Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kolejny problem z automatem w bmw e38. Posiadam skrzynię 5hp30 i skrzynia miała problem z wrzuceniem 4 biegu, tzn. wrzucała go z lekkim szarpnięciem, ale gdy miała być ta zmiana z biegu 3 na bieg 4 to wrzucała na 1-2 sec. tak jakby luz, tj. obroty rosły a auto nie nabierało prędkości, ale tylko przez 2 sec. Od paru dni pojawił się nowy problem, luz nie występuje, ale za to skrzynia zmienia bardzo późno biegi. Muszę kręcić silnik do około 5 tyś. obrotów żeby wrzuciła kolejny bieg i jest tak z każdym. Wydaje mi się, że problem się nasila i muszę coraz wyżej kręcić. Na pierwszym biegu gdy ruszam jest pewna dziwna rzecz, gdy nie uda mi się zmienić na drugi bieg i skończę np. na tych 3 tyś. obrotów i puszczę nogę z gazu to skrzynia wrzuca tak jakby luz, z górki nabiera prędkości, a jak wcisnę gaz to przez zakres 3 tysięcy obrotów nic się nie dzieje, dopiero po przekroczeniu tych 3 tysięcy auto dalej ciągnie. Zmieniłem panel z zaworami, bo byłem pewny, że któryś elektrozawór wysiadł, niestety nic się nie poprawiło. Pojechałem podpiąć pod komputer i błąd jaki się ukazał to: nastawnik ciśnienia 2 / przerwa. - postanowiłem zlokalizować problem i zacząłem szukać po kolei, zaczynając od sprawdzenia starych elektrozaworów, każda cewka się załącza, później przeszedłem do sprawdzenia ciągłości przewodów idących od skrzyni do sterownika i tu moje zdziwienie, brak jakiejkolwiek przerwy. Więc padło na sterownik, pomyślałem, że mógł zostać uszkodzony i błąd jaki pokazuje to przerwa. Dzisiaj podmieniłem sterownik i o dziwo nic się nie naprawiło, skrzynia jak jeździła tak jeździ, pojechałem jeszcze raz sprawdzić błędy, ale podpiąłem pod inny komputer i pokazało 2: 1/2 czujnik biegu pierwszego 100 i błąd nr. 2 to: 1/2 czujnik biegu drugiego 101, od czasu gdy podpiąłem drugi raz komputer i skasowałem te 2 błędy skrzynia przechodzi czasem w tryb awaryjny i ciągnie tylko na jednym biegu. Moje pytanie brzmi, czy ktoś wie co może być ?

Czy to może być wina konwertera ?

Czy może któryś czujnik padł ? Dodam, że te dwa czujniki które są przy elektrozaworach również zostały podmienione, może jest jakiś inny ?

Możliwa jest przerwa między dwoma sterownikami ?

Czy skrzynia może być zapowietrzona i występowały by takie objawy ? Wydaje mi się, że około 0.5 l weszło mi mniej oleju, ale pewny nie jestem.

Opublikowano

Konwerter został podmieniony - bez poprawy

Sterownik został podmieniony - bez poprawy

Ktoś ma jakieś pomysły czego to może być wina ? Błędów silnika nie ma, wszystkie opony są takie same, wcześniej na tych oponach samochód jeździł normalnie. Dziwna sprawa bo u mnie nie ma czujnika prędkości obrotowej skrzyni, to normalne ?

Opublikowano
Każda skrzynia sterowana elektronicznie ma dwa czujniki. Jeden na wejściu a drugi na wyjściu. Trzeba przejrzeć parametry rzeczywiste pracy skrzyni. Generalnie obstawiał bym problem z płytą sterującą.
Opublikowano
więc tak, auto wróciło od elektryka który przejrzał całą instalację, stwierdził że czujniki w skrzyni działają prawidłowo, rzeczywiście mam dwa czujniki z tego co powiedział, na wejściu i na wyjściu skrzyni(nie zlokalizowałem ich) - stwierdził, że prędkość obrotowa skrzyni różni się od prędkości obrotowej silnika. Problem z płytą sterującą (mechatronika) nie może być ponieważ ją całą podmieniłem, była w skrzyni która w stu procentach działała poprawnie, a po podmianie nic się nie zmieniło, ani lepiej, ani gorzej. Skrzynia przed usterką działała poprawnie, nie szarpala oprócz problemu z wrzuceniem tego jednego biegu :) Usterka nastąpiła po ponownym odpaleniu auta, wcześniej wszystko było ok, nie ślizgała, dalej nie ślizga, ciągnie tak jak powinna, choć teraz bardzo często przechodzi w tryb awaryjny :)
Opublikowano
Ogólnie to się zastanawiam czego to może być przyczyna, bo jak samej skrzyni to wyciągnę i zawiozę do naprawy, a jak czegoś innego, to nie bardzo mam jak zaprowadzić samochód, bo mam daleko, dlatego wolał bym się upewnić czy nie mogę przypadkiem zawieźć samej skrzyni :)
Opublikowano
Piszesz, że bardzo często wchodzi w tryb awaryjny. Więc jakie błędy rejestruje sterownik skrzyni? Czy temperatura skrzyni jest odczytywana poprawnie przez sterownik?
Opublikowano
2 błędy: 100 i 101, 100- różnica prędkości skrzyni i silnika, a 101 - uszkodzona pamięc e-prom w sterowniku, choć sterownik był podmieniany i bez poprawy. wydaje mi się, że temperatura skrzyni jest poprawnie odczytywana przez sterownik, zresztą zaraz pewnie by wywaliło błąd. Może uszkodzony dyferencjał ? Teraz jak się tak zastanowię to miałem kapcia w lewym tylnym kole, siedział gwóźdź, codziennie pompowałem, ale tak jeździłem przez 2 tygodnie i od tamtej pory zaczęły się problemy ze skrzynią. Most jest lekko zapocony, ale nie wydawał żadnych dziwnych dźwięków, także raczej nie będzie wina tego, czy się mylę? Jak sprawdzić inaczej ?
Opublikowano
Zakładając że wszystkie czujniki są sprawne, zamontuj drugi sterownik co nie ma problemu z pamięcią i odczytaj błąd. Jeśli będzie to dalej różnica prędkości silnika i skrzyni to będzie oznaczało, że masz do wymiany konwerter.
Opublikowano
sterownik podmieniałem, te same błędy - pisałem już o tym. Tak samo obstawiałem konwerter po zmianie sterownika, też wymieniony na sprawny i nic się nie poprawiło, dalej tak samo, może pompa oleju ? Wydaje mi się, że nie robi takiego ciśnienia jakie powinno być, no nie wiem już sam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.