Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

posiadam w swojej Buni gniazdo OBD 20-pinowe. Zakupiłem do zabawy ICOM A3+B+C+D.

Test na jednej F10 i jednej E46 przedlift przeszedł bez problemu przy pomocy A3.

Jednak u mnie w E39 przy założeniu części C ISTA nie chce się połączyć, a dokładniej zidentyfikować samochodu ("The vehicle could not be identified"......).

C rozebrałem i posprawdzałem przewody - zgodnie z informacją z innego wątku - wszystko jest ok - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=249522

obd2 wtyk żeński ----------------------------> wtyczka OBD1 20pin okrągła

pin 1 kl15 --------------------------------------> pin 16 KL15 zapłon

pin 4 i5 GND ----------------------------------> pin 19 GND

pin 7 K-line -----------------------------------> pin 17 połączony z pinem 20

pin 8 L-line ------------------------------------> pin 15

pin 16 +12V -----------------------------------> pin 14

 

Gdzie jeszcze może tkwić przyczyna? Co mogę zrobić, żeby ISTA rozpoznała po VIN samochód i pozwoliła go zdoktoryzować?

Opublikowano

Tego się domyślam właśnie :)

a) przewody piszczą pod miernikiem

b) wszystkie są polutowane właśnie według połączeń z mojego pierwszego posta

c) A3 bez problemu spina się z E46 '00 po OBD2.

 

Gdzie jeszcze można szukać źródła problemu? Bezpieczniki? Bo w sumie tam nie zajrzałem.

Może być w sumie uszkodzone gniazdo w samochodzie?

 

Ista wyświetla napięcie zarówno na KL15 jak i KL30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 100% jest takie podłączenie icom C

linia diagnostyczna K (17-20) jest podłączoną do pinu 7 w obd2 sam robiłem przeróbkę icom C ponieważ się rozłączał pod wpływem drgań ,

uważaj na przedłużacz dodawany do ICOM A2 ma odwrotne piny tak abyś nie podłączył się pod DCAN ten z niebieska wtyczką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmmm.... Co masz na myśli pisząc o przedłużaczu?

Co też rozumiesz pod pojęciem niebieskiej wtyczki? Port A?

Przedłużacz obd zobacz na zdjęciu z niebieską wtyczką

http://www.diag-tools.com/images/bmw-icom-a2-b-c-diagnostic-sp168-bo-13.jpg

nie wiem jak jest w ICOM A3 ale ICOM A2 ma przedłużacz obd właśnie ten na zdjęciu

ma odwrotne piny w wtyczkach OBD ponieważ to zwykły kabl 16-żył

a kable obd ten od icom powinien być jako podwójna skrętka czyli 8x2

do DCAN (CAN-H i CAN-L splecione pin 6 i 14 ) i Ethernet (pin 3,10 razem i 11,12 )musi być skrętka aby nie było zakłóceń

do lini K wystarczy zwykły kabel splot miedziany 0,5mm2 wystarczy 6-8 żył

jak e46 działa na tym icom to e39 też powinno bez problemów coś źle złożyłeś ,

a zaznaczam że mam umiejętności sam złożyłem interfejs na ADS więc raczej nie ma mowy o pomyłce w pinach

Opublikowano

No to tej przedłużki nie mam.

 

E46 idzie po OBD2, więc chyba dobrze zakładam, że wszystkie piny są ok?

E39 po OBD już nie (Pacman - 20 pinów) - odczytuje KL15 i KL30, jednak nie rozpoznaje właśnie samochodu, podczas enumeracji po ręcznym wpisaniu VIN też nie daje dobić się do modułów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

U mnie to tak wygląda - 20170328_1f91f.jpg

Według wszelkich schematów niby jest ok, choć jak widać jest duży problem.

 

Czy jesteś w stanie dokładnie potwierdzić rozkład pinów między OBD a OBD2?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie to tak wygląda - 20170328_1f91f.jpg

Według wszelkich schematów niby jest ok, choć jak widać jest duży problem.

 

Czy jesteś w stanie dokładnie potwierdzić rozkład pinów między OBD a OBD2?

100%, maiłem e46 gdzie było gniazdo obd 20pin to samo co masz Ty i mój icom A2 działał z moja przeróbką icom C

dlatego napisałem ci, jak icom C wygląda, nie ma tam nic, tylko jedna dioda na pinie od zasiania aby zmniejszyć napięcie o 0.3V na KL30 pin 14

icom C tez ma piny 17 i 20 połączone i podłączone do pinu 7 w obd2,

pin 15 L line jest podłączony do pinu 8 w OBD 2

pin 19 to masa GND podłączona do pinu 4 i 5 w OBD2

pin 16 to zapłon IGN +12V po kluczyku do pinu 1 w OBD2

pin 14 +12V napięcie akumulatora podłączone do pinu 16 w OBD2 i tu między nimi jest dioda ale to nie ma znaczenia, jest tak zrobione aby

ista p wcześniej poinformowała o niskim napięciu na kl-30 ,

przed chwilą sprawdzałem piny miernikiem

jest jeszcze dodatkowo pin 7 podłączony do pinu 2 w OBD2

to wszystko nic więcej

to moja przeróbka com C

451d62d9b19d.jpg

46fd19db306e.jpg

a tutaj pozostała mi wtyczka ori ICOM C ta która się rozłącza podczas jazdy live data i dodatkowo tak krótka, a moja ma 130cm

i sięga od komory silnika do samochodu przez okno nie muszę przycinać kabla ori od ICOM A2 który dużo kosztuje jak się uszkodzi

6cee9df3add3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.