Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jak tarcze proste a wibracje są przy hamowaniu ...to gdzie szukać wtedy , przecież to wróżenie z fusów z tymi wibracjami . BMW ...a miało być tak pięknie ...
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja też wymieniłem tuleje na wachaczach przednich bo znalazłem gdzieś temat, że od nich mogą się giąć tarcze. Poza tym te wibracje nadwozia przy 140 u mnie też nadal są. Ostatnio robiłem trasę 900 km w dwie strony na mecz Polaków z Czarnogóra to stwierdzam, że są one nadal wyczuwalne. Ręce opadają, niby wszystko gra żadnych luzów, stoków a wibruje całyczas.

Myślę ciągle nad tym aby rozpiąć napęd np. na półośkach, potem na wale i rozpędzić auto innym pojazdem na tej trasie u mnie gdzie te wibracje są najbardziej wyczuwalne to by rozwijało wszystkie wątpliwości czy wina leży po stronie zawieszenia, połosiek, czy dyfra z wałem, tylko technicznie nie bardzo widzę jak takie coś zorganizować żeby było bezpiecznie.

Opublikowano (edytowane)
Spróbuj może na poczatek mniej hardkorowej opcji - rozpędzenie auta na podnośniku, oraz rozpędzanie poszczególnych kół na maszynie do doważania kół na aucie. u mnie wibracje przy 140 zniknęły po zmianie zakładu wulkanizacyjnego ;) Edytowane przez marcinmarcin79
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Nadal walczę z wibracjami w swojej E 90, występują przy prędkości 130-140 km/h. Zawieszenie sprawne, koła dobre, piasty pomierzone miernikiem, 0.02 mm bicia czyli w normie. Zastanawiam się czy powodem tych wibracji może być prawa półoś, która ma bicie nagrane na filmiku

https://m.youtube.com/watch?v=yHbQw4jpLOs. Poza tym przegub zewnętrzny ma luz osiowe na około 1 mm, co o tym myślicie?

