Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

posiadam E39 530d. Od 5 lat nie miałem problemu z podłączeniem się do samochodu, jednak kiedyś musiał i ten dzień nadejść.

Mianowicie przestał mi odpowiadać DDE4.0 i tylko DDE - cała reszta oprócz uwalonego Webasto nie sprawia problemów i mam pełny dostęp - zarówno do skrzyni GS20 jak i całej reszty włącznie z airbagami.

Próbowałem podpinać się zarówno INPA, jak i ISTA. Próbowałem na swoim standardowym przewodzie, który dotąd nie sprawiał problemów jak i na nowym (ICOM).

Używałem różnych konfiguracji EDIABAS.....

 

Co jeszcze mogę zrobić/sprawdzić? Wydaje się, że problem występuje w drodze do gniazda OBD (starego - 20 pinowego).

Zarówno 17 jak i 20 powinny dawać bodajże powyżej 2V, jednak na 17 mam skokowe napięcie od 0.5 do 1.5V.

 

Gdzie i jak szukać przyczyny? Samochód jeździ normalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik i skrzynia jest na CAN (skrętka dwu- żyłowa CAN H i CAN L )

nie jest bezpośrednio do linii K podłączony silnik ,

interfejsem dla CAN jest w E39 zegary, to zegary tłumaczą ramki danych z CAN na linie K dla diagnostyki OBD

masz wypuszczone złącza CAN dla diagnostyki gdzieś koło zegarów

być może masz problem z zegarami ale wtedy to nie wyświetla temp silnika itp wszystkich urządzeń i czujników na magistrali lin podległej

sterownikowi silnika , masz diagnostykę skrzyni automatycznej to coś innego lub coś zakłóca diagnostykę

jak dla mnie to szukaj przy zegarach możesz podmienić jak masz inne na próbę

Opublikowano

Hmmm... Miałem raz objaw padnięcia zegarów, ale po zatrzymaniu, wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wróciło do normy. Kurcze, może coś wtedy się stało?

Zegary działają w komplecie - zarówno to co widać jak i elementy komputera.

 

Zegarów niestety nie mam :/ Deska też nie była ruszana od 6 lat minimum....

Opublikowano

Czy ktoś z OBD 20-pinowym mógłby u siebie sprawdzić, jak wygląda napięcie na pinach 17 i 20?

Czy też jeden z nich pulsuje niskim, a drugi ma statyczne ok. 6V?

 

Din76 ==> Z tego, co widzę na WDS i BUS topology, to silnik jest połączony z gniazdem OBD po pinie 17 (zarówno DDE jak i AGS).

AGS odczytuję, więc jak dobrze widzę, to jedynie bezpośrednie podpięcie leży po pinie 17? Reszta powinna być ok?

http://images.tinypic.pl/i/00888/hesjlpklsfwm.jpg

 

Bo tak mnie zastanawiają te zegary - może coś nie tak z gniazdem w DDE? Może być uwalone, a reszta działać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może w e53 ale w E46 z obd 1 jest tylko 1 linia diagnostyczna K wiem ponieważ dorabiałem gniazdo OBD2 w kabinie i sam wszystko lutowałem

musiałem cały schemat kabli sprawdzić od schowka do obd2 aby nic nie pominąć i mogłem tam nawet icom podłączyć i było ok zawsze przez kilka lat

tylko już nie pamiętam czy na pinie 17 czy na 20 muszę sprawdzić w notatkach

napewno nie było tak jak na rysunku dwie linie K

 

b541bcb28457.jpg

644838a91700.jpg

Opublikowano

Może drążę temat na około, ale jednak coś mi nie daje spokoju - zegary. Wydaje mi się, że nie tu leży problem.

Według tego schematu E39 jest obsługiwana jak E53 http://files.tinypic.pl/i/00888/n82n8rc95o7r.png

 

Idąc dalej - wczoraj sprawdziłem oporność na przewodach - z pinu 17 w OBD jest jak najbardziej drożność do wtyczki DDE oraz do wtyczki AGS na pinach 32 - czyli zapięcie diagnostyki daje ciągłość do DDE, który nie jest w stanie się nią poruszyć.

Natomiast zegary dostają sygnał od DDE, bo działa komplet "wskazówek". Skrzynia również jest interpretowana prawidłowo.

 

Czy dobrze mi się wydaje, że problem jest w uwalonym DDE w takim razie?|

Sam DDE jest chyba niewymienialny na używkę ze względu na EWS? A może jest opcja podmiany samego sterownika i zrobienia adaptacji poprzez wyzerowanie wiedzy na temat EWS?

Da radę to zrobić ewentualnie w domu poprzez IstaP bez zewnętrznego źródła zasilania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.