Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Średnio mi się widzi zakup Gys'a za 2.5k na własne potrzeby :)


Ma ktoś do sprzedania albo chciałby zbudować zasilacz dla mnie ?

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja właśnie skończyłem lutowanki na swoim Delta DPS-750.


Powiem tak, myślałem że największą tragedią będzie mostek zeby wyłączyć OVP - napięcie powyżej 12V. Ale jechanka z przewodami mimo że spawalnicze (dość miękkie) 25mm to była rzeźnia... Jakby ktoś kto nigdy nic nie lutował chciał się wziąć za DIY Pałer Suplaja to polecam kupić Topnik (mimo że większość cyn ma go w sobie - uniknięcie zimnych lutow).


Gdyby ktoś chciał się doposażyć, można pisać PM, jak będę umiał - pomogę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Bazując na informacjach znalezionych w internecie zbudowałem stabilizator napięcia bazując na zasilaczu serwerowym HP DPS 1200FB A.

Zasilacz zmodyfikowałem aby możliwe było uzyskanie napięcia ok 14V na wyjściu oraz zamontowałem bocznik do pomiaru natężenia prądu.

Zasilacz zamknąłem w szczelnej obudowie do której domontowałem dodatkowy wentylator w celu zapewnienia odpowiedniego chłodzenia.

Teoretycznie zasilacz powinien pozwolić na obciążenie ok. 85A przy zadanym napięciu.

Zasilacz przetestowałem na swoim e90, w którym po uruchomieniu wszystkich świateł (xenon+H7), wentylatora klimy, grzania szyby, radia prąd jaki odczytałem to ok. 65A przy czym napięcie na zegarach spadło na 13.1V.

Maksymalnie w piku na zasilaczu uzyskałem ok 100A po włączeniu pompy paliwa i wentylatora chłodnicy po czym zadziałało fabryczne zabezpieczenie przeciążeniowe i zasilacz się wyłączył.

Po podłączeniu do e60 maksymalne natężenie jakie uzyskałem to ok 85-90A przy włączonych wszystkich odbiornikach, w takich warunkach zasilacz pracował ok 20 min (Ista podawała napięcie ok 12,8~12,9) po czym pogoda niestety nie pozwoliła na dalsze testy i musiałem się zwijać.

Zdjęcia:


182503873-4175145915853236-2710189571536184906-n.jpg 181755667-3055779061347885-8939919993352270696-n.jpg 182312455-181451217161144-1472831101857102159-n.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bazując na informacjach znalezionych w internecie zbudowałem stabilizator napięcia bazując na zasilaczu serwerowym HP DPS 1200FB A.

A mógłbyś przybliżyć szczegóły tych przeróbek ? Potrzebuję prywatnie coś wystrugać do E39. Czy takie zasilacze z demobilu nie sieją szkodliwych szpilek dla elektroniki auta ? I co w wypadku gdy pójdzie zwarcie ?

 

...zamontowałem bocznik do pomiaru natężenia prądu...

Tam jest któryś pin, proporcjonalnie do poboru prądu zwiększa napięcie. Nie myślałeś, żeby z tego skorzystać zamiast bocznika ?

Opublikowano

Przeróbki polegały na zmianie nastawy OVP oraz rezystancji potencjometru odpowiedzialnego za podniesienie napięcia. Na YT jest film gdzie masz opisane jakich wartości użyć do uzyskania odpowiednich nastaw. Ja je trochę zmieniłem żeby OVP nie było ustawione za wysoko. Teraz jeżeli pobór prądu wzrośnie do ponad 100A zasilacz sam się wyłącza więc nie ma możliwości spalenia go przez przeciążenie - przetestowałem to kilka razy.

Do ochrony przed zwarciem mam wbudowany bezpiecznik 110A który powinien się upalić jeśli rezystancja spadnie do 0.

Odnośnie pomiaru prądu przez pin z zasilacza - mam w planie wykorzystać do tego Arduino nano z wyświetlaczem i taka modyfikacja pewnie będzie wprowadzona w drugim zasilaczu razem z nową obudową.

Zasilacze są nowe, nie używane ani regenerowane - przetestowałem go przy okazji aktualizacji paru modułów ISTĄ i działał bardzo dobrze. Napięcie jest stabilne - Robiłem E71 i nawet jak DME włączył wentylator chłodnicy to odczyt w ISTA nie spadł poniżej 13,6V. Aktualizacja się powiodła bez problemu.

Dodatkowo przeciążeniówka rozłącza zasilacz przy uruchamianiu silnika a OVP ustawiony na 14,2 rozłącza go jak alternator zaczyna ładować.

