Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja pod wyjscia zasilacza nie chcialem niczego lutowac.

Myslalem o zrobieniu "adaptera" ktory wpinal by sie w te wyprowadzenia prawie tak jak oryginalnie ale nie znalazlem u siebie w okolicy nikogo kto by sie podjal wyfrezowac cos takiego. Ze niby male rozmiary, oni maja stare maszyny ble ble ble.


Ostatecznie kupilem drut miedziany. Podzielilem go sobie na tyle kawalkow ile potrzebuje. I mam tak ze z jednej strony "wciskam" drut w wyjscia zasilacza a z drugiej strony przylutowalem go do plaskownika miedzianego ktorym "ciagne" 12v i mase na druga strone zasilacza i lacze go z zaciskani laboratoryjnymi - srubowymi

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Lustek tak czy siak lutowałeś, nie wydaje ci się że takie wetknięcie nie jest zbyt stabilne? Może iskrzyć itp

Ja planowałem podzielić żyły przewodu na 4 równe ilosci i lutować do wyjść.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.2% to tylko teoria jest kalkulator spadków w internecie wystarczy poszukać

realnie spadek napięcia przy 80A dla kabli 3mb (po 2x 1.5mb) 25mm2 , bocznika, żabek to ok 1V

mój film to pokazuje

(oczywiście realnie wyświetlacz nie miga to z powodu słońca i kamery widać odświeżanie co kilkanaście milisekund)

(metrowe kable są za krótkie minimum 1.5mb aby zasilacz stał koło samochodu)

ustawienie zasilacza na 14V spada do 13V przy takim prądzie 80A , jeśli wydłużysz kable do 2x 3mb 25mm2 spadnie o dodatkowe 0.3V w każdym zakresie prądowym (im niższy prąd tym mniejszy spadek) czyli spadnie do 12.7V przy prądzie 80A

jak ustawisz na 14.5V to teoretycznie nawet do kabli 2x3mb 25mm2 będzie w granicy 13.2V pod warunkiem że twoje kable beda miały dobrą jakość

co do lutowanych terminali to ja korzystam z innych modeli i zawsze znajde miejsce wewnątrz aby coś przerobić i przykręcić się konektorem

pewnie wytrzyma lutowanie ale to troche nie profesjonalne :D

Mam oryginalny GYSflash 100-12 HF kable 2x2.5mb 16mm2 jest kalibracja napięcia na przewodach robiłem test spadku napięcia,

i do 2A-50A spadek napięcia wynosi 0.1V powyżej 50A-100A jest 0.5V

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Źle się wyraziłem, zakodować już mam zakodowane, natomiast konieczne okazuje się przeflashowanie ze względu na wymianę modułu JBE czy tam JBBFE (z innego auta z innym VINem).

Zatem to zajmie trochę więcej czasu, więc zasilacz by się pewnie przydał ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem taki pomysł, zatem co lepsze/pewniejsze?

Drugie auto odpalić i podpiąć na kablach czy taki zasilator 13.8V do 200A zapodać?

Flashowanie jednego JBBE to jest 3 min - dlaczego tu prostownik ? :mad2: :shock:

Opublikowano
Miałem taki pomysł, zatem co lepsze/pewniejsze?

Drugie auto odpalić i podpiąć na kablach czy taki zasilator 13.8V do 200A zapodać?

