Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

BMW zaleca żeby sprawdzać geometrię kół co 15 tys. – robicie to tak często? warto?

Ja od nowości, a mam już ponad 45 tys. km nakulane jeszcze nie ustawiałem geometrii i zastanawiam się czy warto – zwłaszcza, że nie ma żadnych niepokojących objawów...

Jakie jest Wasze doświadczenie w tym temacie?

Edytowane przez PiotrekF36
  • Moderatorzy
Opublikowano
Aso kasuje za to ciężkie pieniądze (koło 1000 pln). Dopóki auto jedzie prosto i nie tnie opon nie ruszałbym tego bo ktoś może zrobić gorzej niż jest. Chyba ze wpadłeś w jakaś wielka dziurę itp.
Opublikowano
Aso kasuje za to ciężkie pieniądze (koło 1000 pln). Dopóki auto jedzie prosto i nie tnie opon nie ruszałbym tego bo ktoś może zrobić gorzej niż jest. Chyba ze wpadłeś w jakaś wielka dziurę itp.

Dzięki, tak właśnie podejrzewałem... mi zaproponowali "jedynie" 300 za sprawdzenie + 300 za ustawienie jeśli okaże się, że trzeba...

(w żadną wielką dziurę nie wpadłem, a auto jedzie prosto jak po sznurku)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w niezależnym warsztacie 100PLN. Sprawdzenie. Ustawianie gdy trzeba, sprawdzanie od czasu do czasu, ale co 10tys. km?

Olej każą wymieniać co 30tys. a geometrię sprawdzać co 10tys?

Opublikowano
To oddaje ich logikę :) to co masz w cenie auta ograniczyć a za wszystko inne nadmiernie dopłacić :)
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Zajrzałem na ost. fakturę i zalecają co 15 tys. a nie co 10 tys. Mój błąd. Jednak to nie zmienia faktu, że ceny mają zbójeckie.
Opublikowano

Przy większym kole, zawieszeniu M i jeździe głównie po dziurawym mieście zawsze jest coś do ustawienia. Ja ustawiam co 15-20kkm, wypada co rok. Zwykle po letnim sezonie (duże koła), chyba że w zimę zaliczę dziurę ale ostatnio ich nie było.

Jak tnie opony lub ściąga to jest już sytuacja skrajna, lepiej do niej nie doprowadzać. Zanim zauważysz, że tnie oponę to przejedziesz 5-10kkm, jak masz większe koła to tracisz oponę za ~1000zł. Więc raczej nie ma sensu.

W Bawarii po rabatach geometria kosztuje coś około 520zł.

Opublikowano
Tak się zastanawiam czy ten zapisek nie jest przypadkiem po to, żeby mieć pretekst do odmówienia gwarancji na opony, ale może przesadzam :)
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

Nie, to zawieszenie ma wiele nastawów, w 4er jeszcze nie ustawiałem, ale raz byłem przy ustawianiu w f10, to jest 2 godziny roboty. Byłem w SKP polecanej tu na forum, to facet ustawił dobrze, wziął ~250zł, ale powiedział żebym jeździł po stole i więcej do niego z tym samochodem nie przyjeżdżał :)

W aso natomiast byłem świadkiem dyskusji mistrza z mechanikiem czy ustawia się pod obciążeniem czy nie, a było to około 2014r czyli f10 już trochę była na rynku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.