Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Postaram się pomóc każdemu, kto ma problem z klemą IBS w e60, sam to przechodziłem, więc może komuś się przyda.

 

Oznaki: Częste rozładowywanie się akumulatora, skoki napięcia, czasami nawet problemy z odpaleniem silnika.

 

Na poniższych zdjęciach mamy dwie klemy, zdjęcie pierwsze to przedliftowa, drugie poliftowa. Sorki za zdjęcia, nie są moje, zapożyczyłem je z neta.

Jak widać klema przedliftowa w miejscu styku z akumulatorem nie ma plastikowej osłonki, poliftowa oczywiście już ma. Po drugie, od obu klem odchodzą po dwa kabelki, dwie kostki. W przedliftowej jest to jedna mała, niebieska i jedna czarna, w poliftowej są to dwie niebieskie. To tyle różnic wizualnych.

Przerabiamy w ten sposób, że z naszej starej przedliftowej odcinamy czarną kostkę z odrobiną przewodu, z poliftowej odcinamy tą dużą niebieską i zastępujemy naszą starą czarną. Kostki do zamiany zaznaczyłem na zdjęciach na czerwono. Lutujemy, izolujemy koszulką termokurczliwą i po zabawie. Montujemy nową poliftową klemę do swojego wozu, podpinamy przerobioną kostkę pod instalację w naszym aucie, podpinamy tą małą niebieską kostką (w obu wersjach jest taka sama, więc jej nie zmieniamy) i po robocie.

Pół godzinki z piwkiem w ręku.

Zanim się za to zabierzemy, możemy rozłączyć tą czarną kostkę i trochę pojeździć. Nic złego się nie stanie. Jeśli Wasze bolączki z padającym akumulatorem znikną, to wiadomo, że musimy się za to zabrać. Z działającą klemą ładowanie powinno być w okolicach 15V , jeśli odepniecie czarną kostkę, to ładowanie spadnie do około 14V. Można tak trochę pojeździć. Ot cała filozofia.

Ja gdy szukałem klemy, to zauważyłem, że klemy od e90 są dużo tańsze od tych z e60, choć są identyczne. Widocznie w e90 tak się nie psuły.

Jeszcze jedno, w e90 były dwa rodzaje długości grubego, prądowego kabla. Ja kupiłem z dłuższym, ale widzę, że i ten krótszy też by pasował, starczył.

No i pamiętajcie, klema IBS to nie to samo co klema pirotechniczna. To kompletnie co innego. Klema IBS to klema minusowa, pirotechniczna to plusowa.

Na koniec, po zamianie klem nie trzeba nic kodować, zmieniać w komputerze. Nic się nie bójcie, prosta robota. Grzesiek Duda z tvnturbo oceniłby to na jedną gwiazdkę :wink:

 

db0416b217555055med.jpg

e1cdc1d61007874cmed.jpg

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według realoem pasuje, oby tylko były kabelki z kostkami.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Właśnie taką zamówiłem, z obiema kostkami, a powodem wymiany jest rozładowujący się aku i być może ibs jest za to odpowiedzialna, bo jak kupiłem auto ok. rok temu to cały czas mam problemy z akumulatorem, a już go wymieniałem na nowy i była zrobiona adaptacja, normalnie palił i wszystko ok, a wystarczyło, że postał np pół godziny otwarty jak go sprzątałem i już miał problem z zapaleniem. A zaobserwowałem, że od mojego ibs'a idzie tylko jeden cienki przewód do plusowej klemy, a tego drugiego nie ma, a przy wiązce jest pusta kostka niebieska. być może to jest problem. :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odłącz kompletnie ten przewód i zobacz czy będzie lepiej. Trochę ładowanie spadnie, ale bez tragedii. No a skoro nie masz tego drugiego kabelka, to i może masz przyczynę, może ktoś już wcześniej tam grzebał, bo miał ten problem co Ty.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Zobaczymy jak będzie z nową klemą, bo nie mam już siły do tego, w ciągu zimy z 5 razy ładowałem aku prostownikiem, a odpalać kablami od drugiego auta to już nawet nie zliczę.
Opublikowano

