Skocz do zawartości

520D 184KM AUT - drgania / wibracje szczegolnie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wymienię jeszcze śruby mocowania przedniej belki bo potrafią się wyciągać. Belka mocowana jest na sztywno. Jest to ostatnia rzecz jaką mi została po rocznej weryfikacji. Mogli uszkodzić śruby od belki bo wymienili rozrząd bez wyjmowania silnika więc musieli go trochę opuścić a to można zrobić jedynie opuszczając belkę od strony skrzyni biegów. Jak to nie pomoże pisze pismo o zmianę ustawienia rozrządu na fabryczne. Teraz jest przestawienie układ korbowo tłokowy o 9 stopni zgodnie z procedurą PUMA BMW Monachium.
Opublikowano
Wspolczuje. Najgorsze jakie moze byc doswiadczenie. Myslisz, ze oddasz auto do ASO, zaplacisz wiecej ale bedzie mial pewne. Takiego wala jak widac.
Opublikowano

Witam.

Moja rada : sprawdź ustawienie rozrządu w swoim samochodzie. Pisałeś że miałeś wymieniany.

 

Moje spostrzeżenie:

 

Widzę że hejt dotarł też na forum bmw. Taka jest moja opinia.

Opublikowano

Jaki hejt masz mysli? Nie widze, ze ktos pisal cos po zlosci. Uwazam, ze Twoje uwagi moga byc sluszne. Niestety nikt nie jest w stanie sie z tym uporac. Ja mam troche inne objawy niz Ty Darku i Dziubek. Ja mam problemu z drganiami w czasie jazdy szczegolnie jak jest zimny. Ma pelna moc i brak bledu z czujnika polozenia walu. Nie wiem jakie tolerancje sa dopuszczalne w przestawieniu jego aby czujnik wykryl niezgodnosc.

 

P.S. Jakis gosc ostatnio stwierdzil, ze moga byc winne za wibracje walki balansacyjne. Ale kto to wie.

Opublikowano

Dlaczego hejt?

Akurat dla mnie Twoje informacje są bardzo pomocne. Aktualnie przymierzam się do wymiany rozrządu. Na pewno będę "nudził" mechaników w temacie jego ustawienia.

Pewnie tu bywają i mnie skojarzą, jak o to zapytam :D.

 

Witam.

Wracając do tematu - z tego co wiem nikt jeszcze nie był w stanie usunąć drgań.

 

Sugerujesz, ze wymiana rozrządu z fabrycznym ustawieniem i tak niewiele wniesie? :mrgreen:

 

Tak się też zastanawiam - że przy tak "przestawionym" rozrządzie komputer nie pokazuje błędu czujnika położenia wałka rozrządu...

 

Z tego, co piszesz przeszedłeś drogę przez mękę ze swoim samochodem i sporo poczytałeś na ten temat. Moje pytanie było całkiem serio, choć mogło zabrzmieć niezręcznie. To miało dać wyraz mojej desperacji, ale chyba mi nie wyszło ;).

Ja znalazłem tylko jeden wątek - z brytyjskiego forum bmw - gdzie przyczyną drgań były wadliwe przednie półosie i właściciel poradził sobie z problemem.

Pomijam oczywiście przypadki, gdzie przyczyny drgań były "standardowe" - czyli poduszki, koło pasowe, tłumk drgań wydechu itd.

Innych przypadków, gdzie ktoś poradził sobie z problemem, też nie znalazłem.

Opublikowano
Każdy przypadek jest inny . W mojej sytuacji definitywnie silnik nie pracuje miękko tylko twardo a przy obciążeniu zaczyna się kołysać na boki powodując drgania całego samochodu. Nowe poduszki silnika i skrzyni zapewne wykończy znowu bardzo szybko. Tylko przestawienie rozrządu do ustawień fabrycznych w moim przypadku da znów radość z jazdy. Jesienią przesiadam się do G 30 A wam życzę powodzenia i wytrwałości .
Opublikowano
To jedz Darku do jakiegos normalnego warsztatu i niech przestawia jak jestes pewny. Wtedy bedziesz wiedzial w 100% czy to bylo to. Zanim ASO to zrobi to pewnie umrzesz :).
Opublikowano

Rockybor nie sądzę, żeby to były wałki równoważące, czy tam balansowe. Moim zdaniem na wolnych obrotach byłoby wtedy najgorzej. No i nie polepszałoby się wraz ze zmianą temperatury. Z innej beczki - sprawdzałeś ten konwerter? :)

U mnie bez zmian. W przyszłym tygodniu robię rozrząd (słychać łańcuch). Mechanicy mają też przyglądnąć się wtryskom. Ciekawe jakie będą skutki :). Niestety powiedziano mi otwarcie, że drgania w N47 to trudny temat.

Opublikowano

113.000. Pewnie pojeździłby kolejne 50.000 bez wymiany, ale mam w planie jeździć nim kilka lat, więc nie ma to znaczenia, czy zrobię rozrząd teraz, czy za rok.

Nie no w sumie ma - będę spokojniejszy :).

Opublikowano (edytowane)

U mnie wymiana poduszek silnika i skrzyni nie pomogla.

 

Reasumujac mam nowe:

- kolo pasowe,

- poduszki silnika i skrzyni,

- napinacz,

- wtryski x4,

- rozrzad przy 174 tys (teraz 220 tys).

