Skocz do zawartości

Jakie audio do F30 -alpine, gladen, hi - fi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem po wymianie głośników przód (plus gwizdki). Wszystko oparte na bazowym systemie audio.... i mam kilka wniosków i informacji, które mogą się przydać:


- głośniki przed LCI są inne niż w wersji polift... te z LCI mają lepszą jakość, większy magnes i lepiej grają

- wymiana tylko głośników z przodu + gwizdki skutkuje nieznośną ilością sopranów. Taki zestaw gra trochę lepiej.. .ale niewiele. Dla niektórych gra tak samo źle jak standard... tylko inaczej.

- system bmw ma "wbitą" korekcję dźwięku aby ze standardowych głośników z przodu uzyskać jak najwiecej sopranów... patrz punkt wyżej. Tę korekcję można "zdjąć" przez kodowanie, ale wtedy wymagany jest zewnętrzny wzmacniacz, bo sygnał jest "słaby i płaski"

- problem z cichymi/niedziałającymi dźwiękami czujników parkowania NIE występuje w wersji LCI (np. po kodowaniu do wersji hi-fi/upgradzie do alpine)


Generalnie, wymiana głośników na te z wersji HIFI trochę poprawia jakość... ale nadal jak sie tego słucha to "uszy krwawią". No i wymiana ma sens tylko na wersje LCI (lub innego producenta).

  • Odpowiedzi 451
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale hifi lci jest lepsze niż hifi pre-lci ? Warto zmieniać jeśli mam hifi pre lci na same głośniki z lci?
Opublikowano
Jestem po wymianie głośników przód (plus gwizdki). Wszystko oparte na bazowym systemie audio.... i mam kilka wniosków i informacji, które mogą się przydać:


- głośniki przed LCI są inne niż w wersji polift... te z LCI mają lepszą jakość, większy magnes i lepiej grają

- wymiana tylko głośników z przodu + gwizdki skutkuje nieznośną ilością sopranów. Taki zestaw gra trochę lepiej.. .ale niewiele. Dla niektórych gra tak samo źle jak standard... tylko inaczej.

- system bmw ma "wbitą" korekcję dźwięku aby ze standardowych głośników z przodu uzyskać jak najwiecej sopranów... patrz punkt wyżej. Tę korekcję można "zdjąć" przez kodowanie, ale wtedy wymagany jest zewnętrzny wzmacniacz, bo sygnał jest "słaby i płaski"

- problem z cichymi/niedziałającymi dźwiękami czujników parkowania NIE występuje w wersji LCI (np. po kodowaniu do wersji hi-fi/upgradzie do alpine)


Generalnie, wymiana głośników na te z wersji HIFI trochę poprawia jakość... ale nadal jak sie tego słucha to "uszy krwawią". No i wymiana ma sens tylko na wersje LCI (lub innego producenta).

 

W moim poście umieściłem informacje dotyczące wymiany głośników w LCI wyposażonym w HIFI. Po wygrzaniu głośniki grają zdecydowanie lepiej od serii.


Wracając do Twojego posta...

Czy modyfikowałeś system bazowy, czy HIFI?

- Na większości zwrotnic pasywnych dołączanych do zestawów istnieje możliwość zdjęcia 1 do 3 db z tweetera. Proponuję wykonać taką operację u CIebie, ewentualnie tw możesz przygasić dodając kolejny filtr pasywny, tutaj polecam każdy warsztat CA.

- Dodatkowo powinno instalować się zestawy, których skuteczność jest zbliżona do fabrycznej. Unikniemy wtedy sytuacji gdzie głośnik basowy albo zniknie, albo zacznie się wybijać.


System podstawowy nie jest wyposażony w tweetery oraz wzmacniacz. Co oznacza, że wszystkie głośniki podpięte są pod "radio". Tutaj korekcje będą realizowane kodowaniem radia, oprócz korekcji fazy możliwe, że pojawia się korekcja wysokich, aby zrównoważyć brak tweeterów.


System HIFI posiada tweetery oraz wzmacniacz. "radio" połączone jest ze wzmacniaczem zbalansowanym RCA, głośniki podłączone są pod wzmacniacz. Tutaj korekcja zaprogramowana jest we wzmacniaczu i podłączenie nowego wzmacniacza nie niesie za sobą konieczności kodowania. Korekcja nie zawiera wartości equalizara, tylko korekcje fazy (opóźnienia).


System H/K posiada tw, więcej głośników i wzmacniacz. "radio" połączone jest ze wzmacniaczem pętlą światłowodową. Modyfikacja tego systemu jest bardziej skomplikowana, wymaga konwertera światłowód na RCA.

