Skocz do zawartości

530D 218km przeplywomierz nie adaptuje sie


Mavv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nastepujacy problem jak sprawdzam w Ista adaptacje przeplywomierza mam tak :

https://scr.hu/RDA7YW

Kasowalem adaptcje zrobilem trase Belgia-Polska i dalej to samo co moze byc przyczyną. Dodam ze auto zaczęło więcej palić ostatnio dlatego sprawdzałem przeplywke, termostaty nowe trzyma temperature.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego.

Jeżeli adaptacje czegokolwiek są bliskie 0 to znaczy , że jest OK.

 

Im dalej od zera tym gorzej .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Mavv

 

Wymieniałeś przepływomierz, że robisz adaptację ?

może ktoś podpowie, czasem w mojej e60 530d 218 km pojawia się błąd w DDE 3FF0 (3263) Luftmassenmesser

(mam ograniczony w ISTA EGR na 80 mg ponieważ auto wcześniej kopciło)

Czy błąd dotyczy za wysokiej dawki powietrza ? czy po prostu niedomaga przepływka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przepływomierz stary, tej zimy aku padł do zera nawet kontrolki nie chciały się zapalić po 5 min ładowania odżył i normalnie chodzi do dzisiaj dziwna akcja, no i wywaliło mi masę błędów również przepławka. Zrobiłem kasacje błędów i cos mnie ruszyło żeby przepływomierz sprawdzić bo auto trochę więcej pali, w dodatku kolega jadąc za mną zauważył ze auto przy zmianie biegów w mieście puszcza delikatny dymek dosłownie sekunda. Szukam co możne być przyczyną, egr ograniczony na iscie do 87mg zdaje sie, turbo niecały rok nowe kupione bylo, odma wymieniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedzcie coś w sprawie przepływomierza w e60 530D, jeżeli przepływka szwankuje lub jest zepsuta to które parametry są złe ?

Te oczekiwane przez komputer czy rzeczywiste ? Czy oba na raz ?

czym charakteryzuje się uszkodzony przepływomierz konkretnie ? ( większe spalanie czy mniejsza moc to zbyt ogólnie i nie do końca może oznaczać przepływomierz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdzilem autem z podpiętym lapkiem i inpa, wartości rzeczywiste są identycznie jak rządania komputera do ciśnienia na listwie CR i ciśnienia doładowania nie mam radnych uwag ale jedynie czasem przeplywka zaniża wartość np masy powietrza pod czas przyspieszania, wartość oczekiwana wynosi około 980 mg a wartość rzeczywista pokaże się na ułamek sekundy na 1100 i wraz ze wzrostem obrotów delikatnie maleje do około 890 mg a w tym czasie wymaga komp około 980/990 mg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod czas jazdy pojawia się w dde błąd 03ff0 luftmasenmesser i ze wartość masy za duża, dla drugiego testu odpialem przeplywkę i pojezdzilem autem ale już bez lapka bo padła bateria ale auto z odpietą przeplywka jeździ tak samo jak z podłączona, nie czuje różnicy, co to oznacza ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam podpinam się pod post, ktoś mi wytłumaczy dlaczego są takie wartości ?

Masa powietrza wartość rzeczywista; 521,5 mg

Masa powietrza wartość zadana; 311 mg

Cisnienie doładowania wartość rzeczywista; 866 mbar

Ciśnienie doładowania wartość zadana; 1047 mbar

Auto kopci na czarno, i szarpie pomiędzy 2/3 tys obrotów

Turbo było zmieniane, przepływomierz na org Boscha, czujnik ciśnienia doładowania nowy, egr wyłączony i zaślepiony, dolot wszystko szczelnie. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.