Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

Przymierzam sie do zakupu nowego auta. W tej chwili mam e90 sedan rozwazam miedzy F30 kombi 2.0i oraz Mazda 6 2,5 full opcja.

Wstepnie bylem juz w salonie BMW i wybralem taka konfiguracje, bede wdzieczny za uwagi:

 

W moim wyborze decydowalem sie:

- wiekszy bagaznik niz w e90 sedan

- xdrive, ze wzgledu na zimowe wyjazdy na narty

- roczne przebiegi 25-30k km

 

Konfiguracja:

Model 320i xDrive Touring

- automatyczna skrzynia biegow

- relingi dachowe czarne

- sportowe fotele przednie

- reflektory LED

- zestaw glosnikowy HiFi

- czujniki parkowania tyl i przod

- skorzana tapicerka

 

Dodatkowo bede sie decydowal na dodatkowe rozszerzenie gwarancji do 5 lat i 200k km

 

Cena około 170k zl

 

Jako druga opcje tak jak pisalem rozwazam jeszcze Mazde 6

Na korzysc mazdy:

- przestronniejszy samochod

- lepsze wyposazenie

- nizsze spalanie

- nizsza cena o okolo 30k zl

 

Po jazdach samochodami moje odczucia:

 

BMW zrobilo sie bardziej jak mecedes, troche nie ma juz tego pazura, uklad kierowniczy jakis taki za delikatny, zawieszenie mieksze niz w e90 i systemy kontroli trakcji za wczsnie reaguja, na plus jest naped na 4 kola (zakladam, ze pomoze w razie problemow z wyjechaniem w ziemie). Dodatkowo nie wiem co myslec o silniku (na forum wyczytalem ze serwis zaleca wymiane oleju co 30k km wszyscy wymieniaja co 10-15k km), goscie w warsztacie gdzie serwisuje BMW na potege narzekaja na nowe modele a ostatnio widzalem rozrzad z dwu litrowje benzyny w czesciach (plastkikowa rama na ktorej byl lancuch sie rozpadla).

 

Mazda natomist prowadzi sie bardzie jak e90, systemy kontroli trakcji ledwo wyczuwalne duzy fun z jazdy, calkiem fajnie zestrojone zawieszenie i uklad kierowniczy, minusem jest natomiast brak napedu na cztry kola za to ma chyba wieksza pojemnosc bagaznika. Na forum natomiast w dziale usterki zglasze w ASO (psujace sie fotele, lusterka, trzeszczy podlokietnik, zalolo to czy tamto i nie odpala etc...)

 

Dla mnie ciezki wybor bede wdzieczny za rady

Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po to w bmw wykupisz gwarancję że będziesz miał w nosie czy silnik się rozpadnie czy nie.... 5lat spokoju i 5 lat bsi więc 5 lat spokojnego użytkowania....

Wzialbym bmw....

Ale to indywidualna kwestia, wszystkie nowe auta to niestety oszczędności i po 5 latach najlepiej sprzedać...

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano

Z tego co wiem to mazda robi 6ke z AWD , przy tej pojemnosci silnika tez mialbym dylemat .....

pisalem gdzies ostatnio , ze gdybym mial do wydania np. 150 tys zl , chyba bym nie kupil 3ki z 4 cylindrami , auta teraz jakoscia nie odstaja duzo od siebie , zobaczcie np hyundai tucson z pelna opcja i gwarancja 5 lat bez limitu km , np...

Opublikowano
AWD w Mazdzie 6 jest tylko w najmocniejszym dieslu. Rozważałem też ale jednak to nie ta liga. Przyznaje, że jazdę 6tką odwołałem po przetestowaniu f30. Co do wyglądu to 6 jest ładna ale f30 z ledami wygląda naprawdę elegancko. W 6 dalej są zwykle żarówki. Ciekaw jestem jak działają te ich światła adaptacyjne. Inna sprawa to infotainment, iDrive miażdży to co jest w Mazdzie. Co do e90 vs f30 to się zgadzam, że e90 nawet w SE było twardsze w niż f30 msport. Wszystko zależy od tego co dla kogo ważne.
Opublikowano

kurczę, ja po jeździe mazdą 6 2.5 miałem dokładnie odmienne przemyślenia, brak czucia właśnie układu kierowniczego, głośno (nawet jak na standardy F30), system multimedialny sprzed 10lat przynajmniej... Może i pali mniej, tego akurat nie testowałem, ale tak patrząc zawsze wyjdzie Skoda :mrgreen:

jest to sporo większe auto to fakt niezaprzeczalny, kwestia priorytetów; ja wtedy wybrałem F30

aaa i to 2.5 to w porównaniu do 328i kompletnie nie jechało, także myślę że nawet 320i będzie pod tym względem lepsze

no i HeadUp w maździe na wystającej z deski szybce to pozycja :roll:

Opublikowano

Szczególnie w Wawie ze kilkaset ich ukradli w zeszłym roku....

