Skocz do zawartości

[E87 120d N47] Odczuwalny brak mocy


mikiE87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pacjent: BMW E87 120d LCI 177 koni N47

 

Ostatnio po namowach znajomych oraz z czystej ciekawości postanowiłem sprawdzić osiągi mojego klekota. Powiedzmy, że jest odczuwalny niedosyt...

 

Wykonałem kilka testów 0-100 km/h. Według katalogu przyspieszenie wynosi 7.6 sekundy.

:arrow: Na początek 3 próby z użyciem aplikacji na telefon. Wyniki to około 10 sekund.

:arrow: Następnie 3 próby z nagraniem prędkościomierza. Na filmikach widać, że również około 10 sekund. (Wiem, że licznikowe 100 to w rzeczywistości troszke mniej).

:arrow: Na koniec próba 200km/h (oczywiście niemiecka autostrada :twisted: ) - trwało to wieki...

Obecnie posiadam felgi 18", które na pewno mogą wpływać niekorzystnie na osiągi ze względu na szerokość 8.5 oraz 9.5j... nie są to ultralekkie i wąskie OZ,a samo auto nie ma 2 lat, tylko 10 i przebieg "podobno" 170k km. :D

:arrow: Przykładowy przejazd 0-100: https://www.youtube.com/watch?v=ohcmqecgtmM

:arrow: Atak na 200km/h :lol: : https://www.youtube.com/watch?v=Qt-WIGVdIYk

 

Jeśli chodzi o autko to parę informacji:

:arrow: Od samego początku auto tankuję jedynie VervaON albo Vpower Diesel. Olej Motul. 20k km temu dolany Luqiu Moly do ropy w celu przeczyszczenia.

:arrow: DPF trwale usunięty z autka oraz z komputera. W jego miejscu siedzi Downpipe 2.5". (listopad 2015)

:arrow: Miałem błąd nastawnika turbo, po wyjęciu i ponownym założeniu ustało. Chyba to cięgno zaczęło działać jak należy. (grudzień 2015)

:arrow: W zeszłym roku wymieniałem wąż od IC (ten długi, od strony kierowcy) - wyskakiwał wówczas Check Engine oraz błąd przepływki

:arrow: Po zakupie auta (lipiec 2015) wymieniłem wąż do odmy

:arrow: 15k km temu przeczyszczony został zawór EGR

:arrow: Jakoś w listopadzie 2016 sprawdzałem wtryski i wszystkie były w normie

:arrow: Po podłączeniu auta do kompa nie ma żadnych błędów, a od grudnia do końca stycznia pojawiał się i znikał Check Engine - błąd przepływki... juz ustało, a nic nie grzebałem przy tym.

:arrow: Mam łącznie 3 przepływki, jakiej bym nie włożył to moc jest taka sama i nie wywala błędu.

 

Ogólnie nie odczułem jakoś teraz tego spadku mocy, tylko według mnie auto jedzie tak jak teraz już od niemalże 1.5 roku... od momenu wyrzucenia DPF, ponieważ po jego zapchaniu to w ogóle się nie zbierało... :(

 

Co byście obstawiali? Nad czym się skupić? Co przejrzeć dokładnie? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne objawy, po Twoich modyfikacjach powinno być tych kucyków trochę więcej. ( A jeździ jak moje 120 koni). Wygląda jakby coś go blokowało, ja bym stawiał na turbinę (może za słabo dmucha) , najlepszym rozwiązaniem byłaby przejażdżka na hamownię, zmierzenie ciśnienia doładowania, mi nic więcej w tym momencie do głowy nie przychodzi :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by nie patrzył to do uzyskania odpowiednich osiągów kluczowym czynnikiem jest ciśnienie doładowania, posprawdzaj przewody , IC , filtr...może się gdzieś coś przytkalo , rozszczelniło. Może przy usuwaniu filtra cząstek nie było dograne wszystko jak należy .
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedzie gorzej niż mój N47 118d 143KM, też bez DPF. Im szybciej tym gorzej. Najlepiej nagraj live data i wrzuć tu. Teraz to można tylko zgadywać. Kopci to jakoś nadmiernie. Skoro nie masz DPF to będzie widać. Nieszczelność w dolocie słychać podczas przyspieszania i widać w lusterku przy pełnym bucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 kwietnia będę w Poznaniu, także spróbuję się umówić na hamownie. Chyba, że uda mi się wcześniej wyskoczyć w czasie pracy.