W każdym razie swojej ceny jak najbardziej jest to warte jeśli ktoś potrzebuje do okazjonalnego użycia. Dzisiaj przeprowadziłem dłuższy test pod obciążeniem bliskim max, 35 min na obciążeniu ok 75 - 77A i dał radę spokojnie.

Myślę nad zakupem drugiego identycznego zasilacza i połączeniu ich w tandemie równolegle żeby nie być zaskoczonym jeżeli jakaś F10 w dieslu przy równoległym programowaniu postanowi przekroczyć 100A (jest to w ogóle możliwe??)


Macie jakieś doświadczenie w dłuższym używaniu tego typu sprzętu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.


Rozeznałem trochę temat i faktycznie zasilacze serwerowe są bardzo solidne ze względu na stawiane im duże wymagania. Do swoich potrzeb amatorskich myślę, że wystarczy mi spokojnie 50 A (750W).

Odnośnie pomiaru prądu przez pin z zasilacza - mam w planie wykorzystać do tego Arduino nano z wyświetlaczem...

Widzę, że masz rozmach :) Ja skorzystam z dzielnika napięcia. Typowy miernik panelowy 100V/10A z Ali ma wystarczającą czułość, żeby po wyjęciu wbudowanego małego bocznika mierzył z tego wyjścia podzielone napięcie w funkcji prądu.

 

Dodatkowo przeciążeniówka rozłącza zasilacz przy uruchamianiu silnika a OVP ustawiony na 14,2 rozłącza go jak alternator zaczyna ładować.

Potem zasilacz sam wstaje czy trzeba go z ręki wystartować ? Ciekawe czy inne modele też mają zabezpieczenie przeciążeniowe, bo OVP to na pewno. Upatrzyłem sobie HP HSTNS-PL18.

 

Myślę nad zakupem drugiego identycznego zasilacza i połączeniu ich w tandemie równolegle żeby nie być zaskoczonym jeżeli jakaś F10 w dieslu przy równoległym programowaniu postanowi przekroczyć 100A (jest to w ogóle możliwe??)

Szeregowo to widziałem na YT, że tak łączyli, ale żeby równolegle ? Nie będą się gryzły ze sobą ? Teoretycznie można sobie wyobrazić 100A jak załączysz jednocześnie wiatrak klimy, grzanie świec i pompę ABS'u to pewnie się uzbiera, ale czy taka sytuacja faktycznie może wystąpić w przyrodzie to ciężko powiedzieć. Ja bym się sugerował maksymalnym prądem na podstawie wydajności alternatora.

Opublikowano

Pamiętaj że w przypadku diesla jeśli krótko po uruchomieniu zapłonu masz ponad 50A. Nawet jeżeli podłączysz zasilacz jak już zapłon jest włączony ISTA nieraz każe wyłączyć i włączyć zapłon - będziesz go rozłączał cały czas?

Jeżeli zabezpieczenie przeciążeniowe wyłączy zasilacz będziesz musiał uruchomić go ponownie ręcznie.

Pierwszy zasilacz zbudowałem na PL11 i poszedł z dymem choć też miał teoretycznie 1200W - nie miał przeciążeniówki i przy skoku napięcia wyzionął ducha. Dlatego zawsze polecam przetestować zasilacz pod obciążeniem przed uruchomieniem czegokolwiek, czy to kodowania czy programowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz rację. Na grzaniu świec może się wyłożyć, dlatego pisałem, że do zastosowań amatorskich. Programowania to raczej nie przewiduję, może sporadycznie, poza tym do serii E wystarczy WinKFP, a ten program chyba nie kontroluje napięcia. Kodowanie niektórych modułów można też robić na pierwszej pozycji kluczyka, jakaś diagnostyka, ale masz rację - przetestuję obciążeniem zanim podłączę do auta. Tylko muszę znaleźć takie obciążenie na 50A :) Jaki przekrój kabli zastosowałeś ?

 

Pierwszy zasilacz zbudowałem na PL11 i poszedł z dymem choć też miał teoretycznie 1200W - nie miał przeciążeniówki.

