Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawiązując do tytułu tematu i zagadnienia zasilania samochodu podczas diagnostyki, kodowania i programowania,

pozwoliłem sobie przybliżyć temat który od dłuższego czasu mnie ciekawił , nie będę wymieniał jaki dokładnie kupić zasilacz ,

sami zdecydujecie, czego potrzebujecie ,

podobne tematy na forum :

viewtopic.php?f=48&t=313415

viewtopic.php?f=96&t=303006

viewtopic.php?f=96&t=189924

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3224728.html

 

1. Zacznijmy od alternatora i akumulatora:

W trakcie pracy silnika nie wolno odłączać akumulatora od samochodu , powód ?

sam alternator nie wytwarza prądu stałego ale pulsujący, akumulator jest dla niego kondensatorem , prostuje prąd,

(tutaj młody człowiek ciekawie tłumaczy

)

aby to było skuteczne, napięcie ładowania powinno się mieścić w zakresie od 13.8V do 14.9V (zależnie jaki akumulator kwasowy , AGM,)

BMW opisuje, może mieścić się w granicach od 13V do 16V , w ciepłe dni napięcie z systemem IBS spada w długiej trasie,

jak w pełni naładowany akumulator, ja zauważyłem nawet do wartości 13.5V (w zapalniczce woltomierz) przy hamowaniu silnikiem podnosi się szybko do 14.5V

w zimne dni podnosi się do 14.9V (IBS rejestruje od 13.9V do 14.9V sprawdzane w ukrytym menu )

po długiej trasie spada do 14 V (z opcją $1CD oczywiście podnosi się przy hamowaniu silnikiem ),

bmw zawiera system IBS (od e60) który monitoruje i reguluje napięcie ładowania aby skutecznie utrzymać akumulator w dobrej kondycji

naładowany nowy akumulator ołowiowo-kwasowy, AGM bez obciążenia powinien mieć ok 12.6V

moje stare BMW E46 bez IBS alternator regulował napięcie nie zmiennie w zakresie 14V z małymi odchyleniami (ok 0.2V ) w każdym przedziale obrotów silnika (alternator 150A), dlatego 14V ( ,max 14.4V) to najbardziej uniwersalne napięcie które jest bezpieczne i nie przeładuje akumulatora ,

sprawnego i nie skrajnie rozładowanego , takiemu to taki prąd zaszkodzi pobiera wtedy nawet 50A -60A.

 

Od 2014 roku(? chyba ta data) niektóre modele F (dokładnie F80) i G zostały wyposażone w akumulator Litowo-jonowy (LION) akumulator zawiera elektronikę podłączoną do systemu sterownika silnka (DME) przez lokalną magistralę sieci interkonekt. Moduł elektroniczny baterii przekazuje stan baterii litowo-jonowych do jednostki sterującej DME, ma trochę inną charakterystykę pracy (zawiera 4 ogniwa i uwaga może odłączyć jedno ogniwo )

Nominalne napięcie baterii litowo-jonowych 13,2 V

Napięcie na procedurę ładowania wynosi 14,0 V.

Maksymalne napięcie 14,4 V. Napięcie to nie może zostać przekroczone.

Piszę o tym aby diagnozujący auto nie popełnili błędu ustawiając za duże nacięcie ładowania powyżej 14V

EDIT, akumulator litowo-jonowy (cena 900E) jest tylko w F80 ze względu na obniżenie masy samochodu w serii G10 i F30 jest nadal AGM

 

Akumulatory AGM kiedy potrzeba są ładowane wyższym napięciem nawet do 14.9V aby uzupełnić szybko straty które generuje wyłączenie silnika przez system start/stop , jak wiadomo sam start silnika to największy wydatek energetyczny dla akumulatora i dodatkowo w okresie wyłączenia silnika trzeba podtrzymać urządzenie pracujące i pobierające prąd ,

 

ciekawy film o sprawności akumulatora

 

2. Prostowniki i ładowarki do ładowania akumulatora

nie będę opisywał prostowników transformatorowych ponieważ każdy je zna ,

Kwasowe - przypomnę akumulator kwasowy ładujemy 1/10 pojemności akumulatora czyli 90Ah to prąd ładowania wynosi 9A

(max to 1/6 czyli dla 90Ah to 15A) w zakresie napięcia do 15V (nawet do 16V minimalnym prądem)

(sprawność takiego prostownika transformatorowego wynosi ok 50% , czyli 50% energii tracimy w postaci ciepła, a tylko 50% wykorzystujemy

do ładowania akumulatora , np prostowniki inwertorowe mają sprawność ok 85% , tracimy tylko ok 15% energii

dlatego do zasilania samochodów lepsze sa ładowarki inwertorowe oszczędzamy energię zwłaszcza w warsztatach gdzie zasilacze pracują po kilka godzin dziennie .

 

AGM - ładujemy tylko prostownikami z ograniczeniem prądowym i napięciowym, sterowane procesorem wymagana jest odpowiednia procedura)

1/10 pojemności akumulatora, przy prądzie stałym czyli dla 90AH to 9Ah przy ograniczeniu napięcia w stałym zakresie od 14.4V do max 14.8V

max to 1/4 pojemności akumulatora 90Ah 22A (0.25 % pojemności )po naładowaniu ograniczenie prądowe do 0.025% pojemności )

akumulatory AGM są zdolne przyjmować o wiele większy prąd (ok 3x) niż zwykłe kwasowe o takiej samej pojemności )

dlatego znalazły zastosowanie w modelach z systemem START/STOP (S1CCA AUTO START STOP FUNKTION) i systemach odzyskiwania energii z hamowania (S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION)

 

Zaznaczam ładowanie akumulatora za dużym prądem może doprowadzić do uszkodzenia akumulatora.

 

3. Zasilacze do podtrzymania napięcia mimo że mają funkcje ładowania akumulatora mają inne zadanie ,

utrzymania napięcia w zakresie od 13V do 15V podczas wykonywania funkcji diagnozowania lub kodowania , programowania

czyli spełniać zadanie alternatora który produkuje prąd podczas pracy silnika

pamiętajmy aby akumulator nie był rozładowany przed podłączeniem zasilacza, inaczej będzie pobierał maksymalny prąd i może pojawić się informacja o wymianie zużytego akumulatora lub doprowadzić do uszkodzenia akumulatora (sam system ibs zaniża napięcia przy rozładowanym akumulatorze aby go nie przeładować ),

a z pracującym zasilaczem nie ma takiej możliwości, pamiętajmy że pracujemy na włączonym zapłonie i wszystkie funkcje są dostępne )

lepiej w takiej sytuacji ustawić na mniejsze napięcie powiedzmy na 13V i stopniowo podnosimy jak akumulator będzie zmniejszał prąd,

prąd ładowania regulujemy napięciem ładowania, zresztą sam IBS w ten sposób reguluje prąd ładowania dlatego czasami widzimy 15V

jak akumulator AGM potrzebuje doładowania , co po dłuższej jeździe spada do 14V - 14.2V (Edit. w cieplejsze dni może na długiej trasie spaść do 13.6V)

również przy dużym rozładowaniu powinien ograniczyć ,napięcie do 13.0 -14V aby zmniejszyć prąd ładowania akumulatora.

 

 

To co zaobserwowałem i zmierzyłem

napięcie w 100% nie przekazuje na terminal Kl15 i Kl30 są straty i są spowodowane głównie

a, kablami im dłuższe i cieńsze tym większe straty napięcia wraz ze wzrostem prądu obciążenia zasilacza

(polecam samemu zastąpić cienkie kable od spawarek splot miedziany 16mm2 - 25mm2 w izolacji gumowej )

można grubsze ale z racji dużej wagi są nie praktyczne ,

b. zaciski do prostownika (krokodylki) powinny być jak najmniejsze i bardzo silne duże duże są trochę nie poręczne

ale słaby ścisk to duża strata przy dużym prądzie ,

może się okazać że ustawimy 14V na zasilaczu a przy 20A będzie jedynie 13V a przy 40A spadnie poniżej np do 12V co jest napięciem za małym

dlatego ważnym elementem są przewody i krokodylki od zasilacza do terminali , możemy się ratować zwieszeniem napięcia ale to trochę utrudnia

diagnostykę trzeba wyjść i regulować, a jak pobór spadnie to znowu zmniejszać ponieważ wzrośnie do wartości ponad 15V (napięcie już za wysokie)

oczywiście są zasilacze co mierzą prąd na zaciskach i regulują napięcie w zależności od potrzeb i pobieranego prądu , ale kosztują dużo ,

z tego co rozmawiałem z wieloma osobami co zajmują się kodowaniem i programowaniem większość ma zasilacze powiedzmy nie przystosowane

do tego typu prac, pewnie z powodu ceny .

 

Profesjonalne zasilacze (prostowniki, ładowarki )(kolejność przypadkowa, ale należy wspomagać polską produkcję );

 

MAKIMUS PS-40-12 100A

Prostownik serwisowy PS-40-12 100A , Polskiej produkcji firmy MAKIMUS ELEKTRONIK

prostownik do różnych rodzai akumulatorów z możliwością regulacji prądu ,

prąd znamionowy 100A / 1600W

z funkcją diagnostyczną regulacji napięcia od 13V do 14V ze skokiem o 0.1V , ponieważ ma kalibrację napięcia na przewodach

ustawienie 14V nie stanowi problemu, przy 60A -100A będzie nadal 14V i nie spadnie poniżej 13V , istap nie przerwie programowania

c1ebd01fd81f.jpg

 

 

 

DrTelvin 50 , niestety 50 ma tylko w nazwie i jest to mylące, a na filmie widać tylko 40A (i to jest max dla tego zasilacza )

 

EDIT Jest też większy DOCTOR CHARGE 130, 230V, 12V/24V, (12V-140A/24V-70A)

stały prąd to 80A chwilowo do 130A i to juz wystarczające to wszystkich modeli BMW nie wiem jak z napięciem ale pewnie max 14.8V wzorcowe

dla modeli typu E7X i FX i GX (bez modeli z akumulatorem Li-ion)

cod. 807590

Electronic BATTERY MANAGER for total maintenance of WET, GEL, AGM, MF, SPIRAL, START-STOP batteries at 12/24V

http://telwin.com/en/prodotti/?id=807590&lingua=E&clmer=84&clpro=&cltec=&clali=&clind=3&clcar=&ysotc=&progliv1=4&progliv2=0&progliv3=0&progliv4=0&descProdotto=DOCTOR%20CHARGE%20130%20%20%20230V%20%20%20%2012V/24V&idSucc=829390&idPrec=

 

CTEK MXTS 70 , automatyczna ładowarka (ale chyba bez trybu diagnostycznego z regulacją napięcia do 14.8V , ale jest tryb zasilania na 13.6V 70A )

tryb ładowania max 50A i tam jest jeden z tybów na 14.8V tylko to w pełni automat ) cena jest dośc duża powyżej 4 tys , jeden z kolegów tutaj na forum ma może się kiedyś podzieli spostrzeżeniami http://ctek-ladowarki.pl/14-%C5%82adowarka-mxts-70-12v24v.html

dobry test na filmie

 

