Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli jednak jest tak jak uważałem, czyli Dayton jest dobry do corsy 1.0, bo 140km/h to max :wink: dość naciągany ten objaw, że akurat przy 140 dwumasa daje o sobie znać, na niższym biegu przy tej samej prędkości obrotowej silnika już nie? Jak chcesz mieć komfort i bezpieczeństwo jazdy zainwestuj w lepsze opony. Fakt ten potwierdza to co napisałeś:

Chociaż ja nadal wyczuwam minimalne drgania na fotelu, w zależności od tego jaki jest asfalt, czasami wogole nic nie czuć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No nie wiem.. Kumpel który robił mi te koła w tej chwili odpowiedzialny jest za rozpatrywanie reklamacji. Sprawdza opony z różnych firm które ludzie reklamują ~Continental, Michelin i nie ma reguły zdarza się że i w markach z górnej półki jest bicie, najważniejsze to ustawienie opony na feldze. A na moich Daytonah i 230 km/h nieraz na dobrej drodze przycisnę i drgań nie ma, tylko w tym przedziale prędkości coś tam się pojawia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jak jesteś z nich zadowolony to spoko, pamiętaj tylko o drodze hamowania i przyczepności Dayton-ów, masz je w indeksie V?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dayton touring 2 225/45 R17

Indeks nośności 91 do 615 kg

Indeks prędkości Y do 300 km/h

Opór toczenia E

Przyczepność na mokrym B

Hałas 71 db

 

Ocena użytkowników na oponeo 5.1 także nie zła jak na opony za tą cenę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie jak porówna się z jedną z najlepszych opon na jakich jeździłem, która ma ocenę "tylko" 5,4 to faktycznie ciśnie się na usta - po co przepłacać :shock:

