Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Krótkie podsumowanie kosztów użytkowania E93 330d po przejechaniu 200 tys km.

Samochód posiadam prawie od nowości kupiony w salonie w Polsce

 

Właśnie przekroczyłem 200 tys km, i 9 lat wieku auta.

a7c4d88c548f3dd6med.jpg

 

Dla maniaków cyferek 200 tys km to śmierć techniczna auta i samochód niesprzedawalny

 

Przez ten czas samochód dwa razy jechał na lawecie:

- 130 tys km zsunał sią wąż paliwowy przy filtrze i silnik nie dostawal paliwa

- 190 tys km padł rozrusznik - wystarczyła regeneracja

 

Pozostałe awarie przy przebiegach:

1. 120 tys km, 195 tys km termostataty nowe BMW

2. 150 tys kolektor ssący wycieki na ośkach zamontowano nowy kolektor, po 200 tys km znowu wycieki, dałem zaslepki klapek

3. 160 tys tylny mech. różnicowy i łóżyska półosi (wstawiłem używany tylny dyfer)

4. Sterownik świec po 195 tys km.

5. Cieknące spryskiwacze i zbiorniczek 195 tys km.

 

Zawieszenie

4. 120 tys zawieszenie wahacze górne tylne, tuleje gumowe wahaczy przednich

5. 110 i 200 tys łączniki i tuleje stabilizatora przód

 

Amortyzatory:

tył wymieniany 2 razy co 100 tys km

przednie wymiana po 150 tys km

 

olej w skrzyni biegów po 140 tys km wymiana.

 

Dodatkowo wymieniane, żeby samochód był w stanie bdb i cieszył właściciela:

osłony podwozia pod silnikiem (poharatełem zimą), włacznik klapy bagażnika (guma sparciała), blenda kierownicy (farba się złuszczyła)

dywanik welerowy (zrobiła się dziura)

 

Do zrobienia przedni zderzak, kamienie i krawężniki bardzo go zmęczyły.

 

Generalnie przeglady robiłem w ASO lub serwisie naprawiającym tylko BMW.

Co ciekawe oryginalne przednie tarcze wytrzymały 150 tys km (w tym 2 razy tor Poznań, 1x Kielce,jedno okrążenie Nurburgring) Oczywiście po wymianie zamontowano również oryginał BMW po 600zł szt.

 

Dla tych którzy myślą że utrzymanie BMW jest tanie coś o kosztach.

Średnie spalanie 9,16l/100km - fakt lubię cisnąć

Zawsze tankuję pełny zbiornik do pełna i wartości skrajne (wyliczone litry/km a nie z komp. pokładowego)

najmniejsze odnotowane średnie spalanie 5,7 l/100km (ekonomiczna jazda w trasie)

najwiękze odnotowanie średnie spalanie 12,1 l/100km (100% miasto zimą)

 

przejechanie 1km wynosi 87 gr/km

46 gr paliwo

41 gr eksplotacja (naprawy, opony,ubezpieczenie,serwis)

+ utrata wartości

 

Generalnie samochód bezawaryjny - tylko kupienie taniego zaniedbanego auta od handlarza to co innego, wtedy są kolosalne koszty. Kumulacja wydatków daje wrażenie, że auto się psuje i wymaga ciągłych napraw.

 

Odnośnie dachu w E93, działa b.dobrze, nic nie cieknie, należy smarować uszczelki żeby nie skrzypiały, polecam Sonax do uszczelek.

 

Teraz mam dylemat czy sprzedawać, choć autem fajnie się jeździ. Zawieszenie M-pakiet + active steering daje sporo frajdy. Wieczorny cruising latem też jest relaksujący.

Opublikowano

Szczerze? - sporo tego i pisanie, że samochód generalnie bezawaryjny jest trochę na wyrost.

Oczekiwałbym jednak od takiego samochodu, tych 200 tkm całkowicie bezawaryjnie przebytych.

Dla przykładu, Toyota Avensis T25 2.2 D4D 150 KM, 2009 rok, skrzynia manualna, najbogatsza opcja wyposażeniowa (auto u mnie od nowości) przebieg na dzisiaj 324 tkm.

Auto 90% przebiegu nakręciło po trasie więc miało lżej.

Ten samochód nigdy nie odmówił posłuszeństwa, nigdy się nie zepsuł, nie jechał na lawecie itp.

Jedynie wymiany elementów eksploatacyjnych typu opony, tarcze, klocki, oleje, filtry, żarówki (standard dla każdego samochodu)

Olej wraz z filtrami wymieniany co 20 tkm.

Serwis w ASO w czasie gwarancji, po gwarancji w prywatnym warsztacie.

W styczniu zrobiony został duży przegląd mający zweryfikować stan samochodu - po nim miała zostać podjęta decyzja o dalszym losie samochodu (sprzedaż czy tyranie dalej)

I tak:

Wtryskiwacze stan średni: 2 na granicy normy, 2 już kwalifikują się do wymiany (konieczność wymiany kompletu)

EGR - do wymiany.

Chłodnica główna do wymiany.

Świece żarowe - do wymiany (fabryczne)

Turbina: stan dbd.