CTEK PRO60 odmiana profesjonalna ma tryb zasilania z napięciem 13.6 i 60A i ładowanie akumulatorów wszystkich typów z odsiarczaniem włącznie

https://www.akumulatory24.pl/ctek-pro-60-wysylka-gratis-p-1109.html cena gdzieś ponad 6tys zł

 

 

Wspomnę też o rekomendacji BMW na markę

DEUTRONIC

DBL1600 polecany do najbardziej wyposażonych bmw E70, E71, seria 7 F01 itp

Prąd maksymalny Imax= 105A prąd znamionowy I=90A (czyli taki który zasilacz wytrzymuje stale, prąd maksymalny jest chwilowy kilka minut)

http://www.deutronic.com/products/battery-chargers/1200-watt.html

niestety ceny są bardzo wysokie powyżej 1000Euro do 2000E (przypominam BMW zaleca od 80 do 100A napięcie do 14.8V max )

nie wiem co On tutaj tworzy :D :D

 

Ativia profesional flash 70A

jest też dobry i też bardzo drogi ok 1700Euro Ativia profesional flash 70A

 

GYSFLASH 100-12 HF cena ok 500-700E

9522e9afce09.jpg

Imax =100A , cieszy się duża popularnością polecany ze względu na cenę

kilkanaście języków pracy w tym Polski

sam mam taki, dwa stopnie zasilania diag ustawiony na 13.5V i diag+ z regulacją napięcia od 12.5V do 14.8v ,

minusem jest to że dokonywanie zmiany napięcia nie może być w trakcie pracy tylko w trybie ustawień bez pracy ,

to nie tylko zasilacz ale i prostownik dla różnych akumulatorów o różnej wielkości od 20ah do 1200Ah ,

8 etapów, stopni ładowania w tym funkcja recovery , power supply dla wymiany akumulatora itp

ma kalibracje napięcia na przewodach do 50A jest spadek ok 0.1V powyżej 50A do 100A jest to 0.5V bez względu na napięcie

https://www.youtube.com/watch?v=RkO_6agKXP4

https://www.youtube.com/watch?v=KRuigcs3b9A

https://www.youtube.com/watch?v=DvvdqDKKuqA

 

b019caa69c2b.jpg

DECA LIFE 120 , nowość firmy DECA, profesjonalna ładowarka inwerterowa z funkcją diagnostyczną , kilka trybów pracy,

parametry to Imax= 120A prąd , napięcie regulowane od 12V do 15V 2000W

https://www.decaweld.com/en/battery-chargers/life-120.2.55.8.gp.20808.uw

cena dość atrakcyjna ok 2.5tyś zł

 

INC-700A: 4/20/70 Amp 12 Volt Microprocessor Controlled Charger with Flash Programming

https://www.youtube.com/watch?v=A6JjUpRx-zM#t=64.692167

https://www.youtube.com/watch?v=1A3VAffp1NU

 

BOSCH Prostownik BAT 645 / BAT 690

BOSCH BAT 645 - prąd dla 12V akm. 45A ok 3500zł

BOSCH BAT 690 - prąd dla 12V akm 90A cena ok 5.500zł do 6700

 

Zasilacz laboratoryjny regulowany VOLTCRAFT SPS 1560 PFC SPS-9600, 900 W, 1 - 15 V/DC (też sam zasilacz bez prostownika )

https://www.conrad.pl/Zasilacz-laboratoryjny-regulowany-VOLTCRAFT-SPS-1560-PFC-SPS-9600,-900-W,-1-15-V%2FDC.htm?websale8=conrad&pi=511570&ci=SHOP_AREA_17452_2110330

 

Chińskie cieszące się dużą popularnością . wszystkie sa bez prostownika tylko sam zasilacz

MST-80 , ma stałą wartość napięcia 14,5V bez możliwości regulacji i 100A sprawności (podobno przy max mocy 100A spada do 12.5V)

z powodu spadku napięcia na przewodach 2x 2.5mb 16mm2 kable zasilające średnio daję napięcie ok 14V przy przedziale prądowym 10-30A

a takie zakres jest najbardziej użyteczny chwilowy wzrost do ok 60A nie ma takiego znaczenia jeśli napięcie spadnie do 13V

(nie jest to anty reklama tu się trafił egzemplarz wadliwy )

https://www.youtube.com/watch?v=KUFq-kHtYg8

 

MST-90

EDIT: Obecnie jest nowsza wersja (widziałem w dwóch odmianach ze stałym napięciem 14.5V i regulowanym )

MST-90 ma już 120A i napięcie zasilające 220V zmienili wygląd zewnętrzny (podobny do GYSFLASH ) cena też wzrosła średnio ok 400$

regulacja napięcia w zakresie od 13V do 14.8V (nie wiem czy jest kalibracja napięcia na przewodach w starszej wersji MST-80 nie było )

 

 

MST-91 ma 100A i napięcie zasilające 110V i 220V wygląd podobny do MST-90 (tylko dodatkowo ma napięcie zasilające od 110V)

oczywiście MST-90 wygląda solidniej od MST-80

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20170406115702&SearchText=MST-90

 

 

Starałem się wybrać te najbardziej znane i cytowane a forach

dużą dozą popularnością cieszą się zasilacze serwerowe te o dużych mocach 1500W i 2000W po 120A nawet 170A

polecam te które maja mozliwość modyfikacji napięcia OVP powyżej 14.5V

chyba najpopularniejszy jest

IBM Delta 2000W Power Supply

Delta DPS-1570AB przykład https://www.youtube.com/watch?v=ljclTSCyupU

JD200, jest najlepszy niestety nie dostępny na naszym rynku

 

Są też inne , można kupić używane po demontażu z serwera nowe kosztują po 1000-2000tys używane ok 100euro mają tylko jedną wadę mają bardzo ścisłą regulację napięcia niestety w zakresie 12V ,da się zwiększyć napięcie (bez ingerencji wewnętrznej) do 13.5V -14V ale stają się wrażliwe na przeciążenia i się wyłączają te które przytoczyłem są opisy jak to zabezpieczenie obejść zwieszając OVP ponad 15V

i wtedy stają sie bardzo wydajnymi ładowarkami polecam nawet tym co mają zasilacz profesjonalny jako zapasowy ,

przy modyfikacji OVP mamy zakres napięć od 12V do 15V przy 100A i to za niewielkie pieniądze ,

oczywiście zawsze lepszy zasilacz nawet 12.5V 50-60A niż taki co ma 5A do diagnostyki i kodowania zabezpieczy napięcie aby akumulator nie padł

robiłem kiedyś test na słabym akumulatorze zwykły prostownik 50A transformatorowy nie dawał rady pierwsze 30 sekund, za mały prąd potem za duży od razu informacja o słabym akumulatorze i kl15 OFF a zwykły zasilacz 60A ustawiony na 12.5V utrzymał napięcie

a to mój przykład testów zasilaczy (oczywiście te nie wyłączą się nawet przy max obciążeniu )

 

Mój zasilacz, zbudowałem go sam ,

zasilacz ma regulacje napięcia od 12.8V do 14.8V przełącznikami,

https://www.youtube.com/watch?v=JrD2F1Gl3NE

201905051_qsraeqx.jpg

 

i nowszy regulacja napięcia potencjometrem 12.5V do 14.8V można dokonywać korekty w trakcie pracy

Imax=100A U=12.8V-14.8V dość cichy, ma wszystkie zabezpieczenia już ,

przed odwrotną polaryzacją (w tym dźwiękowe), przeciwzwarciowe, nadprądowe (Fuse 8A/250V) , termiczne , nadnapięciowe

https://www.youtube.com/watch?v=p32LtvRC_cE

36e76648e492.jpg

jeszcze najnowszy, regulacja napięcia potencjometrem 12.9V do 14.9V Imax=100A i wbudowany prostownik sterowany mikroprocesorem z regulacją prądu od 4A do 25A

zabezpieczenia tak jak w poprzedniku

https://www.youtube.com/watch?v=5C6QNQxykdM

db0467d52ab6.jpg

sam robiłem i testowałem na swoim samochodzie e91 N47 (AGM ,$1CC,$1CD) i jak widzicie pobór prądu na zapłonie dość niski , ale wcześniej akumulator był naładowany ,

ponieważ robiłem diagnostykę normalnie to na zapłonie jest ok 12-15A

dokładność woltomierzy z miernikiem jest ok do 0.2V ,

jak znajdę wysokiej jakości amperomierz z woltomierzem to pewnie wymienię

same zasilacze pracują w serwerowni gdzie zasilają serwer z danymi 24h/365dni w roku nonstop , więc na pewno są dobrze wykonane przy zwarciu się wyłączają przy wzroście napięcia powyżej 15.5V nie pracują ,

 

Każde uszkodzenie powoduje wyłączenie zasilacza, jeśli to zrobi podczas programowania i szybko nie zareagujemy lub nie mamy na zapas drugiego , nie podłączymy zasilacza to napięcie spadnie poniżej wartości dopuszczalnej i cofnie aktualizacje, ewentualnie

rozłączy sterownik , a w takiej konfiguracji dokończymy bez problemu programowanie, cała moc przejmuje działający 40A też wystarczy

tylko bardziej będzie obciążony może zabraknie na czynności dodatkowe ale one już nie mają wpływu na sam soft

(dotyczy zasilacza w podwójnej konfiguracji z filmu poniżej )

idealnie byłoby dwa zasilacze po 60A- 70A po podniesieniu napięcia do 14V zostanie 50A-60 i w pracy parze w parze daje 100A - 120A

(równolegle plus do plusa minus do minusa )

 

To programowanie mojego FRM z icom next

,

testy robiłem po to aby zbadać jak spada napięcie i czego można się spodziewać po zasilaczu przy 20A , 40A , 60A, 80A

oczywiście takich prądów nigdy nie ma, ja nie widziałem więcej jak 50A i to nie podczas programowania cały czas, ale chwilowo

głownie winkfpt ,

tylko niektóre moduły przy programowaniu uruchamiają swoje podzespoły podległe

silnik ma tą tendencje że pompy, wiatrak chłodnicy uruchamia to wtedy wzrost jest do 40-60 A w zależności jaki samochód i wyposażenie trwa to kilka minut

podobnie inne sterowniki,

ISTA P to jest bardzo spokojne programowanie tylko końcowe czynności aktywują rożne funkcje przy programowaniu sekwencyjnym,

potrzebujemy mniej wydajnych ładowarek, ale przy programowaniu równoległym (od DCAN seria E, i tylko jak icom B podłączony

seria F i G tylko icom A i tu jest z ISTA P programowanie równoległe podzielone na grupy ) ,

sterowniki podzielone na grupy i w jednej grupie może być ich 10-20, jeśli są programowane w tym samym czasie to mogą aktywować rożne komponenty pobierające prąd , (światła , wentylator chłodnicy , klimatyzacja , wycieraczki i już jest prawie 70A dodatkowo pompy i już może być na granicy)wtedy może nawet 70a zabraknąć dlatego bmw zaleca (od E71 , F01) do takich modeli modele DBL 1600 (105A) prąd maksymalny to 105A chwilowy, a znamionowy to 90A taki co może pracować długo ,

DBL 1200 (90A) "MultiCharger 1500 (100A), głównie zapotrzebowanie na zapłonie to waha się w granicach 10A-25A , przy zauważalnym wzroście zapotrzebowania przez pierwsze 30 sekund co widoczne jest w starszych bardziej samochodach ,

celowo włączyłem radio aby pokazać ze nie ma żadnych zakłóceń szumów z zasilacza ,

myślę że trzymanie się średniej wartości napięcia ok 13.8V -14.2V, (max 14.4V przy kwasowym ) jest najlepszym wyborem,

oczywiście na terminalu w samochodzie nie na zasilaczu,można niżej zaledwie 13V ale zastanawiałem czy takie wartości nie są rejestrowane

w histogramie IBS , czy niskie napięcia jak 12.5 - 13V nie maja później wpływu na ładowanie akumulatora w późniejszym użytkowaniu auta zwłaszcza jak często diagnozujemy auto i trzymamy po 3godzny na zapłonie KL15.