Co prawda pierwszy rok masz 100% zwrotu kasy, ale pewnie ze 2 miesiące zanim oddadza...

Opublikowano
Z tego co wiem to mazda robi 6ke z AWD , przy tej pojemnosci silnika tez mialbym dylemat .....

pisalem gdzies ostatnio , ze gdybym mial do wydania np. 150 tys zl , chyba bym nie kupil 3ki z 4 cylindrami , auta teraz jakoscia nie odstaja duzo od siebie , zobaczcie np hyundai tucson z pelna opcja i gwarancja 5 lat bez limitu km , np...

 

Przy niedawnym pobycie na Florydzie mialem okazje jezdzic dwa tygodnie Hyundaien Sonata, autem podobnego segmentu do mojego GT. Oczywiscie jest zauwazalna roznica jesli chodzi o jakosc, materialy i obsluge multimedia, ale nie jest to przepasc ktora dyskwalifikuje Hyundaia w porownaniu do BMW. Wydawalo mi sie, ze uklad kierowniczy i zwrotnosc sa na lepszym poziomie niz w moim GT xdrive. Przy 160 km/h na autostradzie auto nie sprawialo zadnych problemow. Sam nie kupilbym takiego auta, ale dla kogos nie bedacego fanem motoryzacji kupowanie auta klasy premium jest nieoplacalne.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
W 6 dalej są zwykle żarówki. .

 

Tak, LEDowe... Mam oba samochody, one są po prostu inne. Każdy ma swoje plusy i minusy. Każdy z osobna jest OK. Któregokolwiek nie wybierzesz będziesz zadowolony, to moje zdanie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja wiem, że to trochę nie do tematu ale jak się nie jest fanem marki BMW i chcemy się kierować rozumem to jak by nie porównywać to zawsze wygra Skoda Superb. Zwłaszcza ta nowa, która jest już naprawdę ładnym autem a za 150k można już mieć ją z wyposażeniem prawie, że porównywalnym z Mercedesem S czy BMW 7.
Opublikowano
Zgadza sie jesli nie przeszkadza Tobie jezdzic 150 konnym 1.4 TSI. Chcac miec mocniejszy silnik, ponad 180 koni lub wiecej trzeba siegac po topowa wersje. Wtedy nawet Skoda potrafi sporo kosztowac, a biorac pod uwage wyzsza utrate wartosci i ewentualnie trudniejsza odsprzedaz, moze okazac sie, ze kilkuletnia eksploatacja skody wyjdzie dorzej niz BMW.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
a biorac pod uwage wyzsza utrate wartosci i ewentualnie trudniejsza odsprzedaz, moze okazac sie, ze kilkuletnia eksploatacja skody wyjdzie dorzej niz BMW.

 

można by polemizować...

Opublikowano

Jade jeszcze chyba w weekend CLA shooting brake objezdzic - jakies doswiadczenia?

 

ewentualnie jakis feedback odnosnie konfiguracji, ktora rozpisalem, cos byscie zmienili?

 

Dzieki

Opublikowano

Konfiguracja:

Model 320i xDrive Touring

- automatyczna skrzynia biegow

- relingi dachowe czarne

- sportowe fotele przednie

- reflektory LED

- zestaw glosnikowy HiFi

- czujniki parkowania tyl i przod

- skorzana tapicerka

 

Ja bym dołożył (w kolejności):

- Sportowy automat

- Rozszerzone zegary

- Asystenta świateł drogowych

- Head Up

Opublikowano
Jade jeszcze chyba w weekend CLA shooting brake objezdzic - jakies doswiadczenia?

 

Dzieki

 

Rozważałem, bardzo ładny z zewnątrz, mi osobiście w środku....tak średnio, ale nie znowu żeby brzydki. Absolutnie negatywne odczucia po wizycie w salonie w Katowicach. Nawet po informacji ( prawdziwej ), że rozważam zakup i muszę zdecydować w przeciągu tygodnia, nie było mowy o jeździe. Naprawdę chciałem kupić bo żonie wpadł w oko. Pan wyglądał na niezainteresowanego, nawet katalogu nie miał. Celem konfiguracji "kazał" pojawić się w przyszłym tygodniu. Była sobota, więc razem z żoną poszliśmy do BMW a tam.... jakby inaczej i stąd jest w garażu.

