Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po weekendzie zmienię czujnik poziomu oleju u siebie i dam znać jaki przyniosło efekt, tak jak pisałem wyżej mam dokładnie te same błędy u siebie dotyczące IBS

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po wymianie czujnika poziomu oleju wszystkie błędy zostały skasowane również te związane z IBS

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Moim zdaniem jest to trochę inne złącze, inna kostka.

Zdjęcia są słabe, więc Twoje ryzyko, choć kasa nieduża, więc możesz próbować.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniona klema na poliftowa z E90. Napięcie się nie zmieniło, podczas jazdy 14.0-14.1. Dalej wyświetla się błąd ibsa oraz alternatora. Gdzie szukać przyczyny? W regulatorze napięcia. Dodam jeszcze, że pokazuje też błąd sterownika świec żarowych (pomimo wymiany na nowy).
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Wiele pojazdów bmw z lat 2003 do 2008 ma akcje techniczna na wymianę klemy IBS, można podjechać do ASO podać VIN, oni sprawdzą czy jest akcja czy nie...można też zdalnie to sprawdzić mając vin pojazdu

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akcja dotyczy wymiany klemy pirotechnicznej plusowej, klema IBS to klema minusowa, kompletnie co innego.

 

Wiele pojazdów bmw z lat 2003 do 2008 ma akcje techniczna na wymianę klemy IBS, można podjechać do ASO podać VIN, oni sprawdzą czy jest akcja czy nie...można też zdalnie to sprawdzić mając vin pojazdu

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
ok, mój błąd, ale i tak zachęcam użytkowników bmw do sprawdzenia akcji technicznych

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano

Witam. Chciałbym podzielić się z wami swoimi ostatnimi przygodami. Po wymianie regulatora napięcia około 2 tygodni temu ładowanie wzorowe, w przedziale 14.8 - 15.0. Aż tu nagle któregoś dnia, patrzę a tu 14.1 do 14.3 maks. Ista pokazała błąd

"4477 DDE: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja. " Dobrze się stało i trafiłem na ten wątek, dziękuję Krzysiek BMW Jabłonna, wiele mi pomógł twój temat, zamówiłem klemę z e90 lift, jestem świeżo po wymianie klemy i ładowanie wróciło do poprzednich liczb 14.8 - 15.1. Czekam jeszcze na komputer żeby sprawdzić czy błąd znikł. Robota bajecznie prosta. Dziękuję i pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam problem z napięciem ładowania w aucie . Zauważyłem że jak odpale auto to ładowanie jest w okolicach 14.8. 15.1v tu niby wszytko w porządku ale w przedziale obrotów 2000 i w dół gdy obroty spadają na chwilę napięcie spada na 13v dzieje się tak w chwili np wysprzęglenia . W wyższym przedziale obrotów tego nie ma . A odczuwalne jest to gdy nawiew jest włączony w środku na maksa . Słychać jak dmuchawa zwalnia i przyspiesza. I teraz zastanawiam się czy może ta klema daje w dupe . W lato wymieniałem szczotki w alternatorze ale nic to nie
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

hej,


w E61 2005 mam błąd alternatora 2E97, wyjaśnienie w inpie to "napięcie wymagane 14,7, napięcie zmierzone 14,2".


miałem też błąd IBs, wymieniłem na IBS z e90 z 2012 roku (taki bez obudowy plastikowej) polutowałem kable tak że nie mam żadnych adapterów. Błąd ibs zniknął, ale nadal jest ten alternatora...


akumulator jest 2 letni, 95AH nie AGM, w aucie zapisany jest akumulator 90AH nie agm (sprawdzone ncs expertem i na zakładce IBS w inpie)


Zrobiłem testy INPA:

- na wolnych obrotach, napiecie jakie pokazuje inpa 13,7, napięcie na "diagnostyce alternatora" 14,2 napięcie zmierzone na akumulatorze 14,1,

- ustawiłem napiecie w INPIE na 14, zmierzone na klemie + pod maska 13,9, na akumulatorze 13,9.