 

Włączamy zasilacz przed włączaniem zapłonu ustawiamy niską wartość napięcia np 12.5v i stopniowo zwiększamy napięcie , tak zwany miękki start

tak samo jak to robią inteligentne systemy w alternatorze, podnosimy napięcie do wartości 13.8V- 14,2V przy standardowym akumulatorze

(E46,e60,E65, E9X kline, E8X-Kline E53,E83) bez systemów Start/stop i odzyskiwania energii z hamowania

(dla tych systemów BMW zaleca 14.8V na ładowarce czyli faktycznie już od e9X,e7X,E84,e8X DCAN , F,G seria AGM akumulator )

ale należy brać pod uwagę budowę i funkcjonowanie oryginalnych ładowarek bmw , tam nie ma funkcji diagnostycznych jest tylko ładowanie akumulatora

i prąd dostosowuje się do zapotrzebowania napięcie jest ogólnie niższe w trakcie ładowania dopiero przy spadku prądu poniżej 1/10 wielkości ustawionego akumulatora,

wtedy napięcie, będzie 14.8V ,a to już zawsze po zakończeniu programowania w końcowej fazie ładowania akumulatora , z wyłączonym zapłonem i uśpionymi sterownikami , dla AGM i wartością graniczną jest 14.4V ,

z kalibracją napięcia na przewodach , wystarczającą jest już 14V, nie polecam przekraczać 14.4V zwłaszcza w gorące dni i przy pełni naładowanym akumulatorze

bez kalibracji napięcia na przewodach (krótkie grube kable to wcale nie jest duży spadek ok 2x 2mbx 25mm2 i dobre zaciski to ok 0.6V na samych przewodach przy 60A- 100A dodatkowe 0.5 na terminalu w samochodzie )

przy dużym poborze mocy max ok 100A spada z 14V pewnie do 13V dlatego BMW zaleca ,wyższe napięcie aby nigdy nie spadło poniżej 13V przy programowaniu równoległym )

 

(przy Litowo-jonowym zaczynamy od 13.2V do max 14V nie zapominajmy BMW zaleca dla Deutronic zmianę oprogramowana w ładowarkach dla tych modeli BMW )

W domu mam różne zasilacze prostowniki o dużej mocy,

ale te dwa uważam za najprzyjemniejsze w pracy w zimie to nawet nie muszę raz wychodzić z samochodu aby coś ustawiać , :D

Myślę 60A- 80A- (14V) stała wartość prądu jest wystarczającą mocą do wszystkich prac związanych z diagnostyką, kodowaniem i programowaniem mimo że BMW zaleca od 40A do 100A zależy jaki model , bmw bierze pod uwagę skrajności , jak rozładowany akumulator AGM, gdzie prąd pobierany przez ten akumulator,

może być cały czas 30A -40A wtedy będzie przy programowaniu potrzebne te 100A

mam zalecenia BMW do którego modelu jaki zasilacz (o jakiej mocy ) jak znajdę to podam .

 

 

jak możecie to zamieszczajcie nawet filmy i opinie z testu swoich zasilaczy ,

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostrzeżenie dla tych co używają prostowników akumulatorowych z funkcją rozruchową dla akumulatora AGM

nie wolno przekraczać max napięcia 14.8V

bea5c145b140.jpg

tłumacz google

Uwagi do działu serwisu

Podczas obchodzenia się z akumulatorem AGM konieczne jest przestrzeganie szczególnych punktów dotyczących wymiany baterii i lokalizacji instalacji.

 

Ładowanie

 

Ostrzeżenie! Nie ładuj baterii AGM z ≥ 14,8 V. Nie używaj szybkich programów ładowania!

 

Podczas ładowania zużytych baterii (tak zwanych akumulatorów samodzielnych) nie należy przekraczać maksymalnego napięcia ładowania 14,8 V w temperaturze pokojowej. Ponadto, do ładowania za pośrednictwem zewnętrznego punktu startowego, nie wolno przekroczyć maksymalnego napięcia ładowania 14,8 V w temperaturze pokojowej. Akumulator może zostać uszkodzony nawet wtedy, gdy akumulator AGM jest naładowany krótkotrwałym napięciem ładowania wyższym niż 14,8 V. Napięcie ładowania większe niż 14,8 V jest zwykle stosowane w procedurach szybkiego ładowania.

 

Lokalizacja instalacji

Ostrzeżenie! Nie należy instalować akumulatora AGM w komorze silnika.

 

Akumulator AGM nie może być instalowany w przedziale silnikowym ze względu na wysokie różnice w temperaturze przestrzennej, w przeciwnym razie jego żywotność zostanie znacznie skrócona.

 

 

Ostrzeżenie! Nie otwieraj baterii AGM.

 

W żadnym wypadku akumulatory AGM nie mogą być otwarte, ponieważ wnikanie tlenu z atmosfery spowoduje, że bateria straci równowagę chemiczną, a to spowoduje, że będzie ona niska.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rekomendacja ISTA prostowników i ładowarek dla bmw

będzie tłumaczone z angielskiego na polski przez Google tłumacz

 

Battery charger DEUTRONIC ”DBL 1200” and ”DBL 1600”

 

DEUTRONIC DBL 1200 prąd max 90A kosztuje jako narzędzie BMW 5061 zł (oem nr 81 39 2 158 533 )

 

DEUTRONIC DBL 1600 prąd max 105A kosztuje jako narzędzie BMW 5445zł (oem nr 81 39 2 158 534 )

1bd0ef58e685.jpg


02 03 09 (534)
Nowe ładowarki "DBL 1200" i "DBL1600"
Cała sytuacja: niezbędne jest zapewnienie wsparcia w postaci potężnych ładowarek, aby nie dopuścić do przerwania w trakcie diagnozowania i programowania.

Nowe ładowarki firmy Deutronic są specjalnie przystosowane do stosowania w pojazdach BMW.

"DBL 1200" i "DBL 1600" wyposażone są w najnowocześniejsze zabezpieczenia i funkcje samoobrony.

Nowe ładowarki mogą być używane z napięciem wejściowym od 100 do 240 V. Oznacza to, że ładowarki mogą być używane do prac konserwacyjnych i programowania lampy błyskowej na wszystkich pojazdach marki BMW Group na całym świecie. Maksymalny prąd wyjściowy wynosi 90 A lub 105 A

Cechy charakterystyczne BMW są łatwe do wyboru dzięki wielojęzycznym i przyjaznym dla użytkownika menu. Oprogramowanie może być aktualizowane w dowolnym momencie za pośrednictwem interfejsu szeregowego.

Informacje techniczne i informacje na temat "DBL 1200" i "DBL 1600" znajdują się w Załączniku 1.
Procedura: Ładowarki są dostarczane tylko na zamówienie. Zamówienia można składać online pod adresem www.bmwgroup-wep.com lub Cartool.
Załącznik 1 do SI 02 03 09 (534)
Ładowarka akumulatorów "DBL 1200" i "DBL 1600"
  
 Numery zamówień:
 
"DBL 1200"
 81 39 2 158 533
 
"DBL 1600"
 81 39 2 158 534

Specyfikacja dostawy:

Ładowarka akumulatorów "DBL 1200" i "DBL 1600"

5 m przewód ładowania (1 szt.) I kabel zasilający 5 m

Kompleksowa instrukcja obsługi na płycie CD (niemiecki, angielski, francuski, włoski, hiszpański, rosyjski, japoński i chiński)

Ważny!
Tryb ładowania akumulatora powinien być wybrany, aby zapobiec napięciu i sieci zasilającej pojazdu podczas programowania jednostek sterujących przy zachowaniu optymalnego poziomu naładowania akumulatora. Wszystkie typy ładowarek są dostarczane z tym trybem jako standardowe ustawienie domyślne. Zewnętrzne zasilanie (FSV) jest odpowiednie tylko do wspomagania układu elektrycznego pojazdu, np. Do naprawy przy wyjętej baterii.

Dokładne charakterystyki ładowania są zapisywane w ładowarce akumulatorowej w trybie ładowania akumulatora. Zapewnia to utrzymanie napięcia i prądu w granicach określonych przez BMW odpowiadających wymaganiom (stan akumulatora i wymagania dotyczące zasilania elektrycznych ładunków w pojeździe). W trybie FSV ładowarka zawsze generuje stałe napięcie (14,2 V) niezależnie od obciążeń elektrycznych i stanu akumulatora.

Funkcje "DBL 1200" i "DBL 1600":

- nadaje się do ładowania akumulatorów samochodowych BMW (na mokro, akumulator AGM ...)
 - Może być używany jako ładowarka i jako dodatkowa jednostka napędowa
 - Zabezpieczenie przed zwarciem i polaryzacją
 - Chronić przed przegrzaniem i napięciem
 - Odłączalne kable sieciowe i ładujące
 - Automatyczne przełączenie na ładowanie akumulatora, gdy bateria jest w pełni naładowana
 - Języki menu w jednostce: niemiecki, angielski, francuski, włoski i hiszpański
 - Odpowiednie do pracy w buforze w obwodzie elektrycznym pojazdu
 - Chronić przed wodą rozpryskową przez całkowicie zamknięty system
 - CE testowane i certyfikowane dla USA
 - 18 miesięcy gwarancji producenta
 
Dane techniczne "DBL 1200" i "DBL 1600"
 "DBL 1200"
 "DBL 1600"
 
Wkład:
  Napięcie znamionowe
 100 - 240 V A / C
 100 - 240 V A / C
 
Zakres napięcia
 85 ... 265 V A / C
 85 ... 265 V A / C
 
Częstotliwość
 45-65 Hz
 45-65 Hz
 
Wydajność:
   
Max. Napięcie ładowania (ustawienie BMW)
 14,8 V
 14,8 V
 
Ustawienie zakresu napięcia ładowania
 13,2 ... 15,5 V
 13,2 ... 15,5 V
 
FSV (ustawienie BMW)
 14,2 V
 14,2 V
 
Maksymalny prąd wyjściowy
 90 A
 105 A
 
Charakterystyka ładowania
 IUoU
 IUoU
 
Mechanika:
  Wymiary (dł. X szer. X wys.) W mm
 295 x 146,5 x 340
 295 x 146,5 x 340
 
Waga w kg
 8.2
 8.2
 
Stopień ochrony
 IP52
 IP52
 

  Opcjonalne akcesoria dla ładowarek:
Wózek

Numer zamówienia: 81 39 0 429 281
Dostarczany bez ładowarki.
Uwaga:
Instrukcje montażu są dostarczane z dostarczonym sprzętem.
Wymiary w mm: L = 600 x W = 480 x H = 1000
Ciężar w kg: 12,0
 
  LED wskaźnik zdalny

Numer zamówienia: 81 39 0 429 279

Wskaźnik zdalnego sterowania sygnalizuje aktualny stan ładowarki. Można wybierać i monitorować różne parametry ładowarki (na przykład stałe zielone światło = ładowanie aktywne, migające żółte światło = uszkodzony kontakt i czerwony = nieprawidłowe działanie).

