Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć panowie,

 

wątek raczej z ciekawości, dostałem taką wycenę od mechanika, objawy to czasami zapach spalenizny w kabinie i lekkie stuki niemetaliczne z napędu, i trochę rzeczy eksploatacyjnych jak hamulce, odbojniki amortyzatorów itp.

 

Moje pytanie: czy da się określić czy ta wycena części/robocizny jest ok? luba atrakcyjna/za duża?

 

Dodam, że pytam z ciekawości raczej, bo warsztat ma dobre opinie i spoko obsługę więc jeśli to nie będzie coś z kosmosu, że np. taniej byłoby w ASO :D to u nich to zrobię

 

b5e492475449.jpg

 

Dzięki

Opublikowano
Mało nie wyszło.... :shock: ale sporo w sumie zrobione. Raczej cena adekwatna... oczywiście jak na standardy BMW :P Mam takie dziwne wrażenie, że niezależnie od stopnia trudności naprawy to 90% warsztatów podnosi i tak cenę z uwagi na markę auta. ;)
Opublikowano
Ceny części prosto z IC a tam jak wiadomo jest najdrożej. Przy takiej ilości części w hurtowni dostaniesz rabat jak byś sam kupił. Generalnie ja przy moich rabatach jakieś 300 zł bym na częściach miał rabatu i na robocie też przynajmniej z 300 zł można by było zejść bo trochę dużo sobie liczą za wymianę amorków skoro i tak będą grzebać inne rzeczy w tym samym miejscu. Reszta ok:)
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ceny raczej normalne. Ktoś może mieć większe lub mniejsze rabaty, ale ceny w miarę średnie. Robocizna zależy od regionu ;)

Nie wiem jak u Ciebie z grzebaniem w aucie, ale ja bym na dzień dobry zaoszczędził kilka stów na robociźnie. Z kilkoma rzeczami pojechał do mechanika, bo nie mam kanału, ani podnośnika kolumnowego, więc np. łącznika wału bym nie wymienił. Ale filtry, hamulce, uszczelki, amortyzatory tył, klocki i tarcze z tyłu, to prace, które robiłem u siebie i jakoś specjalnie się nie zmęczyłem.

Opublikowano

Super, dzięki panowie, dzięki za informacje, jeśli mówicie, że ceny nie są z kosmosu to oddam do nich, bo wystawią mi fakturę czyli wrzucę to w koszty, plus zanim zamówiłbym części i nauczył się jak je wymienić to zajmie mi dużo czasu bo doświadczenia nie mam za bardzo.

 

PS. Forum kolejny raz pomaga w problemie, dobrze, że są takie miejsca, pzdr

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hej to nie ASO to niezależny serwis z akredytacją ASO czy jakoś tak. Ogólnie zamknął się serwis ASO kiedyś i panowie założyli swój warsztat. Pim autoserwis, na razie jedyny z ok obsługą klienta chociaż chłopaki na praktykach jeszcze dużo do poprawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymiana filtra pyłkowego w warsztacie? kolego,nawet Stevie Wonder by sobie z tym poradził w E90. kup za to lepiej jakieś piwko i sam przy tym piwku zrób ;)
Opublikowano
Hej to zależy jak do tematu podejść, ja podchodzę tak, że musiałbym szukać ten filtr w internecie, płacić za przesyłkę, odebrać z paczkomatu i wymienić, czyli dla laika to pewnie łącznie ponad godzina czasu, pracując tę godzinę zarobię więcej, stąd taka kalkulacja :) nie twierdzę, że to najlepsze podejście, ja sobie tak tłumaczę moje :)
Opublikowano (edytowane)

Tyle że niczego więcej się nie nauczysz oprócz tego co w pracy robisz. Dziwne podejście.

A skoro zarabiasz takie kokosy to poprostu jedź i zapłać. Warsztaty też muszą z kogoś żyć.

Edytowane przez WujekSi
Opublikowano

Najgorsze jest to, że osoba , właściciel widząc taką wycenę zaczyna się drapać w głowę. K..wa drogo. I naprawia tylko trochę, albo zaczyna lepić u jakiegoś magika. Mijają lata a Ty, nowy właściciel kupujesz taki samochód, zaniedbany, polepiony, zrobiony na tertytki. Do tego stary właściciel potrafił jeździć aż coś padnie dopiero wymieniał, bo drogo.

A zamiast tego jak ktoś pisał wyżej, trzeba chcieć i próbować robić samemu. Uczyć się, to lepsze niż nienaprawiane i czekanie aż wszystko padnie i do żyda. Można krocie zaoszczędzić, wymagane są tylko chęci.

Kolego czy tak trudno znaleźć części w necie. Numery OE są dostępne. Trzeba chcieć, trzeba być zaradnym. Można zamówić wszystko u jednego sprzedawcy, nawet w IC, nie trzeba paczkomatów. W warsztacie też byś czekał na naprawę i części.

Sory za moje wypociny ale BMW, zwłaszcza starsze trzeba kochać, trzeba lubić je pieścić i naprawiać, po tym poznasz prawdziwego fana marki, pasjonata i dla takich są właśnie fora, aby się wspierali i pomagali :mrgreen:

Opublikowano

Myślę, że moje e90 jest jednym z lepiej utrzymanych, zawsze wszystko robię na czas i na dobrych częściach. Nie powiedziałem, że zarabiam kokosy ale doświadczenie mam takie, że naprawy wychodzą zazwyczaj bardzo podobnie cenowo robiąc samemu jak w warsztacie. Np. Potrzebujesz jakiś preparat musisz kupić cały, z częścią można się pomylić itp. To nie tak, że nie potrafię totalnie nic zrobić, takie rzeczy jak świece, olej, filtry, wymienię ostatnio czyscilem wentylator bo piszczał czy odnowilem porządnie reflektory ale nawet na przykładzie reflektorów sprzęt i preparaty, kosztowało 200zl plus kilka h pracy, gdyby nie to, że miałem ochotę to zrobić to bardziej opłacało się warsztacie.

I nie zgodzę się, że to co robię to druciarstwo, bo goście mają 1000 bmw przerobionych za sobą i lepiej naprawią niż 80% zwykłych użytkowników przy piwie :)

Opublikowano

To zależy od człowieka - jeden płaci i nie interesuje go nic, a inny lubi sam pogrzebać

Ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy i gdy tylko mogę robię sam.

Skoro pytasz o wycenę to znaczy że uważasz że jest trochę drogo - jeśli Cię czas nie goni, postaraj się poszukać sam częsci (temat na forum ze sklepem, możesz również kupować pojedynczo w innych sklepach)

Co do robocizny ~50% rzeczy można spokojnie zrobić przy tzw. piwku :) (przynajmniej ja mogę tyle)

O wymianie filtra pyłkowego nawet nie wspomnę - 6 śrubek na 8-czkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.