Sprzęgło i dwumasa: stan bdb.

Katalizator stan bdb.

Silnik i skrzynia biegów bez wycieków.

Pozostały osprzęt silnik stan bdb.

Kompresja książkowa.

Całe zawieszenie oprócz łączników stabilizatora tylnego i przedniego (wymieniane 2 razy) fabryczne i dalej w bdb stanie :!:

Nadwozie i podwozie bez korozji.

Do wymiany odbłyśniki soczewek xenonów - wypalone.

Ogólny stan samochodu patrząc na przebieg jest bdb.

Aby silnik pracował tak jak powinien należy zainwestować ok 6 -7 tys.zł. we wtryskiwacze, świece, chłodnicę i EGR.

Regeneracja odbłyśników +/- 500 zł.

 

Śmiało można skręcić przebieg na 187 tkm. i pogonić dalej do ludzi :norty:

Opublikowano
Szczerze? - sporo tego i pisanie, że samochód generalnie bezawaryjny jest trochę na wyrost.

Oczekiwałbym jednak od takiego samochodu, tych 200 tkm całkowicie bezawaryjnie przebytych.

Dla przykładu, Toyota Avensis T25 2.2 D4D 150 KM, 2009 rok, skrzynia manualna, najbogatsza opcja wyposażeniowa (auto u mnie od nowości) przebieg na dzisiaj 324 tkm.

Auto 90% przebiegu nakręciło po trasie więc miało lżej.

Ten samochód nigdy nie odmówił posłuszeństwa, nigdy się nie zepsuł, nie jechał na lawecie itp.

Jedynie wymiany elementów eksploatacyjnych typu opony, tarcze, klocki, oleje, filtry, żarówki (standard dla każdego samochodu)

Olej wraz z filtrami wymieniany co 20 tkm.

Serwis w ASO w czasie gwarancji, po gwarancji w prywatnym warsztacie.

W styczniu zrobiony został duży przegląd mający zweryfikować stan samochodu - po nim miała zostać podjęta decyzja o dalszym losie samochodu (sprzedaż czy tyranie dalej)

I tak:

Wtryskiwacze stan średni: 2 na granicy normy, 2 już kwalifikują się do wymiany (konieczność wymiany kompletu)

EGR - do wymiany.

Chłodnica główna do wymiany.

Świece żarowe - do wymiany (fabryczne)

Turbina: stan dbd.

Sprzęgło i dwumasa: stan bdb.

Katalizator stan bdb.

Silnik i skrzynia biegów bez wycieków.

Pozostały osprzęt silnik stan bdb.

Kompresja książkowa.

Całe zawieszenie oprócz łączników stabilizatora tylnego i przedniego (wymieniane 2 razy) fabryczne i dalej w bdb stanie :!:

Nadwozie i podwozie bez korozji.

Do wymiany odbłyśniki soczewek xenonów - wypalone.

Ogólny stan samochodu patrząc na przebieg jest bdb.

Aby silnik pracował tak jak powinien należy zainwestować ok 6 -7 tys.zł. we wtryskiwacze, świece, chłodnicę i EGR.

Regeneracja odbłyśników +/- 500 zł.

 

Śmiało można skręcić przebieg na 187 tkm. i pogonić dalej do ludzi :norty:

Po co takie porównanie Toyota vs BMW :duh:

Ja nie chcę się chwalić ale moja Toyota Prius 2002 rok ma teraz przelot prawie 300 tysięcy i wymieniałem tylko oleje filtry i żarówka H4 i raz żarówka stopu a silnik suchuteńki i skrzynia również i auto nie jeździło tras tylko miasto sporadycznie gdzieś dalej zajechałem i do wymiany nadal nic nie ma :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

No i co na to powiesz kolego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
No i co na to powiesz kolego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gratuluje wyniku, nieosiągalnego dla żadnego współczesnego modelu BMW

 

Porównanie pokazuje, że marka premium tylko z nazwy została marką premium.

Auto, które jest 2 x tańsze od E90, które teoretycznie powinno być wykonane z materiałów gorszej jakości i w znacznie niższej technologii , nie sprawiło żadnych problemów podczas ponad 300 tys przebiegu.

Dla mnie auto tej klasy co E90 (za tyle siana) nie tylko powinno być szybkie, wygodne, dobrze wyposażone, ale i powinno odznaczać się niską awaryjnością, czego E90 po prostu nie oferuje i trzeba to sobie szczerze powiedzieć a nie stawiać na ołtarzyk i wmawiać sobie jakie to cudowna i dopracowana konstrukcja.

Owszem jest to świetne auto, ma swoje mocne strony, świetną stylistykę, ale stosunek ceny do jakości jest tu mocno zachwiany.

Opublikowano

A auto z mocniejszym silnikiem oferuje więcej ale i więcej kosztuje, koło się zamyka :wink:

Gdy będę szukał auta do pokonywania tras, czy tam zabawki, zastanowię się nad większym silnikiem.

Do wygodnej, bezpiecznej i taniej(tu się to jeszcze okaże :norty: ) jazdy, głównie po mieście, nic innego nie jest mojej żonie potrzebne :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.