Skocz do zawartości

[E36 323Ti M52B25] Tylne zawieszenie - guma czy poliuretan?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Jako, że jest to mój pierwszy post, chciałbym przywitać się ze wszystkimi użytkownikami forumowej braci :)

 

Na wstępie chciałbym napisać, że przeczytałem kilkanaście tematów dotyczących różnic pomiędzy zawieszeniem na gumie a poliuretanem. Żaden z tych wątków nie rozwiał moich wątpliwości w stu procentach.

 

Sprawa wygląda następująco:

 

Nadszedł czas, aby ogarnąć tylne zawieszenie mojego Compacta. Tuleje belki już mają dosyć i coś chciałbym z tym zrobić. Co do reszty, jestem świeżo po wymianie amortyzatorów tył + poduszki (Oryginał Sachs).

 

Mechanik, który będzie zajmować się naprawą zawiasu, sugerował aby pójść w stronę poliuretanu. Biorąc pod uwagę, że jest to dosyć pracochłonna czynność chciałbym zrobić to raz a dobrze. Zdecydowałem się więc na kompleksową naprawę.

Pytanie jest następujące: Czy poli rzeczywiście byłoby dobrym materiałem na zawias? Jeżeli chodzi o twardość, to nie planuje nic więcej jak oryginał (czyli coś w granicach 75 - 80 sha tak jak się orientowałem).

 

Jeżeli poli to dobre rozwiązanie, to drugie pytanie czy tuleja dyfra tez powinna być na poli? Czytałem bardzo rozbieżne opinie na ten temat i sporo osób uważa, że powinno się ją zostawić na gumie.

 

Link do zestaw, taki planowałbym zakupić:

http://poliuretany.olkusz...ia-tylnego.html

 

Bardzo bym prosił o wszystkie za i przeciw, ponieważ niebawem chciałbym ruszyć z pracami :)

 

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za zainteresowanie,

Mateusz.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź :)

 

A co z teoretyczne lepszym prowadzeniem auta? Czy rzeczywiście jest aż tak duża różnica we właściwościach jezdnych?

Opublikowano

Na belce nie poczujesz. Poliuretanowe tuleje zwykle są sztywniejsze, twardsze, mniej wygodne i sprężyste. Bmw ma i tak dosc sztywno zesteojone zawieszenie więc do normalnej jazdy nie ma sensu. Często też ludzie piszą że skrzypia takie tuleje. Ja mam kupione na 2 wahaczach z tyłu takie tuleje. Jedna na lewym tyle jedna na prawym. Zwykle gumowe nie do kupienia.

 

Kupiłem w firmie z Olkusza czerwone więc z tego co pamiętam nie mega twarde. Mechanik zamomtowal i śmiga.

 

Często ludzie wymieniają swoje mega wywalone zawieszenia nawet na najtańsze wahacze i zachwalają bo jeździli na trupie. Więc porównanie gumowych do poliuretanowych nie ma sensu bo każde sprawne nawet najgorsze będzie lepsze od OEM które ma 400tys na karku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.