Wskaźnik zdalny jest dostarczany z uchwytem, ​​kablem łączącym i złączką (dostarczane bez wózka i ładowarki).

Po zamontowaniu wskaźnika zdalnego na wózek, urządzenie ma wysokość ok. 1,95 m.
 
  Wspornik ścienny:


Numer zamówienia: 81 39 0 429 282

Wspornik ścienny jest dostarczany z niezbędnymi materiałami mocującymi.

Wymiary w mm: L = 302 x W = 287 x H = 205

Waga w kg: 2.3

 

MultiCharger 750 prąd max 50A

nr oem bmw 81 39 0 393 555 cena 3456zł

dd6e7a9dd747.jpg

2 04 04 (118)
Ładowarka "MultiCharger 750"
Cała sytuacja: inteligentne zasilanie dla akumulatora i systemu elektrycznego pojazdu jest wymagane zwłaszcza do pracy z lampą błyskową na nowych pojazdach. Wraz z Voigtem i Haeffnerem opracowano potężną ładowarkę o maksymalnej mocy 50 A w celu zaspokojenia dużego zapotrzebowania na ładowarki w warsztatach. Zawiera wszystkie niezbędne funkcje bezpieczeństwa umieszczone na "inteligentnych ładowarkach akumulatorów". Ładowarka może być używana na całym świecie bez konieczności wprowadzania ustawień z powodu szerokiego zakresu napięć wejściowych od 95 do 264 V. "MultiCharger 750" przeznaczony jest do stosowania w systemach 12 V, 24 V oraz w systemach 36 V. Moc wyjściowa wynosi 750 W. Ponieważ w przypadku ładowarek akumulatorowych 36 V nie ma wymogu, ta funkcja została zablokowana przez hasło. Powinno to zapobiegać uszkodzeniom układu elektrycznego pojazdu 12 V. Prowadzenie przewodnika wielojęzycznego w ładowarce było jak najbardziej proste, ale nadal pozwala na ustawienie wszystkich niezbędnych parametrów (np. Ograniczenie napięcia i prądu, zewnętrzne zasilanie itd.). W razie potrzeby interfejs szeregowy umożliwia aktualizację oprogramowania. Tak więc przyszłe wymagania mogą być zintegrowane w dowolnym momencie.

"MultiCharger 750" dostarczany jest wraz z 5-metrowym kablem ładującym (1 para) i kablem sieciowym o długości 5 m.

Dalsze informacje i dane techniczne znajdują się w Załączniku nr 1.
 
Procedura: Narzędzia magazynu dostarczane są tylko na zamówienie.
Załącznik 1 do SI 2 04 04 (118)
Lista ładowarek akumulatorów "MultiCharger 750" (narzędzi magazynowych)
 Ładowarka "MultiCharger 750"

Numer zamówienia: 81 39 0 393 555

- To urządzenie nadaje się do użytku jako zewnętrzne źródło zasilania, jak również do ładowania akumulatorów.
 - Chroniony przed zwarciem i odwróceniem polaryzacji.
 - Chroniony przed nadmierną temperaturą i przepięciem
 - Wtyczki i kable ładujące.
 - Automatyczne przełączanie na tryb ładowania, gdy bateria jest w pełni naładowana
 - Szeroki zakres funkcji specjalnych dzięki menu wyboru oprogramowania.
 - Języki menu w jednostce: niemiecki, angielski, francuski, holenderski, włoski i hiszpański.
 - Instrukcje dotyczące uruchamiania (w menu angielskim) w językach: japońskim, chińskim i rosyjskim.
 - Rozpoznawanie wadliwych baterii.
 - Odpowiednie do stosowania jako bufor dla elektrycznego systemu pojazdu na pokładzie.
 - Całkowicie zamknięty system ochrony przed rozpryskami wody (konwekcja bez wentylacji).
 
Dostępne są certyfikaty "CE" i "Entela" oraz certyfikat "CSA-NRTL / C" dla rynku amerykańskiego.
 - Globalna sieć usług świadczona przez Voigt & Haeffner i jego autoryzowanych przedstawicieli.
 - Gwarancja producenta: 24 miesiące
  
Zawiadomienie dotyczące przepływu prądu wyjściowego podczas ładowania akumulatora:

Podczas ładowania "MultiCharger 750" zapewnia krótkotrwałą (maks. 1 minutę) podniesienie prądu wyjściowego o 25%.

Poniższa tabela przedstawia przegląd maksymalnych prądów wyjściowych dostępnych w "MultiCharger 750":

I nominalna w BL-12 V
 I max przy BL-12 V
 I nominalnie przy BL-24 V
 I max przy BL-24 V
 
          40,0 A
           50,0 A
            20,0 A
           25,0 A
 

Uwaga: I nominalny to prąd znamionowy i maksymalny prąd maksymalny.

Jeśli prąd znamionowy "MultiCharger 750" zostanie przekroczony podczas pracy, okres, w którym nadmiar prąd jest mierzony wewnętrznie, a następnie nie później niż 1 minutę, aktualna wartość graniczna powraca do poziomu nominalnego. Aby zapobiec "MultiCharger 750" Z powodu przegrzania, okres odzyskiwania jest równy pięciokrotności okresu, w przypadku którego został przekroczony prąd znamionowy.Na przykład, jeśli prąd znamionowy zostanie przekroczony przez okres 30 sekund, ogranicznik prądowy Multicharger 750 odpowie Ograniczając ładunek do prądu znamionowego przez 2,5 minuty. Po upływie tego okresu urządzenie może ponownie ładować przy prądach przekraczających znamionowy prąd znamionowy.

 

Zakres zastosowania i funkcje specjalne:

Ta ładowarka została zaprojektowana specjalnie do użytku w autoryzowanych punktach serwisowych i jest przystosowana do ładowania każdego typu baterii. Odpowiednia przydatność do stosowania na całym świecie dzięki rozszerzonemu zakresowi zasilania i złączom kablowym IEC ze standardowymi przewodami zasilającymi i sieciowymi Wtyczki. Automatyczne ładowanie, programowalne parametry ładowania, ochrona przed odwróconą polaryzacją połączona z funkcją Softstart i szybką dezaktywacją zapewniają optymalne bezpieczeństwo naszych pokładowych systemów elektrycznych.

Dane techniczne: Wejście
  
 
Napięcie nominalne
 115/230 V AC
 
Zakres napięcia
 95 ... 264 V AC
 
Prąd nominalny 100% współczynnik obciążenia
 10 A @ 90 V AC / 3,7 A przy 230 V AC
 
Maks. Prąd rozruchowy
 Ograniczony do <16 A
 
Częstotliwość
 45 ... 63 Hz
 
Tłumienie zakłóceń
 EN61000, EN55014, EN55022 klasa B
 
Generał
   
Częstotliwość przełączania
 100 kHz
 
Współczynnik mocy
 około. 1
 
Ocena skuteczności
 83% @ 90 V / 88% @ 230 V
 
Temperatura otoczenia
 -20 ... + 40 ° C; + 40 ° C ... + 65 ° C ze sterownikiem
 
Chłodzenie
 Wolna konwekcja
 
Bezpieczeństwo
  
Stopień ochrony
 ja
 Napięcie izolacji
 3000 V AC Wejście / Wyjście
 
Standardy
 EN60950, EN60335
 
Interfejsy
   
Kontrola
 Menu kontrolera, RS232
 
Wskaźniki / Obsługa
 2-wierszowy wyświetlacz LCD / diody LED / przyciski membranowe
 

Wydajność
   
Napięcie nominalne
 14,4 V DC / 28,8 V DC (i 43,2 V DC zablokowany)
 
Zakres regulacji
 13 ... 15 V DC / 27 ... 30 V DC (39 ... 45 V DC zablokowane)
 
Dokładność sterowania
 + -2%
 
Maksymalny prąd przez 1 minutę
 50 A / 25 A (18 A zablokowany) przez 1 minutę, czas ograniczony
 
Znamionowy pobór prądu ciągłego
 40 A / 20 A (15 A zablokowany), stabilny przy braku obciążenia
 
Aktualne ograniczenie
 > 50 A /> 25 A (> 18 A zablokowany), zwarciowe
 
Krzywa charakterystyczna
 IU zgodnie z DIN41773 do ładowania akumulatora, zabezpieczone przed prądem wstecznym
 
Funkcje ochronne
 Chroniony przed przepięciami, zwarciem, odwróceniem polaryzacji i przegrzaniem
 Mechanizm
   
Wymiary / masa
 L 315 x W 260 x wys. 110 (mm) Podkładki podtrzymujące / 5,2 kg
 
Stopień ochrony
 IP52
 
Wprowadzanie styków
 Sprzęgło niskonapięciowe IEC z mechanicznym zaciskiem zatrzymującym kord
 
Styki wyjściowe
 Kable wyjściowe o przekroju 16 mm2 wraz z zaciskami zaciskowymi i zaciskami zaciskowymi
 
Specyfikacja dostawy:
Zawartość opakowania zawarta w zamówieniu nr 81 39 0 393 555 obejmuje:
Ładowarka "MultiCharger 750"

5-metrowe kable ładujące (zestaw)

 

Multicharger 900 prąd max 60A nr oem 81 39 0 441 908

cena 3600zł

40cb67a9ea6a.jpg

 

02 02 09 (533)
Nowe ładowarki "MultiCharger 900"
Cała sytuacja: Niezbędne jest zapewnienie wsparcia w postaci potężnych ładowarek, aby zapewnić, że podczas programowania nie mogą wystąpić zakłócenia.

"MultiCharger 900" (prąd wyjściowy 60 A) został opracowany we współpracy z Eltek Valerie GmbH (dawniej Voigt & Haeffner GmbH). Ta ładowarka jest przeznaczona do nowych pojazdów o wysokich wymaganiach energetycznych.

Nowa ładowarka wymaga napięcia wejściowego 220 V.

Charakterystyczne krzywe określone przez BMW są szybko wybierane za pomocą wielojęzycznego i przyjaznego dla użytkownika menu. Oprogramowanie może być aktualizowane w dowolnym momencie za pośrednictwem interfejsu szeregowego.

Informacje techniczne i informacje na temat "MultiCharger 900" znajdują się w Załączniku 1.
Procedura: Ładowarki są dostarczane tylko na zamówienie. Zamówienia można składać online pod adresem www.bmwgroup-wep.com lub Cartool.
Załącznik 1 do SI 02 02 09 (533)
Ładowarka "MultiCharger 900"
 Numer zamówienia: 81 39 0 441 908 lub 81 39 0 441 923

Specyfikacja dostawy dla obu ładowarek:

Ładowarka "MultiCharger 900"

5-metrowy kabel sieciowy

Kompleksowa instrukcja obsługi na płycie CD (niemiecki, angielski, francuski, niderlandzki, włoski, hiszpański, rosyjski, japoński i chiński)

Jedyną różnicą w specyfikacji dostawy jest typ przewodów ładowania.

