Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Części docierają. Jutro zaczynamy.

P.S. Podziękowania dla kolegi Bartka "cypisek" za podpięcie auta i tłumik


613f6a19ebb37279med.jpg

adf4c5469bb9fb10med.jpg

1c7989f0c37c74d3med.jpg

a26305cfb6a333b5med.jpg

1d19c0e5acd3d4fcmed.jpg

5e14d7b504bd32edmed.jpg


W planach jest jeszcze czyszczenie całego układu chłodzenia razem z IC. Będę to robił pierwszy raz w BMW i pytanko czy trzeba demontować zderzak czy obejdzie się :norty:

  • Odpowiedzi 168
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A więc tak. W planach były prace na 2 dni lecz przeciągnie sie i na 3-eci dzień. Nie obeszło się bez niespodzianek, jak to zazwyczaj bywa.

Pierwszy dzień prac zaliczam do udanych. Skupiłem się na silniku. Lecimy po kolej :D

Filtr powietrza,odkurzanie,rozebranie odmy na części pierwsze,czyszczenie,wymiana o-ringu separatora ,składanie,odpowietrznik/membrana działa bardzo lekko i płynnie nawet przy minimalnym dmuchaniu i zasysaniu ustami, więc postanowiłem dać ta samą nie wymieniać

22e7a3e93afac40emed.jpg

7fc43474c13f9d55med.jpg

8adb1b0e29bf2933med.jpg

22cbf452e664dc72med.jpg

6825f3abebfdadd3med.jpg

63f069f29ea55f89med.jpg


Kolejna rzecz, to usunięcie zaworu EGR razem z chłodniczką spalin, ale pozostawienie termostatu egr

572d66d5927fa96fmed.jpg

7a2241f6239b3ebdmed.jpg

fa64ff370119d31cmed.jpg

d19ba47f31d22a1bmed.jpg

ad7dbf065400a141med.jpg

b7a5726a7453a63cmed.jpg

ec8fbccec39afb45med.jpg


Demontaż kolektora ssącego,czyszczenie,usunięcie klapek,wymiana wszystkich uszczelek,przebieg 300tys ,klapki spory luz,wymiana filtra paliwa

46b61fc58be1084bmed.jpg

2004ca5e556ec261med.jpg

c010a97d21892e8fmed.jpg

26a75b6427ef515amed.jpg

0f98015904593a1cmed.jpg

5c4ac1f8c4007e6bmed.jpg


Demontaż coolera,rur,czyszczenie,mycie i małe przymiarki :lol: dzień dobiegł końca

0165e3314514ba5dmed.jpg

e371ef810740befcmed.jpg

6e60cf6d5990f1e2med.jpg

bbf508bc9354434bmed.jpg

733eaf676bfb4828med.jpg

d4f1411190dc0fbemed.jpg


Dzień drugi zaczął się z problemami i niespodziankami, lecz wyjaśnił moje problemy z autem zapewne.

Po umyciu coolera,wydmuchaniu chłodnic oraz całego przodu składamy. I zaczęły sie schody...rura idąca od egr-a i klapy gaszącej nie trzymała w ogole w coolerze, zaczep w rurze i zawleczka bękniete. Nowa juz zamówiona będzie w poniedziałek, nowe uszczelki coolera i klapy gaszącej czekaja na załorzenie

cc20124b08a8f0bcmed.jpg

00054aa92d04c802med.jpg

bb8fcde8463479b5med.jpg


Więc został wydech. Tez było troche gimnastyki ale jest juz wszystko dopasowane. W pon pospawać wszystko i zamontować na wieszaki i gotowe. Zostaje tylko odkręcić pustą puche po DPF-ie i katalizatorze, i zamontować sam katalizator.

58451e65ca0b8cfemed.jpg

1c9e16c07040f66amed.jpg

980932c04b760330med.jpg

0ed718578316f66amed.jpg

79a3e764376bf7bemed.jpg

Opublikowano

kawał dobrej roboty !

(i przy okazji kilka wskazówek przy IC dla mnie ;p )


co do DPF nie boisz się: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23914021,koniec-w-wycinaniem-dpf-rzad-zaostrzy-przepisy-kara-ma-siegnac.html#BoxMotoImg ?