To istotna uwaga. Być może wiąże się to z tym, że seria PD11 ma certyfikat Platinum, a PL11 tylko Silver. Jeśli dla modelu 18 będzie podobnie to wychodzi na to, że należało kupić PD18 zamiast PL18. Trudno, będzie na testy, ewentualnie do innych celów jak przeżyje :)


Idealnie byłoby tak shackować zasilacz, żeby działał jako źródło prądowe, a nie napięciowe. Wtedy nawet można by odpalać tym auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do prądów to niestety na dużych akumulatorach nie są małe, normalnie jak się parę minut potrzyma na zapłonie bez podłączenia zasilacza ,

lub akumulator sprawny nie doładowany , np tylko 40% według analizy prądu

to akumulator potrafi pociągnąć ogromny prąd dochodzi magistrala , grzanie świec i ponad 100A, mi gysflash 100 wyświetla przeciążenie uruchamia sygnał dźwiękowy, zmniejszam napięcie wcześniej do 13.2V- 13.5V jak się podładuje to zwiększam napięcie do 14V , na modelach X5 , seria 7 dobrze wyposażonych mój robiony zasilacz wyłącza się jak ustawię za duże napięcie wyłączy się przy przeciążeniu 120A ,

trzeba w pierwszych minutach ustawić na 13V , jak się świece wyłączą i pompy to można zwiększyć napięcie do 14V

chociaż deutronic dbl 1200 oryginał bmw dla modeli z AGM po 2008 roku ustawia napięcie na 14.8V , dla programowania i diagnostyki

aby podczas programowania i funkcji diagnostycznej dodatkowo doładować akumulator, przyznam się ze mnie trochę to zdziwiło , ale znajomy ma więc testowaliśmy napięcie na końcach zacisków.

Dlatego ostatnio robię większe zasilacze imax = 200A z napięciem regulowanym do 15V , tak aby całkowicie zasilacz był bez obsługowy , nie bojąc się ustawić

napięcie od razu 14.8V, niestety takie napięcie wymagane jest przy słabym akumulatorze aby utrzymać zapłon , przy napięciu 14V wyłącza się ,miałem tak ostatnio na F10 ,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie tak się zastanawiałem, że podłączając taki twardy zasilacz do rozładowanego aku można zrobić kuku :) Trzeba faktycznie zrobić regulację. Skokowa chyba wystarczy. I kolejna rzecz - te zasilacze serwerowe mają minus połączony z kablem PE. To może być niezbyt bezpieczne w przypadku jakichś zwarć czy przepięć w instalacji zasilającej albo wyładowań atmosferycznych. Ja bym to rozłączył.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przymierzam się do ponownej próby stworzenia zasilacza do programowania opartego o zasilacz serwerowy. Niestety na chwilę obecną na znanych portalach nie widzę opłacalnego kandydata o mocy ok 2000W z możliwością podniesienia napięcia do ok 15-15,5V. Może któryś z użytkowników podsunie mi jakiś pomysł na ciekawą bazę ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DELL AHF-2DC-2100W podniesiesz do 14V. Do jakich celów potrzebujesz 15,5 V ?


Jeśli jakikolwiek zasilacz był projektowany na 12V co całkiem prawdopodobne, że zawiera kondensatory na 16V. Podnoszenie napięcia do tej granicy może się źle skończyć zważywszy, że nie są to nowe urządzenia.

Opublikowano
Tak, widziałem ten zasilacz. Trochę obawiam się że 14V to mało ze względu na spadki napięcia na przewodach oraz żabkach. Posiadasz ten zasilacz ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, bo wcześniej kupiłem 750W HSTNS-PL18. Taki mi wystarczy na razie do E39. Kończę doposażać w wolto-ameromierz, kable 16mm2.


Jak dasz kable 35m2 i porządne żaby spawalnicze to spadkiem napięcia bym się nie przejmował. Taki kabel wg normy ma mieć rezystancję 0,5 ohm/km co daje spadku 50V na 1 km przy 100A czyli 0,05V na długości 1 m. Ewentualnie możesz jeszcze pokombinować z wyjściami Voltage Sense, żeby poprowadzić równolegle cienkie kable pomiarowe do żabek to wtedy można nawet dać mniejsze kable główne, bo zasilacz będzie stabilizował napięcie według pomiaru na żabkach. Jeszcze kwestia tego na ile szybki jest ten zasilacz w reagowaniu na spadki napięcia przy gwałtownych zmianach.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Deca Life 120A

Gysflash 100A

Chiński 120 A

Na obecną chwilę dostępne są te trzy prostowniki

Który wybrać pod kodowanie Ista P?

Pozdrawiam

 

Gysflash 100A

Krzysztof
Opublikowano (edytowane)
Wy tak na poważnie można spokojnie samemu zrobić zasilacz impulsowy mnie kosztował on 150zl. Można zrobić z pojedynczego zasilacza ma wtedy 55a ale ja mam dwa spięte do kupy. Zaraz dam linka do instrukcji krok po kroku chyba że wolicie płacić 3 tys :D Edytowane przez Czub1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.