* wywazenie kol na Hunter

* czyszczenie kolektora i EGR

 

 

Za tydzien mam akcje serwisowa na przegub walu. Ale pewnie tylko sprawdza numer czy sie zgadza z katalogiem.

Pozniej pozostanie sprawdzenie skrzyni/sprzegla hydrokinematycznego. Pytanie tylko jak to zrobic bez demontazu :).

Po miescie ciezko to wyczuc, jezdzac spod swiatel do swiatel. Trzeba zimnym silniku od razu jechac po prostej ze stala predkoscia np. 60-90 aby czuc te moje drgania.

Edytowane przez rockybor
Opublikowano

Dzisiaj podjechal do mnie znajomy z 520D 184KM w manualu.

 

Silnik pracowal w pozycji nieruchomej - jak stol :).

Ale za to w kabinie bylo czuc na postoju lekkie drgania na fotelu + drgal lewarek.

 

Sprawdzilem jeszcze parametry przeplywki i idzie praktycznie wg wskazan zadanych. Nie tak jak moja zawyza.

Chociaz sprawdzalem inne 520d i tez zawyzalo w nich. Wiec z tym ciezko stwierdzic.

 

Dziubek jak po rozrzadzie?

Może drgania mamy od skrzyni/konwertora.

Opublikowano

Przy aktualnych temperaturach na zewnątrz drgania przed wymianą rozrządu były bardo słabo wyczuwalne, więc niewiele mogę powiedzieć w tym temacie. Rozrząd zrobiłem nie ze względu na drgania, tylko przez to, że było go słychać. Co do samej wymiany rozrządu napiszę coś więcej w temacie o rozrządzie, żeby nie robić bałaganu.

Na pewno jest zmiana w akustyce silnika. Generalnie mechanicy w temacie moich narzekań na drgania przy niskich temperaturach sugerowali problemy z wtryskami. Mówili też, że jak jest ciepło to nie mają za bardzo jak tego sprawdzić. Chyba nie chcieli mi za dużo powiedzieć ;), ale odniosłem wrażenie, że problem złej pracy wtryskiwaczy przy niskich temperaturach jest im znany. Dowiedziałem się tylko, że między innymi sprawdzają korekcje na zimnym silniku (wiem, że niby tak się nie robi) i że są w stanie z tego wyciągnąć jakieś wnioski.

 

Na raze temat odpuszczam, bo teraz jest ok.

Opublikowano
Podbijam. Dokumentacja z rheingolda opisuje procedurę adaptacji egra po wymianie. Dość mętnie, ale jednak. U mnie problemy zaczęły się wtedy gdy zmieniłem egr na wahlera. Niestety mój rheingold działa do "d" i nie mogę tego znaleźć / zrobić. Muszę podpiąć auto do pewniejszego komputera. To normalne, że parametry przepływomierza i Egra tak bardzo się zmieniają po przełączeniu z Neutral na Drive?
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

W grudniu zmienilem F11 520D na F01 730D. Problemu nie mialem az do teraz :(.

Od kilku dni czuje te same dolegliwosci co w F11 (drgania, efekt jajka, wibracje) szczegolnie na zimnym silniku. Zmiana biegu i obrotow silnika nie wplywa na wibracje.

Czyli to cos w ukladzie jezdnym (kola, wal, skrzynia). Skrzynie mam po remoncie (konwerter, mechatronik). Jedna opone mam do reklamacji bo ma bicia 130 N (sprawdzowne na hunter).


Ostatnio zaczalem myslec o dyfrze i amortyzatorach. Sprawdze sprawnosc amorkow.


Edit:

Temat z E39 - winne byly polosie.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=133212&start=30

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy ,a ja mam mrowienie fotela na postoju ,wymieniłem 3 poduszki i dalej nic ,jakieś sugestie z waszej strony ,2.0d n47 :(
Tapniete LG F60
Opublikowano
Ja mialem mrowienie, ktore szlo od wydechu zle poskladanego przez partacki warsztat.

Ale jak to najprościej sprawdzić?

Tapniete LG F60
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Winny wiekszosci wibracji u mnie w F01 byl wal na polaczeniu wielorowka i po malu rozpadajaca sie podpora.


Jak bylem w warsztacie to kazalem poluzowac wydech i go opuscic. Wsadzilem kierowce do gory a my stalismy pod autem. Rozpedzil sie i bylo widac jak przy wiekszych pred. zaczyna caly wal latac. Dalem wal do wywazania i gosc zacisnal mi troche polaczenie wielorowka, wymienil podpore i jest duzo lepiej. Jednak nie jestem do konca szczesliwy poniewaz po wywazaniu zrobilem ten sam test i okazalo sie, ze rowniez luzy sa od skrzyni (moze kolnierz na wyjsciu).


Wibracje teraz sa znikome, wiec na razie zostawiam temat. Powinienem poszukac jakiegos dobrego walu bez zadnego luzu na polaczeniu oraz wymienic pewnie lozysko/kolnierz na wyjsciu skrzyni.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie ten sam problem - auto tylko na zimnym silniki od 80km/h zaczyna wpadać w drgania. Przy większych prędkościach lub tez jak silnik jest ciepły wszystko ustaje. Proszę o pomoc. Skrzynia zmienia płynnie biegi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.