Mi się całkowicie rozładowywał akumulator np przyjechałem z trasy samochód pali idealnie po 10 min postoju kaplica amen aku rozładowane totalnie

narazie mam odłączone te wtyki od ibsu i jest ok ale muszę się zebrać i zakupić nowa klemę bo czuje ze mi nie do końca doładowuje akumulator (komp nie steruje ładowaniem)

Opublikowano
Wczoraj zmieniłem ibsa na ibsa z poliftowej jedynki do mojego e60 przedlift i mam pytanie, czy ładowanie w ukrytym menu dobrze wskazuje i czy na włączonych światłach i radiu 14,2-14,4 jest odpowiednie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest około 15, nawet gdy włączę wszystko co możliwe.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy jaki rodzaj akumulatora macie zakodowany, zwykły kwasowo ołowiowy czy AGM, dla zwykłego ładowanie będzie mniejsze a dla AGM w okolicach 15v
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba guzior nie do końca masz rację. Ja mam zwykły aku, taki też mam zakodowany i ładowanie 14,8-15,1V.

Około 14V miałem, gdy była walnięta klema ibs. Niby to powinno wystarczyć, żeby aku się ładował, ale w e60, gdzie jest sporo elektroniki, to nie bez przyczyny zrobili wyższe.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Krzysiek BMW Jabłonna,a możesz mi wytłumaczyć fakt,że do wymiany klemy minusowej na poliftową potrzebny jest jakiś adapter,o co w tym chodzi bo nie do końca rozumiem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie potrzebujesz, przerabiasz tylko jedną kostkę i po robocie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Czyli tą klemę minusową do BMW e60 można zapodać z bmw e90 i wszystko bedzię Ok?,no i oczywiście cięcie jednej wiązki i podmiana kabli.dobrze rozumiem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak w opisie powyżej.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Czy to IBS?

Wczoraj po 3 dniach postoju wsiadam do samochodu a tam rozładowany akumulator.

Żadnych błędów. Ładowanie 13.9 - 14.1 bez różnicy czy włączone wszystkie odbiorniki czy nie.

Po odpięciu czarnej kostki przy IBS ładowanie takie samo 13.9 - 14.1

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam tez problem z rozładowującym się akiem, do tego troche mrugaja swiatla w kabinie.

Ladowanie bez IBS ok 13,7 z IBS 14,7.

Czy jest mozliwe ze padajacy regulator niesie dobre napiecie ale z racji zużycia szczotek, płynie tam słaby prąd (słaby styk)?

Ręce mi juz opadają...

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli światełka mrugają z podłączonym IBS i z odłączonym, to obstawiam regulator napięcia, choć może to też być zaśniedziałe połączenie masy silnika, lub prądowego przewodu podłączonego do alternatora. Jednak na 99% regulator. u mnie ładowanie bez IBS waha się około 14,1 - 14,2, z IBS 14,9 - 15,1V.

Zamiennik regulatora kosztuje około 100zł.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Mam pytanie:

 

Jaki jest sens wymiany klemy IBS na poliftową czy z e90?

 

Chodzi o dostępność przedliftowych czy o to że poliftowe są poprawione?

 

Drugie pytanie czy można kupic klemę bez tych dwóch dodatkowych kabelków i zaadoptować ze swojej??

Opublikowano

Poliftowa jest poprawiona, ma plastikową obudowę, kabelki można wymienić jeśli masz po lifcie, są odłączane (kostka) w przedlifcie są na stałe.

Ibs do e60 ogólnie są drogie, ja kupiłem z serii 1 poliftową w super stanie nawet z tymi dwoma kabelkami komplet za 50zł, szukając na allegro np tak jak ja z serii 1 można zaoszczędzić sporo kasy niż jakbyś szukał do e60 a jest to praktycznie to samo.

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.