Skocz do zawartości

320d M47N 6b- momenty dokręcenia skrzyni, sprzegła, docisku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Planuje wymianę sprzęgła + dwumasu, całość nowa firmy LUK.

Nie chciałbym drugi raz rozbierać całość z powodu gdyż np mechanik na oko dokręci docisk, dwumas itp

 

W związku z tym czy ktoś z Was posiada informcje z jakim momentem nalezy dokręcać w/w częsci ?

Szukam w WDS ale tam takich informacji nie ma.

Jako ze sprzęgło będzie nowe więc przyrząd do montażu SAC nie jest wymagany. Ważne jednak będzie odpowiednie skręcenie ze sobą elementów.

Będą wdzięczny za wskazówki.

 

p.s czy ktoś wie gdzie nalezy rozpinać wydech ? Miedzy 1 a 2 katem czy przed 1 katem ? e46 320d eu4 2004r, niestety nie mam kanału aby szybko sprawdzić a chciałem zakupić uszczelkę i nowe sruby.

Opublikowano

dzieki !

 

To jeszcze zostaje niewiadoma z wydechem, czy rozpinając miedzy 1 a 2 katem uda sie opuścić skrzynię

ktos przerabiał i podpowie ?

Opublikowano
Też się przymierzam do wymiany dwumasy i sprzęgła. Kupujesz zestaw naprawczy LUK RepSet czy wszystko osobno? Zastanawiam się ile to wszystko może kosztować ale myślę, że około 3000. Napisz proszę jakie wrażenia będą z jazdy po wymianie.
Opublikowano
Też się przymierzam do wymiany dwumasy i sprzęgła. Kupujesz zestaw naprawczy LUK RepSet czy wszystko osobno? Zastanawiam się ile to wszystko może kosztować ale myślę, że około 3000. Napisz proszę jakie wrażenia będą z jazdy po wymianie.
mialem zamiar zamawiac z czescidobmw a co tam maja prawde mowiac nie wiem, koszt to 1800zl komplet na LUKu

Czym rozni sie zestaw naprawczy od zakupu oddzielnego ? Srub i tak nie daja w zestawie hmmm

 

@marton4 dzieki za info, przyznam ze troche to komplikuje sprawę, nie wiem jak z dostępem do tego 1 kata od turbo. Rozumiem ze od dołu to sie rozkręci ? Nie trzeba filtra powietrza wyciągać i tam kombinować ?

Opublikowano
Spokojnie odkręcisz od dołu, przedłużka nasadka i łącznik wahliwy , nie wyciągasz filtra. Wal odkrecaszo skrzyni i z podpory walu i bierzesz go na bok, od mostu nie odkręcasz. Pamiętaj !!!! ze blokadę która jest na nowym docisku ,zdejmujesz dopiero po przykręceniu docisku i tarczy do kola dwumasowego nie wcześniej :cool2:
Opublikowano

dzieki za porady, bede robił z mechanikiem ale jako pomoc bo onsam pracuje

 

a jest jeszcze temat jak odpowiednio wycentrować tarcze, wiadomo słoneczka (blokady nie zdejme) wiec musze miec jakis przyrząd który włoże w srodek i wycentruje

czy macie na to lepszy patent

Opublikowano

to jeszcze aby upewnić się

łaczenie miedzy turbo a 1 katem jest tylko na srubach ? W ilosci 2 ? Nie ma tam podkładki (uszczelki) metalowej. Patrząc po schemacie tak to wygląda.

Podobnie miedzy 1 a 2 katem, na łączeniu

 

oraz druga kwestia

podpora wału, gdy bedzie do niej dostęp, warto ruszac ? Jak mozna ją sprawdzić ? Nie powinno byc ruchów wału (wał sztywny), coś jeszcze ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.