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słuszny serwis, warto w dieslach ogarnąć dolot i wydech co jakiś czas żeby utrzymać prawidłowe osiągi. :cool2:
3A0jS9b.png
Opublikowano
Dzięki, pracy trochę było i czas szybko leci. Jak jutro będzie już wszystko poskładane uzupełnie jeszcze zdjęciami i zobaczymy czy będą jakieś inne odczucia z jazdy po tych zabiegach :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, wykonalem ostatnio te wszystkie prace przy aucie. Glownie chodzi mi o to ze zamontowalem katalizator bo mialem pusta puszke i smierdzialo. Na poczatku bylo ok jakies 3 dni i teraz znow smierdzi tak samo albo jeszcze bardziej. O co chodzi. Mam uwalony termostat i jutro wymieniam ale to nie ma wiekszego wplywu na to ze smierdzi
Opublikowano

Chyba mam jakiegoś pecha do tych termostatów. Ostatnim razem wymieniałem i był pęknięty jeden zaczep od termostatu,a tym razem poszło po całości. Uwaliło od razu dwa :D teraz temp. idealna 88C-90C


6a8f32ee54525a62med.jpg

60c3db7f5642e53emed.jpg


I chyba tez był to powód tego że śmierdziało spalinami. Po krótkiej przejażdżce żeby sprawdzić czy temp jest dobra juz tak nie smierdziało. Owszem jeszcze czuć ale jest poprawa. Musze go wziąść jeszcze gdzieś na małą trase. I umyć go w końcu żeby dokończyć sesje z poprzednich napraw :D

Opublikowano (edytowane)
Odme termostaty sterownik polecam Aso nie ma takich przygód. Edytowane przez cypisek21
Opublikowano
pięknie spasowany ! wygląda świetnie :cool2:

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Napisze może jeszcze jakie są moje odczucia po zamontowaniu katalizatora. A są spore :D Na pierwszej jeździe po zamontowaniu byłem załamany. Myślałem, że coś sie z autem stało. Stracił moc i tego nagłego "strzała" co miał gdy turbo zaczeło pompować. Przed zamontowanie ciągnał od 1800 obr już na max , a teraz jest to 2100-2200 i nie ma tego wyraźnego,nagłego wciśniecia w fotel. Pierwszy tydzień byłem lekko mówiąc załamany,ale już sie człowiek przyzwyczaił :D
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Byłem dziś na stacji diagnostycznej na ponowne zbadanie spalin w aucie, po zamontowaniu samego katalizatora. Przed montażem wynik miałem około 0,80 - 0,90. Przypomne ze norma dla mojego silnika czyli 2.0d 163KM a dokładnie 200Km i 420Nm wynosi 0,50. Po montazu kata wynik 0,30 wiec jest dobrze.

I jeszcze małe foto odnośnie zrobionych km po zatankowaniu do full 10%-15% trasa reszta to miasto. Po wymianie termostatów. Mysle że całkiem nieźle

bc6cd43cff373bb3med.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W sobotę zabrałem się za wymiane świec żarowych,pojawiał się błąd wszystkich 4 świec,po skasowaniu błedów błąd od wszystkich świec powracał. Zakupiłem 4szt Beru i wymiana.Poszły bez najmniejszego problemu. Po wymianie i skasowaniu błędów,dziś znów podpiąłem kompa i znów błędy 4 świec. Więć szykować sie na wymianę/naprawe sterownika?? Jak myślicie?

f74c5b5a4e20588cmed.jpg

da3136a51401185bmed.jpg

6354c5c68d835951med.jpg

e137c549dfb251a7med.jpg


Zabrałem się jeszcze za wymiane szczorek w dodatkowej pompie wody. Ta operacja zakończona powodzeniem,wszystko działa

39b443c66ee5a9d7med.jpg

718a4c8091cce0cfmed.jpg

6bad2a385f80901fmed.jpg


Skąd ten olej w okolicach 2 wtrysku? od kiedy kupiłem auto takie małe ilości?

1485fca7a43392e7med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety sterownik. Polecam naprawić. W E9x z silnikiem M47 katastrofa z wymianą go:(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.