Oczywiście to był zakup bo miałem już "nieprzyjemność" korzystać z serwisu katowickiego - takiego dramatu nie miałem nigdy z żadną inną marką nie premium....

 

Powodzenia

Opublikowano
A ja bym zwrócił uwagę na to, że F30/31 jest już szósty rok na rynku. Zanim się na nie zdecydujesz, skonfigurujesz, zamówisz, to będziesz jeździć autem, które po roku Twojego użytkowania przejdzie do lamusa. Może warto trochę zaczekać. Ja kiedyś się zdecydowałem na auto pół roku przed wejściem jego nowej generacji. Myślałem, że nie będzie mi to przeszkadzać, ale się pomyliłem. Następne auto kupiłem 3 miesiące po jego premierze, odczucia zupełnie inne. Kupując auto za całkiem spore pieniądze trzeba o tym pamiętać. Wiem, że ktoś może mi zarzucić, że przecież sam nabyłem F34 niecały miesiąc temu, ale 3gt to inna historia. Wydaje mi się, że po prostu nie będzie już miało następcy, więc raczej "syndrom nowszego modelu" nie będzie dla mnie tak dotkliwy.
Opublikowano
Jade jeszcze chyba w weekend CLA shooting brake objezdzic - jakies doswiadczenia?

 

Dzieki

 

Rozważałem, bardzo ładny z zewnątrz, mi osobiście w środku....tak średnio, ale nie znowu żeby brzydki. Absolutnie negatywne odczucia po wizycie w salonie w Katowicach. Nawet po informacji ( prawdziwej ), że rozważam zakup i muszę zdecydować w przeciągu tygodnia, nie było mowy o jeździe. Naprawdę chciałem kupić bo żonie wpadł w oko. Pan wyglądał na niezainteresowanego, nawet katalogu nie miał. Celem konfiguracji "kazał" pojawić się w przyszłym tygodniu. Była sobota, więc razem z żoną poszliśmy do BMW a tam.... jakby inaczej i stąd jest w garażu.

Oczywiście to był zakup bo miałem już "nieprzyjemność" korzystać z serwisu katowickiego - takiego dramatu nie miałem nigdy z żadną inną marką nie premium....

 

Powodzenia

 

Jeszcze uwagi, co do obsługi w salonie. Odwiedziłem salon BMW w moim mieście. Czułem się tam, jakbym miał założoną na łeb "czapkę niewidkę". Dopiero po kilku długich minutach, Pan podniósł głowę znad komputera. Gdy mu przedstawiłem swoje oczekiwania (a byłem klientem, który wie jaki model i wersja go interesuje), powiedział mi, że F34 nie mają na miejscu, a obejrzeć sobie mogę F30. I raczej z daleka, mimo że stał wewnątrz. Samochód był zamknięty, Pan poszedł po pilota, otworzył auto, a potem oznajmił, że nie mogę zasiąść w jego wnętrzu,ani niczego dotykać, bo auto jest "zarezerwowane". Ofertę miał mi przesłać e-mailem. Po tygodniu oczekiwania na e-maila udałem się osobiście do sprzedawcy. Powiedział, że prześle w najbliższym czasie. No i tym razem otrzymałem następnego dnia e-maila z ofertą, którą mogłem sobie sam wydrukować z konfiguratora. Żadnego zaproszenia do negocjacji, nie mówiąc już o jeździe próbnej choćby podobnym modelem w takiej wersji silnikowej (na to nawet nie liczyłem). Już się nawet nie odezwałem do niego. Za to wykonałem telefon do dealera 300 km ode mnie. Po 3 dniach długich rozmów i wymianie e-maili uzgodniliśmy wszystko, łącznie z finansowaniem. Sprzedawca bardzo konkretny, cierpliwy, z olbrzymim zaangażowaniem. Mam wrażenie, że rozmowa z nim wniosła więcej, niż kilka jazd próbnych, które bym odbył przed zakupem.

Opublikowano
A ja bym zwrócił uwagę na to, że F30/31 jest już szósty rok na rynku. Zanim się na nie zdecydujesz, skonfigurujesz, zamówisz, to będziesz jeździć autem, które po roku Twojego użytkowania przejdzie do lamusa. Może warto trochę zaczekać. Ja kiedyś się zdecydowałem na auto pół roku przed wejściem jego nowej generacji. Myślałem, że nie będzie mi to przeszkadzać, ale się pomyliłem. Następne auto kupiłem 3 miesiące po jego premierze, odczucia zupełnie inne. Kupując auto za całkiem spore pieniądze trzeba o tym pamiętać. Wiem, że ktoś może mi zarzucić, że przecież sam nabyłem F34 niecały miesiąc temu, ale 3gt to inna historia. Wydaje mi się, że po prostu nie będzie już miało następcy, więc raczej "syndrom nowszego modelu" nie będzie dla mnie tak dotkliwy.