- ustawiłem napiecie w INPIE na 15, zmierzone na klemie + pod maska 14,9, na akumulatorze 14,9.


Nic z tego nie rozumie, alternator podczas testu daje rade zasilić 15V a i tak leci blad ze napiecie nizsze niż 14.7...


Stopien naladowania aku wg IBS SOC = 50%, napiecie spoczynkowe aku 11,9V.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Krzysiu dzięki za wątek o IBS :modlitwa: .

Mnie również ten problem nie ominął. Zrobiłem autem w 5 dni, 3 tyś km. bez problemu.

Po powrocie do domu na następny dzień wyjazd po zakupy, ok. Powrót z zakupów do domu jeszcze ok.

2 godziny później akumulator wyładowany prawie do 0.

Zakupiłem IBS z e87 :cool2: ( wtyczka oczywiście do wymiany, dodatkowo końcówkę przewodu masy do nadwozia trzeba było wyprostować, reszta ok ).

Ładowanie przed kasowaniem błędów na nowej, używanej IBS takie same jak na odpiętym kablu uszkodzonej: 13,8-14,2.

Po wykasowaniu błędów: 14,8- 15,1.

Jeszcze raz dzięki :cool2:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet nie wiecie ile radości sprawia mi fakt, że mogę pomóc kolegom. Wielu do mnie dzwoni, dostałem nawet kilka flaszek :mrgreen: , czyli temat się przydaje. Wiedzę też, po liczbie wejść, że wiele osób ma z tym problem, wielu szuka pomocy tak jak ja kiedyś. Forum jest po to, żeby sobie pomagać i cieszę się, że pomagam :cool2:

Widzę jednak, że nie wszystkim, ale też IBS nie załatwia wszystkiego.


Kamil17932, ciekaw jestem, czy znalazłeś przyczynę spadku napięcia, ja obstawiałbym alternator, pasek lub regulator napięcia. Przy spadku obrotów napięcie może troszkę spaść, ale czy do 13V... Sam nie wiem.


Aprilia_50, doładuj aku prostownikiem i zobacz co się będzie działo, napięcie spoczynkowe 11.9V to mało, powinno być około 12,5V. Niektórzy twierdzą, że jak jest 12,4, to aku jest do wyrzucenia, minimum, to 12,6V. Wiem, powiesz, że to niezauważalna różnica, ale ktoś kiedyś dał mi wykład i miał pojęcie o czym mówi..

Napisałeś, że masz fizycznie większy aku niż zapisany w kompie auta, może najprościej nie jest doładowywany tak jak należy.


andrzej29 - kolega jeszcze z działu E39 :handshake:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze nie słyszałem, żeby poliftowa padła.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


Chciałbym też podmienić u siebie kleme ponieważ mam błąd 4477 (inteligentny czujnik baterii DIBS1) oraz błąd poduszek powietrznych.

Mechanik twierdzi że to przez kleme. Czy podmiana oraz modyfikacja kabla pomoże?

Napięcie przy włączonym silniku 14 V

Akumulator się nie rozładowuje.

Zajrzałem do bagażnika sprawdzić aku i ta czarna wtyczka nie jest podłączona. Gdzie ją podłączyć ?

aku.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten czarny kabelek powinien być podłączony do takiego samego kabelka idącego od klemy plusowej jeśli dobrze pamiętam. Skoro jest odłączona, to znaczy, że już wcześniej miał ktoś z nią (czyt: klemą) problemy, czyli jest do wymiany. Działaj

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Klema przerobiona i wymieniona.

Błąd poduszek już nie wyskakuje ale dalej jest błąd 4477 (inteligentny czujnik baterii).

Napięcie jak wcześniej 13,9 - 14,2 V

Btool pokazuje stopień naładowania 100 %. Przed wymianą było 61 % (tylko teraz nie jestem pewny czy to było na wyłączonym silniku).

Czy zatem nową klemę trzeba zaadoptować ? Napięcie 14 V jest prawidłowe ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.