Co do kopcenia to kopci dosyć mocno.

Mam kabel K+D-CAN ale nie posiadam żadnych programów na Win10.

U kolegi w Inpie nie ma N47 i nie możemy się połączyć, mimo tego że ściągaliśmy nowsze pliki. Rheingold widział moje auto. W tym coś podziała się ciekawego? Póki co sprawdzałem tylko błędy.

Coś jeszcze "na teraz" uda mi się sprawdzić bez specjalistycznego sprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie słabo....

moj n47 schodzi ponizej 6 do 100...

faktycznie cos masz mega skopane.... turbo.. nastawnik turbo.... tu bym sie doszukiwał... ze zwgledu na to ze jest tam pewna czesc ktora lubi sie wyrobic ;) kto sie zna to wie o ktorej mowie ;P ewentualnie moze odepnij przepływke i spróbuj bez zrobic pomiar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij i rozbierz zaluzje w turbo to zobaczysz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdzil czy ci ktos w nocy nie podrzucil 116i :mrgreen: a tak na serio to ja bym obstawial wtryski sadzac po tym jak chodzi twoj motor(choc koze to tak dziwnie przez dp) albo jakas nieszczelnosc doladowania tak jak koledzy wyzej mowili. Zanurkuj i posprawdzaj to. W najgorssym razie moze turbo, ale wtedy to bym sie zastanawial ile na prawde masz na blacie :P

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij i rozbierz zaluzje w turbo to zobaczysz

Co rozumiesz pod pojęciem żaluzji. Coś z tym nastawnikiem - to cięgno metalowe?

 

http://turbo-shop.net/media/images/org/49135-05895_22.jpg

http://turbo-shop.net/media/images/org/49135-05895_11.jpg

 

Nie wiem czy mam taką turbinę.

Numery mojego nastawnika:

135-19611

K006T50172

7928

 

tak na serio to ja bym obstawial wtryski sadzac po tym jak chodzi twoj motor(choc koze to tak dziwnie przez dp)

Wtryski sprawdzanie w Rheingoldzie jakieś 3-4 miesiące temu i były w normie. Od tego czasu nie zaczął słabiej jeździć. Jest od dawna tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaluzje sa po goracej stroni w muszli wydechowej. Tam sie wyrabia jesli sam tego nie umiesz zrobić to trzeba naprawiac w warsztacie od turbin..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: Dzwoniłem na hamownie w okolicy. Gościu powiedział, że zajmuje się głównie VAGami i że może mi jedynie shamować auto, a to poda tylko moc. Nie będzie niczego szukał, a tym bardziej naprawiał. Odpuściłem temat póki co.

:arrow: Odpiąłem wtyczkę przepływki. Nie poprawiło to osiągów, a nawet pogorszyło delikatnie, jednak nie miałem czasu na dokładniejsze pomiary 0-100.

:arrow: Porozglądałem się pod maską i zauważyłem, że nastawnik od klapek kolektora mam cały zarzygany olejem? w sumie bardziej nagarem/brudem jak z EGR. Kiedyś miałem błąd klapek na kompie, jednak szybko to ustało.

 

Filmik (sorry za ścieżkę dzwiękową, ale lepsza niż w oryginale :lol: ):

 

https://www.youtube.com/watch?v=73x8DtdCuos

 

http://i.imgur.com/f9IoWiY.jpg

Edytowane przez mikiE87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze masz tam taki luz ze o ja pie r dole kolektor do wymiany...

co nie zmienia faktu ze to zupełnie moze nie miec zwiazku z brakiem mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tymi klapkami kolektora? Wiem, że w M47 się łamały i wpadały do środka. Kiedyś czytałem, że nie każde N47 posiada klapki. Jeśli je mam to może je zaślepić? Po czym sprawdzę czy je mam?(Po obecności tego nastawnika?) Widziałem gotowe zestawy, jednak do M47. W N47 robi się takie rzeczy? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzyj google lub telefonu zadzwon i ci wytłumacze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.