Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim 525d LCI mam radio business i przygotowanie pod zmieniarkę, więcej znajdziesz tu. Zapragnąłem opcji słuchania muzyki z USB i zestawu głośnomówiącego więc kupiłem zestaw Dension Gateway 500S BT. Podłączenie zasilania i światłowodów było proste, problem pojawił się przy kodowaniu zmieniarki.

 

Podczas próby odczytu ECU modułu MASK, NCS wywala błąd COAPI-2020 - brak komunikacji z modułem.

 

http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/Untitled_zpsbkwo79ux.jpg

 

To screen z identyfikacji mojego radia w INPA

 

http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/Untidtled_zps5engy185.jpg

 

Wersja NCS + Ediabas

 

http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/2_zpsjjjsvpyi.jpg

 

Wszystkie pozostałe moduły odczytuje bez problemu, plik FSW_PSW.TRC zmienia się po każdym nowym odczycie każdego innego modułu.

Czym może być spowodowany ten błąd? Kabel, wersja NCS, a może baza danych Ediabas?

 

Pomóżcie mi to ogarnąć albo dajcie namiar na kogoś kto sobie z tym poradzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Usuń z listy FA przygotowanie do zmieniarki i dodaj FA zmieniarki.

Jak rozkodujesz vin to zobaczysz jakie FA odpowiada za przygotowanie

Błąd wychodzi ponieważ nie możesz mieć obu opcji wyposażenia naraz.

 

Następnie pusty plik man do ccc czyli MASK i chyba GOHST czy jakoś tak ale tego drugiego chyba nawet nie musisz

 

Lub w MASK wyszukaj wis CD_*** i zrób na activ

Gwiazdki wpisałem bo nie pamiętam co za Cd było napisane chyba CD_wechsler

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Usunąłem w FA z CAS i LMA $694 (przygotowanie pod zmieniarkę) i dodałem $672 czyli zmieniarkę. Jak zapisuje FA_WRITE do LMA i CAS to nie ma problemu. MASK jest kłopotem. Nie wiem czy to że mam CHAMP coś zmienia.

Jak próbuję oczytać VO z MASK żeby zmienić CDC z nicht_aktiv na aktiv to wywala błąd. Chyba że coś robię żle.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NXAdDI8y9LA&t=1s

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko jasne, pierwszy mój post nie ma znaczenia. Ale instrukcję kiepsko czytałeś i nie wiesz co trzeba zrobić . Przeczytaj instrukcję jeszcze raz - tam jest wszystko napisane .
Opublikowano

Wszystkie opisy i tutoriale wskazują że kodowanie zmieniarki powinno być proste.

 

1. Uruchamiam NCSa

2. Ładuje profil (Expertenmodus (OFFEN))

3. Wciskam F1 (FG/ZCS/FA)

4. Wciskam F3 (ZCS/FA j. ECU)

5. Wybieram typ nadwozia (E60)

6. Wybieram ECU (CAS)

7. Enter VO/FA --> tutaj usuwam $694 przygotowanie pod zmieniarke i dodaje $672 zmieniarka.

8. Wciskam F6 (Back)

9. Wciskam F4 (Process ECU) --> wybieram CAS --> Enter SGET data (tutaj 4 linijki nic nie zmieniam, zakładam że NCS sam odczyta info z ECU,)

10. Wciskam F2 (Change job) --> FA_WRITE --> OK

11. Wciskam F3 (Execute job) --> Job ended.

12. Zamykam NCSa.

 

Powtarzam wszystko tylko wybieram LMA zamiast CAS. Teoretycznie zmieniłem VO samochodu i teoretycznie to powinno wystarczyć. Zamykam auto i zostawiam na godzinę, a po obudzeniu ECU odczytuje wartości z VO i aktywuje moduły, dobrze myślę?

Można też (a raczej powinno?) zakodować moduł MASK (bo nie mam navi)

 

Procedura 1 do 6 taka sama

7. Wciskam F6 (Back)

8. Wciskam F4 (Process ECU) --> wybieram MASK --> Enter SGET data (tutaj 4 linijki nic nie zmieniam, zakładam że NCS sam odczyta info z ECU,)

9. Wciskam F4 (Reading ECU) --> coding active

I tutaj wywala błąd z pierwszego postu - COAPI-2020 - brak komunikacji z modułem.

 

jak w punkcie 8 zmienię jedną wartość CABD NAME - A_E65.MMI.IPO na A_E65.MMC.IPO to zakończy odczyt o zapisze 9kb plik FSW_PSW.TRC w folderze Work. Jak tam poszukam CDC to jest active. Zapisuje plik z rozszerzeniem .MAN

 

Odpalam NCSa, punkty 1 do 8 te same, tym razem zmieniam job name na SG_CODIEREN --> F3(Execute job) --> coding active --> coding ended i w tym momencie radio sie resetuje.

 

Po tym wszystkim powinienem miec widoczną zmieniarkę, nawet jak nic nie jest podłączone powinno być na szaro, a u mnie NIC. Jak wejde w ukryte menu iDrive to w ustawieniach jest CDC FALSE.

 

http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/IMG_1563_zpsaknpjbse.jpg

 

Jakieś sugestie?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Udało się, działa. Ale...

 

Nie zrobiłem tego przy użyciu kompa i kabla. Na stronie DENSION znalazłem coś takiego. Nie jest to tanie, ale mniej więcej tyle bym zapłacił za kodowanie w lokalnym warsztacie przy użyciu Autologic.

U mnie ten Gateway enabler for BMW zadziałał od razu. Po podłączeniu mrugało chyba za 3-4 sekundy MASK się zresetował i pojawiła się zmieniarka CD i telefon w i-Drive. Nie było nic aktywne od razu (opcje podświetlone były na szaro) mimo że dension był podłączony i światełko w światłowodzie było dobrze skierowane. Wyczytałem na innych forach żeby sprawdzić port diagnostyczny MOST w schowku. Zapętliłem więc światłowód od zmieniarki i wpiąłem densiona do tego portu. Teraz wszystko działa, choć nie tak jak to sobie wyobrażałem.

 

Dzięki temsky740 za pomoc.

Opublikowano

W schowku masz taką zaślepkę

http://i.imgur.com/8lzEg8S.jpg

 

 

Tam powinna być wtyczka MOST. Podpinasz do niej światłowody które były w zestawie z DENSION (to te pomarańczowe) i przeciągasz je do miejsca gdzie masz Gateway

http://i.imgur.com/qdyKcx7.jpg

 

 

Na oryginalnej pętli od od zmieniarki zostawiłem łącznik ten co był

http://i.imgur.com/pqWGaCf.jpg

 

 

Zasilanie wziąłem z przewodów prądowych od zmieniarki (miałem fabryczne przygotowanie pod zmieniarkę) a kodowanie zmieniarki i telefonu zrobiłem tym czymś.

http://i.imgur.com/WLa765o.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano
Szukaj ICOM !!!

MASK nie zostanie zakodowany przez twój kabel

Instrukcję ci dałem.

Działaj )))

 

A mógłbyś mi podesłać też instrukcję, bo też am problem z zakodowaniem radia CHAMP, z tym, ze nie próbuje kodować CDC, ale HiFi. W każdym razie wyskakuje mi taki sam błąd przy próbie kodowania jak koledze JAFAZOR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.