81 39 0 441 908 -> 5 m przewody ładowania = przewody standardowe (indywidualny przewód dodatni i ujemny z zaciskami kątowymi)

81 39 0 441 923 -> 5 m przewody ładowania = przewody bliźniacze (przewód dodatni i ujemny połączony w izolacji, w tym klipsy kątowe)

 

Ważny!
Tryb ładowania akumulatora powinien być wybrany, aby zapobiec napięciu i sieci zasilającej pojazdu podczas programowania jednostek sterujących przy zachowaniu optymalnego poziomu naładowania akumulatora. Wszystkie typy ładowarek są dostarczane z tym trybem jako standardowe ustawienie domyślne. Zewnętrzne zasilanie (FSV) jest odpowiednie tylko do wspomagania układu elektrycznego pojazdu, np. Do naprawy przy wyjętej baterii.

Dokładne charakterystyki ładowania są zapisywane w ładowarce akumulatorowej w trybie ładowania akumulatora. Zapewnia to utrzymanie napięcia i prądu w granicach określonych przez BMW odpowiadających wymaganiom (stan akumulatora i wymagania dotyczące zasilania elektrycznych ładunków w pojeździe). W trybie FSV ładowarka zawsze generuje stałe napięcie (14,0 V) niezależnie od obciążeń elektrycznych i stanu akumulatora.

Funkcje "MultiCharger 900":

- nadaje się do ładowania akumulatorów samochodowych BMW (na mokro, akumulator AGM ...)
 - Może być używany jako ładowarka i jako dodatkowa jednostka napędowa
 - Zabezpieczenie przed zwarciem i polaryzacją
 - Chronić przed przegrzaniem i napięciem
 - Odłączalne kable sieciowe i ładujące
 - Automatyczne przełączenie na ładowanie akumulatora, gdy bateria jest w pełni naładowana
 - Języki menu w jednostce: niemiecki, angielski, francuski, holenderski, włoski i hiszpański
 - Odpowiednie do pracy w buforze w obwodzie elektrycznym pojazdu
 - Chronić przed wodą rozpryskową przez całkowicie zamknięty system
 - certyfikat CE
 - 18 miesięcy gwarancji producenta
 
Dane techniczne - "MultiCharger 900"
 "MultiCharger 900"
 
Wkład:
  Napięcie znamionowe
 220 V AC
 
Zakres napięcia
 184 ... 264 VAC
 
Częstotliwość
 47-63 Hz
 
Wydajność:
  Max. Napięcie ładowania (ustawienie BMW)
 14,8 V
 
Ustawienie zakresu napięcia ładowania
 13,0 ... 15,0 V
 
FSV (ustawienie BMW)
 14,0 V
 
Maksymalny prąd wyjściowy
 60 A
 
Charakterystyka ładowania
 IUoU
 
Mechanika:
  
 
Wymiary (dł. X szer. X wys.) W mm
 260 x 110 x 370
 
Waga w kg
 5.2
 
Stopień ochrony
 IP52
 
Akcesoria opcjonalne: wspornik ścienny
 Wspornik ścienny (dostarczony bez ładowarki)

Numer zamówienia: 81 39 0 393 556

"MultiCharger 900" jest zablokowany w uchwycie ściennym. Do schludnego przechowywania przewodów ładowania.

Dane techniczne i ciężar:

Rozmiar wraz z opakowaniem: L 50 x W 40 x H 30 (w cm)

Waga wraz z opakowaniem: 2,0 kg

Wózek
 Dostarczane bez ilustrowanych akcesoriów.

Numer zamówienia: 81 39 0 393 557

Wózek posiada 3 poziomy magazynowania. Górny poziom pamięci może być używany do laptopa lub dokumentów. Średni poziom przechowywania jest specjalnie zaprojektowany do "MultiCharger 750" i "MultiCharger 900" i zapewnia odpowiedni chłodzenie kanału powietrznego w środku ładowarki (wolna konwekcja). Niższy poziom przechowywania nadaje się do przechowywania wszystkich powszechnie używanych baterii.

Dane techniczne i ciężar:

Wymiary łącznie z opakowaniem: L 50 x W 50 x H 100 (w cm)

Waga wraz z opakowaniem: 15,0 kg

Kable do ładowania Kątowniki i przewód taśmowy (opcjonalny):
 Numer zamówienia: 81 39 0 420 465

Ten wyjątkowo płaski przewód ładowania został specjalnie zaprojektowany do użycia z "MultiCharger 750/900" na pojazdach demonstracyjnych na wystawach lub salonach wystawowych. Ładowarka może być umieszczona pod pojazdem, a prowadzące wstążki do wnętrza pojazdu. Oznacza to, że gwarantuje się optymalny poziom naładowania akumulatora (tj. Wystarczający prąd dostarczany do demonstrowania odbiorców elektrycznych w pojeździe).

Przewód taśmy jest podłączony do okrągłego przewodu ładowania specjalnym łącznikiem. To złącze służy również jako punkt rozdzielania awaryjnego w przypadku niezamierzonego przemieszczenia pojazdu bez uprzedniego usunięcia kątowych zacisków z punktów ładowania.

Przewód ładujący z kątowym zaciskiem i taśmą wstęgową nie jest już dostarczany w specyfikacji dostawy "MultiCharger 900" i należy zamówić oddzielnie.

Dane techniczne:

Długość przewodu ładowania: 4,0 m + przewód z taśmą (1,5 m, w tym specjalne złącze)

Przekrój kabla ładowania: 16 mm 2

Kątowniki z kątem 45 °

 

DEUTRONIC DBL 800 prąd max 45A i przez 1 minute 54A

numer oem bmw 81 39 0 428 957 cena jako narzędzie bmw 3678zł

20435a3ed406.jpg

2 14 06 (332)
Nowa ładowarka "DBL 800"
Cała sytuacja: Nowa ładowarka "DBL 800" zastępuje poprzednie "DBL 430" produkowane przez firmę Deutronic.
Dzięki zakresowi napięcia wejściowego 100 do 240 V, "DBL 800" może być używany w dowolnym miejscu na świecie do prac konserwacyjnych i programowania lampy błyskowej na wszystkich samochodach osobowych BMW Group. Dostarczane są różne certyfikaty specyficzne dla danego kraju.
Łatwe w obsłudze, wielojęzyczne menu umożliwia ustawienie wszystkich niezbędnych parametrów dla ładowarki akumulatora "DBL 800" (np. Ograniczenie napięcia i prądu, zewnętrzne zasilanie itp.).
Interfejs szeregowy umożliwia aktualizację oprogramowania w razie potrzeby. W związku z tym można w każdej chwili zintegrować przyszłe wymagania.

"DBL 800" jest dostarczany z 5-metrowym kablem ładowania akumulatora (1 zestaw) i 5-metrowym kablem sieciowym.

Dane techniczne "DBL 800" oraz informacje na temat szerokiej gamy akcesoriów znajdują się w Załączniku nr 1.
Procedura:
Ładowarka akumulatorów "DBL 800" będzie dostarczana tylko na zamówienie. Zamówienia można składać online pod adresem www.bmwgroup-wep.com lub Cartool.
Załącznik 1 do SI 2 14 06 (332)
Ładowarka akumulatorów "DBL 800"
 Numer zamówienia: 81 39 0 428 957

Specyfikacja dostawy:
Ładowarka akumulatorów "DBL 800"
5-metrowy kabel ładowania (1 zestaw)
5-metrowy kabel sieciowy
Kompleksowa instrukcja obsługi na płycie CD (niemiecki, angielski, francuski, włoski, hiszpański, rosyjski, japoński i chiński)
Wszystkie typy akumulatorów samochodowych BMW można ładować za pomocą "DBL 800" (akumulator na mokro, akumulator AGM itp.).
Charakterystyka "DBL 800":
- Może być używany jako ładowarka i jako dodatkowa jednostka napędowa
 - Zabezpieczenie przed zwarciem i polaryzacją
 - Chronić przed przegrzaniem i napięciem
 - Odłączalne kable sieciowe i ładujące
 - Automatyczne przełączenie na ładowanie akumulatora, gdy bateria jest w pełni naładowana
 - Języki menu w jednostce: niemiecki, angielski, francuski, włoski i hiszpański
 - Odpowiednie do pracy w buforze w obwodzie elektrycznym pojazdu
 - Chronić przed wodą rozpryskową przez całkowicie zamknięty system
 - certyfikaty "CE", "UL", "GS", "PSE"
 - 18 miesięcy gwarancji producenta
 
Dane techniczne: Wejście
  Napięcie znamionowe
 100 -240 V A / C
 
Zakres napięcia
 85 ... 265 V A / C
 
Częstotliwość
 45-65 Hz
 
Wydajność
   
Napięcie ładowania (ustawienie domyślne)
 14,8 V
 
Zakres ustawień
 13,2 ... 15,5 V
 
FSV (ustawienie domyślne)
 14,0 V
 
Prąd wyjściowy
 45 A
 
Maksymalny prąd (regulowany temperaturowo)
 54 A dla maks. 1 minuta
 
Ładowanie mapy
 IUoU
 
Funkcje ochronne
 Ochrona przed przepięciami, zwarciem, odwróceniem polaryzacji i przegrzaniem
 
Mechanika:
   
Wymiary (dł. X szer. X wys.) W mm
 295 x 111 x 240
 
Waga w kg
 4.1
 
Stopień ochrony
 IP5K4
 
  Akcesoria opcjonalne: Wózek
Numer zamówienia: 81 39 0 429 281

Dostarczany bez ładowarki.

Uwaga:
Instrukcje montażu są dostarczane z dostarczonym sprzętem.

Wymiary w mm: L = 600 x W = 480 x H = 1000

Ciężar w kg: 12,0
 
  LED wskaźnik zdalny
Numer zamówienia: 81 39 0 429 279

Wskaźnik zdalnego sterowania sygnalizuje aktualny stan ładowarki. Można wybierać i monitorować różne parametry dotyczące ładowarki (na przykład stałe zielone światło = ładowanie aktywne, migające żółte światło = uszkodzony kontakt i czerwony = nieprawidłowe działanie).

Wskaźnik zdalny jest dostarczany z uchwytem, ​​kablem łączącym i złączką (dostarczane bez wózka i ładowarki).

Po zamontowaniu wskaźnika zdalnego na wózek, urządzenie ma wysokość ok. 1,95 m.
 
  Wspornik ścienny:
Numer zamówienia: 81 39 0 429 282

Wspornik ścienny jest dostarczany z niezbędnymi materiałami mocującymi.