Opublikowano

Panowie mam problem.

Zakupiłem wiązkę quadlock 5m 4ch podłączyłem to wszystko do swojego auta, wpialem sie w kostki, kabel puściłem po stronie kierowcy żeby nie był blisko głównego pradowego który idzie po prawej stronie.

Glosniki w drzwiach mam harman kardon i te narazie chciałbym zostawic.

Pod fotelami włożyłem suby gladena, zmostkowalem oryginalna kostkę od subwooferow żeby było przejście.


Obchodziłem sie z wiązka delikatnie, wzmacniacz mam 120.4 z dsp, (do którego sie nie mogę dostać bo nie mogę dostać kabla a przez bluetooth narazie żaden moj komputer sie nie połączył....)


Problem polega na tym ze syczą mi glosniki, tylko jak włączy sie wzmacniacz to już zaczyna syczec, syczy na jednym poziomie, niezależnie od głośności. W czym moze być problem ?

Nie jest to wina wzmacniacza ponieważ podpiąłem inny i tez syczy. Panowie pomocy bo już nie mam siły

Opublikowano

Podepnę się pod temat bo też powoli zaczynam myśleć o uzyskaniu lepszego brzmienia w F36, w grę wchodzą tylko zestawy dedykowane montowane w miejsca fabryczne.

U mnie siedzi obecnie:

S609 Navigation system, Professional

S676 HiFi speaker system



Podstawą będzie dla mnie wygłuszenie wszystkich drzwi i podobnie jak kolega zastanawiam się nad wyborem głośników. Czy seryjna jednostka da radę wydobyć fajne brzmienie z zestawu Audio System?

Opublikowano
Panowie mam problem.

Zakupiłem wiązkę quadlock 5m 4ch podłączyłem to wszystko do swojego auta, wpialem sie w kostki, kabel puściłem po stronie kierowcy żeby nie był blisko głównego pradowego który idzie po prawej stronie.

Glosniki w drzwiach mam harman kardon i te narazie chciałbym zostawic.



Problem polega na tym ze syczą mi glosniki, tylko jak włączy sie wzmacniacz to już zaczyna syczec, syczy na jednym poziomie, niezależnie od głośności. W czym moze być problem ?

Nie jest to wina wzmacniacza ponieważ podpiąłem inny i tez syczy. Panowie pomocy bo już nie mam siły

 

czy wzmacniacz wyrzuca jakieś zabezpieczenie?

jak podłączysz z powrotem fabryczną instalację, to wszystko działa?

posiadasz tylko głośniki HK, czy coś cały zestaw?

 

Podepnę się pod temat bo też powoli zaczynam myśleć o uzyskaniu lepszego brzmienia w F36, w grę wchodzą tylko zestawy dedykowane montowane w miejsca fabryczne.

U mnie siedzi obecnie:

S609 Navigation system, Professional

S676 HiFi speaker system



Podstawą będzie dla mnie wygłuszenie wszystkich drzwi i podobnie jak kolega zastanawiam się nad wyborem głośników. Czy seryjna jednostka da radę wydobyć fajne brzmienie z zestawu Audio System?

 

skąd jesteś?


wygłuszanie drzwi w f30 jest pozbawione celu. 10cm nie wytworzą takiego ciśnienia, żeby było potrzebne wygłuszenie. Głośniki w drzwiach należy traktować jako średniotonowe.

Seryjny wzmacniacz powinien sobie poradzić z aftermarketowymi głośnikami. Ja mam aftermarketowe tw + średnie, sub został seryjny. Moim zdaniem gra to przyzwoicie, oryginalne suby całkiem dobrze zgrywają się z moimi głośnikami. Jedyne na co mogę narzekać to lekko rozlany bas, ale może być to spowodowane również wzmacniaczem.


Poza tym nie musisz wszystkiego robić od razu, na początek możesz wymienic tw+srednie, jak Ci będzie mało to zmieniszy suby, a jak nadal będzie źle to zmienisz wzmacniacz.

Tak jak pisałem, HIFI jest najlepszym systemem do upgrade.


Poczytaj o charakterystyce gry zestawów dedykowanych. Ja wybrałem Morele, które moim zdaniem przebijają Gladeny i Audio System.

Opublikowano

Mam tylko glosniki w drzwiach z wysokotonowymi z wersji hk. Suby gladen. Jak podłączę pod fabryczna instalacje omijając wzmacniacz nic nie syczy.

Podpinając inny wzmacniacz tez syczy. Nie wiem gdzie szukać zakłócenia....

