręcą się jak szalone i przy tym wydają piski.

Drgania i chrobot to przeważnie wina sprzęgiełka jednokierunkowego czyli tej rolki na alternatorze. Przerabiałem temat więc mówię poważnie. Rolka w prawo jest sztywna i będzie się kręcić razem z wałkiem alternatora. Natomiast w lewo kręci się niemal swobodnie mimo iż zablokujemy wałek. Wystarczy energicznie zakręcić rolką i czuć że w jedną stronę będzie sztywno a w drugą rolka się przestawia. Dokładnie jak tylne koło w starym rowerze.

 

Pasek w porządku? Ja kupiłem nowy bo stary był z 2012 roku. Okazało się że nowy hałasował jak zatarte łożysko. Założyłem stary i jest ok. Stary to Contitech a nowy Bosch :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.