Wymiary w mm: L = 302 x W = 287 x H = 205

Waga w kg: 2.3

 

HS-1000 prąd max 70A

nr oem bmw 81 39 0 422 757 cena 4683zł

dbd46f3b6b81.jpg

2 12 06 (316)
Nowa ładowarka "HS-1000"
Cała sytuacja: inteligentne zasilanie akumulatora i system elektryczny pojazdu ma kluczowe znaczenie dla prac konserwacyjnych, aw szczególności dla programowania lampy błyskowej.
Wraz z firmą ELEKTRON opracowano potężną ładowarkę akumulatorów wraz ze specjalnym oprogramowaniem firmy BMW. Zawiera wszystkie parametry i funkcje zabezpieczające potrzebne do "inteligentnej" ładowarki.
Wysoki stopień ochrony (IP 54) i napięcie wejściowe od 90 do 260 V oznaczają, że ładowarka może być używana we wszystkich pomieszczeniach (diagnoza, ciało, itp.) Na całym świecie.
Ładowarka "HS-1000" nadaje się do ładowania zarówno baterii 12 V jak i 24 V. Maksymalny prąd ładowania wynosi 70 A przy napięciu ładowania 12 V.
Wielojęzyczne wskazówki na temat ładowarki akumulatorów były jak najbardziej proste, ale nadal pozwalają na dostosowanie wszystkich niezbędnych parametrów (np. Ograniczenia napięcia i prądu, zasilania napięciem zewnętrznym itd.).
Interfejs szeregowy umożliwia aktualizację oprogramowania w razie potrzeby. W związku z tym można w każdej chwili zintegrować przyszłe wymagania.

"HS-1000" dostarczany jest z 5-metrowym przewodem ładowania akumulatora (1 zestaw) i 5-metrowym kablem sieciowym.

Więcej informacji i danych technicznych zawiera załącznik 1.
Procedura:
Ładowarka "HS-1000" jest dostarczana tylko na zamówienie. Zamówienia można składać online pod adresem www.bmwgroup-wep.com lub Cartool.
Załącznik 1 do SI 2 12 06 (316)
Opis ładowarki "HS-1000"
"HS-1000"
 Numer zamówienia: 81 39 0 422 757

Numer zamówienia (tylko USA): 81 39 0 426 467
Uwaga:
Odrębna jednostka z certyfikatem "CSA" i kablem sieciowym przeznaczonym dla danego kraju są dostępne w Stanach Zjednoczonych.
Specyfikacja dostawy:
Ładowarka "HS-1000" w kolorze szarym (RAL 7016)
5-metrowy kabel ładowania (1 zestaw)
5-metrowy kabel sieciowy
Kompleksowe instrukcje obsługi (niemiecki, angielski, francuski, niderlandzki, włoski, hiszpański, rosyjski, japoński i chiński)
Wszystkie typy akumulatorów samochodowych można ładować przy użyciu "HS-1000" (akumulator na mokro, akumulator AGM).
Charakterystyka "HS-1000":

- Może być używany jako ładowarka i jako dodatkowa jednostka napędowa
 - Zabezpieczenie przed zwarciem i polaryzacją
 - Chronić przed przegrzaniem i napięciem
 - Odłączalne kable sieciowe i ładujące
 - Automatyczne przełączenie na ładowanie akumulatora, gdy bateria jest w pełni naładowana
- Języki menu w jednostce: niemiecki, angielski, francuski, holenderski, włoski i hiszpański
 - Krótka instrukcja obsługi (przypisana do menu angielskiego) w języku: japońskim, chińskim i rosyjskim
 - Identyfikacja wadliwych baterii
 - Odpowiednie do pracy w buforze w obwodzie elektrycznym pojazdu
 - Chronić przed wodą rozpryskową przez całkowicie zamknięty system
 - certyfikacja "CE" (EN60335, IEC 801, EN 55011)
 - oddzielna jednostka z certyfikatem "CSA" w USA
 - Gwarancja producenta: 18 miesięcy
 
Dane techniczne: Wejście
  
Napięcie znamionowe
 115/230 V AC
 
Obszar napięciowy
 90 - 260 V AC
 
Częstotliwość
 50/60 Hz
 
Wydajność
  
Napięcie znamionowe
 14,8 V DC i 28,8 V DC (12 V i 24 V)
 
Zakres ustawień
 13,2 ... 15,0 V i 26,4 ... 30 V
 
Maksymalny prąd
 70 A i 35 A (sterowane temperaturą)
 
Krzywa charakterystyczna
 IUoU
 
Funkcje ochronne
 Ochrona przed przepięciami, zwarciem, odwróceniem polaryzacji i przegrzaniem
 
Mechanika:
   
Wymiary (szerokość x wysokość x głębokość)
 325 x 120 x 406 mm
 Waga
 6,5 kg
 
Stopień ochrony
 IP 54
 
Akcesoria opcjonalne: Wózek
 Wózek (dostarczony bez ładowarki)
Numer zamówienia: 81 39 0 422 758
Wózek posiada 3 półki.
Półka środkowa jest specjalnie zaprojektowana do "HS-1000", tak aby chłodzenie płetw ładowarki akumulatora pozostało czyste i wystarczająco chłodzone.

Uwaga:
Półką środkową na wózku jest również uchwyt ścienny ładowarki akumulatora "HS-1000". W razie potrzeby odkręcić półkę z wózka i zabezpieczyć ją na ścianie za pomocą odpowiednich materiałów mocujących.

Dane techniczne wózka:

Wymiary (szerokość x wysokość x głębokość)
 520 x 1070 x 550 mm
 
Waga
 17,6 kg
 
Koła
 4 (z czego 2 z hamulcami)
 
Kolor
 RAL 7016
 
  Wspornik ścienny:
Numer zamówienia: 81 39 0 422 759
Uchwyt ścienny jest dostarczany z odpowiednimi materiałami mocującymi.
"HS-1000" jest zamocowany na wsporniku ściennym przez geometrię podstawy obudowy.
Z przodu znajduje się uchwyt na kabel ładujący
 

Dane techniczne uchwytu ściennego:

Wymiary (szerokość x wysokość x głębokość)
 370 x 110 x 445 mm
 
Waga
 3,6 kg
 
Kolor
 RAL 7016
 
Kabel ładowania (zapasowy):
Kable ładujące (o długości 5 m) są zawarte w specyfikacji dostawy "HS-1000" i można je zamówić oddzielnie jako części zapasowe.
Numer zamówienia: 81 39 0 422 760

 

DBL 1000-14 prąd max 70A chwilowo 90A

nr oem bmw 81 39 0 148 393 cena 7900zł

6b7873dd6d11.jpg

2 06 02 (854)
Ładowarka akumulatorów Deutronic DBL 1000-14
Cała sytuacja: W "Wyposażenie warsztatowe - dokumentacja planowania" dodano mocniejszą ładowarkę 70 A w celu pokrycia ekstremalnych warunków w warsztacie. Istniejąca ładowarka jest idealnie przystosowana do normalnej pracy ładowania. Obie ładowarki będą oferowane w przyszłości.
Procedura: Narzędzia magazynu dostarczane są tylko na zamówienie.

Patrz Załącznik 1.
Załącznik 1 do SI 2 06 02 (854)
Lista narzędzi specjalnych (narzędzia magazynowe)
 Deutronic DBL 1000-14

Numer zamówienia: 81 39 0 148 393

 

- To urządzenie nadaje się do użytku jako zewnętrzne źródło zasilania, jak również do ładowania akumulatorów.
 - Chroniony przed zwarciem i stanem bez obciążenia.
 - Chroniony przed nadmierną temperaturą i przepięciem
 - Wtyczki i kable ładujące.
 - Automatyczne przełączanie na tryb ładowania, gdy bateria jest w pełni naładowana
 - Szeroki zakres funkcji specjalnych dzięki menu wyboru oprogramowania.
 - wykrywa wady i siarczanowe baterie.
 - Odpowiednie do stosowania jako bufor dla elektrycznego systemu pojazdu na pokładzie.
 - Wschodni dostęp do bezpiecznika sieciowego z zewnątrz.
 - Gwarancja producenta: 18 miesięcy

 
 

W celu naprawy komputera ładującego należy wysłać go bezpośrednio do firmy Deutronic. Adres jest drukowany z tyłu urządzenia. Aby uniknąć długich opóźnień, na przykład w celach celnych należy zawiadomić Deutronic telefonicznie lub faksem z wyprzedzeniem.

Czas naprawy, włączając. Całkowita kontrola wychodząca to zazwyczaj 10 dni roboczych (przychodzące towary / towary wychodzące).

Jeśli koszty naprawy przekroczą 30% ceny urządzenia, przed naprawą zostanie przygotowany kosztorys.

 
Dane techniczne:
   
Połączenie zasilania
  
 230 V / 47 - 63 Hz
 
Moc znamionowa
  
 10 A
 
Zasilanie sieciowe (5 x 20)
  
 10 AT
 
Stopień ochrony
  
 ja
 
Typ ochrony (DIN 40050, część 9)
  
 IP52 (opcja IP5k4)
 
Prąd ładowania
  
 70 A
 
Prąd ładowania, przejściowy
  
 90 A
 
Pozostałość tętna
  
 50 m Vss
 
Napięcie ładowania / napięcie napięcia końcowego
  
 14,2 V (± 2%)
 
Ocena skuteczności
  
 Około 87%
 
Ochrona przed odwróconą polaryzacją
 Elektroniczny
   
Temperatura otoczenia
 Ciągła praca
 - 20 do + 40 ° C
  
 Przejściowy (ograniczony prąd ładowania)
 + 60 ° C
 
Wymiary
 Jednostka (szer. X głęb. X gł.)
 300 x 292 x 130 mm
  
 Kabel ładowania
 16 mm2, 5 m
 
 
 Przewód sieciowy
 3 m
 
Waga   7,4 kg
 
Kolor
  RAL 7035 jasnoszary
 
Uwaga:
Urządzenie jest dostępne tylko w wersji 230V.

 

2 06 06 (310)

Zmiana napięcia ładowania do 14,8 V

Cała sytuacja: Aby poprawić jakość ładowania akumulatora, napięcie ładowania wszystkich ładowarek zatwierdzonych przez firmę BMW zwiększa się z 14,2 V lub 14,4 V do 14,8 V.

 

Wszystkie ładowarki dostarczone od 07/2006 są fabrycznie ustawione na 14,8 V (tylko jeśli oddzielna wkładka jest dostarczona z informacją, że napięcie ładowania zostało ustawione na 14,8 V).

 

Poniższe ładowarki samochodowe zatwierdzone przez firmę BMW muszą zostać zresetowane do 14,8 V:

 

"MultiCharger 750" firmy Voigt & Haeffner (SI 02 06 06 315)

 

"DBL 430" (SI 02 03 98 350) i

 

"DBL 1000" (SI 02 06 02 854) produkowane przez firmę Deutronic

Procedura:

"MultiCharger 750" można zresetować do 14,8 V ręcznie lub za pomocą aktualizacji oprogramowania. Niezbędne oprogramowanie firmy Voigt & Haeffner zostanie dostarczone w wersji TIS-CD w wersji 10/2006. Patrz Załącznik 1.

 

"DBL 430" i "DBL 1000" są resetowane ręcznie do 14,8 V, patrz załącznik 2.