Opublikowano
Mam tylko glosniki w drzwiach z wysokotonowymi z wersji hk. Suby gladen. Jak podłączę pod fabryczna instalacje omijając wzmacniacz nic nie syczy.

Podpinając inny wzmacniacz tez syczy. Nie wiem gdzie szukać zakłócenia....

 

dla pewności, posiadasz podstawową wersję audio, czy HIFI?

Opublikowano
@Chrzan, ja jestem z Warszawy. Jestem zwolennikiem raz a dobrze więc szukam możliwie sprawdzonej konfiguracji i rozwiązań.
Opublikowano
dla pewności, posiadasz podstawową wersję audio, czy HIFI?


Niestety podatawowe audio, stad te wszystkie moje upgrady.


Myśle jeszcze czy nie sprzedam tego mosconi 120.4 z dsp (po co mi w sumie dsp, i nie kupie czegoś 5 kanałowego żeby zasiliło mi wszystkie glosniki z subami.


Tylko pozbyć sie muszę tego „syczenia”

Moze byc ono spowodowane np moim patentem na zworke w oryginalnych kostkach do subow ? Zrobiłem je z małych 20a bezpieczników....

Opublikowano
dla pewności, posiadasz podstawową wersję audio, czy HIFI?

 

Niestety podatawowe audio, stad te wszystkie moje upgrady.


Myśle jeszcze czy nie sprzedam tego mosconi 120.4 z dsp (po co mi w sumie dsp, i nie kupie czegoś 5 kanałowego żeby zasiliło mi wszystkie glosniki z subami.


Tylko pozbyć sie muszę tego „syczenia”

Moze byc ono spowodowane np moim patentem na zworke w oryginalnych kostkach do subow ? Zrobiłem je z małych 20a bezpieczników....



Skoro masz podstawowe audio, to sygnał na głośniki wychodzi Ci wprost z jednostki sterującej, nie masz wzmacniacza w bagażniku.

Czy quadlocka wpinasz w jednostkę sterującą?


We wzmacniaczu musisz ustawić wejście w tryb high-level (dokumentacja mówi, że jest to możliwe). Wtedy powinno zacząć działać. High-level oznacza, że wzmacniacz otrzymuje wzmocniony już przez jednostkę centralną sygnał. Low-level (czyli ustawienie domyślne) to sygnał bez wzmocnienia.


DSP bardzo Ci się przyda w tym aucie, będziesz w stanie wyregulować dzwięk. Jednostka centralna prawdopodobnie ma zaszytą konfigurację, która uwypukla wysokie tony. Dodatkowo po odpięciu głośnika centralnego będziesz musiał poprawić korekcje czasowe na tweeterach. (nie potrzebujesz 5 kanałów).


Po co robiłeś zworkę w kostkach do subów?

Opublikowano

Poprawi mi jeszcze jakość dzwieku jak przekonuje auto jakby miało hifi ?


Quadlocka wpinam z tylu radia, wszystko przełożyłem i wszystko działa p&p, pomijam fakt ze wszystkie gongi są bardzo głośno (nie da sie ich ściszyć w idrive) a jak mam suby pod tylne kanały podpięte to dźwięk tylnego pdc słyszę z subow....


Nie mam głośnika centralnego.


No zrobiłem zworke bo tak kazali na bimmerpost w jakimś temacie. Do subow mam poprowadzone nowe kable prosto ze wzmacniacza

Opublikowano
Poprawi mi jeszcze jakość dzwieku jak przekonuje auto jakby miało hifi ?

 

Nie rozumiem pytania.

 


Quadlocka wpinam z tylu radia, wszystko przełożyłem i wszystko działa p&p, pomijam fakt ze wszystkie gongi są bardzo głośno (nie da sie ich ściszyć w idrive) a jak mam suby pod tylne kanały podpięte to dźwięk tylnego pdc słyszę z subow....


Nie mam głośnika centralnego.


No zrobiłem zworke bo tak kazali na bimmerpost w jakimś temacie. Do subow mam poprowadzone nowe kable prosto ze wzmacniacza

 

Brzmi jakoś skomplikowanie.

Quadlocka powinieneś wpiąć z tyłu radia, a głośniki pod wzmacniacz (być może potrzebujesz drugiego quadlocka do głośników) - http://sklep.soundpower.pl/pl/p/MOSCONI-Z-PP-QL-4CH-5m-QUADLOCK-/264 jeden kabel do wzmaniacza, drugi od wzmacniacza do głośników.

Na DSP (wzmaniaczu) ustawiasz wejście wysokopowiomowe (high input), a następnie uruchamiasz radio.