Opublikowano
0.02 mm to Max dla piasty w bmw, a że są oryginalne to niech będzie że tyle mają-watpie żeby to było to. Dzisiaj wymieniłem półoś na używkę ale bez żadnych luzów. Dodatkowo wymieniłem łącznik elastyczny wału przy dyfrze bo stary spekany był. Przy okazji zacząłem sprawdzać czy wał, który swoją drogą oddawałem do wyważenie jakieś 2 miesiące temu nie ma luzów na tulejkach centeujacych przy dyfrze i skrzyni no i ku mojemu zdziwieniu przy dyfrze był luz jak Jim ruszalem, góra dół tak około 1-2 mm, naprawiłem to luzu nie ma, natomiast przy skrzyni delikatny luz jest na tym krzyżaku co z niej wychodzi no i to tak zostawiłem. Poza tym po zdjęciu półosi sprawdziłem czy jest luz na wyjścia h z dyfra, tych na półosie, również doznałem lekkiego zdziwienia ponieważ z obydwu stron jest wyczuwalny luz, około 1 mm. Wiem że nie powinno tego być bo sprawdzałem dzisiaj na zdemontowanych dyfrach gdy byłem odebrać półoś i tego tam nie było. Jak narazie jazda próbną i jest super wibracji nie ma, prawdziwy test jutro, jadę na Chorwacje. Jeżeli po drodze stwierdze, że wibracje są dalej to po powrocie zajmę się luzami na dyfrze i skrzyni i myślę że to już będzie rozwiązanie tematu...
Opublikowano
Zrobione 1200 km do Makarskiej. Wibracje nadal są, w przedziale 130-140 wibruje na siedzeniu jakby był zamontowany gdzieś taki duuuży telefon na włączonej wibracji, poza tym minimalnie drży kierownica od 80 km/h w górę, przy czym najbardziej czuć przy 80-90. Żeby to czuć musi być dobry asfalt. Czy luz na około 1mm Góra - dół tego krzyżaka wychodzącego zw skrzyni (co jest do niego łącznik wału przy kręcony) może być przyczyną?
Opublikowano
Cześć kolego, mam w swojej 318i to samo...powyzej 140 jakby cos mi wibrowalo pod nogami. Nowe opony i felgi po wywazeniu...dodam, ze wibracje sa nawet jak wrzucę na luz...nie sa ciągłe bardziej jakby telefon wibrował...zacznę od tarcz bo te mam krzywe. Przy hamowaniu czuć bicie na kierownicy.
Opublikowano
Hej, tarcze nie mają wpływu na to, wymienialem przód i tył. Jak Ci kiera bije przy chamowaniu to sprawdź, a najlepiej odrazu wymień sobie tuleje gumowe na przednich wahaczach, najlepiej na lemfordera. Tarcze tylko z górnej półki na przód, TEXTAR, ate lub zimerman. Nie kupuj nic innego bo po paru tygodniach pogną ci się. Przerabialem to już. Żebyś nie musiał czytać całego tematu powiem Ci co jaj już zrobiłem u siebie w związku z wibracjami podłogi przy 130-140. Wymiana półosi tylnich, używki po 100 zł. Wyważony na nowo wał 150 zł. Auto sprawdzałem na 3 różnych kompletach kół, bez zmian. Wymienione tarcze przód i tył. Przód oryginał bmw, używki za 100 zł o grubości 23.5 mm. Wymienione tuleje tylnego wózka na lemforder, wymienione tuleje pływające dolne, prawa i lewa na lemforder. Wymieniony łącznik elastyczny wału przy dyfrze na oryginał w idealnym stanie za 30 zł. Poza tym wymieniłem tuleje wahaczy tylnich z przodu ale to tak przy okazji bo były dobre te stare. Ogólnie zawias jest w stanie idealnym, sprawdzane na dwóch różnych stacjach diagnostycznych. Jedyne co mi pozostało to zlikwidować luz na krzyżaku przy skrzyni biegów oraz na dyfrze - wyjście na półosie ale to będę ogarniał po powrocie z Cro. Jakbyś znalazł przyczynę wibracji u siebie daj znać :) powodzenia :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zimmermanny idą na pierwszy montaż w Audi, fakt że do F30 są słabe ale zwykłe wentylowane mają dobrą jakość.
3A0jS9b.png
Opublikowano
No więc ja te wibracje wyeliminowałem w powiedzmy 90 procentach , jest juz akceptowalnie . Jedna opona miała pęknięty kord , ledwo zauważalnie. Więc na przód poszły nowe dunlopy sport maxx rt2 , na tył załozyłem te co były z przodu jeden sezon , taki sam model . Test drogowy zrobiony na 4 sztukach , dwie wymagały optymalizacji na feldze . Wyjechałem na obwodnicę no i jest juz akceptowalnie , choć zdarza się , że tak przy 80-90 , niewazne czy z gazem czy bez ... kierownica leciutko drży . Luzów żadnych nie ma . Wał wymieniony na nowy . A jednak minimalnie coś nie tak . Przed niedawną wymiana tarcz nie sprawdzałem zegarem bicia piasty i żałuję (w żadnym warsztacie sie nikomu robic tego nie chce , a jest to mega ważne ) . Podejrzewam jeszcze piasty przednie , że moga juz byc nieidealne i moze dlatego ta lekka wibracja na kierownicy jest . Choć tarcz nie pokrzywiło jeszcze a juz 3 tys km zrobione ( tarcze zimmerman gładkie ) . W każdym razie podstawa to dobra renomowana wulkanizacja , z nowoczesnym sprzętem i zrobienie testu drogowego , zeby wyeliminować felgi i opony . Bo takie wibracje to w wiekszosci przypadków od kół są .
Opublikowano
Szczerze to kupując używane części i to jeszcze z dolnej półki, utrudniasz sobie drogę do odnalezienia przyczyny problemu.


Wyważanie z testem drogowym i porządne opony. Ja bym od tego zaczynał. A i zimmerman to nie jest żadna wysoka półka tylko jedne z najtańszych tarcz.

 

Używane kupiłem jedynie półosie i łącznik elastyczny wału który jest w stanie idealnym (oryginalne, nie z dolnej półki) czytaj ze zrozumieniem. Sory ale wydawać kupę kasy na nowe półosie, które i tak nie wyeliminował by problemu to skrajna głupota. Wyważanie z testem drogowym również robiłem na 17 na których jeżdżę, poza tym jak już napisałem sprawdzałem trzy komplety kół, od kumpla pożyczałem i wiem że to nie jest wina kół. Wolałbym usłyszeć od kogoś kumatego odpowiedź na pytanie czy luz na tym krzyżaku wychodzący ze skrzyni może mieć wpływ na wibracje auta przy "prędkościach autostradowych". Ewentualnie czy może ktoś sprawdzić w swoim aucie czy taki luz występuje?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie wyeliminowałem delikatne drgania kierownicy przy prędkościach 80-90 km/h. Przyczyną był luz na maglownicy. Po zdjęciu charmonijki na drążka kierowniczym kręcąc kluczem listwę kierowniczą miała luz ok 1 cm. Listwę podregulowałem tak żeby luz zniknął. Pierwsza jazda i normalnie banan, pierwszy raz kierownica nie drży przy prędkości 80-90 km/h. Niestety wibracje na siedzeniu przy 130-140 jak były tak dalej są, ale i z tym dojdę do ładu... W weekend mam zamiar rozpisać tylni stabilizator i jeszcze raz rozpędzić auto na kanale ale bez kół.. Zobaczymy..