 

ISTA P

ISTA / P - dokumentacja użytkownika Page 30

Programowanie / kodowanie pojazdów w serwisie 251

Copyright © BMW AG / ISTA / P - dokumentacja użytkownika

Wersja P2.55.x / luty 2015

 Jeśli nie można wyłączyć reflektorów (np. Światła dzienne), upewnij się, że reflektory nie są pokryte (przez osłony ochronne)

 Wyłączyć system wycieraczek / spryskiwacza. Wycieraczki mogą być uruchamiane podczas programowania pojazdu / kodowania i inicjalizacji kodowania. Upewnij się, że wycieraczka może się swobodnie poruszać

 Zanotuj wszystkie zapisane częstotliwości radiowe i telewizyjne oraz miejsca docelowe

 Podłącz ładowarkę akumulatorów, która jest obecnie zatwierdzona przez Grupę BMW w komorze silnika. W celu uniknięcia uszkodzenia podzespołów elektronicznych w samochodzie należy używać tylko ładowarek zalecanych przez firmę BMW. Wszystkie aktualne ładowarki można znaleźć w portalu pomocy technicznej Aftersales pod adresem: Konsultacje budowlane i wyposażenie> Wyposażenie warsztatowe.

 seria F i seria E z "Efficient Dynamics" (wyposażenie opcjonalne 1CC): przy użyciu ładowarek "DBL1200" i "DBL1600" lub "MultiCharger 1500", tryb ładowania akumulatora jest używany do programowania. Ten tryb ładowania akumulatora jest fabrycznie ustawiony na dostawie urządzeń i nie wolno zmieniać. Nie wolno przekroczyć ustawionego maksymalnego napięcia 14,8 woltów w trybie ładowania akumulatora.

 Seria E bez "Efficient Dynamic": Wszystkie ładowarki zalecane przez BMW, takie jak "DBL 430", "DBL800", "MultiCharger 750" lub "MultiCharger 900". Do tych ładowarek nadal jest używany "tryb FSV z podłączoną baterią". Nie wolno przekroczyć maksymalnego napięcia 14,2 V. Możliwe, że konieczne jest ustawienie parametrów ładowania.

 Nie wolno podłączać ani odłączać ładowarki akumulatora podczas programowania / kodowania pojazdów. Jeśli napięcie pojazdu jest za niskie, może to spowodować przerwanie programowania / kodowania pojazdu. Upewnij się, że napięcie pojazdu nie spadnie poniżej 13,0 woltów, podczas gdy programowanie / kodowanie pojazdów jest w toku.

 Sprawdź routing przewodów. Kable przesyłane przez otwarte okna mogą zostać uszkodzone, gdy okna są automatycznie inicjowane. Nie kieruj kabli przez otwarte okna

 Włączyć zapłon (zacisk 15), zanim interfejs pojazdu ICOM zostanie podłączony do pojazdu

 W pojazdach wyposażonych w Comfort Access należy włożyć blokadę zapłonu do nadajnika ID. Jeśli nadajnik ID nie jest włożony do zamka, może to spowodować przerwanie kodowania

 Jeśli w danym modelu nie ma zapłonu, nadajnik ID musi znajdować się w samochodzie

 Po każdej czynności w bagażniku (np. Włożenie / usunięciu nawigacyjnego dysku DVD) zamknij tylną klapę pojazdu (zabezpiecza przed przegrzaniem przedziału bagażowego)

 Nie wolno robić niczego w pojeździe lub w pojeździe podczas programowania / kodowania pojazdu, chyba że system ISTA / P wydał instrukcję.

UWAGA:

Podczas przetwarzania pojazdów z uruchomieniem ISTA / P, tzn. Po rozpoczęciu realizacji planu działania, w ISTA / P wyświetlany jest wymagany czas dla programowania / kodowania pojazdu. Określenie czasu trwania sesji programowania powiązane jest z wewnętrznymi przepływami pracy systemu, których nie można obliczyć, aż rozpocznie się programowanie / kodowanie pojazdów. Z tego powodu prawdopodobne wyświetlenie pozostałego czasu może zająć do dziesięciu minut. Ponadto czas trwania stanowi wartość orientacyjną, a nie dokładny czas, ponieważ może to mieć wpływ na różne czynniki w trakcie przetwarzania pojazdu. Obejmują one na przykład wymagane wewnętrzne wewnętrzne pętle powtarzania, które nie mogą być uwzględnione w początkowym ustaleniu czasu trwania. Działanie różnych elementów systemu i ciągłe zmiany w połączeniu sieciowym mają również wpływ na pozostały czas. Oznacza to, że początkowo szacowany czas to wartość dynamiczna, która może się zmienić podczas przetwarzania pojazdu.

 

Efficient Dynamics obejmuje systemy

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION

cb67534ed1d4.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ pracujesz w zakresie prądowym 10A do 25A dlatego nie widzisz i woltomierz zasilacza mierzy napięcie na zasilaczu ,

a tam zawsze jest jednakowe w każdym zakresie prądowym ,

to przesył przez długie kable przy dużym prądzie powoduje spadek napięcia, na zasilaczu widzisz to samo ,

przejście z krokodylków do terminalu też im wyższy prąd to też spadek napięcia ,

nie ma możliwości aby nie było spadku napięcia w zakresie dużych prądów ok 40A -100A

i sama budowa terminala pod maską tez powoduje spadek ,

zresztą zobacz na filmach drogie ładowarki tam też jest spadek i raczej nikt nie zrobi ładowarki podobnej do alternatora

aby wyrównywać napięcie (czyli podnosząc napięcie aby na terminalu KL15 i KL30 był zawsze taki sam ) to zbyt niebezpieczne brak stałego łącza

stwarza niebezpieczeństwo że napięcie mogłoby za bardzo się podnieść i zniszczyć sterowniki dlatego najlepszym rozwiązaniem jest stabilizacja

napięcia na ładowarce a straty spowodowane przesyłem są wliczone (dlatego ista P ma zakres napięciowy od 13V do 15V)

chyba że dlatego

ale nie chcę przez to powiedzieć że MST-80 to zła ładowarka , chociaż powinna mieć regulacje napięciową

przynajmniej w zakresie 14V i 14.8V

nowsza MST-90 ma już zwiększone napięcie do 14.5V (co dla zwykłych akumulatorów może być już za dużym napięciem )

A tak ogólnie to lubię pisać, tekst z pierwszego postu napisałem w 2 godziny już długo chodził mi po głowie :D

Oryginały mają kalibracje napięcia na przewodach , pozwala to zastosować dość długie i cienkie przewody , oszczędza koszty i zmniejsza wagę zasilacza ,

ale kalibracja obejmuje tylko przewody zasilacza na końcach, na zaciskach, napięcie jest zawsze zadane ale już na terminalu i punktach pomiaru napięcia samochodu będzie się dużo różnic w zależności od przesyłu prądu i grubości przewodów w samochodzie .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja poskładałem z zasilacza serwerowego małą skrzyneczkę, prąd maksymalny 48A, bez problemu daje rade przy kodowaniu i aktualizacji.

Przy programowaniu sekwencyjnym ISTAP i pojedynczych modułów winkfpt, ESYS to zawsze wystarczy 50A

ale przy programowaniu równoległym istaP modeli bogato wyposażonych e70 ,e71 , F01 , F10 itp to może zabraknąć,oczywiście zależny jakie i ile sterowników programuje, lepiej mieć w zapasie i wtedy zasilacz 80A-100A używać.

W twoim przypadku możesz sobie dwa zasilacze serwerowe równolegle podłączyć i działa bardzo dobrze (na rezystorach nie na potencjometrze stabilizowane napięcie aby równo pracowały muszą mieć to samo napięcie )

Opublikowano

Tez ostatnio zbudowałem z zasilacza serwerowego o mocy 1 kW z woltomierzem, amperomierzem, dodatkowym chłodzeniem i regulacją napięcia:

od 12,2V- 82A

do 14,4V- 55A

Trochę się pośpieszyłem bo mogłem kupić zasilacz o mocy 1,3 kW, 12,2V- 106,5A.

Opublikowano

hej,

 

Czy model Delta DPS 1300 BB B łatwo jest przerobić aby dodać woltomierz, amperomierz i potencjometr do zmiany napięcia oraz zwiększyć zabezpieczenie OVP?

ktoś na tym modelu to przerabiał? no i czy te 106,5A wystarczy dla najbardziej wymagających modeli?:)

Opublikowano
hej,

 

Czy model Delta DPS 1300 BB B łatwo jest przerobić aby dodać woltomierz, amperomierz i potencjometr do zmiany napięcia oraz zwiększyć zabezpieczenie OVP?

ktoś na tym modelu to przerabiał? no i czy te 106,5A wystarczy dla najbardziej wymagających modeli?:)

Nie zagłębiałem sie w temat ale duzo informacji znajdziesz na tej stronie

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1292514-How-to-convert-Server-Power-Supplies

Co do obciążalności prądowej to te 106,5 A jest przy 12,2 V. Przy wyższych napięciach wydajność prądowa maleje.

Podejrzewam,że przy 14,4 Będzie ok 70 A.

A to mój w akcji

https://zapodaj.net/e0e25035afe80.jpg.html

https://zapodaj.net/a699995e1f4ce.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Delta DPS 1300 BB

będzie dokładnie 1300W

12,2V = 106.5A

14 V= 92.8A

14.2V = 91.5

14.8V = 87,8A

Wystarczy na wszystko ale nie widziałem modyfikacji OVP tego modelu

a tu jak moje wyglądają , tylko ten większy już sprzedałem,

https://www.youtube.com/watch?v=1fOzRlMkC8Q&feature=youtu.be

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2000W

12.2V= 163A

14V= 142A

14.8V= 135A

Ok, ale jest tak zasada im większy zasilacz o dużej mocy nie powinien pracować na pusto ,

uważa się ze minimum pracy to ok 10% mocy maksymalnej, oczywiście można chwilowo nawet na 0 ale chwila aby nie długo,

a praca z zasilaczem to średnio 10A -25A reszta to wyjątki jak uruchomienie zapłonu ok 50A-60A przez jakieś 15sekun do 30sekun

i programowanie równoległe kilku modułów może nawet w F-serii czy E70, E71 do 90a- 100A dojść chwilowo oczywiście

Opublikowano

Panowie zdecydowałem się i kupiłem już DPS-1570CB. Proszę napiszcie że dobrze zrobiłem:)

Czy modyfikacja OVP będzie taka sama jak dla DPS-1570AB?

 

Taki opis znalazłem

Same pinout as the above models but works on both 110v and 220v. No internal fan but one should be added if needed. Output is around 90A on 110v and 135A on 220v. Voltage is adjustable up to 14v via external pins. Also known as DPS-1570CB...And Poweredge 6950.

 

Kupiony przeze mnie zasilacz posiada już dołożone od góry dwa wentylatory (jeden dmuchający do środka, drugi wyciągający) tak więc na plus bo w serii zgodnie z opisem nie było żadnych. Co to znaczy że napięcie jest regulowane do 14V poprzez zewnętrzne piny?:) Czy włącznik i potencjometry od napięcia i mocy wiatraków (tych dodanych) będę mógł zamontować tak samo jak w wersji AB?

Opublikowano

Wydaje mi się że w obydwu wersjach jest podobnie.