Flashowanie jednego JBBE to jest 3 min - dlaczego tu prostownik ? :mad2: :shock:

 

Może być nawet 3 sekundy. Dla bezpieczeństwa do programowania zawsze powinno się podać stałe napięcie, a że można to zrobić bez Winkfp czy Esys'em to inna kwestia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zawsze powinno się podać stałe napięcie

Kolego, zawsze programuje bez prostownika i nigdy nie martwię o tym co piszez, oczywiście pod warunkiem, że akumulator jest OK. W serii F dobra bateria jest w stanie trzymać sama 12V w ciągu godziny - tego wystarczy, aby zrobić to, co jest potrzebne. W serii E - 70% baterii martwe, u których w ciągu godziny napięcie spada z 12 v do 9 - i tu mam inne zdanie - o jakim programowaniu może chodzić, jeśli właściciel nie jest w stanie nawet baterię kupić do swojego BMW. Z drugiej strony - prostownik jest potrzebny gdy grzebasz w instalacji i sprawdzasz wszystko i to zajmuje duzo czasu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W F-serii jest trochę inaczej niż w E-serii,

F-serii programowanie to specjalny tryb dla całej magistrali KL15 OFF i wtedy pobór prądu jest dość niski

inaczej jest w E-serii tu na zapłonie KL15-ON sie programuje (tylko CAS na off )

i dodatkowo podczas programowania wszystko może się uruchomić samoistnie dlatego dla modeli bogato wyposażonych serii E

może być potrzeba nawet 70A inaczej padnie szybko akumulator ,

ale dla bezpieczeństwa lepiej podpiąć nawet dla seii F i jednego sterownika ESYS to tylko chwila

kolega Temsky zawsze naprawi taki sterownik na stole ,

a normalny człowiek musi kupić nowy sterownik, za dużo pieniędzy sterownik kosztuje aby tak ryzykować

Właściciele F-serii też mają słabe akumulatory nie tylko z E-serii oszczędzają (piszę z doświadczenia ).

Opublikowano

No dobra piszecie że programujecie bez zasilacza a moduły na MOST?

Przecież to dość długo trwa.

Nie używacie ISTY P? Przecież ona przerywa proces przy niskim napieciu, chyba że używacie tego programu do emulacji napiecia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, ja zawsze podpinam i używam ICOM i żadnych śmieci typu emlulator napięcia,

kolega pisze tutaj o esys i modułach z pojedynczym programowaniu co trwa dwie trzy munuty,

a nie o CIC , NBT itp to za długo dla akumulatora ,

a na zapalonym nie można ponieważ esys i istaP/ISTA+ wyłączy zapłon (dodatkowo ista+ nie ma trybu expert mode gdzie można usunąć z planu

aktualizacji sterowniki MOST , dlatego ja zawsze piszę aby nie było nieporozumień podpinamy prostownik do wszystkiego .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W listopadzie 2018 roku pojawiły sie na polskim rynku dwa dość duże prostowniki firmy magnum

ceny są dość atrakcyjne , mimo że nie mają funkcji diagnostycznej z regulacją napięcia na poziomie 13.5V do 14.8V

to mają stałe napięcie 14.8V tak do 15A powyżej ok 30A juz spada do 14.4V

6aefbdd94768.jpg

film producenta


dane


MAGNUM INWERTER DINAMIK XS 0-460

dane

napięcie ładowania 12V/24V

max prąd ładowania od 5A do I= 60A regulowane płynnie za pomocą potencjometru

max prąd rozruchowy 2kW dla 12V i 3,9kW dla 24V

max pojemność akumulatora do 400Ah (od 30ah)

prostownik Inwerterowy do ładowania akumulatorów , zwykłych kwasowych, WET, GEL, AGM

ma stałe napięcie U=14.8 V zmniejsza się przy większym poborze prądu

kable 2x1.5mb -16mm2 przy 60A pewnie obniży się do U=14.2V

koszt jak na 60A dość niski ok 460zł

i drugi większy


MAGNUM INWERTER DINAMIK XS 0-840

napięcie ładowania 12V/ 24V

max prąd ładowania od I=7A do I=110A regulowane płynnie za pomocą potencjometru

max prąd rozruchowy 12V 4.7kW i dla 24V 6kW

max pojemność akumulatora ok 800Ah (od 50Ah)

kable 2x 1.5mb 16mm2 od 3A do 15A daje napięcie 14.8V stałe nie zmienne, spada przy większym prądzie np 14.4 przy 30A i przy 60A do 14.2V