Po tym jak zacznie działać ustawiasz korekcje.


Z ilu głośników składa się podstawowe audio? 4 (dwa przednie, dwa tylne), czy 6 (dwa w drzwiach, dwa suby, dwa tylne w drzwiach)?

Opublikowano

Co do pierwszego pytania.

Zestaw hifi (nie mylić z tophifi, który lata na światłowodzie) tez chyba dostaje sygnał z jednostki nbt, wiec czy zrobi różnice jak przekonuje nbt i dodam do wyposażenia zestaw hifi w esysie.


Mam dokładnie ten kabel który zalinkowałeś, quadlock z tylu, chinche do wzmacniacza i z drugiej strony wzmacniacza wyjście na glosniki. Tylko tyle ze syczy jak jest cicho.


Zestaw standardowy audio ma 6 głośników, w 4 boczkach drzwi i pod fotelami.

Opublikowano
Co do pierwszego pytania.

Zestaw hifi (nie mylić z tophifi, który lata na światłowodzie) tez chyba dostaje sygnał z jednostki nbt, wiec czy zrobi różnice jak przekonuje nbt i dodam do wyposażenia zestaw hifi w esysie.

 

nie wiem, nie znam sie na kodowaniach. moze bedziesz musial zmienic jednostke centralna.... nie umiem oszacować kosztów....


zestaw hifi wypuszcza sygnal na wzmacniacz zbalansowanym RCA 4V. Do tego ustawienia dzwieku realizuje wzmaniacz.

W Twoim przypadku oznacza to same plusy:

- dostajesz sygnal low level -> mniejsze znieksztalcenia, bo sygnal nie jest wzmacniany przez koncowke mocy w jednostce centralnej

- brak korekcji na sygnale wypuszczanym z radia -> hifi posiada tweetery, wiec sygnal wychodzacy z jednostki jest plaski w swojej charakterystyce

 

Mam dokładnie ten kabel który zalinkowałeś, quadlock z tylu, chinche do wzmacniacza i z drugiej strony wzmacniacza wyjście na glosniki. Tylko tyle ze syczy jak jest cicho.


Zestaw standardowy audio ma 6 głośników, w 4 boczkach drzwi i pod fotelami.

 

sprawdz, czy masz ustawienie high-level na wejsciu na wzmacniacz.

Opublikowano

Dobra, będę kombinował jak auto wróci od lakiernika.


Ewidentnie wzmacniaczowi 120.4 brakuje 2 kanałów. Wtedy niebyłoby problemu z zasileniem subów. A tak musze wybrac, czy chce zasilać suby z tylnych kanalow i nie miec dzwieku pdc z tylu, czy 4 glosniki w drzwiach ze wzmacniacza a suby nie wiem skad...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, przejrzałem wątek, ale nie wszystko jest dla mnie jasne. Zakupiłem F30 z podstawowym audio. Chciałbym sobie polepszyć nieco dźwięk. Czy zamiana głośników na te z wyższej wersji + dodanie twitterów pomoże? Bedzie lepiej, czy bez wzmaka nic to nie da? Czy znacie symbole głośników z Hifi?

W bagażniku w miejscu wzmacniacza mam moduł telematic. Czy to znaczy, że albo teleservices, albo lepsze audio???

Opublikowano

Dzięki :)

Gdzieś widziałem wzmacniacz właśnie w miejscu telematica, przynajmniej tak mi się zdawało. W boczku mam pusto, tzn. jest dziura z plastykiem jak na zdjęciu:

37106_179751024_bmw-3-f30-sedan-od-2012-mata-bagaznika-idealnie-dopasowana-do-ksztaltu-bagaznika-bmw-seria-3_xlarge.jpg


Przeglądam zdjęcia na google i widzę, że w niektórych F30 jest tam bardziej płasko, chyba tu:

pol_pl_Siatka-do-bagaznika-miarowa-BMW-Seria-3-F30-Sedan-od-2011-K20-31728_1.jpg


Czyli wzmak jest pod spodem?

Opublikowano
Koledzy, przejrzałem wątek, ale nie wszystko jest dla mnie jasne. Zakupiłem F30 z podstawowym audio. Chciałbym sobie polepszyć nieco dźwięk. Czy zamiana głośników na te z wyższej wersji + dodanie twitterów pomoże? Bedzie lepiej, czy bez wzmaka nic to nie da? Czy znacie symbole głośników z Hifi?

W bagażniku w miejscu wzmacniacza mam moduł telematic. Czy to znaczy, że albo teleservices, albo lepsze audio???