Regulacja napięcia przez zewnętrzny pin to nic innego jak podłączenie do nich opornika bądź potencjometru.

Wg opisu

I've modded this server PSU to make a great bench power supply for CB, Ham radio or Car audio use. 
Connect pins A1 and B6 to ground to power up.
Both models have a test button on the back that powers up the PS. Output is around 125A on 120V and 140A on 220v. 
Both models provide superb voltage regulation. 
The PSU itself is rather large but is great if you plan on mounting panel meters for voltage and current as you can fit the meters inside. 
Everything is adjustable externally via the pins. 

The JD200 model is adjustable to 14.2v. 
The KD175 to around 14v. 

These values should help. 

Resistance between pins D3 and D4 to get: 

JD200 model PE6800 PSU
960Ω = 13.6v
750Ω = 13.8v
570Ω = 14.0v
460Ω = 14.2v
So basically any pot from 1k to 10k in series with a 460Ω resistor to avoid OVP. The higher value pot gives a greater range in voltage adjustment.
OVP starts at around 14.3v

KD175 model PE6800 PSU
165Ω = 13.6v
122Ω = 13.8v
120Ω = 13.83v. This is the simplest setting as 120Ω is a common resistor value.
OVP starts at around 14v

Further modifications:

JD200 is adjustable up to 15.4v with internal mod from post #939 in this thread.
https://www.rcgroups.com/forums/show...&postcount=939
JD200 super slow fans with internal mod from post #940 in this thread. 
https://www.rcgroups.com/forums/show...&postcount=940
KD175 is adjustable up to 15.5v with internal mod from post #606 in this thread.
https://www.rcgroups.com/forums/show...&postcount=606
KD175 super slow fans with internal mod from post #610 in this thread.pins
https://www.rcgroups.com/forums/show...&postcount=610

Ile dałeś?

Opublikowano

200 zł z przesyłka:)

 

Przyjdzie to bede rizkminial. Z tego opisu wynika ze w zakeznosci od wersji trzeba wlutowac opornik miedzy pin D3 i D4 większy lub mniejszy. Rozpiska jest tylko dla modeli JD200 i KD175. Moj to chyba co innego wiec bede musiał sam dojść do tego.

Wystarczy zmierzyć rezystancje bez dodatkowego opornika jaka jest przy odcięciu i stopniowo ja zwiększać za pomocą dodatkowego opornika?

 

EDIT: już się pogubiłem. Między piny D3 i D4 instaluje się tylko potencjometr. Jak go dobrać żeby było OK?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie , że tak powiem zaczynacie od d...y strony ,

najpierw szuka sie informacji o zasilaczu ,modyfikacji OVP ,

a dopiero później się kupuje , chyba nigdy nie widzieliście tego zasilacza ile tam elektroniki i jak trudno znaleźć układ OVP nie mówiąc o samej modyfikacji

po co wam potencjometr , wystarczy mod rezystorem na odpowiednie napięcia np 14.2V , sam rezystor jest bezpieczniejszy niż potencjometr który w zimę potrafi

zamarznąć ślizg i już problem

jak pisałem do normalnego kodowania programowania , diagnostyki wystarczy 60-70A w zupełności

tylko w specjalnych warunkach F01 , F10 . G10 , F30 e70 , e71 te naszpikowane elektroniką modele z ISTA P przy programowaniu wszystkich sterowników (równoległe )

może zasinieć tak potrzeba ok 90A- 100A

więc taki 1300W do 1600W wystarczający na wszystko co potrzeba

już 1000W daje

12V = 83A

14V = 71A

14.8V= 67A

 

Del DPS -1570CB jest całkiem inny niz DPS-1570 JD200

https://www.harddrivesdirect.com/product_info.php?products_id=473859 całkiem inna elektronika kupuje sie zawsze taki sam co do każdej litery

wtedy masz pewność że jest odpowiedni JD200 tylko na ebay można kupić u nas na allegro nie widziałem

Opublikowano

No ale co....ze ten mój sie nie nada?:)

 

EDIT: OK, pal licho:) Powiedzmy, że modyfikacje OVP zostawmy na razie w spokoju. Wg informacji znalezionych w sieci, regulować napięciem "bez problemów" można do 14V. Ista i tak wymaga min. 13V więc jak będę pracował nawet na tych 13,8 to powinno być OK prawda?

Sorry za moje durne pytania ale elektronikiem nie jestem.

DIN76 rozumie, że twoja modyfikacja rezystorem/ami polegała by na tym, że po uruchomieniu jednego włącznika miał bym na wyjściu 13,6V, drugiego 13,8 a trzeciego 14 - brzmi super bo tak na naprawdę w naszym przypadku (zasilania samochodu) nie potrzeba nam regulacji co np. 0,1V. Czy schemat ideowy w tym przypadku jest poprawny (połączenie szeregowe):

PIN D3 zasilacza -> rezystor -> włącznik I -> rezystor -> włącznik II -> rezystor -> włącznik III -> rezystor -> PIN D4 zasilacza

Chyba jest jednak źle, bo na logiki jak włączę tylko I to przez II i III nie będzie leciał prąd...chyba trzeba to jednak równolegle podłączyć.

Poprzez odpowiednie dobranie rezystorów otrzymał bym żądane napięcie na wyjściu tak?

 

---------------------- EDIT ------------------------------

Z małą pomocą kolegi z innego forum doszliśmy do schematu, mam nadzieje prawidłowego:

864e851f6d04.jpg

 

Po włączeniu ma być pełna moc czyli ok. 130A bo może się kiedyś przydać:)

 

Ustalam więc, że napięcia mając być następujące:

- wszystkie przełączniki otwarte - 12,0 V - I = 130,8 A

- po przełączniku S1 - 13,4V -> 1570 W = I * 13,4V -> I = 117,2 A

- po przełącznikach S1 i S2 - 13,6V -> I = 115,4 A

- po przełącznika S1, S2 i S3 - 13,8V -> I = 113,8 A

- po przełącznikach S1, S2, S3 i S4 - 14V -> I = 112,1 A

 

Tylko teraz tak, czy ja dobrze ten schemat rozumie bo coś dla mnie jest niejasne:

- po włączeniu urządzenia prąd płynie przez wszystkie oporniki R0 - R4

- po włączeniu S1 prąd omija "górą" opornik R1 czyli płynie tylko przez R0, R2-R3

- po włączeniu S1 i S2 omija R1 i R2, a więc płynie przez R0,R3,R4

- po S1, S2 i S3 płynie tylko przez R0 i R4

- i w końcu po włączeniu wszystkich przełączników prąd płynie tylko przez R0

 

A więc po każdym przełączników wyrzucamy jeden z oporników przez co napięcie na wyjściu rośnie.

 

Czy to jest poprawne rozumowanie?

 

Coś jest jednak nie tak bo:

Idąc tym razem od tyły

- prąd płynie tylko przez opornik R0 (wszystkie przełączniki włączone), mamy:

U = 14 V

I = 112,1 A

Rz=R0=14/112,1 -> 0,125 ohm

 

- przełącznik S4 wyłączamy i mamy:

U = 13,8

I = 113,8

Rz = 13,8 / 113,8 = 0,121ohm

Rz = R0+R4

0,121 = 0,125 + R4

R4=-0,004 - albo coś źle myślę, albo źle oliczam:)

Poza tym, strasznie male te wartości oporników....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Schemat rezystorów raczej bez sensu przecież to tylko szeregowe połączenie rezystorów przełączniki nie w tym miejscu nic nie włączą będzie tylko jedna rezystancja,

włącznik ma ograniczyć rezystancje nie powietrze , odcinasz rezystor , zobacz jak działa potencjometr to zrozumiesz zasadę działania,

umiesz obliczać rezystancje dla połączenia równoległego i szeregowego ?

2K2 +4K7 dla połączenia szeregowego to 6.9K a dla połączenia równoległego to ok 1.5K co dla jednego zasilacza daje 14.2V a dla innego 16V

wiesz dobrze jaka rezystancja jest potrzebna do twojego modelu zasilacza do podniesienia napięcia ,

nie jest tak ze we wszystkich zasilaczach jest tak samo , jak by pochodziły z tego samego modelu serwera to tak

i nie jest prawdą że będziesz maił 100% mocy bez modyfikacji OVP

jak max napięcie to 14V przy którym zasilacz się wyłączy

to jak ustawisz 13.8V to po 5 do 7A zasilacz się wyłączy

jak ustawisz na 13.5V to po jakiś 15 do 20A

jak 13 to będzie już duża moc ale też nie będzie maksymalnej i dużym poborze też się wyłączy,

dopiero przy 12.2 do 12.5V będzie tak silny że wytrzyma te 130A

regulacja w zasilaczu napięcia jest po to tylko aby podnieść napięcia do 12V przy dużym poborze mocy z powodu przesyłu następuje spadek napięcia

a samo napięcie jest kontrolowane nie tylko w zasilaczu ale też w serwerze i po to są piny SENSE+ i SENSE- aby wyrównać napięcie , podnieść lub obniżyć do idealnych 12V

Opublikowano

DIN Czy ten schemat jest poprawny:

 

ae6ccd9b4881.jpg

 

Przełączniki S1-4 będą domyślnie zwarte.

 

Kupiłem potencjometr 1k. podłączyłem go do pinów odpowiedzialnych za regulację i reguluje napięcie od 12V do 13,6V - OVP w tym modelu załącza się powyżej 14V. Czy aby dojść do takiej wartości powinienem połączyć szeregowo z potencjometrem dodatkowy rezystor? Czy jak zacznę od 120 ohm będzie ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz poprawny schemat rezystorów , jest to równoległe połączenie rezystorów

tylko po co ci R0 rezystor komplikuje układ , jak zasilacz może chodzić w pozycji bez żadnego rezystora i ma wtedy 12V , dla mnie to jest R0

wyłączniki ON-OFF,

i teraz możesz zrobić na zasadzie każdy rezystor daje jakieś napięcie i aby to osiągnąć poprzedni wyłącznik trzeba wyłączyć ,

lub na zasadzie łączenia rezystancji

czyli:

S0 daje 12V bez rezystorów

S1 ON - 12.5V

S2 ON - 13V (razem z S1 w pozycji ON )

S3 ON- 13.5V (razem z S1 i S2 w pozycji ON)

S4 ON- 14V (razem z S1 , S2 ,S3 w pozycji ON) to jest najbezpieczniejsza forma nie można przypadkowo przekroczyć max napięcia 15V

obliczyć jakie rezystancje jest łatwo, jaka dla każdego wyłącznika

poszukaj rezystancji minimalnej dla S1 ile wynosi

i rezystancji max dla S4 ile wynosi każde połączenie równoległe nie może przekroczyć max dla S4

dla S2 zliczasz R1 + R2 równolegle

dla S3 zliczasz równolegle R1+ R2+R3

dla S4 zliczasz równolegle R1+R2+R3 + R4 i musi razem być tyle co dla S4 max

Opublikowano

Rezystor R0 dałem ponieważ zasilacz nie obsługuje zwarcia pinów - wyłącza się. Ale to jeszcze muszę przetestować w praktyce.

Pomierzę potencjometrem jaki opór daje jakie napięcie na wyjściu i zmontuje układzik. wtedy będę patrzył co się dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.