http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sp-sport-bluresponse

Tak na poważnie to są tylko opinie kierowców, którzy wykorzystują max jakieś 60% takiego Dayton'a co odpowiada pewnie 30% tego Dunlop'a, zobacz jakieś porównanie dróg hamowania albo odporności na aquaplaning, wtedy widać różnicę. Temat nie o tym, ale nie pisałbym tego jakbyś nie wspomniał o jeździe 230 km/h :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie, pojeździłem parę tygodni i stwierdziłem, że wibracje przy prędkości 140 km/h jak były tak są, wyczuwalne są na idealnym asfalcie. Dzisiaj prawdopodobnie zdiagnozowałem co jest przyczyną, wjechałem autem na kanał, tył na podnośnik i najpierw sam rozpędziłem samochód do prędkości 140 km/h. Efekt straszne wibracje nadwozia już od 80-90 km/h i tak do 140-150 km/h powyżej tej prędkości jakby ustawały ale nie chciałem przeginać. Następnie do auta wsadziłem brata i sam wszedłem do kanału. Podczas rozpędzania od razu rzuciło mi się w oczy, że lewa półoś w porównaniu do prawej która kręciła się idealnie ma bicie. Najpierw podejrzewałem tuleje na dyfrze ale po oględzinach stwierdzam, że tam absolutnie żadne drgania nie występują. Z całej tej diagnozy nakręciłem filmik https://www.youtube.com/watch?v=Yr2RaY9o5fM. Bicie półosi najlepiej widać od 35 sekundy, potem od 1:30. Co o tym myślicie? Czy to będzie półoś, a może to przegub lub piasta daje taki efekt. Poza tym chcę dodać, że filmik może tak nie oddaje tego efektu ale na żywo ewidentnie prawa półoś kręci się idealnie natomiast lewa jak na filmiku, na żywo jest wyraźna różnica. Jutro planuje zakupić jakąś używkę i przełożyć zobaczymy co z tego wyjdzie, oby to było to...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wymienione tylne tarcze i dalej czuć te wibracje z tyłu . Jeden mechanik od Bmw powiedział , że mogą one być od automatycznej skrzyni....byłem w serwisie automatów i potwierdził gość , że jest takie cos możliwe. Nie wiem co mysleć o tym, bo przy przyspieszaniu się to nie wzmaga przecież .
Opublikowano
Witam i jak jakies postepy ?? Mam ten sam problem... opony nowe wyważony wał i nadal nic, podejrzenie jest ze wał ma delikatny luz na frezie i to moze to robic nie wiem juz sam
Opublikowano
U mnie jest znaczna poprawa po wymianie półośki z tym, że w tym samym czasie wymieniłem sobie tuleje gumowe na wahaczach przednich (w związku z delikatnymi drgania mi kierownicy przy 90 km/h i tym, że w ciągu kilku miesięcy pokrz wiły mi się dwa komplety tarcz) Efekt taki, że drgania na kierownicy całkiem zniknęły, tarcze narazie mam założone krzywe, drugie firmy Matelli poszły na reklamację więc narazie czekam... Podsumowując na idealnym asfalcie nadal wyczuwam drgania, takie jakby bicie przeważnie jak odpuszczę gaz przy 140 ale to już nie jest to co wcześniej. Myślę nad wymiana tulei gumowych na wszystkich tylnych wahaczach, moim zdaniem to by rozwiązano problem, na oko wszystko jest w oryginale 2006 rok, niby nic nie pozrywane ale elementy gumowe już mogą być wymęczone co może przekładać sie na delikatne wibracje. Ktoś coś się wypowie?
Opublikowano
No trochę zaniedbane masz zawieszenie jak przez 11 lat nic nie było wymieniane, bo domyślam się że nie masz przebiegu rzędu 50 tys... W wariancie minimum tuleje pływające z tyłu musisz wymienić, ale jest duża szansa że inne rzeczy będziesz miał użyte i będziesz kilka razy odwiedzał warsztat, a większość wymian wymaga geometrii. Do tego nie każdą gumę z tyłu się wymieni bez wymiany wahacza. Ponadto amortyzatory albo są do wymiany, albo będzie trzeba je wymienić za jakiś czas jak naprawisz zawieszenie. Dodatkowo warto jednak kupować zamienniki sprawdzonych firm, żeby nie jeździć później co tydzień do serwisu.
Opublikowano
nie no takie rzeczy to ja sam ogarniam;) tak właśnie myślałem pierwsze co tuleje pływające wymienić, ale z racji tego, że po każdym takim zabiegu przydałoby się geometrię zrobić planuje zakupić pomału wszystkie elementy, te które sam wymienię sobie na prasie i wtedy w jeden dzień wszystko ogarnąć. Amortyzatory wymieniłem w tamtym roku bo bujalo autem przy większych prędkościach. Na to aby kupować części lepszych firm do BMW już też zwróciłem uwagę po wymianie tarcz :/
Opublikowano
test drogowy również był robiony przy okazji jak prostowane były dwie felgi, wyszedł dobrze. Wymienię zawieszenie to dam znać
Opublikowano
Ja tak samo na test drogowy kół sie wybieram na dniach, ale jak wyjdzie , że ok , to załamka. Zawieszenie sprawdzane dokładnie, zero luzów , pracuje cichutko, przebieg oryginalny 160 tys, choc auto ma juz 10 lat. Amory nowe 4 wymieniłem niedawno . Także jak nie koła , to czyżby coś ze skrzynią automatyczną ? Tak mi podpowiada mechanik od BMW ...
Opublikowano
Proponuje sprawdzic pólosie z tyłu, u mnie po podniesieniu auta na podnosnik i rozpedzeniu do predkosci kiedy wibracje wystepuja ewidentnie "lata" lewa póloska i prawdopodobnie to bedzie przyczyna
Opublikowano
Proponuje sprawdzic pólosie z tyłu, u mnie po podniesieniu auta na podnosnik i rozpedzeniu do predkosci kiedy wibracje wystepuja ewidentnie "lata" lewa póloska i prawdopodobnie to bedzie przyczyna

To na pewno też będę sprawdzał .

Opublikowano
225/45 / 17 Y z tyłu goodyear eagle f1 asymmetric 2 , a na przodzie dunlop sport maxx rt , taki sam rozmiar i indeks , oczywiscie zwykłe , nie runflat .
Opublikowano
Te goodyeary byly od nowosci dwa sezony na przodzie i podobno lekko wyząbkowane, choć nie hałasują. Teraz 3ci sezon są na tyle a na przodzie te nowe dunlopy. Felgi OEM ,jedna była prostowana lekko. Na kierownicy raczej nie, ale pod lewą nogą czuję , od podnóżka.
Opublikowano
Mam wszystkie wahacze nowe, brak luzu na drążkach, amortyzatory niby dobre, hamulce nowe, opony po teście drogowym i siły były na nich niskie. Dzisiaj zrobiłem geometrię po wymianie ukośnych wahaczy z przodu i wibracje nadal są... :mad2: Opony z przodu mam też lekko wyząbkowane i też nie hałasują. Zmieniłem dzisiaj koła z przodu stronami i tak będę jeździł i obserwował jak z wyząbkowaniem.
Opublikowano
U mnie jest teraz trochę lepiej po wymianie wahaczy skośnych na te z M3 z normalnymi tulejami a nie tym olejowym wynalazkiem który jest w serii, ale czarę goryczy przelewa to że wibracje sporo się nasilają przy hamowaniu przy prędkościach powyżej 140-150. Sam tarcze mierzyłem i są proste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.