Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

320d 150 km. Silnikowi brakuje werwy, słabo przyspiesza szczególnie w dolnym zakresie obrotów. Do setki rozpędza się w 11 zamiast 9 sekund.

Odpiąłem przepływkę - różnicy prawie żadnej, może lekko lepiej szedł na wyższych obrotach i zaczął dymić. Czy objawy jakie opisałem świadczą o uszkodzonej przepływce? Dodam, że ekonomizer zamykam na 3 i 4 biegu. Na 5 zatrzymuje się na 15l.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe, że przepływka, ale najpierw skupiłbym się na egr, odepnij wężyk podciśnienia od niego i zaślep śrubką. Turbina sterowana podciśnieniowo czy elektronicznie? Wężyki podciśnienia wymieniałeś kiedyś? Masz dostęp do inpa?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Hmm przyznam, że nie wiem jak sterowana jest u mnie turbina. Silnik M47N 150km 2002 r. Turbo po regeneracji więc raczej to odpada. Zaślepię ten wężyk od EGR, zobaczę. Inpę mam - niestety nie mam baterii w lapku więc nie sprawdzę podczas jazdy, tylko statycznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez jazdy to jakbyś nie miał :8) na postoju to tylko błędy, jak 2002 to sterowana podciśnieniowo, możesz jeszcze zamienić przetwornik ciśnienia turbiny z tym od egr i jak nie wymieniałeś wężyków to też najwyższa pora. Rób po kolei i sprawdzaj czy jest poprawa żeby wiedzieć co jest przyczyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zaślepiłem wężyk od EGR, ale nie widzę poprawy - mooooże delikatnie lepiej się zbiera ale to raczej placebo bo do setki dalej jedzie w 11-11,5s zamiast 9. Dalej brakuje mu mocy w dolnym zakresie. Jak nie przycisnę gazu to potrafi zgasnąć podczas ruszania... :/ Czy jeśli nie widać różnicy, warto jeździć z zaślepionym wężykiem od EGR? Czy poza tym, że jest mniej ekologicznie to coś to daje?

 

Wężyki wyglądają ok, ale mogę je wymienić zapobiegawczo.

 

"możesz jeszcze zamienić przetwornik ciśnienia turbiny z tym od egr" - co to da i jak to zrobić? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli to nie wina samego zaworu ani jego przetwornika. Na czas zamiany przetworników zostaw zaślepiony egr. Turbiną i egr sterują przetworniki ciśnienia, są takie same, ten od egr (jest koło lewego kielicha) jest prawdopodobnie dobry, więc zamień go z tym od turbiny (jest na prawym kielichu), bo możliwe, że to on odpowiada za osłabienie auta. Odpinasz wężyki podciśnienia (zapamiętaj albo zaznacz, który do którego krućca), odkręcasz jedna nakrętkę (klucz 10), wyjmujesz śrubę, w drugiej tylko luzujesz nakrętkę i wysuwasz przetwornik. Z drugim robisz to samo i zamieniasz je miejscami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.