 

Dokładnie, nie kupuj f30 czekaj na g20 lci ;)

Opublikowano (edytowane)

Tak tylko pamiętajcie o chorobach wieku dziecięcego,nie wspominam nawet o wyższej cenie, ważną kwestią jest też okres użytkowania, po wielu latach użytkowania i kupowania kilku nowych aut dochodzę do wniosku że czasem nie warto czekać na nowy model, no chyba że jest on rzeczywiście rewolucyjny, ale...

No właśnie wracam do pierwszego zdania gdyż często pierwsi użytkownicy są przysłowiowymi królikami doś..., a tak na marginesie moja historia z A5 SB, ten model wszedł do produkcji we wrześniu 2009r, równo rok później zamówiłem wersję S-line Q, czekałem ok 6 miesięcy i w marcu 2011 odbierałem nowe auto w którym światła zostały zmienione na ledy, do tego zmieniono kilka detali, a więc prawie LCI.

Niestety pod koniec '11 roku weszła wersja LCI , no i ja tu czegoś nie rozumiem miałem 1.5 roczny model auta który po kilku miesiącach miał już swojego"następcę", piszę to po to żeby w dzisiejszych czasach nie sugerować się premierą następcy bo nie zawsze się to opłaca lub ma sens.

 

P.S

Osobiście bardzo podobają mi się kształty nowych Mazd, jak dla mnie to najbardziej europejskie z japońskich aut, są świetnie narysowane,jeździć 6-ką okazji nie miałem ale pooglądałem ją sobie w salonie, gdybym miał brać to tylko 4x4 topowego klekota, a wybór warunkowałbym ceną jeśli taka konfiguracja byłaby wyraźnie tańsza od BMW to być może bym się nią zainteresował, jeśli różnice cen byłyby nie duże to chyba bym ją sobie odpuścił.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, nie kupuj f30 czekaj na g20 lci ;)

 

:cool2:

 

Najlepiej na następcę g20..... :lol:

male-bmw-2.png
Opublikowano
Najlepiej na następcę g20..... :lol:

 

Myślałem, że już nikt nie wyczuje sarkazmu.

 

Swoją drogą późne LCI ma swoje zalety. W F30 zaczną się teraz pojawiać cyfrowe zegary. Najbardziej ciekaw jestem czy BMW dalej będzie lecieć z halogenami i żarówkami w pre-lci g20 :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żarówki muszą być w pre lci żeby coś zostało na pozniej :lol:
male-bmw-2.png
Opublikowano
a wybór warunkowałbym ceną jeśli taka konfiguracja byłaby wyraźnie tańsza od BMW to być może bym się nią zainteresował, jeśli różnice cen byłyby nie duże to chyba bym ją sobie odpuścił.

 

Różnica jest znacząca, szczególnie jeśli literalnie podejdziesz do tego co otrzymujesz.

Opublikowano

To jest odwieczny dylemat czy czekać na nowy model czy kupować coś sprawdzonego. Ja mam taką zasadę, że nie kupuję nowego modelu przynajmniej przed upływem jednego roku modelowego - królikiem doświadczalnym za własne pieniądze być nie chcę. Z drugiej strony dzisiejsze liftingi to, z reguły kosmetyka i brać tego za realny wyznacznik momentu zakupu imho nie ma za wiele sensu.

 

Co do wyboru między Mazdą a BMW - jak już nie masz pomysłu to... odpuść napęd na cztery koła i wtedy wiadomo co trzeba kupić :mrgreen:

 

A na poważnie... myślę, ze z obu aut będziesz zadowolony. Jakościowo premium w tym segmencie jakoś wybitnie nie odstawia popularnych marek. Owszem można załadować do serii 3 dodatków w cenie kawalerki, ale... po co? Ja wyznaję zasadę, że biorę to z czego korzystam i finito. Nie oglądając się na mało znaczące dla jazdy gadżety Trójka nie wypada źle finansowo. U mnie była prosta kalkulacja: zależy mi, przede wszystkim na prowadzeniu i osiągach a seria 3 mi się podoba, pytanie ile mogę za te aspekty dopłacić względem Passeratti czy Mazdy. Ostatecznie było to ok 20% więcej w stosunku do np. takiej Mazdy. Oczywiście wyposażenia mam mniej za to lepsze osiągi. Kwestia priorytetów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.