Po wyprawie na Chorwacje w sierpniu zaczął mi delikatnie wyć Dyfer przy hamowaniu silnikiem głównie 3 i 4 bieg, biorąc pod uwagę delikatny luz na wyjsiciach na półosie zastanawiam się poważnie nad zakupem używanego dyfra, choć z drugiej strony nie wierzę że te wibracje może powodować Dyfer

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,


podepnę się do tematu.

Krótka historia mojego samochodu: samochód z USA 328xi LCI, stał przez ok 8 miesięcy niejeżdżony.Niestety podczas jazdy słychać metaliczny dźwięk w tylnym prawym kole.

https://youtu.be/K6LPlQzOxd4


Czy ktoś ma pomysł co to może być? Osobiście obstawiam:

- tarcze ham

- łożysko koła

- przegub wew


Raczej wykluczam niewyważenie koła, ale dowiem się we wtorek.


Podczas jazdy objawy są takie, że od prędkości 60 do 90 km/h jest to słyszalne w samochodzie. Wtedy jadąc z jednostajną prędkością czuć nawet wibracje na karoserii. Samochodem jeżdżę dopiero tydzień, więc można powiedzieć dopiero dociera się na nowo :)


Samochód był uszkodzony tylko z przodu. Po tylnych felgach nie widać, żeby były uszkodzone, ale zastanawiam się czy podczas wypadku lekko piasta nie dostała..

Opublikowano
Tez tak podejrzewam, tylko te wibracje mnie mylą.. Bo łozysko raczej nie powinno ich powodować, chyba, że piasta jest dodatkowo krzywa? Wyprowadźcie mnie z błędu..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

łożysko na słuch tylko i wyłącznie. Trzeba chodzić koło auta i słuchać na włączonym napędzie.


Wibracje to nie taka prosta sprawa, bo podejrzewam:

- luz na wałku napędowym przednim (xdrive), ale może taki ma być

- krzywe felgi (wszystkie są delikatnie krzywe)

- przednie dolne wahacze a konkretnie wyrobione gumy

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Marcin jakieś postępy? Ja wymieniłem tarcze bo miałem krzywe i zarzuciłem nowe opony. Wibracje jak były tak sa...ostatnio z ciekawości pojechałem na wyważanie kół na samochodzie. Pan rozkrecał koła do 150 i po kolei sprawdzalismy koła. 3 na 4 miały bicie i ewidentnie powodowały drgania na aucie. Robiłem testy jest jakby lepiej ale dalej nie idealnie :/
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Marcin jakieś postępy? Ja wymieniłem tarcze bo miałem krzywe i zarzuciłem nowe opony. Wibracje jak były tak sa...ostatnio z ciekawości pojechałem na wyważanie kół na samochodzie. Pan rozkrecał koła do 150 i po kolei sprawdzalismy koła. 3 na 4 miały bicie i ewidentnie powodowały drgania na aucie. Robiłem testy jest jakby lepiej ale dalej nie idealnie :/

U mnie jest postęp, zero drgań.. sprzedałem tamta Bmke, kupiłem trzy lata młodszą, z silnikiem n47, żadnych drgań nie ma, kiera chodzi lżej, bo inaczej rozwiązany system wspomagania.. Same plusy. Nie wiem co było przyczyną drgań w tamtej ale nowy właściciel napewno będzie zadowolony, dużo części powymieniale (przez wibracje właśnie) . Będzie tylko musiał ogarnąć wymianę dwumasy bo już zaczynała halasowac. Ogólnie w tamtej bmce został do sprawdzenia Dyfer i wyjście na wał na skrzyni, gdzie był delikatny luz.. Ja już straciłem cierpliwość do tego auta (punktem kulminacyjnym było pojawienie się bicia na kierownicy podczas hamowania już na 3 komplecie tarcz) , ostatecznie poszła za 25500, kupiłem z 2008 r. za taką samą kwotę także zadowolony jestem. Żadnych wibracji, wkoncu normalna jazda bmką :)

Opublikowano

Witam

Miałem wibracje lekkie od 90 do 110. Najgorsze było buczenie. Obstawialem opony po wymianie na zimówki bylo jeszcze gorzej. Szum i wibracja po jakimś czasie zaczynał sie juz od 80km/h. Kupiłem nowe piasty przód z górnej półki 325zl sztuka. Wymiana bardzo ciężka nie polecam robić bez kanału. Po wymianie cisza 0 wibracji nie ma szumu. Przy diagnozie ludzie piszą, że jak szybciej wejdzie sie w łuk to powinno być cicho u mnie nie było szum był zawsze. Z tego co czytałem to te piasty dość często siadają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.