 

Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Najłatwiej tunninguje się zestawy HIFI, podstawowe audio wymaga więcej pracy i środków.


Sama wymiana głośników z dodaniem TW nie bardzo pomoże, system będzie Ci darł japę ze względu na korekty w jednostce centralnej, wydaje mi się że da się to rozwiązać kodowaniem..


Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla podstawowego systemu jest wymiana głośników (dokupienie tw + midów), dołożenie jednostki z zestawu HIFI oraz aftermarketowego wzmacniacza.

Opublikowano

Chciałem uniknąć zabawy ze wzmacniaczem, bo to się będzie wiązało z ciągnięciem kabli przez cały samochód, tak?

Reasumując:

1) Wymiana głośników na Hifi (midy, twettery, bas) i podpięcie pod sprzęt, który mam niewiele da? Czy da to się zrobić Plug&Play?

2) Wymiana jednostki na Hifi wiąże się z dołożeniem wzmacniacza, czy da się podpiąć głośniki pod istniejącą instalację?

3) Wymiana głośników na jakieś rozwiązanie aftermarketowe i podpięcie pod istniejące radio też niewiele da?


Nie chcę na razie dużo rzeźbić przy samochodzie, a na sprzęt chciałbym wydać do 1kpln (głośniki). Warto?

Opublikowano
Chciałem uniknąć zabawy ze wzmacniaczem, bo to się będzie wiązało z ciągnięciem kabli przez cały samochód, tak?

Reasumując:

1) Wymiana głośników na Hifi (midy, twettery, bas) i podpięcie pod sprzęt, który mam niewiele da? Czy da to się zrobić Plug&Play?

2) Wymiana jednostki na Hifi wiąże się z dołożeniem wzmacniacza, czy da się podpiąć głośniki pod istniejącą instalację?

3) Wymiana głośników na jakieś rozwiązanie aftermarketowe i podpięcie pod istniejące radio też niewiele da?


Nie chcę na razie dużo rzeźbić przy samochodzie, a na sprzęt chciałbym wydać do 1kpln (głośniki). Warto?

 

Kol. Storczycki wymienił głośniki z zestawu bazowego na głośniki z HK. Pogadaj z Nim.


Z tego co zostało już powiedziane w tym wątku zestaw bazowy posiada specyficznie ustawioną krzywą korekcji dźwięku, która ma rekompensować brak tweeterów. Innymi słowy podbite są wysokie i wysokie średnie. Prawdopodobnie da się to skorygować kodowaniem. Wtedy w kanał midrange wstawiasz midrange + tw (z jakąś zwrotnicą lub chociaż kondensatorem dla tw) i powinno zagrać poprawnie. Lepiej wstawić aftermarket, bo HIFI szału nie robi.


Odpowiadając na Twoje pytania:

1 - ze względu na kodowanie zmiana wniesie darcie ryja. Oprócz kodowania można próbować zainstalować Lpad, ale da to gorsze efekty niż kodowanie. http://www.sengpielaudio.com/calculator-Lpad.htm

2 - zestaw HIFI ma inna architekturę od zestawu podstawowego. Technicznie można podłączyć głośniki z zestawu HIFI do zestawu bazowego, ale punkt 1.

3 - tożsame z punktem 1


Jest jeszcze jeden aspekt wymiany zestawu. Efektywność głośników. Przy wymianie tw+mid należy wstrzelić się w efektywność oryginalnych subów. W skrajnym przypadku będziemy mieli różne poziomy odtwarzanego dźwięku przez tw+mid oraz suby.


Czyli istnieje duża szansa, że dobierając zestaw losowo coś nam nie pójdzie.

Opublikowano

Hej

Mam zestaw hk

Jaka jest moc wzmacniacza nie mogę nigdzie znaleźć dokładnej specyfikacji , tylko jedną informację że ma 700w

Chciałbym wymienić subwoofer pod siedzeniem, w sensie oczywiście dwa odrazu ;) oraz przednie głośniki i przy okazjii wygłuszyć drzwi

Opublikowano
Hej

Mam zestaw hk

Jaka jest moc wzmacniacza nie mogę nigdzie znaleźć dokładnej specyfikacji , tylko jedną informację że ma 700w

Chciałbym wymienić subwoofer pod siedzeniem, w sensie oczywiście dwa odrazu ;) oraz przednie głośniki i przy okazjii wygłuszyć drzwi

 

drzwi wygłuszać nie musisz, 10cm głośnik nie zrobi takiego ciśnienia, aby było to potrzebne. Wygłusz komory subów, to się przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.