obsługuje każdy rodzaj akumulatorów zwykłych kwasowych , WET, GEL, AGM


14.8V napięcie dość duże ale nie powinno jeszcze uszkodzić akumulatora (idealnie było by 14.2V do 14.4V)

na pewno w modelach dość dobrze wyposażonych typu (seria 5,6,7 , X) e65, e6x, e7x napięcie na zapłonie będzie prawidłowe w granicach 14.4V

w gorzej w słabszych modelach na poziomie 10-15A ale jak powiedziałem 14.8V nie powinno uszkodzić akumulatora

ceny dość atrakcyjne mniejszy kosztuje 60A 480zł a większy 110A kosztuje 680zł

kupiłem sobie większy juz nawet testowałem , nie jest to gysflash ale wydaje się ciekawą propozycją dla oszczędnych :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
lepiej juz dolozyc kase i kupic telwina 50

raczej nie masz racji 40A to za mało i nie za te pieniądze ok 1000zł jak by miał 60A to ok ,

już wole ten Magnum nie wiem czy zrozumiesz dlaczego :D 14.8V przy kablach 2x 1.5mb

lepiej dołożyć i kupić dr telvin 130 lub gysflash 12-100 hf to się zgodzę ale .... cena nie ta

oczywiście nick nie ma ze mną nic wspólnego :D :D :D

Opublikowano

A więc ukończyłem budowę zasilacza o mocy 2000W czyli przy 14.6V ma około 137Amper.

Do budowy wykorzystałem DPS-2000bb

Calkiwity koszt budowy to okolo 500zł.

Podczas budowania natrafiłem na kilka problemów.

Chyba największym to wyprowadzenie przewodòw z tego zasilacza.

Zasilacz ma po 4 wyjścia 12V i 4 wyjscia masowe.

Są to konektorki i ciężko w to wpiać się przewodem.

Do każdego konektora przylutowane zostały blachy miedziane i połączone w jedno a następnie przewiercone- tutaj jest połaczenie śrubowe, koniec przewodu zakuty oczkiem.

Poźniej okazało się że mimo iż zasilacz jest w rewizji 4 to brakuje wyjscia do sterowania napieciem- na szczeście w sieci jest wszystko.

Na przewodzie masiwym trzeba dać bocznik aby Ampetomierz mogł odczytywać wyniki.

Wszystko jest na sieci.

Koszty i części użyte:

-zasilacz DPS-2000BB -300zł

-Amperomierz, Woltomierz i bocznik do 200A-70zł

-przewody 25mm2, łącznie 4mb - 72zł

-potencjometr 1kOhm i rezystor 120Ohm-6zł

-włacznik - 4zł

-obudowa - 24zł

-przelotki na kable - 5zł

-używane wentylatorki -10zł

-żabki i oczka do przewodów - 0zł

W razie co chętnie pomogę.

Testy już nie długo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja walcze z takim samym juz kupe czasu i niestety utknelismy na tej rewizji 4. moglbys dokladniej opisac jak to zrobiles, ewentualnie jakies zdjecia podeslac?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja chyba oleje i kupie MST-90... od chinczyka mozna kupic w okolicach 340usd. juz mam troche dosyc zabawy a nic rozsadniejszego sie nie wymysli...
Opublikowano

Co to znaczy że wywala Ci bezpieczniki?

Po stronie zmiennego czy po stronie 12V?

Ten zasilacz podobno można zrobić do 16V- tylko po co?

Nie długo zamontuję żabki i zdam relację.


MST to napewno jeden z lepszych wyborów tylko 350$ plus clo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no prawda. zawsze to spora kasa, ale tez mniejsze ryzyko ze wystrzelisz samochod w kosmos jak gdzies pojdzie o jakiegos volta za duzo. sam juz nie wiem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.